pioneer a04 dvd-r brännare funderingar

Permalänk

pioneer a04 dvd-r brännare funderingar

tjena jag har fått erbjudande att köpa en pioneer a04 dvd-r brännare retail för 2600:- är det värt det?

eller ska man satsa på en dvd+r brännare?

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk

2600 är billigt tycker jag

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Re: pioneer a04 dvd-r brännare funderingar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
tjena jag har fått erbjudande att köpa en pioneer a04 dvd-r brännare retail för 2600:- är det värt det?

eller ska man satsa på en dvd+r brännare?

Nej det vore ett dumt köp. Men för att vara snäll och hindra dig från att göra nåt dumt så kan jag offra mig och köpa den.

Nej, men det är ett bra köp om du har behov av en dvd-brännare, även om det är bättre modeller på väg.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

2600 låter djävligt bra. Lite allmän info (utan editeringar, jag klipper ihop lite nu bara):

Firmware, så den klarar att bränna alla regioner av DVD-skivor:
http://www.firmware.fr.st/

Skivor hittar man för 25:-/st på:
www.microstore.se

Och för 15:-/st på
www.fixaren.com

En skiva (4,7GB) tar ca 40minuter att bränna.

Åsså en varning från Pioneer:

Citat:

Pioneer meddelar att företagets DVD-enheter kan bli överhettade när användaren försöker bränna till vissa nya höghastighetsmedia. Men bot för problemet finns i form av en uppdatering av den interna mjukvaran.

Det är vid användning av 4x DVD-R- och 2x DVD-RW-skivor som brännaren kan låsa sig och överhettas, vilket kan leda till skador på både DVD-enheten och datorn den är monterad i.

De DVD-enheter från Pioneer som inte ska användas med höghastighetsmedia innan en uppgradering gjorts är, Pioneer DVR-A03 / DVR-103 DVD-R/RW brännare, Pioneer DVR-A04 /DVR-104 DVD-R/RW brännare och Pioneer DVR-7000 DVD-R/RW inspelare.

Den nya mjukvaran finns för gratis nedladdning från Pioneers webbplats.

» http://www.pioneer.se
» http://www.pioneer-eur.com/update

Permalänk
Medlem

ohhh. glömde... Om du kan köpa två så är jag intresserad av den ena

Permalänk

oki det låter som att det är ett bra pris, slår till på en sån behöver verkligen en dvd brännare har ingen plats längre.

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

Skivorna från fixaren/microstore är hur bra som helst. Funkar utmärkt. Enda nackdelen är att dom är så jävla fula...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazze
Skivorna från fixaren/microstore är hur bra som helst. Funkar utmärkt. Enda nackdelen är att dom är så jävla fula...

Japp, skivorna funkar bra och fula är dom :). En sak att tänka på är att dessa endast funkar i 1x hastighet. En full skiva tar cirka en timme att bränna. Lite segt att sitta och vänta på. Köp 2x om du inte vill vänta så länge. Lite knepiga att hitta till bra pris, men dom går att ta hem från England till rimlig peng.