Permalänk
Proffsmoddare

Projekt: Dual Watercooled gamingstation

NU var det minsann snart dags för ett nytt massivt projekt. Ligger nu i startgroparna och första stegen skall tas nu i helgen. Projektet går ut på att ta 2st Antec Lanboy Air och strippa ner dom till ramarna, bulta samman dom och göra ny front, sidor och topp. I detta ska två st kompletta vattenkylda gaming riggar byggas in för den ultimata 1on1 riggen. Taken är även att sidorna ska prydas av 2st 24" skärmar så att datorn ställs på ett bord sen kan spelarna sitta vid varsin sida och fragga tills dom tröttnar

Just nu Hårdvarulistan ser ut som följer

Asus levererar 2st Sabertooth 55i med 2st i7 870 cpu
Asus går även in med 2st EAH6870
Antec/Swec står för ett varsitt Lanboy Air
Inet står för 2st Corsair XMS3 6gb 1600mhz kit
Coolermaster hjälper till med 2st modulära 700watt nätagg

och sist men inte minst EK Waterblocks kliver in med...

2x EK-FC6870 - Acetal + Nickel l
2x EK-Supreme HF - Acetal
2x EK-Multioption RES X2 - 250 Basic
2x EK-DCP 2.2 (12V DC Pump)
2x EK-CoolStream RAD XT (240)
20x EK-PSC Fitting 10mm - G1/4 Black
6m TUBE Masterkleer 13/10mm UV - BLACK
2x EK-FC6870 Backplate - Black

(fler tillkommer)

Det kommer bli en vansinnig massa bilder under byggets gång så håll ett öga på tråden om detta låter intressant

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. följer med spänning

Permalänk

Början ser grym ut, väntar på resten

Permalänk
Medlem

Ska följas utan tvekan! Dina projekt blir alltid enormt bra så det här måste man ju se! (:

Permalänk

Awesome följs med spänning!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Proffsmoddare

Jag hoppas att jag ska kunna få upp de första byggbilderna nu till helgen det bör gå om fraktbolagen och moddgudarna är på gott humör

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Längtar! ;D

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Låter skoj

Dock är jag inte för trådar som skapas före det har hänt något i bygget. fast tvivlar inte på dig.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Låter skoj

Dock är jag inte för trådar som skapas före det har hänt något i bygget. fast tvivlar inte på dig.

Faktum är att jag håller med dig men jag håller på att gå i bitar av bygglust så jag var tvungen att skriva av mig lite nu innan det startar Dessutom var det EVIGA tider sen jag gjorde en bygglogg, fan vet om jag kommer ihåg hur man gör

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

Efter personlig preferens så föredrar jag större dimensioner på slang och nipplar. Tycker helt enkelt att det blir snyggt med för smått. Om man nu inte gör det väldigt rätt. Ska bli intressant att se hur du gör. Blir det första vattenkylda jag ser ifrån dig. Det ska bli intressant. Faktiskt intressantare än att du slänger ihop två datorer + skärmar i ett.

Trevliga sponsorer, trevligt med de gamla BFG lirarnas märke, aldrig sett deras kort in action.

Lycka till!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av sack:

Efter personlig preferens så föredrar jag större dimensioner på slang och nipplar. Tycker helt enkelt att det blir snyggt med för smått. Om man nu inte gör det väldigt rätt. Ska bli intressant att se hur du gör. Blir det första vattenkylda jag ser ifrån dig. Det ska bli intressant. Faktiskt intressantare än att du slänger ihop två datorer + skärmar i ett.

Trevliga sponsorer, trevligt med de gamla BFG lirarnas märke, aldrig sett deras kort in action.

Lycka till!

De tunnare slangarna valde jag faktiskt pga att det kommer bli vansinnigt mycket slangar och kablar i chassit så för att underlätta lite drog jag ner lite från 1/2 tum som var tanken först. Har lite tankar om att sleeva de två nätaggen olika färger och låta kablarna från båda glida samman.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

det här verkar ju bli skitnice!

Permalänk
Medlem

Detta är något som jag tycker kommer bli väldigt spännande

Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;10611668']De tunnare slangarna valde jag faktiskt pga att det kommer bli vansinnigt mycket slangar och kablar i chassit så för att underlätta lite drog jag ner lite från 1/2 tum som var tanken först. Har lite tankar om att sleeva de två nätaggen olika färger och låta kablarna från båda glida samman.

Det blir nog bra med slangarna, det viktiga ät väl hur genomtänkt du drar loopen, precis som alltid. gillar iden med sleeven, Hannes approves.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Kommer bli ascoolt, ska definitivt följas!

Permalänk
Medlem

Kan ju nog bli riktigt fint, med tanke på att det är Wolverine med i bilden, kommer följas

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

Längtar efter pics brukar vara trevligt att följa dina byggen, Btw någon som har koll på hur mycket en Ek 2.2 pump fixar i en lopp inan flödet blir så dåligt att temperaturen får en markant ökning?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Ooh låter spännande som bara den^^

Visa signatur

2500k@4.1Ghz - MSI P67A GD55 - 12GB 1600Mhz - A-Data 120GB SSD - Fractal Design Define R3 - Powercolor 7970

Permalänk
Medlem

Ser fram emot när bygget startar och på tal om det, när startar det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer bevaka tråden och se hur bygget blir men låter riktigt coolt

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arius:

Ser fram emot när bygget startar och på tal om det, när startar det?

som jag skrev innan hoppas jag att kunna få upp de första byggbilderna denna veckan. Det beror dock lite på fraktbolagen och lite tur

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Kommer följas med stort intresse!

Permalänk
Medlem

Låter intressant. Någon speciell anledning till bygget (eller bara ett helt vanligt skrytbygge ))

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kryll:

Låter intressant. Någon speciell anledning till bygget (eller bara ett helt vanligt skrytbygge ))

Anledningen är simpel jag älskar att modda thats what i do

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Proffsmoddare

en liten bild på den hårdvara som har anlänt hittills 2 st KFA2 gtx460 och 2st 6gb ddr3 kit och ett av två Antec lanboy air som jag har strippat ner totalt. Korten ska förses med EK block och lanboy ramen ska lackas mattsvart kommer nog använda vissa delar ifrån lanboy chassina men det mesta kommer att skrotas och nytt byggas.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

är inte i7 870 en 1156 processor? och dom använder väll inte tripplechannel minnen? kan ha fel dock.

Permalänk
Medlem

Hm, skall du har två hela lådor som skall stå ihop som en kub då menar du?
Isåfall har du gott om plats för en x2 rad i varje chassi och ha en loop för både CPU och GPU. Det blir minimalt med slang så...Hur menar du med mycket slang? 6 gb minne på varje maskin?
Kan vi få en liten sketch?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av anemic:

Hm, skall du har två hela lådor som skall stå ihop som en kub då menar du?
Isåfall har du gott om plats för en x2 rad i varje chassi och ha en loop för både CPU och GPU. Det blir minimalt med slang så...Hur menar du med mycket slang? 6 gb minne på varje maskin?
Kan vi få en liten sketch?

Ja det är 2st Antec lanboy air som ska slås ihop och sen ska 2st kompletta datorer monteras där i. Jag ska köra 2st helt separata kompletta kylningar med gpu,cpu,2x120 rad,tank och pump alltså dubbelt av allt. Ja 6gb minne på varje burk det var 6gb kit jag fick så jag kan lika gärna köra med 6gb. Sketch finnes ej då layouten inte är spikad och jag gör aldrig ritningar innan eftersom jag tenderar att ändra mig ca 150ggr innan bygget är klart

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen