Televaruhuset ser rött – polisanmäler SweClockers

Permalänk
Medlem

Det återstår att se hur han tänkte hur det här hjälper honom att få Sweclockers medlemmar med sig, haha.

Permalänk

Ja om sweclockers får fel i rätten så kommer det fria ordet tas bort i sverige. Det är ju trevligt med lite övervakning.
Se nu till att konsumenternas kraft syns, handla inte inte hos televaruhuset!

Permalänk
Medlem

Hahaha! Att göra en polisanmälan mot SweClockers för de fått kritik i ett forum så ser man hur "amatörmässiga" dom är. Tål de inte kritiken kan dom lägga ner det dom håller på med. (Hoppas jag inte blir anmäld nu).

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

de är bra på att fiska kunder iaf?! -.-

Permalänk
Medlem

Rätt ställe om man letar efter "Data-komponenter"

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Avstängd

Jag har varit skeptisk mot Televaruhuset en lång tid, och följt diskussionen här på Sweclockers. Även om de har misskött företaget på många punkter, så har jag inte kunnat dra en slutsats att de är bluffare. Men att anmäla Sweclockers för förtal är ju löjligt, detta är ju ett forum för Sweclockers medlemmar! Man kan säga att Televaruhuset anmäler sina "kunder" för förtal. Det ska bli intressant att följa fortsättningen på detta äventyr!

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem

Detta kan vara ett av de mest absurda nyheter jag någonsin läst. Ärligt, hur tänkte dom här?

Känns som en nominering till Darwin Awards borde vara på sin plats.

Permalänk
Medlem

Yttrandefrihet i Sverige.
Det företaget har inget att hämta här.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk
Medlem

Straffretande och nej det kommer inte hända något

Permalänk
Medlem

snacka om att skjuta sig själv i foten..

Visa signatur

Citera för svar |Blog

Permalänk
Medlem
Skrivet av Realgunsmoke:

Jag har varit skeptisk mot Televaruhuset en lång tid, och följt diskussionen här på Sweclockers. Även om de har misskött företaget på många punkter, så har jag inte kunnat dra en slutsats att de är bluffare. Men att anmäla Sweclockers för förtal är ju löjligt, detta är ju ett forum för Sweclockers medlemmar! Man kan säga att Televaruhuset anmäler sina "kunder" för förtal. Det ska bli intressant att följa fortsättningen på detta äventyr!

De kanske tänkte att om man kan få TPB fällda för vad medlemmarna/besökarna där har gjort så kanske man kan få Sweclockers fällda för vad medlemmarna har gjort här. Liiiiite långsökt? Men å andra sidan tyckte jag det var långsökt att TPB skulle fällas också... Tydligen kan man inte förtala företag dock, så de lär väl bara lägga ner polisanmälan. Det här är humor.

Permalänk
Medlem

Snacka om att gräva sin egen grav? Swecl-medlemmar som skrivit i tråden borde motanmäla. Snubben kallar användare i tråden för rasister, på precis samma grunder som han själv hävdar förtal.

Att yttrandefriheten i Sverige är död är ett känt faktum sedan länge. Vi håller på att bli som USA, vi stämmer allt och alla - allt handlar om pengar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Äntligen ett företag med en tuff image, halvtaskig hemsida & en stenhård reklamkampanj på den största oberoende nättidningen för produkten! Det jag undrar är hur effektivt det egentligen är att kalla sina eventuella kunder för rasister, anklaga dem för att vara okunniga & som grädde på moset polisanmäla hela webbsidan när deras medlemmar ställer frågor som av oseriösa företag kan uppfattas som "besvärliga". Det är ju dessa medlemmar ni vill ha som kunder, remember?

Jag vet inte hur ni känner boys, men jag känner verkligen att det är fanimej på deras hemsida jag ska göra alla mina inköp hädanefter, företaget verkar helrätt för mig!

