Permalänk
Skrivet av deathdancer:

jag vill ha en intel veleron!

lol

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Permalänk

Köpte nyligen ett 4870x2 för 2kkr och då med Accelero-kylaren monterad. Känns ganska värt ändå med tanke på hur det kortet presterar mot 5870 som kostar det dubbla

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Köpte nyligen ett 4870x2 för 2kkr och då med Accelero-kylaren monterad. Känns ganska värt ändå med tanke på hur det kortet presterar mot 5870 som kostar det dubbla

Jo, brorsan gav ungefär lika mycket, köpte enbart kortet för 1500:- (riktigt bra pris för ett så pass kraftfullt kort), och beställde sedan ny kylning för ~400:- från Tyskland.

Många säljer ju sina 4870x2 för runt 1500:- så är man inte rädd för att köpa begagnat så är det nog ett av de bästa köpen man kan göra i dagsläget.

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Jo, brorsan gav ungefär lika mycket, köpte enbart kortet för 1500:- (riktigt bra pris för ett så pass kraftfullt kort), och beställde sedan ny kylning för ~400:- från Tyskland.

Många säljer ju sina 4870x2 för runt 1500:- så är man inte rädd för att köpa begagnat så är det nog ett av de bästa köpen man kan göra i dagsläget.

Exakt! Den presterar väl som ett 5870?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

"är också främmande för bud."

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem

Helt ny oanvänd prestandadator Inc. Win7 | Halland | Blocket
NY speldator X2 550 HD5750 2x SSD + 2x HDD | Stockholm | Blocket
Grym speldator AMD Phenom + 2 SSD diskar m.m | Västmanland | Blocket

Några som tänkt göra sig en hacka på kompletts erbjudande. Personligen tycker jag det är dåligt att utnyttja ett sånt här erbjudande på det här viset. Att köpa under ett specialerbjudande för sweclockersmedlemmar bara för att sälja vidare och själv tjäna pengar. Den översta länken är värst. Inte nog med att han begär hela 11.300kr. Han är extremsnål när det gäller frakten

Citat:

Den har 3 års garanti kvar hos komplett. Priset är 11 300 kr och jag skulle föredra att få den hämtad hos mig, om den skall skickas får köparen betala frakten.

Begär man den summan kan man för tusan bjuda på frakten åtminstone.

Permalänk

folk tror/tycker att deras gamla delar är mer värda än vad dom egentligen är begagnade :/
men har man köpt exempel ett grafikkort för 4000kr så vill man juh inte ett år senare sälja det för 1500-2000 kr. dock så sjunker juh värdet så mkt väldigt snabbt :/
I början låter det som att jag tror att många gör det utom endel. men sanningen är att jag tror att ALLA tänker/känner så.

Tror det är lätt för andra att säga o tycka vad som är ett bra pris att sälja för (för dom är på sätt och vis köparna) oftast är det priset lägre än vad man själv tycker/hade tänkt sig.

Hoppas att någon förstår nått av det jag skriver, skriv o tal är inte min starka sida :/

Skrivet av Polomononen:

Helt ny oanvänd prestandadator Inc. Win7 | Halland | Blocket
NY speldator X2 550 HD5750 2x SSD + 2x HDD | Stockholm | Blocket
Grym speldator AMD Phenom + 2 SSD diskar m.m | Västmanland | Blocket

Några som tänkt göra sig en hacka på kompletts erbjudande. Personligen tycker jag det är dåligt att utnyttja ett sånt här erbjudande på det här viset. Att köpa under ett specialerbjudande för sweclockersmedlemmar bara för att sälja vidare och själv tjäna pengar. Den översta länken är värst. Inte nog med att han begär hela 11.300kr. Han är extremsnål när det gäller frakten

Begär man den summan kan man för tusan bjuda på frakten åtminstone.

Det där är juh bara fel, dom tre datorerna kanske någon annan hade kunnat köpt för rea priset :@

Iof så sålde jag chassit jag köpte på kompletts 1337 dock för samma pris som jag köpte det, så jag mår inte dåligt över det men bäst hade juh vart om jag valt att inte köpa det o låta någon annan ta det direkt

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

folk tror/tycker att deras gamla delar är mer värda än vad dom egentligen är begagnade :/
men har man köpt exempel ett grafikkort för 4000kr så vill man juh inte ett år senare sälja det för 1500-2000 kr. dock så sjunker juh värdet så mkt väldigt snabbt :/
I början låter det som att jag tror att många gör det utom endel. men sanningen är att jag tror att ALLA tänker/känner så.

