Permalänk
Skrivet av Thlumman:

Kan bara säga att jag inte ångrar en sekund att jag köpte denna SSD-disk. Skillnaden är enorm!
Här kommer en film på när jag bootar windows med min nya SSD-disk i 3820'n:

Skulle du kunna köra Crystalmark så kan vi jämföra?

Crystal Dew World

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Medlem

Okej, nu tar jag säkert en fråga som varit uppe förut.
Finns det någon guide för att installera Windows cleant?
Det enda jag har just nu är sidan med drivrutiner: Acer TimelineX 3820TG Owners Lounge. Info, benchmarks, tweaks, mods and upgrades - Page 183

Vill minnas att jag såg en länk till nån guide eller så när jag läste de 24 första sidorna, dock var det innan jag köpte datorn så då tänkte jag inte på att spara ner länken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av znarkus-o:

Skulle du kunna köra Crystalmark så kan vi jämföra?

Crystal Dew World

jorå: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/crystalmark.jpg

Ganska lätt att konstatera skillnaden

Visa signatur

|| Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 || Intel Core 2 Duo E6750 || Asus 8800gt 512mb || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB || 74 gb raptor 2* Seagate barracuda 200 gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Det enda jag har just nu är sidan med drivrutiner: Acer TimelineX 3820TG Owners Lounge. Info, benchmarks, tweaks, mods and upgrades - Page 183

Vill minnas att jag såg en länk till nån guide eller så när jag läste de 24 första sidorna, dock var det innan jag köpte datorn så då tänkte jag inte på att spara ner länken.

LEGAL Windows 7 Download Links (Just like Vista before!!!)
och
http://www.sweclockers.com/artikel/12825-installera-windows-7...

Visa signatur

|| Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 || Intel Core 2 Duo E6750 || Asus 8800gt 512mb || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB || 74 gb raptor 2* Seagate barracuda 200 gb ||

Permalänk
Skrivet av ChRiiLLe:

Du skulle kunna kika på mitt inlägg, #10419213.

Skrivet av Thlumman:

jorå: http://data.fuskbugg.se/skogsturken/crystalmark.jpg

Ganska lätt att konstatera skillnaden

Hur många poäng får du av Windows?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2

Permalänk
Medlem

znarkus-o: Hittade den och den hjälpte mig mycket!

Dock ett problem... När jag startar upp i discrete? (eller vad det nu var det hetter) så är upplösning fortfarande konstigt.
När jag startar med switchable så står det att den är på high-performance med kabeln i och den byter automatiskt ifall jag drar ut den. MEN, om jag försäker ändra själv någon gång till det andra grafikkortet så hänger sig datorn, den bara fryser! Någon mer som haft det problemet?

EDIT: Formaterade igen och löste det, måste blivit något knas vid drivrutinsinstallationen av grafiken förut.

EDIT2: Insåg just att problemet med att den hänger sig beror på 10.10 drivrutinen... Samma sak nu igen när jag lade in den.

Permalänk

ChRiiLLe: Kul Testa AMD-drivrutinen från Acer's sida, tror det bara är den som funkar.

Någon annan som testat 10.10? http://www.sweclockers.com/nyhet/12908-amd-catalyst-1010-ser-... ?

Visa signatur

markushedlund.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av znarkus-o:

ChRiiLLe: Kul Testa AMD-drivrutinen från Acer's sida, tror det bara är den som funkar.

Någon annan som testat 10.10? http://www.sweclockers.com/nyhet/12908-amd-catalyst-1010-ser-... ?

Har inte gjort ngt direkt test med dom men har den installerad.

Permalänk

Tjena ska beställa en 3820TG på måndag. Men har en fråga...

Hur byter man grafikkorten så att man inte kör på 5650?
Är det en knapp eller i Windows?

och kan ingen lägga upp lite bilder på datorn även med öppet lock så man ser hela knappsatsen? tackar!

