Permalänk
Medlem

Wolverine, du har ingen bild på hur själva gränssnittet i mediaspelaren ser ut?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Skrivet av Manor:

Kan bara instämma i hyllningskören.
Jag har nyss köpt en Playon!HD Mini och hittills har den kunnat visa de videofiler jag testat med (DVD-iso filer var egentligen mitt enda mål).

Ett bättre GUI för framtiden är ett önskemål, där utpekad adress till YAMJ-indexfilen behålls. En möjlighet att kunna hoppa tillbaka till DVD-topmenyn skulle vara toppen, och en ansats verkar ha gjorts i den senaste beta firmware:en (utan att fungera dock). Kanske också en möjlighet att plocka bort delar i GUI:t som man inte själv är intresserad av.

Mikael, har du hört något datum för nästa officiella firmware? Den borde enligt info på forumet ha släppts vid det här laget.

/Manor

Hejsan,

Alltid trevligt med positiv feedback. Men jag vet att en nyare GUI finns i tankarna inom en ganska snar framtid hoppas jag. Inget som kommer med nästa uppdatering, men finns med i tankarna för framöver, det är något vi vill och ska fixa.

Nästa firmware som egentligen var lovat för ett par veckor sen är fortfarande i slutfasen av testandet. Vi upptäckte lite problem och vill åtgärda dem innan vi rusar ut med något som kanske inte funkar som det skall. Kan dock inte säga ifall det är ett par dagar eller ett par veckor kvar eftersom jag själv inte vet. Så det kommer när det är färdigt helt enkelt

Mvh,
Mikael

Permalänk
Medlem

Impad över den lille grejjen, ska köpa den utan hårddisk för runt tusenlappen nu i slutet av månaden och testa. Verkar grymt smidig sak, då ja har lite problem med att få min ps3a att fungera som jag vill. Sen koppa ihop detta med en sån NAS som sweclockers testade
Låter väldigt bra i mina öron.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Impad över den lille grejjen, ska köpa den utan hårddisk för runt tusenlappen nu i slutet av månaden och testa. Verkar grymt smidig sak, då ja har lite problem med att få min ps3a att fungera som jag vill. Sen koppa ihop detta med en sån NAS som sweclockers testade
Låter väldigt bra i mina öron.

En stor anledning till mitt HD Mini köp var just mitt missnöje med att PS3:an fungerade så förbannat dåligt som mediaspelare. En stor fördel med HD Minin är också att den är helt tyst, och det kan man ju inte beskylla PS3:an för att vara.

/Manor

Visa signatur

Chassi: Minisforum UM790-PRO | CPU: AMD Ryzen 9 7940HS | Internminnen: Kingston 64GB DDR5 5600 MHz | GPU: AMD Radeon 780M | SSD: Kingston M.2 2TB | Skärm: Samsung Neo 49"

Permalänk
Medlem

Någon som kopplat en ACRyan Mediaspelare till en A/V Receiver och vet hur det fungerar?

Till exempel en sådan här: Onkyo TX-SR508 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surroundförstärkare/ -receivrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

En stor anledning till mitt HD Mini köp var just mitt missnöje med att PS3:an fungerade så förbannat dåligt som mediaspelare. En stor fördel med HD Minin är också att den är helt tyst, och det kan man ju inte beskylla PS3:an för att vara.

/Manor

Aha jo, min ps3a är rätt tyst känns det som, men är väll att datorn överröstar den lite.
Men planerar en NAS att ha filer på, då kan ja stänga av datorn så då lär den väll höras kanske.

Åsa-Nisse:
Har för mig att den har optisk utgång, så är väll bara att dra det till förstärkaren och köra på? Får ju de ljudsystem den stödjer igenom det. Någon får rätta mig om ja har fel.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Wolverine, du har ingen bild på hur själva gränssnittet i mediaspelaren ser ut?

Undrar detta med.. Blev väldigt intresserad över denna lilla låda

Är det denna som är på första sidan?
Komplett.se - AC Ryan Playon!HD - utan HDD
Har den trådlöst med?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Komplett säljer Mini varianten för 799kr nu.

Komplett.se - AC Ryan Playon!HD - Mini

Permalänk
Medlem

Dum fråga säkert, men hårddiskvarianten stöder också "Play - from External USB HDD / Drives" som mini varianten gör?

Permalänk
Skrivet av Åsa-Nisse:

Någon som kopplat en ACRyan Mediaspelare till en A/V Receiver och vet hur det fungerar?

Till exempel en sådan här: Onkyo TX-SR508 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surroundförstärkare/ -receivrar

Du kan koppla in en sådan reciever utan problem. Du kan koppla in video och ljud med dessa varianter:
HDMI(båda) = Bästa kvalite för både bild och ljud.
Optisk(ljud) = Upp till 5.1 DTS/Dolby surround
Composite(röd/grul/vit för båda) = Oftast för icke platt skärmar. Sämre bild och stereo ljud.
Component (röd/grön/blå för video) = Bildkvalite till 1080p.

Skrivet av Orio:

Undrar detta med.. Blev väldigt intresserad över denna lilla låda

Är det denna som är på första sidan?
Komplett.se - AC Ryan Playon!HD - utan HDD
Har den trådlöst med?

Nuvarande firmware ser väldigt likt ut som bilderna du visade. Vi har dock planer för att lägga in en ny GUI för det är faktiskt en av de svagare bitarna just nu i våra spelare, enligt mig. Kan bli bättre på den punkten! Nuvarande meny är dock acceptabel. Men finns saker att förbättra där! Vet att vi har en skiss design redo. Vet bara inte när det är klart för test!

Ja, finns stöd för trådlöst ifall du köper en USB 'dongle' separat. Vi stödjer officiellt den som finns att köpa till spelaren via våran hemsidan eller andra återförsäljare som tex komplett.se Kan dock funka med andra Realtek baserade 'dongles'.

Skrivet av Åsa-Nisse:

Dum fråga säkert, men hårddiskvarianten stöder också "Play - from External USB HDD / Drives" som mini varianten gör?

Japp. Ingen skillnad på den fronten!

Ber om ursäkt för min Svengelska ibland. Har inte riktigt alla tekniska detaljer på Svenska i skallen

Mvh
Mikael

Permalänk
Medlem

Måste säga att detta är en helt fantastikt produkt !:D Hade tänkt skaffa AppleTV men nu blir det denna så snabbt pengarna kommer

En fråga snabbt men klarar den av att spela upp iso filer ? och vilken typ av hårddiskar tar den IDE , Sata ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Måste säga att detta är en helt fantastikt produkt !:D Hade tänkt skaffa AppleTV men nu blir det denna så snabbt pengarna kommer

En fråga snabbt men klarar den av att spela upp iso filer ? och vilken typ av hårddiskar tar den IDE , Sata ?

Den klarar av att spela upp iso och img filer.

Lite mer info här kanske:

Forummeddelande:

Permalänk
Skrivet av nickhe:

Ja till .iso filer. Intern hårddisk är det SATA som gäller.

Mvh
Mikael

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10211304']...

Skrivet av A.C.Ryan Mikael:

Lånar tråden lite. Jag söker en mediaspelare som klarar undertexter i VOB-filer. Är det något som PlayonHD klarar? Om inte, vet Ni någon som gör det, eller är jag en hopplös optimist?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Lånar tråden lite. Jag söker en mediaspelare som klarar undertexter i VOB-filer. Är det något som PlayonHD klarar? Om inte, vet Ni någon som gör det, eller är jag en hopplös optimist?

Det antar jag att den klarar.
Jag kör (DVD) iso-filer och då finns support för DVD-menyer samt att undertexten kan väljas i valfritt under uppspelningen också.

/Manor

Visa signatur

Chassi: Minisforum UM790-PRO | CPU: AMD Ryzen 9 7940HS | Internminnen: Kingston 64GB DDR5 5600 MHz | GPU: AMD Radeon 780M | SSD: Kingston M.2 2TB | Skärm: Samsung Neo 49"

Permalänk
Medlem

Jag har också blivit intresserad att skaffa en PlayonHD i.o.m framtida tv köp men det tycks vara dåligt utbud på dom i Finland

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

Det antar jag att den klarar.
Jag kör (DVD) iso-filer och då finns support för DVD-menyer samt att undertexten kan väljas i valfritt under uppspelningen också.

