Svensk Minecraft server

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClowneN:

Att nämna oseriös och sedan själv ta in folk som är oseriösa vad ger det för signaler?
Flertalet spelare på din whitelist som är oseriösa

Ska man klaga på andra så är ju en förutsättning att man i alla fall är bättre själv tycker jag.

Jag vet inte vad du menar med oseriösa spelare. Är det någon som bryter mot reglerna så åker dom ut. Det här är inte en tråd för att diskutera xtralarge vs denna servern, så lägg av.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Jag vet inte vad du menar med oseriösa spelare. Är det någon som bryter mot reglerna så åker dom ut. Det här är inte en tråd för att diskutera xtralarge vs denna servern, så lägg av.

Bemöta kritik måste man ju få göra ändå..
Jag kan förstå det ursprungliga inlägget där det stod att Xtralarge tar in för mycket randoms och satsar på kvantitet istället för kvalitet. Det är dock inte alls sant sen ett par månader tillbaks.

Ju fler servrar desto roligare, one size doesnt fit all

Om man får gå lite mer off-topic och vara nyfiken, vad är det för kraschar? Har inte haft någon sen 1.2-tiden typ..

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granis:

Bemöta kritik måste man ju få göra ändå..
Jag kan förstå det ursprungliga inlägget där det stod att Xtralarge tar in för mycket randoms och satsar på kvantitet istället för kvalitet. Det är dock inte alls sant sen ett par månader tillbaks.

Ju fler servrar desto roligare, one size doesnt fit all

Om man får gå lite mer off-topic och vara nyfiken, vad är det för kraschar? Har inte haft någon sen 1.2-tiden typ..

Ibland så kommer det bara upp ett längre javameddelande och servern stänger sen sig själv, går att försöka connecta men servern är "död" så att säga, får pilla fram någon skit som restartar sig själv.

För övrigt har jag inget emot din server, redan rekommenderat flera dit förut.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Världen börjar bli riktigt fin nu, många hus och det börjar kännas som ett samhälle!

Gäller bara att bygga vägar till alla husen nu

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Sötast

Personligen tycker jag att det är helt i onödan att börja betala ("donera") pengar för att få spela ett spel man redan betalt för.

Klosterkatten är vänlig nog att köra en server åt oss och om något alls så bör donationerna såfall gå frivilligt till honom för att han gör oss denna tjänsten utan att tveka.

Att man betalar för att få en server stående någonstans behöver inte höja kvaliteten alls egentligen, det är mest ett nyare fenomen inom gaming på senare tid, sedan långt om länge tillbaka så har det alltid varit populärt att köra hemmaservrar och det är absolut inga problem med det.

I värsta fall om det skulle vara mycket ostabil mjukvara vi pratar om så skulle det räcka att t.ex 3-5 andra har möjlighet att fjärrstyra servern vid nödfall och att man vet vilka dessa är.

Men i vilket fall så räcker det till 99% av fallen fint med ett restart script som startar om servern om den skulle krasha.

Att betala månadsvis för att köra en minecraft server känns lite som att köpa en Ferarri för att pendla till jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Personligen tycker jag att det är helt i onödan att börja betala ("donera") pengar för att få spela ett spel man redan betalt för.

Klosterkatten är vänlig nog att köra en server åt oss och om något alls så bör donationerna såfall gå frivilligt till honom för att han gör oss denna tjänsten utan att tveka.

Att man betalar för att få en server stående någonstans behöver inte höja kvaliteten alls egentligen, det är mest ett nyare fenomen inom gaming på senare tid, sedan långt om länge tillbaka så har det alltid varit populärt att köra hemmaservrar och det är absolut inga problem med det.

I värsta fall om det skulle vara mycket ostabil mjukvara vi pratar om så skulle det räcka att t.ex 3-5 andra har möjlighet att fjärrstyra servern vid nödfall och att man vet vilka dessa är.

Men i vilket fall så räcker det till 99% av fallen fint med ett restart script som startar om servern om den skulle krasha.