/Jocke

Permalänk
Medlem

Har haft en 3820TG i lite drygt tre manader hittills och var valdigt nojd fram tills for tva dagar sedan.

Natverkskortet borjade stoka med mig, datorn hittade inte kortet och jag fick starta om datorn ett par ganger for att fa det att funka. Sen borjade ljudet hacka helt oprovocerat och datorn fros i flera sekunder med jamna mellanrum. Igar nar jag startade datorn kunde den inte boota windows. Installerade om och allt verkade funka prima, men efter en restart kunde den inte boota windows igen. Efter att bios skarmen blinkat till blir skarmen svart och inget hander.

Har ingen aning om vad det ar som orsakar problemet. Har last att manga har problem med sina broadcom narverkskort men det kan val inte vara ett kasst natverkskort som gor att datorn inte gar att starta overhududtaget? Far val ringa acer och skicka in burken och hoppas pa det basta

Permalänk

Någon som har lust att slänga upp en .rar fil med alla drivers man bör ha för sin 3820TG? Skulle vara gulligt

/Jocke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindholmen:

Någon som har lust att slänga upp en .rar fil med alla drivers man bör ha för sin 3820TG? Skulle vara gulligt

/Jocke!

Allt finns på acers hemsida, bara att tanka ner.

Permalänk
Medlem

Med 6-cells batteri ska den väga 1,8 kg. Vad väger den med 9-cells batteri?

Är de två batterierna lika stora eller blir det ett klumpigt batteri med 9-cell?

Permalänk
Skrivet av henrikf:

Med 6-cells batteri ska den väga 1,8 kg. Vad väger den med 9-cells batteri?

Är de två batterierna lika stora eller blir det ett klumpigt batteri med 9-cell?

2 kg med 9-cells, det är fysiskt större

Visa signatur

markushedlund.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med Synaptics efter att ha gjort en clean install?

Den verkar inte riktigt fatta att jag har en pekplatta.

Under "Device Settings"-tabben (om jag dubbelklickat på den lilla ikonen nere vid klockan) så står det enbart Wheel Mouse | PS/2

Hittar inga som hälst inställningar för plattan som jag inte tycker uppför sig den borde med scrollen just nu nämligen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Bara jag som har problem med Synaptics efter att ha gjort en clean install?

Den verkar inte riktigt fatta att jag har en pekplatta.

Under "Device Settings"-tabben (om jag dubbelklickat på den lilla ikonen nere vid klockan) så står det enbart Wheel Mouse | PS/2

Hittar inga som hälst inställningar för plattan som jag inte tycker uppför sig den borde med scrollen just nu nämligen...

Du är säker på att du har Synaptics? Det var ju någon annan i tråden som fått en modell med ett annat märke på pekplattan.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

Du är säker på att du har Synaptics? Det var ju någon annan i tråden som fått en modell med ett annat märke på pekplattan.

Hmm, nae... Faktiskt inte. Dock inget pipande under installationen.

Permalänk
Medlem

Är det så här den ser ut med 9-cells batteriet eller har någon en rättvisande bild/länk?
http://www.global-laptop-batteries.com/images/mid/9cell-acer-...

Permalänk
Skrivet av henrikf:

Är det så här den ser ut med 9-cells batteriet eller har någon en rättvisande bild/länk?
http://www.global-laptop-batteries.com/images/mid/9cell-acer-...

Knäppte några bilder Acer TimelineX 3820TG - markushedlund.com

Visa signatur

markushedlund.com

Permalänk
Medlem

Tack för bilderna! Med den där vinkeln på tangentbordet ser det ut som att handlederna kan bli trötta efter en längre stunds knappande. Eller hur känns det?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan köra dualscreen via VGA + HDMI?

Visa signatur

---

Permalänk
Skrivet av henrikf:

Tack för bilderna! Med den där vinkeln på tangentbordet ser det ut som att handlederna kan bli trötta efter en längre stunds knappande. Eller hur känns det?