/Manor

Jag köpte hem en WD Live TV,där kunde jag också navigera i DVD-menyn och välja undertexter - men det visades inga. Så jag skulle uppskatta om du kunde verifiera att det fungerar, för jag får intrycket att du inte är riktigt säker på om det verkligen går.
Vore guld om den klarade det. Tanken på att behvöva bygga en HTPC lockar inte så länge jag redan har två projekt på gång.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.

Permalänk

Hur spelar jag enklast upp .IMG filer? Jag har testat att helt enkelt döpa om de till .ISO men då får jag tyvärr bara menyerna att fungera i filmen, det går alltså inte spela upp den. Har även testat st program som ska göra det möjligt att konvertera .IMG filer till .ISO men båda programmen har svikit mig...

Så har ni tips på en enkel lösning eller ett bra program för att konvertera .IMG filer?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Du ska inte behöva konvertera om filmerna från .img-filer.
Det ska räcka att döpa om de till .iso så funkar det.

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Skrivet av aaaaa:

Du ska inte behöva konvertera om filmerna från .img-filer.
Det ska räcka att döpa om de till .iso så funkar det.

Ja det räckte så långt att jag fick upp menyerna i filmen men det gick inte att spela upp den
Kanske borde testa med en annan film innan jag forskar allt för mycket.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Har precis införskaffat en PlayonHD!Mini, POHD... och snart skickar jag den genom fönstret. Blir galen på allt strul man har med prylar nu för tiden
Är det någon som har en POHD och som vet vad som krävs för att man ska kunna komma åt sitt NAS och det som finns på den, i det här fallet en WD My Book World Edition II?
Har uppgraderat POHD med senaste firmware, Version: v7.3.x.r3582. Allt blev lite snyggare men fortfarande verkar det saknas möjlighet att ansluta med ett konto. NFS fungerar inte heller fast jag lagt till IP adress och Full access. Får bara "Failed...".

Manualen som är i det tunnaste laget och kräver förstoringsglas bidrar inte till så mycket mer än att förklara det självklara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har precis införskaffat en PlayonHD!Mini, POHD... och snart skickar jag den genom fönstret. Blir galen på allt strul man har med prylar nu för tiden
Är det någon som har en POHD och som vet vad som krävs för att man ska kunna komma åt sitt NAS och det som finns på den, i det här fallet en WD My Book World Edition II?
Har uppgraderat POHD med senaste firmware, Version: v7.3.x.r3582. Allt blev lite snyggare men fortfarande verkar det saknas möjlighet att ansluta med ett konto. NFS fungerar inte heller fast jag lagt till IP adress och Full access. Får bara "Failed...".

Manualen som är i det tunnaste laget och kräver förstoringsglas bidrar inte till så mycket mer än att förklara det självklara.

Hej!

Jag kör beta firmware:en sedan dag 1.
Inga problem alls att komma åt min Windows Home Server, och spelar upp mina DVD-iso-filer perfekt, som jag tar upp via Media Jukebox-gränssnittet.
Navigeringen blir i ett antal nivåer, vilket är irriterande...men i övrigt så har jag inga som helst bekymmer.

Det kanske är din NAS som är problemet!!?

/Manor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

Det kanske är din NAS som är problemet!!?

/Manor

Möjligt, men min Samsung TV hittar min NAS direkt och kan navigera genomfilstrukturen via UPnP. Min netbook likaså via CIFS. Så jag är lite skeptiskt. En total nollställning raderar dessutom alla mina 2TB så jag är i inte så sugen på att testa det. Jag börjart snarare misstänka att Ryan satt SAMBA på en extremt mager diet. Har skickat fråga till supporten. Får se vad de säger.

Vad har du för namn på nätverkgruppen; workgroup, eller annat? Är resulrserna utdelade till everyone/anonymos utan lösenord?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vad har du för namn på nätverkgruppen; workgroup, eller annat? Är resulrserna utdelade till everyone/anonymos utan lösenord?

Om jag inte kör via Media Jukebox valet utan istllet väljer Library så går jag in på valet Network - Workgroup - och loggar på mig med en user med lösenord (detta kan sparas som ett "snabbval").