Att betala månadsvis för att köra en minecraft server känns lite som att köpa en Ferarri för att pendla till jobb.

Skulle ge fjärrkontroll utan problem om det fanns ett sätt att ENBART connecta mot den mappen server ligger i och trycka på den, annars är det inte ett intresse för mig.

Angående att beställa en MC server beror det på vad man är ute efter, skulle kunna dra upp en mysql & forum osv. om någon visste hur man gjorde..
Doneringar är aldrig roligt, då de flesta som tar emot dom luras ändå, hänt alltför många gånger. Folk blir ju galna när de får pengar..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Jag kanske skulle kunna fixa en VPS vi kan ha en server på utan att folk behöver donera pengar, har pratat lite med Roserud angående detta. Ska försöka få reda på om det är möjligt i veckan. Annars tycker jag KlosterKattens server duger i dagsläget, fungerar utmärkt förutom den kraschen som var igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrlnet:

Jag kanske skulle kunna fixa en VPS vi kan ha en server på utan att folk behöver donera pengar, har pratat lite med Roserud angående detta. Ska försöka få reda på om det är möjligt i veckan. Annars tycker jag KlosterKattens server duger i dagsläget, fungerar utmärkt förutom den kraschen som var igår.

Hmmm hade inte tänkt på en VPS, fast drar onödigt extra med RAM & cpukraft imo. bara för någon ska kunna fjärrstyra..

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

sluta snacka om pengar och sånt nu. klosterkatten har ett solidt argument och mer än så behövs inte. har du stängt ner servern helt föresten katten ?

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipp3n:

sluta snacka om pengar och sånt nu. klosterkatten har ett solidt argument och mer än så behövs inte. har du stängt ner servern helt föresten katten ?

Nej absolut inte, servern fortsätter rulla tills folk tycker annat eller den brakar ihop helt

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Ehm,,, var inne på servern nu och såg att nån förstört delar av mitt hus Venne om det var en creeper eller med flit

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Ehm,,, var inne på servern nu och såg att nån förstört delar av mitt hus Venne om det var en creeper eller med flit

Vilket av husen är dina? så kan jag ta en titt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Det som är av trä inbyggt i berget. Det var delen längst upp med glas runt, en pool i mitten

Du ser det om du står vid borgen med lava runt och kollar mot bergen.

Det är tänkt att det ska vara helt glas samt en trätrappa upp till poolen.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Det som är av trä inbyggt i berget. Det var delen längst upp med glas runt, en pool i mitten

Du ser det om du står vid borgen med lava runt och kollar mot bergen.

Det är tänkt att det ska vara helt glas samt en trätrappa upp till poolen.

Du får nog logga in sen så kan jag kolla det, måste va vid platsen för o kolla loggen. Så kan du peka på vart der försvunnit.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av cirderf:

jag gissade på att något sådant hade hänt

Min polare vill joina han är 20 och seriös spelare och accepterar reglerna.

hans ingame nick är Vuoti

http://www.facebook.com/photo.php?fb...00001506805175

är hans facebook så ni ser hans ålder (25 mars 1991)

Hur går det med white list egentligen? rosebud har ju inte invitat någon och jag har nämnt en person 2 gånger i tråden de har gått över ett dygn nu utan de hänt något?

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Jag har inte access till facebook så jag kan inte kolla. Antar att roserud är och jobbar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

ehm. troberg, råkade paja din stege med vatten

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Jag har inte access till facebook så jag kan inte kolla. Antar att roserud är och jobbar.

måste vara något som blev fel.. http://www.facebook.com/#!/profile.php?id=100001506805175

ingame name : Vuoti och han accepterar reglerna och är seriös.

Visa signatur

Cpu : Intel i5 9400F Gpu : Asus geforce rtx 2060 6 gb Ram: 16 gb ddr4 Moderkort : Asus prime b360M Nätaggreagat : Corsair tx 650 w Hårddiskar : samsung spinpoint f1 500gb, WD eco green 1 tb Chassi : Cooler Master Elite 430
Fri frakt inet : http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle ge fjärrkontroll utan problem om det fanns ett sätt att ENBART connecta mot den mappen server ligger i och trycka på den, annars är det inte ett intresse för mig.