Tror det är lätt för andra att säga o tycka vad som är ett bra pris att sälja för (för dom är på sätt och vis köparna) oftast är det priset lägre än vad man själv tycker/hade tänkt sig.

Hoppas att någon förstår nått av det jag skriver, skriv o tal är inte min starka sida :/

Det där är juh bara fel, dom tre datorerna kanske någon annan hade kunnat köpt för rea priset :@

Iof så sålde jag chassit jag köpte på kompletts 1337 dock för samma pris som jag köpte det, så jag mår inte dåligt över det men bäst hade juh vart om jag valt att inte köpa det o låta någon annan ta det direkt

Det tycker inte jag är lika allvarligt. Då har du ju inte varit ute för att tjäna pengar. Det enda som inte blev som det skulle var att det inte var en sweclockersmedlem som fick chassit i slutändan. Men det får man väl se som delad glädje

Permalänk
Skrivet av Polomononen:

Det tycker inte jag är lika allvarligt. Då har du ju inte varit ute för att tjäna pengar. Det enda som inte blev som det skulle var att det inte var en sweclockersmedlem som fick chassit i slutändan. Men det får man väl se som delad glädje

Vilken tur då är jag inte ensam om att tycka det o sen så var det faktiskt en sweclockersmedlem som hade missat rabbaten som köpte chassit

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Vilken tur då är jag inte ensam om att tycka det o sen så var det faktiskt en sweclockersmedlem som köpte den via swec marknaden

haha, men då så.

Här har vi däremot en kille som jag blir otroligt irriterad på:

http://www.sweclockers.com/forum/search.php?searchid=197834&p...

Är endast aktiv under julen då dustin home har julklappsutdelning. Norpar flera gratispaket till sig själv. Säger att det är vi (jag) som är egoistiska och att han är snällast i världen. För de paketen som han snor åt sig ska han ge som sina julklappar till sina nära och kära. Inte nog med att han GÖR detta, han måste tydligen skryta om det också. Varför är han annars medlem överhuvud taget. Inte änns varit inloggad sedan 2010-01-02.

Tycker han borde få kicken från denna sida. Inget genuint datorintresse där. Bara dumheter från hans sida. Vi var i diskussion i julas men han vägrade ge sig. Han tyckte han gjorde rätt och jag var den störste idiot han träffat på länge (tydligen). Egenföretagare kallar han sig dessutom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paronfesken:

Dom ja haha förstår inte riktigt hur dom tänkt sig där med priset. Innan ens dx11 korten fanns kunde man få ett gtx 295 för 4000kr (eller billigare) och här försöker dom sälja de för samma pris nu när bättre kort finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Tror jag förstår vad du menar. Ingen vill ju förlora 50% på det man säljer.

Men allt beror ju på vad det är för dator/datorprylar. Är det liksom det senaste som finns i7, dx11 kort mm. Visst då håller ju dessa saker ett högre begagnat värde jämfört med äldre saker som exempel gtx 295 (som Paronfesken skrev om lite längre upp om).

Så om någon säljer exempel ett gtx 480 som ligger på 5200kr nypris för 4500kr. Visst det priset förstår man ju om det är lite hög för begagnat men detta är ju ändå det nyaste/bästa som finns just nu.
Men när man säljer ett gtx 295 som är den äldre generation grafikkort för 4000kr det är ju lite att ta i.

Permalänk
Skrivet av Polomononen:

haha, men då så.

Här har vi däremot en kille som jag blir otroligt irriterad på:

http://www.sweclockers.com/forum/search.php?searchid=197834&p...

Är endast aktiv under julen då dustin home har julklappsutdelning. Norpar flera gratispaket till sig själv. Säger att det är vi (jag) som är egoistiska och att han är snällast i världen. För de paketen som han snor åt sig ska han ge som sina julklappar till sina nära och kära. Inte nog med att han GÖR detta, han måste tydligen skryta om det också. Varför är han annars medlem överhuvud taget. Inte änns varit inloggad sedan 2010-01-02.

