Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

LGn har plötsligt blivit 150:- billigare. Nu börjar det verkligen klia i köpfingret. Jag kan bara inte bestämma mig om Samsungens AMOLED-skärm är värd drygt 1500:-.

Jag skulle nog väntat på till nästa lass win7 telefoner kommer med den nya snapdragon eller bättre.

HTC:na har lite mer ram en de andra sen har mozart en 8MP med riktigt bilxt. Dock har ju HTC:na mindre batteri en LG och samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Jag skulle nog väntat på till nästa lass win7 telefoner kommer med den nya snapdragon eller bättre.

HTC:na har lite mer ram en de andra sen har mozart en 8MP med riktigt bilxt. Dock har ju HTC:na mindre batteri en LG och samsung.

Vilka modeller kommer att lanseras med nya Snapdragon-processorn och när kommer detta att ske?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Vilka modeller kommer att lanseras med nya Snapdragon-processorn och när kommer detta att ske?

Ärligt talat så vet jag inte men det är högst troligt att det kommer flera bätter win7 mobiler vid årsskiftet / början av 2011. Android mobilen HTC desire HD har ju tex den 45nm snapdragon och den skall ju vara i butikerna nu så det kommer till Win7 mobiler inom en snar framtid.

Permalänk
Skrivet av wham:

LGn har plötsligt blivit 150:- billigare. Nu börjar det verkligen klia i köpfingret. Jag kan bara inte bestämma mig om Samsungens AMOLED-skärm är värd drygt 1500:-.

Engadget har postat en snabb video av bl.a. Omnia 7. Personligen tycker jag skärmen är väl värd de extra kronorna. Dock har den ju endast 8GB lagring. Telefonen är också något "klumpig" med tanke på att den faktiskt har mindre skärm än HTC's HD7.

Skrivet av RobinCC:

Ärligt talat så vet jag inte men det är högst troligt att det kommer flera bätter win7 mobiler vid årsskiftet / början av 2011. Android mobilen HTC desire HD har ju tex den 45nm snapdragon och den skall ju vara i butikerna nu så det kommer till Win7 mobiler inom en snar framtid.

Kommer nog ta lite längre tid än så. Jag vill tippa på att nästa vågen kommer tidigast om 6-8 månader.

Sedan är det ju som så att för folk flest spelar det ingen roll om processorn är en QSD8x50 eller en senare/snabbare variant då OSet flyger på finfint även på den två år gamla CPUn. Apps och standard funktionerna kommer inte ta nytta av en snabbare processor ändå, det enda undantaget är evnt laddtid mellan levels i spel och möjligheten att spela av HD video.

Missförstå mig rätt, jag är mäkta besviken på att de använder sig av QSD8x50 men det räcker mer än väl till det allra mesta så frågan är om inte nästa vågen kommer med nästa major upgrade av platformen (WP8 eller vad de nu kommer kalla det).

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Engadget har postat en snabb video av bl.a. Omnia 7. Personligen tycker jag skärmen är väl värd de extra kronorna. Dock har den ju endast 8GB lagring. Telefonen är också något "klumpig" med tanke på att den faktiskt har mindre skärm än HTC's HD7.

Hur är det med skärmen på Omnia, använder den PenTile? Tråkigt i sådana fall.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem

Den stora frågan (för mig i alla fall) är hur vi som vill ha en WP7 kommer att få tag i en... helst imorgon. Jag har pratat med Tre både i butik och kundtjänst idag och båda bekräftar att WP7 släpps imorgon men båda säger också att de inte kommer vara tillgängliga imorgon. Man kommer kunna beställa däremot men de vet inte hur lång leveranstid det kommer att bli. Det har också sagts att de kommer sälja dem olåsta (i alla fall med möjlighet att låsa upp direkt) men så verkar inte heller vara fallet.

Det enda ställe jag hittat som verkar ha någon form av datum/tidsram är komplett.se som påstår sig få in 34 st Omnia7 den 5:e november och 91 st Mozart den 20:e november.

Jag trodde att Omnia7 var exklusiv för Tre medan t ex Mozart inte var det? Verkar konstigt att komplett får in Omnia7 ett par veckor innan Mozart...?

Jag tror inte heller att Omnia7 kommer ha stöd för SD-kort, det beror nog på ett missförstånd där folk har blandat ihop Omnia7 med den amerikanska Samsung Focus (som kanske får SD-kort?).

HTC HD7 skulle inte heller släppas i Sverige från början - varför vet jag inte. Men nu verkar det onekligen inte som att någon affär kommer sälja någon WP7-lur imorgon så jag vet inte vad man ska tro på.

Sen är det kanske inte så konstigt att man inte hört något alls om WP7 i Sverige med tanke på att den inte stöds till fullo här ännu. Men om nu Sverige är ett av 30 lanseringsländer (där 17 länder får fullt stöd från början) och Tre är lanseringspartner så borde vi väl ändå få någon liten information? Och om inte annat så borde vi väl få möjlighet att köpa telefoner imorgon på lanseringsdagen, vad är det annars för lansering?

*förvirrad*

Permalänk
Hedersmedlem

Det största problemet med wp7 är avsaknaden av minneskortsplatser/alt stor integrerad minnesmängd. Om jag betalar 6 papp för en mediatelefon är för sjutton 8 gb minne inte tillräckligt! 16 gb okej, men om jag pröjsar så mkt för en telefon och inte har tillgång till minneskortsplats vill jag ha åtminstonde 32 gb minne så man får plats med sin musik!

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Det största problemet med wp7 är avsaknaden av minneskortsplatser/alt stor integrerad minnesmängd. Om jag betalar 6 papp för en mediatelefon är för sjutton 8 gb minne inte tillräckligt! 16 gb okej, men om jag pröjsar så mkt för en telefon och inte har tillgång till minneskortsplats vill jag ha åtminstonde 32 gb minne så man får plats med sin musik!

Jag ber om ursäkt för OT, men hur många musik-filer har du egentligen om du behöver 32GB för att få plats med allt?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Har beställt en Omnia 7 från:
Samsung Omnia 7 - Privat - tre.se

Beställde kontant. I butik var man tydligen tvungen att beställa med abonnemang. Får se när man kan tänkas få den... Synd att Tre har varit oerhört sparsamma med info. De vet tydligen inte så mycket själva heller.

Permalänk
Skrivet av Spindel:

Har beställt en Omnia 7 från:
Samsung Omnia 7 - Privat - tre.se

Beställde kontant. I butik var man tydligen tvungen att beställa med abonnemang. Får se när man kan tänkas få den... Synd att Tre har varit oerhört sparsamma med info. De vet tydligen inte så mycket själva heller.

Beställde själv en HD7 (16GB) från UK, leverans inom 5 dagar säger de, får väl se hur det blir med det då ingen verkar ha tillgång. Flagship butiken i Sydney f.ex. hade 50 (femtio) lurar till försäljning. Här i Sverige finns det inga och hela Tre's leverans var tydligen slutsåld innan de ens hade lagt ut den för försäljning... Geez, these guys couldn't organize a pissup in a brewery.

Skulle väldigt gärna haft en Omnia 7 själv, men 8GB minne är för dåligt. Tycker också det verkar oerhört sparsamt med endast 256MB RAM, även om en app/spel endast får använda max 90MB och det inte finns multitasking (ännu) verkar det inte speciellt lovande.

Visa signatur

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

Vänta lite nu? 256MB RAM? Omnia 7 har väl alltid haft 512MB RAM?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

512MB RAM enligt Microsoft:
http://www.microsoft.com/windowsmobile/sv-se/devices/details....

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Beställde själv en HD7 (16GB) från UK, leverans inom 5 dagar säger de, får väl se hur det blir med det då ingen verkar ha tillgång.

Vilken butik beställde du den ifrån och vad blir kostnaden med frakt?

Permalänk
Medlem

Det är det jag menar. Det känns väldigt fel att den dyraste telefonen bara skulle ha 256MB RAM dessutom.

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Beror på vilka specs man ska tro på. De flesta har listat den som unknown eller 256MB. Tror inte jag sett någon trovärdig källa säga 512. 256MB faller ju fortfarande inom ramen för vad som är godkänt så.

Skrivet av Spindel:

512MB RAM enligt Microsoft:
Samsung Omnia 7

Har sett det, dock räknar jag inte MS Sverige som trovärdiga källor. Mycket möjligt jag tar fel dock.

Skrivet av Fetskaft:

Vilken butik beställde du den ifrån och vad blir kostnaden med frakt?

Beställde från o2. Ingen frakt etc då jag beställde till kontoret därborta och plockar med den till veckan. Kostade iallafall £380, dvs 11 kronor mer än jag räknade med

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Beror på vilka specs man ska tro på. De flesta har listat den som unknown eller 256MB. Tror inte jag sett någon trovärdig källa säga 512. 256MB faller ju fortfarande inom ramen för vad som är godkänt så.

Har sett det, dock räknar jag inte MS Sverige som trovärdiga källor. Mycket möjligt jag tar fel dock.

Beställde från o2. Ingen frakt etc då jag beställde till kontoret därborta och plockar med den till veckan. Kostade iallafall £380, dvs 11 kronor mer än jag räknade med

Blir det en liten recension för oss som funderar på att köpa en?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag vilja ha en Dell Venue Pro.
Synd att den bara släpps i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasPlan:

Damn! Den såg inte helt fel ut. Är det helt säkert att den inte kommer till Sverige?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Damn! Den såg inte helt fel ut. Är det helt säkert att den inte kommer till Sverige?

Den lär väl dyka upp förr eller senare, men till en början så kommer den bara släppas i USA och vara låst till T-Mobile.
Har dock hittat en europeisk webbutik som tänker ta in dem (LÄNK) frågan är om man vågar köpa den därifrån....

