något av dagens nya gpuer bättre än mitt GTX260?

Permalänk
Medlem

något av dagens nya gpuer bättre än mitt GTX260?

Har sätt att jag halkat ner på listan rätt mycke nu efter en tids inaktivitet.

Så nu undrar jag om de finns bättre och billigare grafik kort än GTX260 att folda med??

Har inte följt utväckligen sedan förra sommaren. Då mitt ex idiotförklarade mig totalt vad det gällde foldingen.

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

GTX460 är prisvärt, drar hyfsat lite kräm, bra överklockningsmöjligheter, ganska så tyst referensdesign, ger ~10-12k PPD.

Kör ett 768MB i 900/1025/1800 och får 12k PPD i medel. Om man bara ska folda, eller bara spela lite och på lägre upplösningar rekomenderas ett kort med 768MB minne då minnesmängden, och -bussen, inte påverkar foldingen, den drar dessutom några Watt färre, kostar några kronor mindre i inköp och vad jag förstått klockar något bättre.

Bra att du dumapde(?) henne så du kan göra vad som är bra!

Edit: GTX560 verkar trevlig då det är en full kärna (384 Cuda cores), men dom siffror jag sett presterar den i stort sett lika per watt (på dagens WUs, kan ju komma tyngre som 560n skulle klara effektivare) som ett 460 och 460n ligger något bättre till i PPD/kr. Men har inte sett så mycket siffror på 560 ännu så det kommer väl klarna snart.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

oki då kanske man ska leta efter ett gäng GTX 460 och klocka och börja folda på den seriösa nivä jag höll på med innan jag träffade henne..

A ne hon dumpade mig

Då jag höll på med folding idiotförklarade hon mig bara. Då tävlade jag i bil ljud också och höll också på bygga ny V8 till min jänk då ballade ur för henne när hon hittade ett kvitto på två basar och två steg på 70k kr

Men men sådant é livet hehe

ps kollade lite på inet och verkar som min då grymma dator är helt "ute" nu

Lite tråkigt då jag har 4 st GTX240 ett som används och tre som ligger efter att jag hade fått plats brist

Visa signatur

Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av connsann:

oki då kanske man ska leta efter ett gäng GTX 460 och klocka och börja folda på den seriösa nivä jag höll på med innan jag träffade henne..

A ne hon dumpade mig

Då jag höll på med folding idiotförklarade hon mig bara. Då tävlade jag i bil ljud också och höll också på bygga ny V8 till min jänk då ballade ur för henne när hon hittade ett kvitto på två basar och två steg på 70k kr

Men men sådant é livet hehe

så hon dumpade dig för det du har köpt med dina(?) pengar?

Permalänk
Medlem

Japp hennes svar på frågan varför var att jag lösade bort mina pengar på skit. men jag blev framgångs rik och nådde lite pall platser

Visa signatur

Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)