Intel Sandy Bridge: Core i7 2600K, Core i5 2500K

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vad ska man säga? Riktigt dålig grafikprestanda, vilket iofs var förväntat. Kommer bli ett stort bakslag för mig som konsument som vill köpa appledator med ny arkitektur och vill snåla. Nvidias 320m fullkomligt krossar allt vad grafikprestanda från intel heter.

Du verkar helt ha missat vitsen med den integrerade grafiken. Den var inte tänkt att konkurrera med tyngre diskreta kretsar. Den presterar som ett grafikkort i 500 kr klassen vilket inte är fy skam. Det är ju mer grafikkort än den stora majoriteten som inte spelar behöver. När det kommer till video så är den helt överlägsen diskreta kort på vissa punkter. Den integrerade grafiken är inte tänkt att konkurrera med dyra grafikkort än, men det kanske kommer om ett par generationer. Folk som spelar mycket kommer dock satsa på avancerade grafikkort i många år framöver.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

En kompis i Italien skickade länk till sina tester nu
http://www.dinoxpc.com/articolo/CPU+Intel+Sandy+Bridge%253A+l...
Tycker det är ganska stor variation i alla tester, men alla är väll på engineering samples?

Personligen avskyr jag syntetiska tester, dom ger ofta grymt vilseledande resultat. Kan också bero på buggigt BIOS, dåligt moderkort mm.

Nu läser jag italienska dåligt (och orkar inte köra google translate) så jag vet inte om resten var lika illa.
Men jag har läst 20+ reviews på språk jag förstår och samtliga är helt överrens, Sand Bridge är helt otrolig. Visst den kanske inte vinner i allt över 10000:- konkurrenter men är sällan långt efter och 3000:- för 10000:- prestanda är helt sjukt. Jag kan personligen inte komma ihåg lika stort steg, utom möjligen C2D när dom kom då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khenke:

Jag gissar (nä, det är ingen gissning men...) att du INTE spelar i 1024x768 i medium inställningar utan snarare så här:
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2020?k=16de13b10ab0d...

Och då får du OTROLIGA 0 fps mer. Grattis! (ursäkta att jag är dryg men...)
Men ang konvertering av film med så är det med 100% säkert värt det ja! Men till spel? Nä. Inte än. Och när (om) det händer så ger det ändå mer att lägga 1000:- extra på grafikkort (byta oftare tex) än HT.

Men som sagt, har man 1000:- man måste bränna så kör på, varför inte. Dom gör ju ingen nytta i madrassen!

Och detta testet är gjort med ett GTX 580. Kör du GTX 580 OC SLI kommer CPU:erna att skiljas åt, förmodligen på samma sätt som vid lägre upplösning, något annat vore generellt sätt konstigt. Tycker att SweC verkligen borde testa med dubbla GTX 580 för att visa skillnaden, skulle vara mycket intressant!

Vi kan ju vara många som mailar in om det, tror det skulle visa SB's framfötter även där, men så länge det inte är testat så kan man ju aldrig vara säker.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du verkar helt ha missat vitsen med den integrerade grafiken. Den var inte tänkt att konkurrera med tyngre diskreta kretsar. Den presterar som ett grafikkort i 500 kr klassen vilket inte är fy skam. Det är ju mer grafikkort än den stora majoriteten som inte spelar behöver. När det kommer till video så är den helt överlägsen diskreta kort på vissa punkter. Den integrerade grafiken är inte tänkt att konkurrera med dyra grafikkort än, men det kanske kommer om ett par generationer. Folk som spelar mycket kommer dock satsa på avancerade grafikkort i många år framöver.

om du missat det så 320m en integrerad krets som jag anser är hyffsat diskret. Med det menar jag att det går att spela på medum inställningar med en integrerad krets i 720p iaf. Och om du känner apple rätt så snålar de in på krafikprestanda, vilket de kommer göra på nästa lansering av bärbara datorer. De har även gått ut med att de inte ska göra spelare missnöjda då sandy bridge presterar bättre än 320m på "low settings". haha det är klart som fan den gör då processorn spelar större roll än gpun och apples datorer med 320m har 2.4 ghz core 2 duos. Inget bakslag för intel alltså... de har lyckats med sin uppgift. Dock ett personligt bakslag för mig och min ekonomi x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Nu har man läst och vill köpa, men ingen vet när?

