iPhone 4G vilka kommer ha den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

den har väl ändå inte 4g, den heter bara iPhone 4.

Tror dom flesta menar iPhone 4Generation.

Permalänk
Medlem

Jag har en random samsung mobil, och kommer byta till min första Iphone iom fyran.

Permalänk
Medlem

Känns som de alltid är steget efter med funktion och steget före med konstruktion. MMS, Videosamtal osv. Min k800i har videosamtal, har haft den i 5-6 år och aldrig använt det. Den har riktig blixt också, till skillnad från alla telefoner idag.

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Känns som de alltid är steget efter med funktion och steget före med konstruktion. MMS, Videosamtal osv. Min k800i har videosamtal, har haft den i 5-6 år och aldrig använt det. Den har riktig blixt också, till skillnad från alla telefoner idag.

Det kan ju fortfarande vara skillnad på "samma" funktion, även om den funnits sedan länge på andra mobiler, eller hur? Kanske man fått till funktionen smartare och med bättre bildkvalitet m.m.

Sen detta med blixt. Visst vore en redig Xenonblixt vara det bästa för att fota med, vilket många då klagar på att t ex iPhone inte fick en sådan på nya iP4. Men, hur tror du/ni att det funkar att filma med en xenonblixt då....

Just därför så har man valt en LED-fotobelysning som funkar ok till att fota med men även ok till att filma med. Fundera på hur många andra mobiler med filmfunktion som har en xenonblixt, och om de verkligen har det hur det då funkar filma i sämre ljusförhållanden. Eller om det finns någon mobil med både LED-filmbelysning och även en xenon fotoblixt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Det kan ju fortfarande vara skillnad på "samma" funktion, även om den funnits sedan länge på andra mobiler, eller hur? Kanske man fått till funktionen smartare och med bättre bildkvalitet m.m.

Sen detta med blixt. Visst vore en redig Xenonblixt vara det bästa för att fota med, vilket många då klagar på att t ex iPhone inte fick en sådan på nya iP4. Men, hur tror du/ni att det funkar att filma med en xenonblixt då....

Just därför så har man valt en LED-fotobelysning som funkar ok till att fota med men även ok till att filma med. Fundera på hur många andra mobiler med filmfunktion som har en xenonblixt, och om de verkligen har det hur det då funkar filma i sämre ljusförhållanden. Eller om det finns någon mobil med både LED-filmbelysning och även en xenon fotoblixt.

Jo, men tror knappast att kvalitén är stor skillnad på. Den är väl vga på iphonen? Skulle vilja se 6 års skillnad mellan dem isånnafall.

Lär väl valt en diod pga att spara ström främst, samt att kondensatorerna i min SE tar upp en jävla plats i telefonen. Dom där dioderna lär ju inte lysa upp mycket annat än närbilder, men bättre än inget antar jag. Deras kamera verkar dock överlägsen.

Men sen tror jag inte videosamtal funnits i USA, så de ligger lite efter oss. Lär väl varit pga att operatörerna inte klarat hastigheterna. Nu sägs det ju bara vara WIFI only till en början. Så trött på telebolagen i USA.

Permalänk
Skrivet av Huddit:

Jo, men tror knappast att kvalitén är stor skillnad på. Den är väl vga på iphonen? Skulle vilja se 6 års skillnad mellan dem isånnafall.

Nu har jag ingen total koll, men hade alla mobiler med frontkamera för videosamtal verkligen VGA på den redan för 6 år sedan?

En annan inte helt obetydlig sak att komma ihåg när man häcklar Apple för deras videosamtal, är att fråga sig vad det kostade att ringa videosamtal förut, och vad det kostar med iPhone 4?

Tidigare var kostnaden säkert runt 5 kr/min eller ännu mer, och det gick bara att göra via telenätet. Nu kan man göra detta via WiFi vilket inte alls var möjligt tidigare, så det kostar inget alls nu mer än ett normalt samtal. När man sen får med operatorerna så det funkar även via 3G så öppnas ju ännu fler möjligheter.

Skrivet av Huddit:

Lär väl valt en diod pga att spara ström främst, samt att kondensatorerna i min SE tar upp en jävla plats i telefonen. Dom där dioderna lär ju inte lysa upp mycket annat än närbilder, men bättre än inget antar jag. Deras kamera verkar dock överlägsen.

Det handlar nog om en kombination av utrymmesbrist, krav på att funka med filmning också, och strömförbrukning m.m.

Oavsett hur gärna man än vill så är det sällan eller aldrig man får precis allt man önskar sig i en produkt, därför att det är omöjligt av en eller annan anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony-Avesta:

Nu har jag ingen total koll, men hade alla mobiler med frontkamera för videosamtal verkligen VGA på den redan för 6 år sedan?

Sony Ericsson K800 - Full phone specifications

Min har iallafall VGA kamera fram, vilket inte är särskilt högupplöst, och vet inte ens vad steget under heter. Finns det något?

Skrivet av Tony-Avesta:

En annan inte helt obetydlig sak att komma ihåg när man häcklar Apple för deras videosamtal, är att fråga sig vad det kostade att ringa videosamtal förut, och vad det kostar med iPhone 4?

Tidigare var kostnaden säkert runt 5 kr/min eller ännu mer, och det gick bara att göra via telenätet. Nu kan man göra detta via WiFi vilket inte alls var möjligt tidigare, så det kostar inget alls nu mer än ett normalt samtal. När man sen får med operatorerna så det funkar även via 3G så öppnas ju ännu fler möjligheter.

Det handlar nog om en kombination av utrymmesbrist, krav på att funka med filmning också, och strömförbrukning m.m.

Oavsett hur gärna man än vill så är det sällan eller aldrig man får precis allt man önskar sig i en produkt, därför att det är omöjligt av en eller annan anledning.

Du kan ENDAST göra videosamtal med Wifi. Till en början. Sen är ju frågan om hur mkt extra dom ska ta för videosamtal per månad. När allt läggs ihop blir det en fet räkning för alla funktioner. Själv tror jag knappast jag skulle använda den, möjligen genom wifi. Den som tar emot samtalet måste ju också betala för tjänsten då den skickar/tar emot precis lika mycket data.

Permalänk
Medlem

Apple kanske inte är nyskapande när det kommer till nya funktioner. Allt brukar redan finnas på marknaden. Men till skillnad ifrån andra mobiltillverkare, så gör Apple saker användbara. Det blir lätt skit när ingenjörer ska göra design och teknik.. Allt är snyggt och föredömligt enkelt.

Det lär bli en iPhone 4 nu när den släpps för det finns inget alternativ på marknaden som kommer i närheten i användarupplevelse.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD7 - Intel Core I7 960 @ 4,0Ghz - Corsair H50 - Corsair 6GB 1600MHz - 2x Gigabyte GeForce GTX480 kylda av "Danger Den"-vattenblock, XSPC RX360 radiator, EK-Reservoir Pump Combo DCP 4.0

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om detta?
Allvarliga tillverkningsfel rapporterade kring iPhone 4 - IDG.se

Vissa säger att den tidigare versionen hade ett liknande problem men det löstes, hoppas nu bara inte att detta är hårdvarufel så man får gå med gummihandskar när man snackar i telefon

Permalänk
Medlem

jag tror det till viss del ä mjukvaran. speciellt då walt mossberg säger att han kunde ringa fast telefonen inte visade nån mottagning. men kan säkert vara lite hårdvara med, men tror de löser det me mjukvara som sagt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Tror ni att det kommer vara möjligt att köpa en iphone 4 dag ett då den släpps utan abonnemang?

Tanken är att ha en som jobb/privat telefon och då jobbet redan har ett abonnemang behöver jag en telefon utan.

Permalänk

Jag ska definitivt ha den! Den är AWESOOME!

Visa signatur

Mvh Emil Kihlström
|| Intel Core i5 750 @ 3,7 ghz || Corsair H50 || Asus P7P55D PRO || A-data 8GB || AMD 6970 || Corsair HX 750W || Lian Li K62 || Windows 8 || Samsung P2350 || Logitech MX518 || Razer Lycosa || Klipsch F3 5.1 || Infocus IN80 || Sherwood R972 || iPhone 5S 16GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tattis:

Vad tror ni om detta?
Allvarliga tillverkningsfel rapporterade kring iPhone 4 - IDG.se

Vissa säger att den tidigare versionen hade ett liknande problem men det löstes, hoppas nu bara inte att detta är hårdvarufel så man får gå med gummihandskar när man snackar i telefon

Förhoppningsviss är detta löst till Sverige lanseringen.

Men jag tycker de ser bekymrande ut att den ens kunde släppas med ett sånt fel!
Problemet borde inte bara landa på tappade samtal. Sitter man och surfa i telefonen med 3g nätet och håller den i vänster hand så borde 3g nätet tappas oxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jens:

jag tror det till viss del ä mjukvaran. speciellt då walt mossberg säger att han kunde ringa fast telefonen inte visade nån mottagning. men kan säkert vara lite hårdvara med, men tror de löser det me mjukvara som sagt

Yepp, flera har sagt att dom kan ringa trots detta... andra har sagt motsatsen. Jag tror och hoppas verkligen att dom lyckas lösa detta med en mjukvaru-uppdatering

Permalänk
Medlem

Apple Acknowledges iPhone 4 Reception Issues, Says Don't Hold It Like That

Gizmodo, the Gadget Guide

ja...ni kan ju läsa själva..

Permalänk
Medlem

frågan är väll ändå om de kommer kunna lösa det med mjukvara, även om det kanske är en konstruktionsmiss.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Frågan är också hur stort problemet faktiskt är i praktiken. Nu blir det väldigt uppblåst, kanske just pga Apples snack om hur smart designen med ramen som antenn var men faktum är ju att många andra mobiler lider av försämrad mottagning när man greppar telefonen.