Permalänk
Skrivet av wham:

Blir det en liten recension för oss som funderar på att köpa en?

Det kan vi nog ordna. Räknar med att ha den i handen på Måndag.

Skrivet av JasPlan:

Clove har den till försäljning - eller, ja, preorder då iallafall. Prel. datum är den 8e November.

Skrivet av wham:

Till Sverige, inte officiellt sett. Iallafall inte ännu, men den dyker upp i Europa om några veckor tydligen.

Skrivet av JasPlan:

Den lär väl dyka upp förr eller senare, men till en början så kommer den bara släppas i USA och vara låst till T-Mobile.
Har dock hittat en europeisk webbutik som tänker ta in dem (LÄNK) frågan är om man vågar köpa den därifrån....

Jodå, Clove är en ordentlig butik, så inga problem att beställa därifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating:

Jodå, Clove är en ordentlig butik, så inga problem att beställa därifrån.

Nice, då blir det en beställning då

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasPlan:

Nice, då blir det en beställning då

Får man fråga varför du valde Dellen framför de andra från HTC, LG och Samsung?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Får man fråga varför du valde Dellen framför de andra från HTC, LG och Samsung?

Måste man ha en anledning?

Först och främst så har Dellen en AMOLED skärm, vilket gör att HTC och LG tas bort. Och för det andra så tycker jag personligen att den ser snyggare ut än Omnia 7, plus att fysiskt tangentbord aldrig är fel.

Permalänk
Medlem

Sen verkar det dessutom vara så att Dells har sd-slot för expanderbart minne. Hmm! Nu blev den mer intressant. Vet inte om jag gillar tangentbordet dock.

Permalänk

En Omnia 7 bokad! Hoppas att Komplett lyckas hålla sina preliminära leveranstider.

Permalänk
Medlem

Då har man beställt en Dell Venue Pro då
Det slutade på 4900 med frakt från Clove, vilket inte är så farligt enligt min mening. Det värsta nu är att behöva vänta tills den 8e november...

Skrivet av Fetskaft:

Sen verkar det dessutom vara så att Dells har sd-slot för expanderbart minne. Hmm! Nu blev den mer intressant. Vet inte om jag gillar tangentbordet dock.

Det verkar som den kommer ha ett 8GB microSD kort, men det är oklart ifall man kan byta ut den (nog för det vore rätt så korkat ifall man inte kunde det).

Hittade förövrigt ytterligare en sida som kommer ta in Dellen LÄNK

Permalänk

Snabba intryck är att HD7 verkligen inte är speciellt bra. Kameran är undermålig, precis som förväntat. Litar heller inte helt på kickstandet men det är heller inte en funktion som jag kommer använda mig av så... Det jag verkligen inte förväntade mig var att skärmen skulle vara så dålig som den är - "svärta? vad är det" ungefär.

Men iallafall, det jag egentligen postar för är att enligt T-Mobile Tyskland kommer de släppa Samsung's Omnia 7 med 16GB minne i mitten av November. Stämmer detta är det ett självklart köp över alla andra lurar på marknaden just nu (tycker jag då) förutom Dell's Pro Venue om man nu behöver (eller vill ha) hardware tangentbord.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kanske är helt ute och cyklar, men varför är Dellen nästan 1000:- billigare än Samsungen trots i princip samma innehåll och ett fysiskt tangentbord?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dellen ser riktigt bra ut, kanske lite stor men jag skulle nog kört på den.

Permalänk
Medlem

Hej

Ville bara dela lite information som jag har fått från min syster som har varit på ett WP7 Party och fick testa dom alla WP7 telefonerna. Både jag och hon var inställda på att köpa HTC 7 Mozart, men efter varit på partyt så sade hon att skärmen på Samsung GT-i8700 Omnia 7 är överlägsen.

- Klarare bild
- Filmar bättre
- Bättre kamera trotts större kamera i de flesta andra modellerna
- Bättre samtalstid & standby
- Större skärm.

Både jag och syrran och hennes man kommer att köpa Samsungs telefon. Jag kollade på Sweclockers video om WP7 telefonen LG, som i sig suger. Den telefonen rekommenderas verkligen inte. Bilderna och kameran i den är väldigt dåliga. Du ser detta själv om du har HTC, Samsung och LG telefonen bredvid och kollar på en bild och filmar och spelar upp filmen i mobilen (vilket min syster gjorde).

Ja dom 3 tjänsterna som dom nämnde i videon fungerar inte än och språket är på engelska just nu MEN det kommer uppdateringar så att det kommer Svenskt stöd till den, när var hur är en annnan fråga.

Besöker ni dom vanligaste butikerna ute IRL så ska ni vara glada om dom ens känner till WP7 telefonerna, så bli inte förvånade om dom inte vet något, om ni frågar efter dessa telefoner.

Samsung telefonen skall vara ute nu på måndag enligt 3.

Så kort och gott, Samsung GT-i8700 Omnia 7 bästa köp

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se