hjälp, speldator för 7k, beställs innan torsdag

Permalänk
Medlem

hjälp, speldator för 7k, beställs innan torsdag

Hej, efter att ha bakat mitt gamla grafikkort några gånger har det nu gett upp riktigt ordentligt. Tänkte fira detta med en ny speldator. Jag har provat att satt ihop följande paket, men det är första gången jag ska bygga ihop en dator, så jag skulle behöva lite hjälp med att se så att delarna funkar bra ihop.

Moderkortet och nätagget är det jag är mest osäker över...Jag har valt komponenter ifall jag skulle vilja köpa till ett grafikkort i framtiden och köra SLI. Hur tycker ni det ser ut?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser bra ut! Dock skulle jag kanske bytt ut processorn till en Intel Core i5 760, 2.8GHz - Inet.se

Visa signatur

Asus STRIX Z370-F - 8700k@5.0GHz - H100iv2 - 32GB LPX@3200MHz -GTX 1080Ti - EVGA Supernova 750 G3 - FD Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskare90:

Hej, efter att ha bakat mitt gamla grafikkort några gånger har det nu gett upp riktigt ordentligt. Tänkte fira detta med en ny speldator. Jag har provat att satt ihop följande paket, men det är första gången jag ska bygga ihop en dator, så jag skulle behöva lite hjälp med att se så att delarna funkar bra ihop.

http://i54.tinypic.com/29cw8eg.jpg

Moderkortet och nätagget är det jag är mest osäker över...Jag har valt komponenter ifall jag skulle vilja köpa till ett grafikkort i framtiden och köra SLI. Hur tycker ni det ser ut?

Det ser bra ut! Kör på det. Angående kimbies förslag om att byta till en Intel processor så säger jag att du borde hålla fast vid den du valt själv. En riktigt bra, prisvärd processor som jag själv inkluderat i många paket. Lycka till med köpet!

Visa signatur

Those who cannot remember the past are condemned to repeat it.

Permalänk
Medlem

hmm, nu funderar jag på att byta ut gtx460 mot ett gtx470 istället. Ändrade lite mer och gick upp lite i pris men vad sägs om denna konfiguration?