Permalänk

Punkbuster kraschar BC2

Hej!

Jag har läst runt lite på internet angående krascherna på BC2. Mycket talar om att det beror på punkbuster, och det är vad jag misstänker också... Men Då kan man undra, när kommer ny uppdate till punkbuster. för det känns rätt jävligt att man inte ska spela ett spel man köpte för typ 500 kr när det kom...
Jag vet att det finns trådar om detta, men kanske har någon hittat en lösning rätt nydligen. Tacksam för all typ av hjälp

Permalänk

Varför ska du inte kunna spela om det kommer en uppdatering till punkbuster? <3

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

När jag spelar på icke-PB, krashcar det aldrig men på Pb-servrar kraschar det efter 20 min...

Permalänk
Visa signatur

http://www.youtube.com/user/TheHarduploader?feature=guide För dig som gillar Hardcore Hardstyle Dubstep Drumstep Triphop Electro

Permalänk

felet är att inga nya har kommit, med andra ord den senaste strular... Men någon kanske vet en tillfällig lösning :P?

Permalänk
Medlem

Vad får du för felmeddelande exakt?

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

inga meddelanden, bilden på Bc2 fryser och ljudet hänger sig, enda man kan göra är att stänga av datorn med strömbrytaren :/

Permalänk
Medlem

Kör du nåt överklocknings prg som tex afterburner eller liknande slå av detta så är nog problemet löst, kör själv ett ati 6950 kort och hade dessa problem med afterburner och bc2 , endast bc2 som det krånglar med för mej.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk

Jag har formaterat datorn och efter installation av BC2 kom en autoinstallation med PB för första gången. Jag kan nu spela nonstop utan krascher så antagligen har något spökat på datorn innan vilket har fått pb "förbannad" på min dator ...
Kanske är inte formatering något man ska lösa problem men det må ta bort problemet Men kanske är det någon som kan i framtiden hitta vilken/vilka filer som man ska ta bort.
Mvh Martin!