Ska bygga en kontorsdator med 2500K utan grafikkort, då jag hoppas att det inbyggda orkar dra igång x264-film(hög bitrate) i 1920p. Moderkortet behöver bara klara överklockningen, inget extra junk, men superstabilt. En liten SSD-disk som systemdisk och en bra 500GB för lagring. Låda, kylning och nätagg ska hålla för en uppgradering av dagens superprestandakort(köps in begangnat om ett år, blir då speldator åt lillebror), så där får man lägga lite extra.
Nån som skulle kunna gissa vad det kan hamna på?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Och detta testet är gjort med ett GTX 580. Kör du GTX 580 OC SLI kommer CPU:erna att skiljas åt, förmodligen på samma sätt som vid lägre upplösning, något annat vore generellt sätt konstigt. Tycker att SweC verkligen borde testa med dubbla GTX 580 för att visa skillnaden, skulle vara mycket intressant!

Vi kan ju vara många som mailar in om det, tror det skulle visa SB's framfötter även där, men så länge det inte är testat så kan man ju aldrig vara säker.

Mjo...
Men någon som lägger 10000+ kr (plus 2000 för nätagg mm) på grafikkort lär ju inte bry sig om 1000:- hit eller dit, så då kan man ju ta det säkra och skaffa sig en i7-2600K. För man har ju onekligen för mycket pengar iaf...
Men som jag sagt förut, har man begränsat med pengar lägg dom 1000:- på annat, har man obegränsat kör för tusan på en i7-2600K!!!

Vet att jag sett ett 580 SLI test någonstans med SB idag. Skall leta...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Chris_Kadaver:

om du missat det så 320m en integrerad krets som jag anser är hyffsat diskret. Med det menar jag att det går att spela på medum inställningar med en integrerad krets i 720p iaf. Och om du känner apple rätt så snålar de in på krafikprestanda, vilket de kommer göra på nästa lansering av bärbara datorer. De har även gått ut med att de inte ska göra spelare missnöjda då sandy bridge presterar bättre än 320m på "low settings". haha det är klart som fan den gör då processorn spelar större roll än gpun och apples datorer med 320m har 2.4 ghz core 2 duos. Inget bakslag för intel alltså... de har lyckats med sin uppgift. Dock ett personligt bakslag för mig och min ekonomi x)

320M är fortfarande en diskret grafikkrets i allra högsta grad. Precis som nästan alla andra mobila grafikkort är den dock fastlödd i moderkortet med det är fortfarande en lös grafikkrets. Den är alltså inte integrerad med processorn. Nvidia har ju inte licenser för att tillverka x86-processorer. De har väl dock ARM med integrerad grafik men det är en annan historia.

Det är inte så konstigt att Apple inte satsar på grafik eftersom de inte designar speldatorer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khenke:

Mjo...
Men någon som lägger 10000+ kr (plus 2000 för nätagg mm) på grafikkort lär ju inte bry sig om 1000:- hit eller dit, så då kan man ju ta det säkra och skaffa sig en i7-2600K. För man har ju onekligen för mycket pengar iaf...
Men som jag sagt förut, har man begränsat med pengar lägg dom 1000:- på annat, har man obegränsat kör för tusan på en i7-2600K!!!

Vet att jag sett ett 580 SLI test någonstans med SB idag. Skall leta...

Ok skulle vara dunder om du hittar den länken! Vill verkligen se!

EDIT:
Hittade ett test med TRI SLI GTX 580 men då inte jämfört mot andra CPU:er...

http://www.overclockersclub.com/reviews/intel_corei7_2600k_an...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Saknar ett test med i7 2600K HT OFF(!) vs i5 2500K. Endast speltester är intressant. Är L3-cache bara fördel vid renderingar eller snackar vi ~10fps mot en 2500K på samma frekvens? Kan man önska sig ett sådant test av SweC efter CES månntro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Ok skulle vara dunder om du hittar den länken! Vill verkligen se!

EDIT:
Hittade ett test med TRI SLI GTX 580 men då inte jämfört mot andra CPU:er...

http://www.overclockersclub.com/reviews/intel_corei7_2600k_an...

Ah, det var just det testet jag såg. Men som sagt så är det ju totalt meningslöst då det inte säger ngt.
Vi får vänta på nya som lär komma snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Saknar ett test med i7 2600K HT OFF(!) vs i5 2500K. Endast speltester är intressant. Är L3-cache bara fördel vid renderingar eller snackar vi ~10fps mot en 2500K på samma frekvens? Kan man önska sig ett sådant test av SweC efter CES månntro?

Just sådana test är ju otroligt intressanta, för det är ju då man får reda på vad just HT ger.
Fast vi vill ju ha ett test med 2600K HT på och av och en 2500K på samma frekvens.
Då vet vi ju varför resultaten blir som dom blir.

Oj så jobbiga läsare Sweclockers måste tycka att dom har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

320M är fortfarande en diskret grafikkrets i allra högsta grad. Precis som nästan alla andra mobila grafikkort är den dock fastlödd i moderkortet med det är fortfarande en lös grafikkrets. Den är alltså inte integrerad med processorn. Nvidia har ju inte licenser för att tillverka x86-processorer. De har väl dock ARM med integrerad grafik men det är en annan historia.

Det är inte så konstigt att Apple inte satsar på grafik eftersom de inte designar speldatorer.

Trots det så är folk i allmänhet intresserade av att kunna göra det mesta på sin dator idag... det inkluderar spelande. 320m ger iaf köparen av en macbook ett alternativ som är helt okey att spela med i vissa fall... och är dessutom extremt klockvänlig. Att kunna spela spel som fallout 3 på high med några iställningar på medium eller vissa spel på medium är ändå okey. Att spela ett spel på low med ultralåg upplösning är totalt bortkastat. Då är det nästan roligare att kolla på youtube videos av spelet på high x)
Att nvidia valt att lägga ner sin produktion av integrerade kretsar för bärbara datorer är inte heller den roligaste nyheten. Positivt för den som absolut inte vill spela på sin dator dock. Lär ge bättre batteritid.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hörde för några veckor sen att det var sagt den 6e skulle presentationen vara (om jag inte miss minner mig) och release den 9e.
Stämmer detta fortfarande?
Eller kommer det dröja längre än så?

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Alltså sjukt vad SB presterar och 2600k verkar inte bli så jättedyr ändå.

Kan inte sluta tänka på sommaren/hösten när 2011 kommer, 6 eller tom 8-kärnig Sandy Bridge, helvete vad den kommer köra.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Nja den 320M som sitter i macbookarna räknas som en integrerad grafikkrets i dess chipset. Den har inget dedikerat grafikminne och är därför ingen diskret grafikkrets. Bara för att den finns utanför själva processorn så behöver den inte vara diskret för det, vilket varit fallet i nästan alla bärbara lösningar från AMD och Intel tidigare generationer. Intel använde kretsar från PowerVR i sina integrerade grafiklösningar förut om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Dugligt med däng i5 2500k får i Bad company, ett av de få spel med bra stöd för flera kärnor.

Edit: egentligen borde man räkna på hur mycket ström man skulle spara på att byta ut sin 950, jag måste nog göra det eftersom jag vet att min dator är igång väldigt mycket.

Edit2: Om man räknar med runt 6 timmar per dag (Nu är den ju inte igång varje dag, och vissa dagar lite mindre.) blir det runt 220kWh (Om man drar till med 100watt extra för 950.) om jag inte räknar fel. Om man räknar med 50 öre kWh (Drog bara till, el ingår i hyran till en viss gräns så jag har ingen koll.) så blir det typ en hundring per år.