Jag testade precis själv att värma mina händer så
de blev fuktiga och greppa telefonen som jag gör när jag skriver med båda tummarna och jag kan få ner flera staplar på mottagvisaren då. Så problemet finns ju uppenbarligen även på 3GS. Är det nåt jag ens tänkte på tidigare...nä.

Så visst, det är ju definitivt inte bra men i praktiken hur stort är problemet? Många som fått sina iphone 4 har ju inte märkt av det. Är definitivt inget som kommer hindra mig från att köpa en.

Permalänk
Medlem

Jag är inte så orolig över det där då min 3Gs har exact samma problem, utan att jag märkt av det.

Permalänk
Medlem

frågan är ju bara varför de inte la skarvarna på kortsidorna. o sen, äre bara i nedre vänstra hörnet som det påverkas? inte i det som ä på höger övre kant? nån som läst om det. man kan ju oxå undra om detta bara är när wifi o bluetooth ä påslaget.

men som redan nämnts, knappast nått jag oroar mig för

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Frågan är också hur stort problemet faktiskt är i praktiken. Nu blir det väldigt uppblåst, kanske just pga Apples snack om hur smart designen med ramen som antenn var men faktum är ju att många andra mobiler lider av försämrad mottagning när man greppar telefonen.

Jag testade precis själv att värma mina händer så
de blev fuktiga och greppa telefonen som jag gör när jag skriver med båda tummarna och jag kan få ner flera staplar på mottagvisaren då. Så problemet finns ju uppenbarligen även på 3GS. Är det nåt jag ens tänkte på tidigare...nä.

Det är en sak att förlora 1-2 pluppar och förlora mottagningen helt.
Folk har ju rapporterat att dom inte kan surfa och tappar samtal.. DET är något man tänker på...

Jag tycker bara man ska vara lite uppmärksam ett tag innan man springer till butik, så man slipper allt gnäll senare

Permalänk
Medlem

tur att det är minst en månad bort för oss här i sverige

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

epic fail på en mobil som kommer kosta här nästan 10 tusen och folk köper ändå sån skit.

Permalänk
Medlem

Min 3Gs kostade vid lansering 0kr + 24x150=3600 + 118*24=2832 för abonnemanget
Alltså 6432 kr totalt.
Men då ingår också fria SMS till alla, fria samtal inom Halebop och fri mobilsurf.

Eftersom min iPhone fixar WiFi teathering så sänder jag ut en WiFi hotspot till min bärbara och sparar in ytterligare 200 kr/mån på att inte ha något 3G-modem till datorn.

Ett kap med andra ord.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

epic fail på en mobil som kommer kosta här nästan 10 tusen och folk köper ändå sån skit.

aha, får man fråga vad du fått nå prisuppgifter ifrån? med tanke på att de kostar 6-7000 kr i england.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Steve Jobs:

Just avoid holding it that way

i handen?? hur kan de ens släppa den med det felet?

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

http://pici.se/pictures/NuglXJzOE.jpg
i handen?? hur kan de ens släppa den med det felet?

Apple trodde väll att de var smarta att ha atenn utanför skalet runt om, nedanför där man precis håller handen väldigt ofta. Ganska klumpigt då det är ganska logiskt att dessa problem kommer uppstå.

Permalänk
Medlem

läste lite på 99mac´s iphone forum, o en kille där hade hittat detta på ett forum:

"Update on the reception issue from my buddy who has been hitting his head against the wall:
Got off the phone with Apple. They're sending me a new one overnight. They said they're aware of the issue, and it has something to do with a missing protective coating on some of the parts.
Hopefully it's not a bunch of baloney (mmm...)."

här fanns texten: http://www.macintouch.com/readerreports/iphone4/index.html#d2...

så vi kan ju hoppas att det är så simpelt att det "bara" är ett produktionsfel

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jens:

läste lite på 99mac´s iphone forum, o en kille där hade hittat detta på ett forum:

"Update on the reception issue from my buddy who has been hitting his head against the wall:
Got off the phone with Apple. They're sending me a new one overnight. They said they're aware of the issue, and it has something to do with a missing protective coating on some of the parts.
Hopefully it's not a bunch of baloney (mmm...)."

här fanns texten: iPhone 4

så vi kan ju hoppas att det är så simpelt att det "bara" är ett produktionsfel

Verkar stämma att det bara händer på vissa exemplar, engadget har en som uppvisar problemet och en som inte gör det..
Some iPhone 4 models dropping calls when held left-handed, including ours (Update: Apple responds) -- Engadget

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

känns ju som att det är en sådan typ av miss. för det skulle ju vara rätt märkligt att de först inte skulle ha tänkt på det när de konstruerade telefonen och att de sen skulle missa det under testningen. visst kan de ha gjort det, men känns som en liten för uppenbar miss för att det skulle vara fel på konstruktionen. vad är detta med nya produkter, oavsett märke, så känns det som om de första exemplaren som kommer så är det nått som missats från fabrik.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive