Diablo 2-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

myrus om ingen annan säger till så får du grejerna men du verkar ju ändå ha ekonomin under kontroll, vore ju trevligt om någon lite fattigare fick en färsk start på laddern. min skit ligger på 400fg typ

Visa signatur

asd

Permalänk
Hedersmedlem

Körde recovery på mitt gamla jsp-konto av någon anledning, 6k fg hade jag tydligen kvar :E

(Last Post: 1066 days ago xD)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Själv ligger man på strax över 100 fg och inte fan går framåt.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Skrivet av Stoffeh:

Själv ligger man på strax över 100 fg och inte fan går framåt.

Gör signaturer om du är bra i photoshop/gimp/'annat', då kan du tjäna in några hundra/tusen fg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pontusd:

myrus om ingen annan säger till så får du grejerna men du verkar ju ändå ha ekonomin under kontroll, vore ju trevligt om någon lite fattigare fick en färsk start på laddern. min skit ligger på 400fg typ

jag kan gärna ta lite : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Gör signaturer om du är bra i photoshop/gimp/'annat', då kan du tjäna in några hundra/tusen fg.

Inte sysslat med sånt direkt, så det går nog bort.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk
Medlem

Någon här som har ett 4 socket paladin sköld med grå text? (fortfarande med förinlagd restistans?)

Ska fixa en Spirit Shield men vill göra det nice

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem

Dum fråga kanske, men vad är fg?:P

Permalänk
Medlem

Forumguld En sorts valuta

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Någon här som har ett 4 socket paladin sköld med grå text? (fortfarande med förinlagd restistans?)

Ska fixa en Spirit Shield men vill göra det nice

Slängde precis en med 40@ resistance, spar bara 45:or, kan spara nästa lågresistade ifall du vill ha.

Permalänk
Medlem

Jag började för några dagar sedan igen. Senast jag spelade var för länge sen... innan patch 1.10 (jag minns det för att man väntade på patchjäveln i evigheter och den kom aldrig).

Jag beslöt mig iaf för att spela hammerdin, blev rushad genom spelet och det gick ganska snabbt att få den upp till level 80. Men nu till min fråga. Hur gör man bäst för att skaffa hyfsat gear när man blivit rushad genom spelet? Så pass hyfsat så att man kan börja MFa själv. Har ni några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Jag började för några dagar sedan igen. Senast jag spelade var för länge sen... innan patch 1.10 (jag minns det för att man väntade på patchjäveln i evigheter och den kom aldrig).

Jag beslöt mig iaf för att spela hammerdin, blev rushad genom spelet och det gick ganska snabbt att få den upp till level 80. Men nu till min fråga. Hur gör man bäst för att skaffa hyfsat gear när man blivit rushad genom spelet? Så pass hyfsat så att man kan börja MFa själv. Har ni några tips?

Det otroligt tråkade alternativet att hänga på någon som rushar normal / hell med ett antal gubbar tills du får tag i ett par IST runor så är du där sen

Permalänk
Skrivet av magnusvmt:

Om det är för svårt i hell så kan du mfa i nm. Kör Travincal, pindleskin, frigid highland och andra snabba.

Sen är enigma rätt dyr nu, kan ta ett tag innan du får tag i den om du inte skaffar items med teleport charge först/springer. Jag brukar alltid starta med en sorc att mfa med, sen skaffar jag items till en hammerdin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Om det är för svårt i hell så kan du mfa i nm. Kör Travincal, pindleskin, frigid highland och andra snabba.

Sen är enigma rätt dyr nu, kan ta ett tag innan du får tag i den om du inte skaffar items med teleport charge först/springer. Jag brukar alltid starta med en sorc att mfa med, sen skaffar jag items till en hammerdin.

Det är min första paladin, spelade alltid sorc back in the day. Var grymt bra för cowruns (som inte verkar lika populära nu för tiden). Jag kanske borde kanske levela en sorc som du säger, har jag tur hittar jag lite kul items på vägen.

Tack för alla tips!

Permalänk
Medlem

Ah nu har man börjat igen
Ganska roligt
Kanske dags att regga sig på d2jsp dock

Permalänk
Medlem

Alltså förstår inte riktigt hur dsjsp fungerar... Har tillexempel hittat en perf Raven Frost som dom säger är värd runt 50fg. OM jag lägger upp den på d2jsp och ingen biddar 50ish och bara, säg 10fg. MÅSTE jag "sälja" den för det då? Tack för svar(och hur vet jag att jag får fg osv?).