Knappast va, snacka om att ha grävt sin egen grav..

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk

ahahahahahaha, dagens

Permalänk
Medlem

Tror de verkligen att de kommer få mer kunder nu när det polisanmält Swec? Jag tror tvärtom.

Permalänk
Avstängd

HAHAHAH

Vilka idioter.
Tror dom att dom får fler kunder när dom polisanmäler ett stort forum för datanördar.
Datanördar är ju inte bra på att sprida information vidare till andra heller.
Gör företaget en tjänst skriv överallt facebook msn irc forum att dom inte ska handla av dom.
Sen så har har vi i Sverige yttrandefrihet om dom inte visste de.
Så länge man inte bryter mot nån lag.
Allt de får är dålig PR
Bra jobbat.
Hoppas den begvåade chefen läser de här.

På vårat jobb skickar dom iväg chefer på social kompentens.
Det kanske vore nått för er oxå.

Visa signatur

Harry

Permalänk

Jag skuller verkligen vilja se ett uttalande från den där win2shark killen igen, bara för att se hur han reagerar på att Sveriges största hårdvaruforum totalt bojkottar hans företag med tanke på tillvägagångssätten han använder. Jag skulel veeerkligen vilja veta hur han kom fram till idén med att polisanmäla forumet där han med rätt metod kan få större delen av sina kunder..

Alltså de är bara så fascinerande de här.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Realgunsmoke:

Men att anmäla Sweclockers för förtal är ju löjligt, detta är ju ett forum för Sweclockers medlemmar! Man kan säga att Televaruhuset anmäler sina "kunder" för förtal. Det ska bli intressant att följa fortsättningen på detta äventyr!

åker dit på medhjälp till förtal o får ersätta vad telebutiken räknat ut de förlorat.

Permalänk
Medlem

Gött att man kunde liva upp sig med detta efter dagens fail-tenta. Nu vet jag var jag inte ska beställa brorsans julklapp från...

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

Herregud... Kan inte sluta skratta åt hur dum hela situationen verkar vara. Dags att hoppa in på forumet och leta på tråden.

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1678850
| Phanteks P600S TG Vit | MSI Pro Z790-P WIFI | i5 13600K |
| be quiet! Pure Loop 360| RTX 4060 | Kingston 32GB DDR5 6000MHz

Permalänk
Hedersmedlem

Folk betedde sig ganska illa i tråden om televaruhuset. Inte så konstigt att denne som står bakom televaruhuset.se blev sur.
Menee, ja... Det är en forumtråd. Släpp det. Satsa på att bygga ett bra varumärke istället för att slänga skit tillbaka i tråden.

Fast det här senaste med polisanmälan var nog en riktig dundertabbe. Även om anmälan dras tillbaka så är skadan redan gjord.
Vad önskar televaruhuset att åstadkomma med denna polisanmälan? Ser inget bra som kan komma ur denna anmälan oavsett hur detta slutar.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Way to go! Ni har just förlorat >100 000 potentiella kunder.
Höhö, bra marknadsföring.

Edit:
roflmaobtcstc

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Kandidat till årets datorbutik 2011?

Permalänk
Medlem

haha, börjar lukta konkurs.

Permalänk
Medlem

Vilken sopa.... blev nog en kort runda som egen företagare

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem

Bara att kontakta konkursförvaltare nudå?

Permalänk
Medlem

All relkam är bra reklam!

Permalänk
Skrivet av timpO:

Vilken sopa.... blev nog en kort runda som egen företagare

Killen har ju tydligen försökt och misslyckats ett par gånger. Kanske dags att byta både inriktning och tankesätt?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

"No mr "win2kshahid" I KID I KID!"

Finns så mycket jag vill vräka ur mig just nu men jag avböjer att göra det och slipper nog därmed en varning.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem

"win2kshahid" har uppenbarligen svårigheter med svensk yttrandefrihetslagstiftning.