Miljontals nedladdningar av Firefox 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Varför blir texten suddig utav hårdvaruacceleration? Synd att implementera en teknik som gör det snabbare men otydligare

För de flesta är det inga problem, det är bara ett relativt fåtal som drabbas.
Jag har t.ex. inga problem.

Permalänk
Skrivet av pelito:

Det är det enda med Firefox 4 jag stör mig på något. Känns väldigt onödigt att hela tiden lägga till .se eller .com till varje adress. Hur lösa detta?!

Hittade en sida där det står lite om det. http://support.mozilla.com/en-US/kb/Location%20bar%20search#w...

Man skriver in about:config i adressfältet.
Sedan ändrar man keyword.enabled till false och browser.fixup.alternate.enabled till true.

browser.fixup... "lagar" adressen, lägger till www och .se/.com osv.
keyword.enabled är att den söker efter ordet på en hemsida, standard är google men det kan man ändra.

Fast jag är inte helt nöjd ändå, testade några olika hemsidor men det funkade inte för alla. När jag sökte på nasa hamnade jag på nasa.se istället för nasa.gov (den riktiga) och när jag sökte på ign hamnade jag på insattningsgarantin.se istället för ign.com. När jag sökte på gp, fz och sweclockers hittade den rätt.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Hittade en sida där det står lite om det. http://support.mozilla.com/en-US/kb/Location%20bar%20search#w...

Sedan ändrar man keyword.enabled till false och browser.fixup.alternate.enabled till true.

keyword.enabled är att den söker efter ordet på en hemsida, standard är google men det kan man ändra.

Fast jag är inte helt nöjd ändå, testade några olika hemsidor men det funkade inte för alla. När jag sökte på nasa hamnade jag på nasa.se istället för nasa.gov (den riktiga) och när jag sökte på ign hamnade jag på insattningsgarantin.se istället för ign.com. När jag sökte på gp, fz och sweclockers hittade den rätt.

Tack! Det hjälpte en bit på vägen. Men jag har samma invändningar som du har. Problemet skulle avhjälpas om det på något sätt gick att lägga in fler suffix än ett. Och att läsaren på något sätt valde ut den sidan med flest träffar i ex. google.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, MSI P67A-GD55 REV B3, Intel Core i5 2500K 3,3GHz,

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Plus att det går riktigt segt, tror nästan jag kör med vanliga, även om det är lite drygt att skriva in hela adresserna...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Värst realtid var den ju inte. Laddade ner det vid 5 tiden och då registrerades det inte på sajten. Nu har det dock uppdaterats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Har du själv fyran? Jag kopierade alla inställningar från 3.6 med lösenord, bokmärken mm. och där räckte det med hemsidan namn.

Yes, kör med 4. Dock så har jag använt beta-versionerna med Sync ganska länge, om det nu har haft med något att göra

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

För att slippa skriva in www och .se/.com/osv och direkt komma till hemsidan istället för google så ändra keyword.URL i about:config till:
http://www.google.se/search?btnI=I'm+Feeling+Lucky&q=

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizgiz:

För att slippa skriva in www och .se/.com/osv och direkt komma till hemsidan istället för google så ändra keyword.URL i about:config till:
http://www.google.se/search?btnI=I%27m+Feeling+Lucky&q=

Toppen!

Visa signatur

Fractal Design Define R3, MSI P67A-GD55 REV B3, Intel Core i5 2500K 3,3GHz,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizgiz:

Riktigt nice faktiskt!

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Märker ingen som helst förbättring i snabbhet. Senaste versionen av Opera verkar något snabbare, men det är svårt att säga säkert.
Alla webläsare är antagligen numera såpass snabba att den extra fördröjning som tillkommer för en av de långsammare läsarna är helt försumbar jämfört med annat såsom uppkopplingens hastighet och datorns prestanda.

Jag gillar dock den nya designen.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamefreak:

Dagens ros till dig, El Maco!

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Varför blir texten suddig utav hårdvaruacceleration? Synd att implementera en teknik som gör det snabbare men otydligare

För mig funkar det perfekt med hårdvaruacceleration så det kanske beror på hårdvaran ?

Permalänk
Medlem

De har verkligen lagt krut på att visa hur många som laddar ner. Kunde de inte lagt den tiden på att förbättra läsaren.
Uppdaterade på laptopen och jag tycker inte att jag märket någon superskillnad i hastighet. Och ie får vänta för jag pallar inte vänta på att datorn startar om. Men på den stationära och htpcn så går det undan med hw accelereringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizgiz:

Dagens ros till dig med, gizmoquack!