Tycker han borde få kicken från denna sida. Inget genuint datorintresse där. Bara dumheter från hans sida. Vi var i diskussion i julas men han vägrade ge sig. Han tyckte han gjorde rätt och jag var den störste idiot han träffat på länge (tydligen). Egenföretagare kallar han sig dessutom...

Tyvärr så fungerar inte din länk...
I mina öron så låter de att han vill göra pengar på det (med tanke på egenföretagare grejen), o har en knapert ihop skrapad historia.
Men man vet juh aldrig, det kan juh vara sant...
Men då skulle jag kalla han väldigt snål o känslig, ge bort gratis grejer till släkt o vänner. skulle även vilja kalla han tjuv (hittar inge ord som passa bättre) då han snor/tar/sabbar för andra som hade velat ha dom grejerna :/

Men tack för tipset om dustins julklapps utdelning visste inget om det, hoppas att jag kommer ihåg det till årets jul

Skrivet av Dani05:

Tror jag förstår vad du menar. Ingen vill ju förlora 50% på det man säljer.

Men allt beror ju på vad det är för dator/datorprylar. Är det liksom det senaste som finns i7, dx11 kort mm. Visst då håller ju dessa saker ett högre begagnat värde jämfört med äldre saker som exempel gtx 295 (som Paronfesken skrev om lite längre upp om).

Så om någon säljer exempel ett gtx 480 som ligger på 5200kr nypris för 4500kr. Visst det priset förstår man ju om det är lite hög för begagnat men detta är ju ändå det nyaste/bästa som finns just nu.
Men när man säljer ett gtx 295 som är den äldre generation grafikkort för 4000kr det är ju lite att ta i.

okej

Självklart har spelar det stor roll vad det är för dela, i mitt inlägg fokuserade jag mer på delar som är minst en generation gammal tex DX10 korten, socket 775/AM2 o DDR2 minnen

Ditt inlägg är i mina ögon en jätte bra "förlängning" av mitt inlägg/det jag ville ha sagt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Länkar till profilsidan istället: http://www.sweclockers.com/profil/chrille82

Som sagt så var det jag och alla andra som hade fel och han som hade rätt (enligt honom). Kolla gärna hans inlägg. Han har några seriösa trådinlägg i början. Men efter det så är det bara dustins julklappsutdelning. Första dagarna i januari slutade han skriva. Alltså strax efter han kunnat skryta om vad han fått av dem. Blir så irriterad på sånna personer. Han kunde väl åtminstone struntat i att skriva inlägg så man sluppit veta om honom. Slår vad om att han blir aktiv 24 december igen och ska fortsätta skryta... Tycker seriöst att han borde kickas då han bara retar upp andra på forumet.

Permalänk
Skrivet av Polomononen:

Länkar till profilsidan istället: http://www.sweclockers.com/profil/chrille82

Som sagt så var det jag och alla andra som hade fel och han som hade rätt (enligt honom). Kolla gärna hans inlägg. Han har några seriösa trådinlägg i början. Men efter det så är det bara dustins julklappsutdelning. Första dagarna i januari slutade han skriva. Alltså strax efter han kunnat skryta om vad han fått av dem. Blir så irriterad på sånna personer. Han kunde väl åtminstone struntat i att skriva inlägg så man sluppit veta om honom. Slår vad om att han blir aktiv 24 december igen och ska fortsätta skryta... Tycker seriöst att han borde kickas då han bara retar upp andra på forumet.

Den snubben saknar minst några skruvar i skallen, om inte mer än så
Får en blandad känsla av att han söker uppmärksamhet o "respekt" för att han är så duktig o lyckades få flera paket, medan dom som inte fick var för dåliga? :S

Men nu var det inte han som tråden handlade om iof xD

Visa signatur

Permalänk

"Känner" några som ser det typ som prestige att blåsa folk så mycket som möjligt (pruta/sälja) köper saker bara för att det är billigt och inte för att de vill ha det. Lite störande när man själv känner sig blåst när man givit kompis pris på något som de säljer vidare direkt och tjänar 2ggr mer...

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Relik 📜

När jag säljer begagnat brukar jag oftast köra runt 70% av nypris, sedan justera upp eller ner beroende på ålder, efterfrågan, prestanda och så vidare. Fungerar oftast bra, har sällan bråttom när jag säljer något som kan lätt vänta några dagar på "rätt" köpare.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S