Med 10h i uträkningen och 50 öre respektive 100 öre, 365kr respektive 730kr.

Permalänk
Medlem

Ojojoj vilken prestanda, dock ingen skillnad i spel mot en 1366 när man lirar i hög upplösning. (det hade jag ju givetvis inte förväntat mig heller)

Visa signatur

| CPU R7-9800X3D | Mobo MSI MAG X670E Gaming Plus WIFI | Ram 32Gb DDR5 6000MHz CL30 | GFX RTX 4080 Super | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweclockers (Intel Sandy Bridge: Core i7 2600K, Core i5 2500K):

Slutsats:

Med samtliga resultat i hamn är det dags att sammanfatta Intels första Sandy Bridge-lansering. ... . Resultatet är en komplett produkt som känns mogen redan vid lansering.

Detsamma säger ja till sweclockers testlabb om denna artikel till 100% 8-)
Utmärkt recension med intressant information och tester!
Följ gärna upp med ett test av dom strömsnålaste SB processorerna sen

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Lyckas inte snappa upp vilket grafikkort den använder när de mäter strömförbrukningen. Är det den integrerade eller med ett dedikerat och isf vilket??

Visa signatur
Permalänk
Chassi-Jesus 📦
Skrivet av nussse:

Lyckas inte snappa upp vilket grafikkort den använder när de mäter strömförbrukningen. Är det den integrerade eller med ett dedikerat och isf vilket??

Geforce GTX 580 användes vid mätningarna.

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det hela rätt så kommer överklockningen bli ganska "basic" eftersom multipeln för cpu:n är den enda större variabeln? Småjusteringarna på BCLK lär väl hamna på ~1-3mhz?

Detta är ju dock inget fel, fler personer kommer kunna få ut mer av sina system utan att hålla på med en massa testande fram och tillbaka med frekvenser och minnesinställningar.

Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Geforce GTX 580 användes vid mätningarna.

Trevligt. Då får vi hoppas det släpps snart. Ha-begäret vet inga gränser just nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som förväntat, för min del.

Dock är jag mycket positivt överaskad av dagens HyperThreading! Att det gör så gigantisk skillnad i t.ex BF:BC2 (3,4 GHz med HT är snabbare än 4,7 GHz utan!) är en skräll av gigantiska proportioner.

Det tog några år för Intel, men nu verkar de ha fått till HyperThreading som det var tänkt från början.

Snyggt jobbat.

Permalänk
Skrivet av nussse:

Trevligt. Då får vi hoppas det släpps snart. Ha-begäret vet inga gränser just nu

Bara så att du inte blir alltför uppskruvad vad gäller strömförbrukningen: den mäts ju inte med något grafikkortstest, utan endast OCCT, som bara pressar processorn. Så det värde du får är processorn, moderkortet, grafikkortet på lågvarv och typ hårddisk+fläktar. Lägger man på full fart från grafikkortet så blir det ju 210-230 watt till med ett GTX 580.

Visa signatur

Speldator: AMD 5800X3D, 32 GB RAM@3600MHz, MSI RTX 3080 Gaming Z, NVME 1TB+SSD 960GB, FD Define R6, Win 11 Pro
HTPC/NAS: AMD A10 6700@2,4 GHz (1.0 volt), 8 GB RAM, 60 GB SSD, 4 TB lagring, Blu-Ray-brännare, Chieftec HM-03B-OP, Win 10 Pro
Bärbart: Lenovo Yoga 3 Pro, Lenovoplatta x3, Xiaomi Mi Note 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Khenke:

Jag gissar (nä, det är ingen gissning men...) att du INTE spelar i 1024x768 i medium inställningar utan snarare så här:
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2020?k=16de13b10ab0d...

Och då får du OTROLIGA 0 fps mer. Grattis! (ursäkta att jag är dryg men...)
Men ang konvertering av film med så är det med 100% säkert värt det ja! Men till spel? Nä. Inte än. Och när (om) det händer så ger det ändå mer att lägga 1000:- extra på grafikkort (byta oftare tex) än HT.