Permalänk
Medlem

Apropå ingenting och säkert något som ni alla redan vet.
Men jag upptäckte häromdagen att om man dubbelklickar på på flikraden (och nu menar jag inte +-knappen(=ny flik)) så kommer det upp en ny flik.
Mycket praktiskt! Kanske funnits med i 3:an också men...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pjb:

Apropå ingenting och säkert något som ni alla redan vet.
Men jag upptäckte häromdagen att om man dubbelklickar på på flikraden (och nu menar jag inte +-knappen(=ny flik)) så kommer det upp en ny flik.
Mycket praktiskt! Kanske funnits med i 3:an också men...

Vad jag minns har det väl funnits med sen ettan? Kan ha fel dock...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Tyckte det var mycket bättre nu, men inte tillräckligt bra för att få mig att byta tillbaka. Skillnaden mellan gamla firefox och chrome var ju så stor. Iofs börjar chrome slöa ner sig självt i senaste versionerna så man får se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizgiz:

Perfekt, tack så jättemycket

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Dom i gottland borde rycka upp sig hehehehe 300 nerladdningar ca.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Är sidan hackad eller har det blivit fel på något sätt? Det kommer bara upp på arabiska nu

http://glow.mozilla.org/#arc

(Har tagit ett par skärmdumpar också om de ändrar tillbaka)

Visa signatur

Intel Core i5 Quad Processor i5-750 | MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 | Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 | Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2HDD + 700GB, 3st Seagate & 1 st Western Digital | Corsair TX 650W PSU | Logitech MX500 Mus | Saitek Eclipse Keyboard | Antec P193 Advanced Midi Tower Svart | HP w2207 LCD monitor 22" | Win7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lars_sweden:

Är sidan hackad eller har det blivit fel på något sätt? Det kommer bara upp på arabiska nu

http://glow.mozilla.org/#arc

(Har tagit ett par skärmdumpar också om de ändrar tillbaka)

Jag ser ingen arabiska. Var ska jag titta?

Permalänk

Hmm.. är de jag som lyckats kryssa bort något eller kan inte firefox längre spara flikarna så att dom automatiskt öppnas nästa gång jag öppnar webbläsaren?

Permalänk
Skrivet av gnurk:

Jag ser ingen arabiska. Var ska jag titta?

Har tyvärr inget konto etc på någon bildsajt, föreslå gärna var ska jag lägga upp skärmdumpen.

Visa signatur

Intel Core i5 Quad Processor i5-750 | MSI P55-GD65, P55, Socket-1156, DDR3 | Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 | Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 | Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2HDD + 700GB, 3st Seagate & 1 st Western Digital | Corsair TX 650W PSU | Logitech MX500 Mus | Saitek Eclipse Keyboard | Antec P193 Advanced Midi Tower Svart | HP w2207 LCD monitor 22" | Win7 Pro

Permalänk
Medlem

Snabbare än 3.6 och fungerar klockrent på min burk.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonden_88:

Hmm.. är de jag som lyckats kryssa bort något eller kan inte firefox längre spara flikarna så att dom automatiskt öppnas nästa gång jag öppnar webbläsaren?

Funkar för mig i alla fall - annars skulle jag bli tokig. Kolla inställningarna!

Engelsk Linux:
Edit/Preferences/General/Startup/When Minefield starts Show my windows and tabs from last time

Svensk Windows:
Verktyg/Inställningar/Allmänt/Vid Start/När Firefox startar Visa fönster och flikar från förra versionen

Permalänk

Gnurk, Tusen tack

Permalänk

rätt sick och kolla på kartan med plupparna i realtid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lars_sweden:

Har tyvärr inget konto etc på någon bildsajt, föreslå gärna var ska jag lägga upp skärmdumpen.

Jag förslår att du tankar hem dropbox, då kan du dela filer o bilder helt gratis utan reklam.
Som t.e.x så här med en förkortad URL: http://db.tt/0h5FUKl

Permalänk
Medlem

Åh nej, nu när jag på morgonen sökte på "usa wiki" i adressfältet så kommer rutan upp med "URL:en är ogiltig". Dvs FF går inte till wikipedia-artikeln med USA utan det blir tvärstopp. Skriver jag dock -ett- ord, exempelvis USA, så söker den efter närmast lämpliga url. Någon som vet vad som kan spöka i inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blåmussla:

Åh nej, nu när jag på morgonen sökte på "usa wiki" i adressfältet så kommer rutan upp med "URL:en är ogiltig". Dvs FF går inte till wikipedia-artikeln med USA utan det blir tvärstopp. Skriver jag dock -ett- ord, exempelvis USA, så söker den efter närmast lämpliga url. Någon som vet vad som kan spöka i inställningarna?

Vad står det för URL i ditt sökfält när du sökt på "usa wiki"?