Har jag inte märkt, men har inte använt datorn så intensivt.

Visa signatur

markushedlund.com

Permalänk
Medlem

Superfina bilder!

Permalänk
Medlem

Hej!

Införskaffade igår en 3820TG

Har dock ett litet problem... har märkt att det blir en del små grafikbuggar i WoW med Radeonkortet som inte är där med integrerade grafiken (bl.a. något som liknar trädgrenar på marken) . Finns det risk att mitt radeon är trasigt, eller är det bara drivern som skickas med datorn som är lite småbuggig, så att jag borde upgradera till senaste? Isåfall, hur gör jag det? (Radeondrivern från ATI.com verkar inte funka att installera rakt av)

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av henrikf Visa inlägg

Nej absolut inget jag märkt av, snarare tvärt om! Skrivit en del på den och funkar strålande.

Har precis formaterat om datorn för att få bort allt bloatware och jäklar vilken skillnad det blev tyckte jag iaf, kanske placebo men dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Någon som vet om man kan köra dualscreen via VGA + HDMI?

Hur menar du då? Kontakterna på datorn sitter ju så nära varandra att jag inte vet om det överhuvudtaget går fysiskt så att säga... Jag får då inte dit båda mina. Hittar du någon special VGA kabel kanske det fungerar.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKLP:

Hej!

Införskaffade igår en 3820TG

Har dock ett litet problem... har märkt att det blir en del små grafikbuggar i WoW med Radeonkortet som inte är där med integrerade grafiken (bl.a. något som liknar trädgrenar på marken) . Finns det risk att mitt radeon är trasigt, eller är det bara drivern som skickas med datorn som är lite småbuggig, så att jag borde upgradera till senaste? Isåfall, hur gör jag det? (Radeondrivern från ATI.com verkar inte funka att installera rakt av)

Tack på förhand

För mig har drivrutinerna som kom MED datorn fungerat bäst... Har du sett artefakter förut skapade av defekta grafikkort? Om inte kan du googla detta och kolla om det ser likadant ut.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Hmm, nae... Faktiskt inte. Dock inget pipande under installationen.

Jävlar va många inlägg jag svarade på nu utan att använda multiquote. Ska bättra mig.

OnT: Pröva att dra in drivrutinerna som inte är ifrån Synaptics och som är för pekplattan... Kanske fungerar bättre då? Inte säker på att dator piper till för att du installerat fel... Och jag vet inte om Windows väljer att använda någon form av default drivrutin för en pekplatta som inte är korrekt installerad... Aja flummit inlägg men hoppas du förstår.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liath:

För mig har drivrutinerna som kom MED datorn fungerat bäst... Har du sett artefakter förut skapade av defekta grafikkort? Om inte kan du googla detta och kolla om det ser likadant ut.

Provat köra med "discrete" i Bios nu, då uppvisar inte heller ATI-kortet några artefakter :). Så kortet lär inte vara trasigt... Det ser inte riktigt ut som typiska artefakter heller. Anar att det är s.k. "ground clutter" i WoW som blir uppförstorat något extremt av ngn anledning och därför ser konstigt ut. För jag märkte att det inte fanns något vanligt ground clutter när det var buggat.

Provade nu att installera ny catalyst. Det hjälpte inte, ska prova installera ny Acer VGA och Intel också, men acers server är så jävla seg just nu och den är på 200MB

Permalänk
Medlem

Buggen som blir med "switchable"+ATI:
http://dl.dropbox.com/u/194011/ati_switchable.jpg

Så här ser stället ut med Intel:
http://dl.dropbox.com/u/194011/intel.jpg

Såg alltså rätt ut även med ATI, om man har på "discrete" i BIOS, men det är ju kasst att inte kunna byta så...

Hoppas nån av driver updates jag ska prova fixar detta