Angående att beställa en MC server beror det på vad man är ute efter, skulle kunna dra upp en mysql & forum osv. om någon visste hur man gjorde..
Doneringar är aldrig roligt, då de flesta som tar emot dom luras ändå, hänt alltför många gånger. Folk blir ju galna när de får pengar..

Ett forum är inte så svårt att få upp faktiskt:)
Finns ju div forum som phpbb att ladda ner, klara instruktioner finns. Jag drog ner det och vbulletin från ett välkänt ställe så jag har ett forum running.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ett forum är inte så svårt att få upp faktiskt:)
Finns ju div forum som phpbb att ladda ner, klara instruktioner finns. Jag drog ner det och vbulletin från ett välkänt ställe så jag har ett forum running.

Nä men då ska mysql och databas osv. upp också, orkar inte sätta upp det själv :/

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Nä men då ska mysql och databas osv. upp också, orkar inte sätta upp det själv :/

Tar inte lång tid faktiskt och är rätt lätt:)

Xampp, ladda ner installera, kör tjänsterna, logga in på phpmyadmin och sen skriv in namnet på databasen i "Create New database" och spara sen
Sen vid installation av t.ex phpbb3 skriver du bara in lösenord, anv. namn och databasnamnet så är det praktiskt taget klart.

Ni skulle kunna använda mitt forum men där har jag utorrent igång så ofta jag kan och dessutom är det en 24/1 lina:/

Permalänk
Medlem

Vuoti är nu whitelistad.

Ang. forum så har jag föreslagit XAMPP men Katten verkar inte vilja eller orka pilla med det, men jag har kollat lite på diverse hemsidor som erbjuder webbhosting med MySQL, för om jag beställer det kommer vi även kunna installera BigBrother eller något annat anti-grief plugin som kräver en databas. Återkommer senare med mer information om just detta

Ni som inte blivit whitelistade och jag glömt av, skriv här eller i ett PM till mig så kollar jag på det under dagen!

Visa signatur

AMD 7800X3D | EK-AIO 360 | MSI B650 | Corsair 32GB | MSI RTX 4070 Ti 12GB
Define R6 | Corsair RM1000X | Samsung 980 M.2 1TB | Samsung Odyssey Neo G7 4K 32"
Beyerdynamic DT 770 Pro | Logitech G Pro | Razer Huntsman V2 TKL Optical

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Roserud:

Vuoti är nu whitelistad.

Ang. forum så har jag föreslagit XAMPP men Katten verkar inte vilja eller orka pilla med det, men jag har kollat lite på diverse hemsidor som erbjuder webbhosting med MySQL, för om jag beställer det kommer vi även kunna installera BigBrother eller något annat anti-grief plugin som kräver en databas. Återkommer senare med mer information om just detta

Ni som inte blivit whitelistade och jag glömt av, skriv här eller i ett PM till mig så kollar jag på det under dagen!

Låter som en bra idé:)

Jag är dock beredd att hosta om det kan gå, vettefan egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roserud:

Vuoti är nu whitelistad.

Ang. forum så har jag föreslagit XAMPP men Katten verkar inte vilja eller orka pilla med det, men jag har kollat lite på diverse hemsidor som erbjuder webbhosting med MySQL, för om jag beställer det kommer vi även kunna installera BigBrother eller något annat anti-grief plugin som kräver en databas. Återkommer senare med mer information om just detta

Ni som inte blivit whitelistade och jag glömt av, skriv här eller i ett PM till mig så kollar jag på det under dagen!

Sa aldrig att jag inte var villig. Snälla sluta hitta på saker Roserud. Jag sa att jag vet inte hur man gör och jag vill inte spendera x antal timmar på att försöka förstå mig på det. Är mer än villig om någon pekar på vad jag ska göra steg för steg. Som det är nu är XAMPP installerat men jag förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga efter det.

EDIT: Har fått igång programmet och varit inne i phpmyadmin, men vågar mig inte riktigt längre just nu. Orkar inte läsa igenom en lång manual för att få ett forum att fungera heller, om det finns någon som kan hjälpa kanske ?

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

det finns ju färdiga forum om man står ut med reklam, haft flera såna själv

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Sa aldrig att jag inte var villig. Snälla sluta hitta på saker Roserud. Jag sa att jag vet inte hur man gör och jag vill inte spendera x antal timmar på att försöka förstå mig på det. Är mer än villig om någon pekar på vad jag ska göra steg för steg. Som det är nu är XAMPP installerat men jag förstår inte riktigt hur jag ska gå tillväga efter det.

EDIT: Har fått igång programmet och varit inne i phpmyadmin, men vågar mig inte riktigt längre just nu. Orkar inte läsa igenom en lång manual för att få ett forum att fungera heller, om det finns någon som kan hjälpa kanske ?

jag hjälper gärna till..

Fula ord och svordomar

Helvetes förbannade ("#)&()¤(&)#/=!/=!/#()=&#=!#*¤!*Ä4!(=348747

Dold text

Hade skrivit ett inlägg om hur man gör men nejdå.. sidan kan inte hittas när man trycker på skicka svar.
Förbannade whatever..

1. Apache, säkra skiten, byt lösenord på det du använder.
2. Mysql / PHPMyadmin > Create new databse och sen create. Klart
3. Packa upp vilket forum du nu valt (vbulletin, phpbb3 etc) till xamp\htdocs
4. gå till http://din ipadress (om du inte har en webadress annars den) alt. http://dinadress/install och följ instruktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

jag hjälper gärna till..

Fula ord och svordomar

Helvetes förbannade ("#)&()¤(&)#/=!/=!/#()=&#=!#*¤!*Ä4!(=348747

Dold text

Hade skrivit ett inlägg om hur man gör men nejdå.. sidan kan inte hittas när man trycker på skicka svar.
Förbannade whatever..

1. Apache, säkra skiten, byt lösenord på det du använder.
2. Mysql / PHPMyadmin > Create new databse och sen create. Klart
3. Packa upp vilket forum du nu valt (vbulletin, phpbb3 etc) till xamp\htdocs
4. gå till http://din ipadress (om du inte har en webadress annars den) alt. http://dinadress/install och följ instruktioner.

Det är inte nog med steg för steg, var ändrar jag lösen. Var hittar jag forumet att packa upp, hur installerar jag det? Anta inte att någon som aldrig jobbat med detta fattar automatiskt, snälla. Även om jag uppskattar hjälpen givetvis.

Edit: Lösenord är satta, nu är det bara skapa en databas och forum kvar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

Det som är av trä inbyggt i berget. Det var delen längst upp med glas runt, en pool i mitten

Du ser det om du står vid borgen med lava runt och kollar mot bergen.

Det är tänkt att det ska vara helt glas samt en trätrappa upp till poolen.

Det var en skogsbrand av okänd orsak som orsakade att mitt, berklars (tror jag det var) och delar av ditt brann ned.

Permalänk
Medlem

Precis som jag trodde är jag helt ute och cyklar med min databas nu. Helt vilse

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KlosterKatten:

Det är inte nog med steg för steg, var ändrar jag lösen. Var hittar jag forumet att packa upp, hur installerar jag det? Anta inte att någon som aldrig jobbat med detta fattar automatiskt, snälla. Även om jag uppskattar hjälpen givetvis.

Edit: Lösenord är satta, nu är det bara skapa en databas och forum kvar.

hehe..

Phpbb3 kan laddas ner härifrån: http://www.phpbb.com/downloads/olympus.php?sid=d86e3f28ace0fc...

vbulletion finns på div. sidor men annars måste du köpa det..

Du packar upp innehållet (ligger säkert i en mapp som heter upload) till "X:\xampp\htdocs. Byt ut X:\ mot din egen sökväg.