Men som sagt, har man 1000:- man måste bränna så kör på, varför inte. Dom gör ju ingen nytta i madrassen!

Skönt med en kommentar från någon med perspektiv på saker och ting. Spelmässigt är det än så länge bortkastade pengar att köpa 2600K över 2500K. I stort sett det enda spelet där 2600K faktiskt har en fördel är just BF:BC2, fast då enbart i riktigt låga upplösningar innan grafikkortet verkar som en utjämnande faktor.
Om man sedan tittar på i stort sett alla andra spel är processorerna jämnbra (i fåtrådade spel fås ungefär samma prestanda för att frekvensövertaget hos 2600K försvinner iom att varje HT-kärna har lite lägre effektivitet än en "äkta").
Det är sedan lite kul att folk drar vittgående slutsatser av att det faktiskt går att få lite bättre prestanda i BF:BC2 med fler kärnor än fyra. Slutsatserr som "så populärt som det spelet är, så kommer spelen framöver vara". Hmmmm....så då räknas inte Crysis Warhead (kan inte utnyttja mer än två tre kärnor), World of Warcraft (utnyttjar inte heller mer än två tre kärnor), StarCraft 2 (utnyttjar inte heller mer än 2-3 kärnor) eller Metro2033 (ger i stort sett samma prestanda med en som åtta kärnor då det är grovt grafikkortsorienterat) några populära spel, som kan få efterföljare?
Visst kommer spelen långsamt att bli allt bättre trådade, men det kommer att ta tid. Om man dessutom tittar på så pass bra presterande processorer som 2500K och 2600K, så kommer det ta ännu längre innan skillnaden märks på allvar, eftersom först måste grafikkorten bli tillräckligt bra för att inte flaska dessa processorer i 1920x1200 (som väl är den vanligaste upplösningen i dagsläget) och med höga grafikinställningar.

De tusen kronorna som skiljer ger mycket mer spelprestanda om man lägger dem på att köpa ett bättre grafikkort.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Skönt att se att 2500K/2600K inte har särskilt mycket att tillföra när det gäller spelprestanda. Byggde nytt i höstas baserat på i7 870 och den håller ju ställningarna riktigt fint. Ur mitt perspektiv sopar 1155 absolut inte mattan med 1156, jag fick mest bekräftelse på att min 870 säkerligen också kommer att föda nuvarande och kommande grafikkort fin-fint under ett bra tag framöver! (i alla upplösningar Jag är intresserad av att spela i dvs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Dock är jag mycket positivt överaskad av dagens HyperThreading! Att det gör så gigantisk skillnad i t.ex BF:BC2 (3,4 GHz med HT är snabbare än 4,7 GHz utan!) är en skräll av gigantiska proportioner.

Gör man inte samma test med i7 2600 utan HT vet vi inte om det är den större cachen eller HT som gör skillnaden.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

En sjysst i7 2600K rigg på Inet?

Hej,

Är detta nåt som skulle fungera? Hur är det med minnena?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/85637/i7-2600k-daw-2011

Byter ut prollen och mobo så fort det kommer upp.

Uppgraderar från se signatur....

Visa signatur

Intel P4C 2.6@3.25GHz || Asus P4C800-E Deluxe || GeForce Ti4600 || 2048 MB PC4000 DDR || CNPS7000Cu || ZM80A-HP || 2x 17" EIZO TFT

Permalänk
Avstängd

Fan vad dom klockar! börjar bli orolig för amd nu!jag som funderar på bulldozer!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Hedersmedlem

Ja man blir ju lite sugen på att uppgradera. Meeen min q6600@3,3GHz är fortfarande inte flaskhalsen i spel om man kör på lite rimlig upplösning och annat lull-lull. Bytte precis upp mig till ett HD6850 och det är ändå grafikkortet som sätter gränsen ;). Och det är mest i spel jag belastar hårdvaran.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck