Läckta bilder på Windows 8

Permalänk
Skrivet av Esseboy:

BSOD får du ju när datorn är ostabil Har inte fått BSOD på ungefär två år

Fast egentligen borde det inte bli bluescreens överhuvudtaget, varken Linux elr OS X har det? Är ju uppenbarligen nåt som Microsoft gjort fel eftersom att det blir så instabilt så fort man installerar nåt nytt.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Musikälskare

Tror jag kommer köra vidare på Win7 tills min installation rasar, sen får det blir win8

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av lideri:

Blåskärm berodde i alla fall tidigare i huvudsak på tredjepars drivrutiner, vet att Nvidia och AMD/ATI stor för över hälften av alla BSOD i någon undersökning. Så inte nödv'ndigtvis Microsofts fel.

Skillnaden mellan W7 ovh W8 kommer antagligen inte vara speciellt stor. Å andra sidan hade W7 kunnat vara ett servicepack till Vista, oavsett vad folk säger så är W7 i princip Vista fast med bättre marknadsföring

Jo, är ju dels ATI's drivrutiner som krånglar för mig, men varför inte köra en egen version som t.ex Linux? Du har fortfarande mestadels av funktionerna (med mestadels menar jag att OverDrive saknas) och är helt stabilt. Nu får jag väl inte bluescreens särskilt ofta, men kan meddela att mycket försvunnit tack vare dessa.

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Permalänk

Som många sagt redan kommer det antagligen komma större förändringar på UI senare.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

men i grunden ett Windows 3.1

nooop, windows 3.1 är en påbyggnad på ms dos men windows 7 bygger på NT kerneln och är ett helt annat spår.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Det som har läckt är Windows 8 M1 (Milestone 1) som inte ens har nått Alpha ännu.
I princip är det en Windows 7 Enterprise med vissa designelement tänkta för Windows 8.
Lite i stil med "kolla så här har vi tänkt att det "kan" se ut, vad tror ni om det"

Har jag hört iaf

Visa signatur

//Dixon

Permalänk
Medlem

Det där ser ju precis ut som Windows 7, inget nytt med det ju.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ÖverKlockaN:

Windows Paint finns med, awesome

Skrattade

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAndrew:

Det må vara en tidig version, men tycker inte att Microsoft ska börja från Win 7 och bara göra små uppdateringar, vore bättre om de skrev om källkoden så man kanske för en gångs skull kan bli av med de besvärliga bluescreensen :@

haha

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Hoppas man får lite fler söta profilbilder, hihi.

Permalänk
Medlem

tycker precis som andra sagt att dom borde skriva om allting från grunden, så man får ett helt stabilt OS, sen kan det gärna se snyggt ut också, men det är ju inte viktigast

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Hur kan det vara "Windows 8" när det interna versionsnumret är 6.1.7850?... hur tänker de?

Jag kör Windows Vista 64-bit och det står 6.0.6002 som versionsnummer.

Vad har då Windows 7 för internt versionsnummer? Är det 6.0.9999 typ eller 6.1.0000?

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Skrivet av morxy49:

tycker precis som andra sagt att dom borde skriva om allting från grunden, så man får ett helt stabilt OS, sen kan det gärna se snyggt ut också, men det är ju inte viktigast

Äntligen någon som håller med

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av TheAndrew:

Äntligen någon som håller med

Vad vi behöver är alltså ett helt nytt spår?! Ni vill alltså utlysa en helt ny kärna?! Undrar hur lång tid det skulle ta dem att skapa en ny kärna och hur lång tid det skulle ta att få den stabil utan barnsjukdomar. Det har tagit dem vad är det... 10 år att utveckla en stabil NT kärna?... Ja, ett sånt Windows 8 får vi då vänta på till 2020.

Kanske kan de använda Linux kärnan? "WINDOWS FÅR LINUX KÄRNA." Vad sägs om det?! Det skulle skapa enorma rubriker världen över.

Jag hoppas att Microsoft tjuvkikar på vad som skrivs och sägs på Sweclockers, datorvärldens epicentrum.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att det står Windows 7 på skrivbordet på en av bilderna?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Tror inte riktigt du har en uppfattning om hur lång tid det tar att skriva om kod för ett helt modernt operativsystem från grunden. Varken Windows, OSX eller Linux har byggts på en dag om man säger så. ;P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hej
Tycker bilderna är helt falska, se mer ut som W7 och inte någon W8, tittade lite snabbt innan idag. Tittar på lite olika videos på youtube om W8, fy om utseendet blir som filmerna, kommer bli skitjobbigt att hitta saker, känns som man satsar mycket på utseendet, frågan är vad som finns på insidan, om det blir som med vista och W7, microsoft får komma med en snabb lösning på grund av att folk tycker det suger och att ingen köper det.

Permalänk
Avstängd

Skulle gärna se att MS fick lite konkurrans på OS marknaden (google?), det tycks inte finnas mycket till nytänkande.. :/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Men jaa. Ser ni att de har lagt tillbaka "upp en mapp" knappen till explorer fönster? Den som är bredvid bak/fram knapparna. Förstår verkligen inte varför de tog bort den, typiskt microsoft. Nu är det bara att hoppas att backspace åter igen blir "uppåt" istället för bakåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

"precis som andra sagt" hade de tagit fläskigt lång tid o skriva om de från grunden, och tror dessutom knappt det är möjligt att få ett "helt stablit OS", framförallt inte så länge vi har tredjeparts program inblandade. Windows 7 får man väl endå lov o anse som stabilt, har många gånger hänt att mina grafikdrivrutiner slutat svarat pga lite hård överklockning, men allt som hänt har varit att applikationen stänger ner sig och drivrutinena ger ett medelande att dom återställt sig, helt utan Bluescreen. Duktigt av både Amd och Microsoft.

Citat:

Skulle gärna se att MS fick lite konkurrans på OS marknaden (google?), det tycks inte finnas mycket till nytänkande.. :/

Apple säljer Macintosh som aldrig förr så nog lite konkurans har dom allt, & Chrome OS är på ingång i den lägre prisklassen av bärbara datorer. Dom kan deffenitivt inte sitta o rulla tummarna Microsoft, då blir de som me Windows mobile som blev totalt omsprunget.

Nytänket ligger förmodligen bland annat i Metro gränssnittet.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Kollat på lite olika klipp på tuben, tycker gränssnittet är väldigt to much. varför inte behåla kvar smidigheten som fanns i XP, att hitta en inställning i kommande W8 kommer bli plågsamt. Bygger man vidare på windows 6.1 eller vad det nu W7 heter, hur som helst man kommer får vänta länge innan det händer något nytt från microsoft, de skapade lite rubriker och showar upp om vad man tänker sig, sedan får man vänta ett bra tag tills det verkligen händer något, gissar jag på.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ElectroGeeza:

Hur kan det vara "Windows 8" när det interna versionsnumret är 6.1.7850?... hur tänker de?

Jag kör Windows Vista 64-bit och det står 6.0.6002 som versionsnummer.

Vad har då Windows 7 för internt versionsnummer? Är det 6.0.9999 typ eller 6.1.0000?

Windows 7:
Microsoft Windows [Version 6.1.7600] Det vill säga Version 6.1, Build 7600

Troligen kommer Windows 8 att få versionsnummer 6.2 när det är klart.
Tycker själv det verkar lite fånigt.
Precis som Windows XP i själva verket bara är en finslipad Windows 2000, så blir troligen Windows 8 en finslipad Windows 7

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_NT#Releases :
Windows 4.0 (NT)
Windows 5.0 (2000)
Windows 5.1 (XP)
Windows 5.2 (XP: 64 bit)
Windows 6.0 (Vista)
Windows 6.1 (7)
Windows 6.2 (8)

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Jag har läst lite om at Windows 8 är en tablet pc portning av windows 7 som ska kunna köras på både arm och x86/x64 arkitekturs processorer eftersom de snart är storleksmässig försvarbar att använda til portabla prylar när man kommer ner under 22nm och använder mycket mindre ström och är mycket kallare. lite som at google har utvecklat honeycomb (3.0) til tablets som också ska komma stödja fler akitekturer snart (stödjer arm och tegra nu) och låter telefoner fortsätta från 2.3 til 2.4 versionen av android. Vidare så ska nytt operativsystem för fullfjädrade datorer inte komma förrän slutet av 2012 så vi kan nog ta det lugnt och njuta av 7:an et tag til, och få se den portad til tablets i form av 8:an. Jag tror inte ens nästa kommer heta en siffra utan få et riktigt namn.

Permalänk
Medlem

Xp förfinad från 2k... eh nee, 2k var en leklåda mellan w98 å nt4.
Xp är resultatet av folk som lurades å köpa 2k.
Millenium - w98 me skit
W7 - Xp me bättre x64 miljö å skit
W8 - troligen kopia på w7 med ännu mera skit.
(xp anser jag som den mest stabilaste builden inom windows serien hittills)
btw bild 4, undra om de har nått å göra me §7, trodde den regeln gäller för allt.... nåja de flesta vet väl att det är en tidig "alpha" build som är ute å cirkulerar.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Skrivet av Aje:

Just nu ligger Win8 i pre-beta stadiet och släpps i beta i början av september 2011. För övrigt kommenterar jag inte torrenter.

Så duktigt av dig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Bloopy:

Xp förfinad från 2k... eh nee, 2k var en leklåda mellan w98 å nt4.
...

Värdelöst vetande:
Windows XP är i grunden Windows 2000 med ett nytt (annorlunda?) GUI.
Windows 2000 och senare XP är båda baserade på Windows NT 3/4, medans Windows 95/98/Me har arv från DOS/Windows 3.x

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av r:Grid:

"precis som andra sagt" hade de tagit fläskigt lång tid o skriva om de från grunden, och tror dessutom knappt det är möjligt att få ett "helt stablit OS", framförallt inte så länge vi har tredjeparts program inblandade. Windows 7 får man väl endå lov o anse som stabilt, har många gånger hänt att mina grafikdrivrutiner slutat svarat pga lite hård överklockning, men allt som hänt har varit att applikationen stänger ner sig och drivrutinena ger ett medelande att dom återställt sig, helt utan Bluescreen. Duktigt av både Amd och Microsoft.

ursäkta om jag var otydlig, jag menar förstås inte från grunden, utan ifrån grunden av windows NT

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ser ju ut som w7 utan aero