Radeon HD 6850: Gammal skärm, vilken konverter är smidigast?

Permalänk
Medlem

Radeon HD 6850: Gammal skärm, vilken konverter är smidigast?

Hej!

Har köpt nytt grafikkort och ser nu till min stora förskräckelse att jag har inte rätt kabel. På min skärm finns det Composite, S-video, DVI-D Singlelink, VGA(den vanliga blå).

På grafikkortet finns det Två DVI-I Duallink, HDMI.

Finns det något smärtsamt sätt att få tag bild på skärmen?

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx... Fungerar den?

Permalänk

Den kabeln kan fungera, men inte om du får till rätt upplösning med den kabeln.
Ett alternativ är att man kör med en dvi-vga adapter o ansluter till vga på skärmen.
Eller om du får tag på en DVI-D kabel. DVI-D signalen finns i DVI-I.

Permalänk
Medlem

Ska väl fungera med en dvi -> vga adapter -> vga kabel

nu vet inte jag skillnaden på dvi-i och dvi-d men ska inte dessa passa i varandra? är det inte bara olika antal pins på dem?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar. Har en DVI-D kabel men har prövat att stoppa in den i båda kontakterna ingen av dom fungerade. Har det något att göra med att det är Duallink (två portar) till singlelink(1 port) och att jag måste splitta min dvi-d till två i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av viklol:

Tack för snabbt svar. Har en DVI-D kabel men har prövat att stoppa in den i båda kontakterna ingen av dom fungerade. Har det något att göra med att det är Duallink (två portar) till singlelink(1 port) och att jag måste splitta min dvi-d till två i så fall?

Är det en sån kabel med 2 st DVI-S i en ände?

Annars så brukar du få med en vanlig DVI-S -> VGA?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Nej! Jag har en vanlig DVI-D Single link som passar i grafikkortet ja. Dock på grafikkortet finns det två dvi-i utgångar och jag antar att jag måste koppla båda för att få det att fungera?

Permalänk
Medlem

Duallink dvi-i närmare bestämt