Permalänk
Skrivet av flipstah:

Alltså förstår inte riktigt hur dsjsp fungerar... Har tillexempel hittat en perf Raven Frost som dom säger är värd runt 50fg. OM jag lägger upp den på d2jsp och ingen biddar 50ish och bara, säg 10fg. MÅSTE jag "sälja" den för det då? Tack för svar(och hur vet jag att jag får fg osv?).

Nä det är klart att du inte måste acceptera om du tycker det är för lågt. Fortsätt att bumpa/leta andra topics (om den då är värd 50fg) så kanske du hittar någon som köper den för ditt pris.

Sen för att byta bort items mot fg (som exempel att du säljer din ring) så måste antingen du trada ringen åt han ingame och låta han sedan skicka fg, eller om ni gör tvärt om, att du får fg först och sen ger ringen.
Akta dig för att bli scammad, ta screenshots (tror det finns någon guide på sidan) och byt inte bort om du känner dig osäker. Har du gjort en topic kan du requesta en moderator att hålla i ditt item medans han skickar fg.

Men räkna med att du kommer få ge först ett bra tag eftersom det verkar som att du är en ny medlem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandking305:

Nä det är klart att du inte måste acceptera om du tycker det är för lågt. Fortsätt att bumpa/leta andra topics (om den då är värd 50fg) så kanske du hittar någon som köper den för ditt pris.

Sen för att byta bort items mot fg (som exempel att du säljer din ring) så måste antingen du trada ringen åt han ingame och låta han sedan skicka fg, eller om ni gör tvärt om, att du får fg först och sen ger ringen.
Akta dig för att bli scammad, ta screenshots (tror det finns någon guide på sidan) och byt inte bort om du känner dig osäker. Har du gjort en topic kan du requesta en moderator att hålla i ditt item medans han skickar fg.

Men räkna med att du kommer få ge först ett bra tag eftersom det verkar som att du är en ny medlem.

Jaha, ja då är jag med:) Ge till en moderator verkar som en mycket bra idé... Tack för det snabba svaret:)

Permalänk

har det blivit någon wipe eller ladder reset än?

tänkte testa hc ladder för första gången och hittar bara 5 spel : /, är det alltid så i normal hc ladder?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Funderar på att skaffa D2 och LoD o lira lite multiplayer. Kan man skaffa de digitalt någonstans?

Blizzard säljer det förvisso, men då för 15€ per spel. 30€ totalt inkl expansionen alltså, känns som att det borde finnas digitala distributörer som tillhandahåller det till ett lite bättre pris?

Permalänk
Medlem

köpte på mmo1st.com. 60 kr för cd-key för både d2 och lod. Sedan är det bara att registrera på battle.net så kan du tanka därifrån sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskare90:

köpte på mmo1st.com. 60 kr för cd-key för både d2 och lod. Sedan är det bara att registrera på battle.net så kan du tanka därifrån sen.

Ah, schysst pris. Gjorde så nu, väntar bara på key

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThePostalDude2:

har det blivit någon wipe eller ladder reset än?

tänkte testa hc ladder för första gången och hittar bara 5 spel : /, är det alltid så i normal hc ladder?

För ungefär en månad sen var det ladderreset:)

Permalänk
Medlem

Heh började just från ingenting.

Startade upp en necro, summoning. Aldrig kört en sådan förut, den tycks grymt stark.

Det jag funderar på är hur bra den är på att få drops. Om jag har en massa +% på drops, visst gäller det mina skellies etc också då?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

aa

Visa signatur

asd

Permalänk
Medlem

Tänkte visa upp min nuvarande paladins gear, han heter Yasusrian (ladder) på Europe.
Klicka på vilket av mitt gear ni vill se och det kommer visas

Rustning
Anni
Handskar
Vapen
Hjälm
Bälte
Sköld 1 (används överallt utom über tristram)
Sköld 2 (endast för über tristram)
Ring 1
Ring 2 och 3 (main)
Amulett 1 (ej för Über)
Amulett 2

Stats

Har torch: ja
Har anni: ja
Har gheeds fortune charm: ja
Charms: mestadelen dex, str och faster hit recovery. Samt få med extra resistans.

Använder inte etheral Zakarum om jag inte måste eftersom den är etheral och därför jobbigare att reparera.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Förutom att du länkat till gigantiska bilder så har du även länkat fel, rustning leder till bild på handskarna t.ex. x)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

haha sry fixar direkt tinypic laggar som satan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fixat.

orkade inte crope'a bilderna heller men bara att zooma om ni är intresserade av att se

Visa signatur

Permalänk

Använder du saracen's chance i ubertrist? Iron maiden tar ju bort life tap.

e/ ser nu att du hade seraph's också