Väljer jag istället UPnP så ser jag även då min WHS, men ingen påloggningsfråga ges och jag ser inga filer. Jag antar att man måste sätta upp detta på något speciellt sätt på WHS:en för att det ska fungera, men jag använder som sagt inte detta läge. Väljer jag min MythTV-HTPC under UPnP så ser jag allt, men den vet jag är uppsatt för att fungera smidigt från alla klienter.

Lösningen är kanske att välja Network alternativet även för dig...om din NAS visas upp där!!?

/Manor

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manor:

Om jag inte kör via Media Jukebox valet utan istllet väljer Library så går jag in på valet Network - Workgroup - och loggar på mig med en user med lösenord (detta kan sparas som ett "snabbval").

Väljer jag istället UPnP så ser jag även då min WHS, men ingen påloggningsfråga ges och jag ser inga filer. Jag antar att man måste sätta upp detta på något speciellt sätt på WHS:en för att det ska fungera, men jag använder som sagt inte detta läge. Väljer jag min MythTV-HTPC under UPnP så ser jag allt, men den vet jag är uppsatt för att fungera smidigt från alla klienter.

Lösningen är kanske att välja Network alternativet även för dig...om din NAS visas upp där!!?

/Manor

Jo, mitt problem var, notera ordvalet, att jag inte fick upp något network. Jag fick hjälp av supporten som bad mig köra om firmwareuppgraderingen i "safe mode". Så nu fungerar det

Tack för att Ni ville hjälpa i alla fall.

Case closed!

Visa signatur

Permalänk

Hejsan.
Jag har en Playon Hd mini och jag får inte heller img filer att funka.Vad kan det vara för fel?Har uppdaterat den,den klarar iso och mkv utan problem.Tacksam för svar.

Ingemansson.....Fick du din att funka?
Mvh

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz,MSI K9A Platinum AMD 580X CrossFire,PowerColor Radeon HD 3870 512MB,OCZ DDR2 PC6400 4096MB,Raptor 74GB,Digital Caviar SE16 500GB,Antec p180,Tagan 580W,Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet,Vista X64 Ultimate

Permalänk
Skrivet av Linkannr3:

Hejsan.
Jag har en Playon Hd mini och jag får inte heller img filer att funka.Vad kan det vara för fel?Har uppdaterat den,den klarar iso och mkv utan problem.Tacksam för svar.

Ingemansson.....Fick du din att funka?
Mvh

Ja och nej, oftast funkar det att bara byta namn på filen, alltså .iso istället för .img. (Kräver dock att du har ställt i dina mapp alternativ så att du ser vad det är för filtyper). Vart kanske lite luddigt förklarat men stressad till jobbet.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Nu har jag löst det,jag hittade en beskrivning på hur man ändrar namn.Så här var beskrivningen.
"Vill du fortfarande bytan namn på filerna så går du på mappalternativ i kontrollpanelen och väljer fliken visning och avmarkerar "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"¨. Nu kan du byta filtilläg på alla filer ('ven mera känsliga filer), så om du inte är en van annvändare så kan du markera den sen igen när du är klar!"

Och nu funkar alla filmer klockrent:-)
Tack för ditt svar.
Mvh

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz,MSI K9A Platinum AMD 580X CrossFire,PowerColor Radeon HD 3870 512MB,OCZ DDR2 PC6400 4096MB,Raptor 74GB,Digital Caviar SE16 500GB,Antec p180,Tagan 580W,Zalman CNPS9700 NT Ultra Quiet,Vista X64 Ultimate

Permalänk

Hej igen,

Några som haft problem men verkar som ni löst dem? För att förtydliga .img frågan. Man måste byta namn ifrån .img till .iso så skall det fungera. Precis som föregående talare förklara så måste man ändra i sina map alternativ i Windows för att kunna göra det. Klipp/klistrat -> "Vill du fortfarande byta namn på filerna så går du till map alternativ i kontrollpanelen och väljer fliken visning och av markerar "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"

Permalänk

Blu-Ray .iso

någon mer som har problem med att det inte blir något ljud och/eller kunna blädra mellan textfilerna när man spelar upp vissa blu-ray .iso