Android-apps du inte klarar dig utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av L4gG3r:

Jag och några klasskamrater har under året pillat med denna app som vi tror kan vara till nytta för alla som läser matematik på högstadiet, gymnasiet och stora delar av högskolan.

Vi kallar appen för Sigma Matematik och den senaste versionen finns att hämta gratis på Android Market:
SIGMA 0.5.7

Appen innehåller sammanfattningar för alla gymnasiekurser (alla är inte inlagda i appen ännu dock), övningar för att träna på delmoment inom alla kurser, vi har för närvarande 14 övningar och de flesta innehåller stor variation i frågorna. Efter en övning får man se vilka tal som var fel, man får en poäng utifrån hur många rätt och på vilken tid man gjorde klart det och kan också hamna på en highscore som är separat för varje övning.

Dessutom innehåller appen ett antal verktyg så som enhetskonverterare, bråkförkortare och primtalsfaktoriserare. Man kan även få Medaljer för att utföra vissa saker (se xbox 360 achievments).

Appen är under utveckling och vi uppdaterar den varje vecka! I genomsnitt har vi uppdaterat var tredje dag med nya övningar och annat.

Vi hoppas att ni där uta kan dra nytta av denna gratisapp!

Tack!

Det där verkar väldigt behändigt!
Tack så mycket.

----

Här är min favoritkontaktapp: https://market.android.com/details?id=com.movester.quickconta...

Den är lite seg i sidscrollningen, men UIt är så underbart att man kan överblicka sånt.

Android Agenda Widget räddar mig huvudvärk varje dag genom att hjälpa mig hålla koll på mitt schema.
https://market.android.com/details?id=com.roflharrison.agenda...

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Passar på att fråga här igen..

Är det nån som har en bra app som kan hitta t.ex en stulen/borttappad telefon/enhet?
Så man enkelt kan skicka ett sms till den å få gps'en aktiverad och en plats skickad till en och möjligen en hemsida så man slipper den lilla skärmen..

Lookut Mobile och andra aktiverar inte GPS'en på distans och vill helst inte ha den påslagen 24/7.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Passar på att fråga här igen..

Är det nån som har en bra app som kan hitta t.ex en stulen/borttappad telefon/enhet?
Så man enkelt kan skicka ett sms till den å få gps'en aktiverad och en plats skickad till en och möjligen en hemsida så man slipper den lilla skärmen..

Lookut Mobile och andra aktiverar inte GPS'en på distans och vill helst inte ha den påslagen 24/7.

Om du rootar och lägger in www.wavesecure.com som en systemapp så behöver du inte ha igång gpsen 24/7.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lullebulle:

Om du rootar och lägger in www.wavesecure.com som en systemapp så behöver du inte ha igång gpsen 24/7.

Man tackar för det, dock känner jag inte för att roota telefonen (SE Xperia X10 Mini Pro) men finns det absolut inga andra alternativ kanske man kan ge sig på det

Permalänk
Medlem

I programmet Tasker kan man fixa en profil som som slår på GPS och skickar koordinater till en när man skickar ett SMS med en specifik text.

Rekomenderar Tasker eftersom man kan göra såå mycket annat kul med det också

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Passar på att fråga här igen..

Är det nån som har en bra app som kan hitta t.ex en stulen/borttappad telefon/enhet?
Så man enkelt kan skicka ett sms till den å få gps'en aktiverad och en plats skickad till en och möjligen en hemsida så man slipper den lilla skärmen..

Lookut Mobile och andra aktiverar inte GPS'en på distans och vill helst inte ha den påslagen 24/7.

Köpte en LG Optimus härromdagen och F-Secure fanns inlagt, den hade funktionalitet för det du nämner iaf. Har dock ingen aning om F-Secure följer med alla lurar eller om det bara är LG?

Visa signatur

In order to understand recursion, one must first understand recursion

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ondskan:

I programmet Tasker kan man fixa en profil som som slår på GPS och skickar koordinater till en när man skickar ett SMS med en specifik text.

Rekomenderar Tasker eftersom man kan göra såå mycket annat kul med det också

Man tackar för det!

Skrivet av pkzlol:

Köpte en LG Optimus härromdagen och F-Secure fanns inlagt, den hade funktionalitet för det du nämner iaf. Har dock ingen aning om F-Secure följer med alla lurar eller om det bara är LG?

Hm nej inte denna telefon iaf.

Permalänk
Medlem

PcAutoWaker - Startar din dator automatiskt när du får kontakt med ditt WiFi hemnätverk (Går även att starta manuellt). Bra app för oss som inte har en SSD och inte orkar vänta

Permalänk
Skrivet av voro12:

PcAutoWaker - Startar din dator automatiskt när du får kontakt med ditt WiFi hemnätverk (Går även att starta manuellt). Bra app för oss som inte har en SSD och inte orkar vänta

Den kräver att nätverkskortet stödjer Wake On LAN (WOL) och att det är aktiverat.

Permalänk
Medlem

En app som gör att man kan spela mkv filer finns det?

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Passar på att fråga här igen..

Är det nån som har en bra app som kan hitta t.ex en stulen/borttappad telefon/enhet?
Så man enkelt kan skicka ett sms till den å få gps'en aktiverad och en plats skickad till en och möjligen en hemsida så man slipper den lilla skärmen..

Lookut Mobile och andra aktiverar inte GPS'en på distans och vill helst inte ha den påslagen 24/7.

Ett program som verkar bra är Theft Aware, där behöver inte GPS:en vara på för att det ska funka. Man kan se sin telefon på t.ex. Google Maps, låsa telefonen för tjuven, spela sirenljud etc. Finns 7 dagars trial men hela appen kostar ca. 90kr.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av voro12:

Ett program som verkar bra är Theft Aware, där behöver inte GPS:en vara på för att det ska funka. Man kan se sin telefon på t.ex. Google Maps, låsa telefonen för tjuven, spela sirenljud etc. Finns 7 dagars trial men hela appen kostar ca. 90kr.

Det var ju bra.. Lite högre datakostnader (antar jag) och lite sämre lokalisering dessutom kostar det nja.
kor.im använder GPS och den har en "accuracy" på (som minst) 5 meter och är gratis:)

Tack för tipset iaf, jag ska fortsätta leta.

Hm såg lite mer om det nu

Permalänk
Medlem

Kan man välja vart man vill spara kort och filmer i en SE XPERIA Arc

Visa signatur

DATOR: MacBook Pro 13" - Hårddisk: OCZ Agility 3 Series SATA III 2.5″ SSD 60GB - OP: MacOS X 10.6.7 - 2.3GHz Intel Core i5 - 4GB 1333 MHz DDR3 - Intel HD Grapichs 3000 (348mb).
MOBIL: Iphone4 16Gb Svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Passar på att fråga här igen..

Är det nån som har en bra app som kan hitta t.ex en stulen/borttappad telefon/enhet?
Så man enkelt kan skicka ett sms till den å få gps'en aktiverad och en plats skickad till en och möjligen en hemsida så man slipper den lilla skärmen..

Lookut Mobile och andra aktiverar inte GPS'en på distans och vill helst inte ha den påslagen 24/7.

Lookout Mobile aktiverar GPSen på distans för mig.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av fratey:

Lookout Mobile aktiverar GPSen på distans för mig.

Jasså? Antar det finns en pro version av den med?

Köpte iaf Theft awware faktiskt:)

Permalänk
Medlem

Nq Mobile Protection (gratis skydd mot virus/infekterade paket och appar samt backup för kontakter och stöldskydd), Go SMS Pro (ersättningsklient för meddelanden), Go Launcher Ex (alternativ launcher) och XAMPP (musikspelare med equalizer).

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCGuiden:

En app som gör att man kan spela mkv filer finns det?

Om du har en tillräckligt kraftfull telefon

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Om du har en tillräckligt kraftfull telefon

Och det finns ingen.
Inte ens tablets klarar spela .mkv tror jag.
Annasr testa med rockplayer funkar med det mesta

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Tycker inte .mkv filmer är något man måste ha. Mp4 ger jättebra kvalité på min Galaxy S. Hört rykten om att Videolan snart släpper VLC för Android, sant eller falskt?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

Tycker inte .mkv filmer är något man måste ha. Mp4 ger jättebra kvalité på min Galaxy S. Hört rykten om att Videolan snart släpper VLC för Android, sant eller falskt?

Det mesta ger bra kvalité pga att skärmen är så liten.
VLC ska släppas till Android, ja.
http://www.swedroid.se/vlc-player-for-android-inom-1-2-manade...

Permalänk
Medlem

Trodde väl det och sant och det är inte så svårt att förstå att det är en faktor ^^

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Och det finns ingen.
Inte ens tablets klarar spela .mkv tror jag.
Annasr testa med rockplayer funkar med det mesta

Samsung galaxy S II klarar biffen
http://www.nordichardware.se/testlabb/441-smartphones/43045-s...

Fast mkv bör väl bara vara intressant om man vill använda telefonen som mediaspelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Samsung galaxy S II klarar biffen
http://www.nordichardware.se/testlabb/441-smartphones/43045-s...

Fast mkv bör väl bara vara intressant om man vill använda telefonen som mediaspelare.

Antydan till lagg står det :S
Vet inte hur mycket lagg det är men man vill ju inte se film som hackar lite då och då.
Men om ett halvår år så borde det gå laggfritt tycker man.

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Antydan till lagg står det :S
Vet inte hur mycket lagg det är men man vill ju inte se film som hackar lite då och då.
Men om ett halvår år så borde det gå laggfritt tycker man.

I 60 fps och 1080i upplösning.. Snacka om dealbreaker, det borde ju en ny telefon idag klara av..

Filstödet och prestandan är (bland?) det bästa du kan hitta idag. Jag kan bara beklaga om du känner att det är otillräckligt.

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

Och det finns ingen.
Inte ens tablets klarar spela .mkv tror jag.
Annasr testa med rockplayer funkar med det mesta

SGS1 fixar mkv utan problem, dom flesta 720p går bra. Bortsett från samsung(iaf SGS1/2) så är tillverkarna lite dåliga på att skicka med codecs så det funkar.

Ang. SGS2..

Antydan till lagg i 1080i 60fps(10 000Kbps), men 1080p@24fps(34 500 Kbps) funkar fint. 1080i @60fps känns inte speciellt relevant eller?

Permalänk
Medlem

Har just skaffat min första Android telefon (SGS2) och börjat bekanta mig med android market och så. Är det någon som har ett bra tips på något tower defence liknande spel att ladda ned? Helst gratis

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Skrivet av Pojo:

Har just skaffat min första Android telefon (SGS2) och börjat bekanta mig med android market och så. Är det någon som har ett bra tips på något tower defence liknande spel att ladda ned? Helst gratis

Plox Lite: Tower Defense är kul och gratis!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Har just skaffat min första Android telefon (SGS2) och börjat bekanta mig med android market och så. Är det någon som har ett bra tips på något tower defence liknande spel att ladda ned? Helst gratis

Medieval Castle Defence är faktiskt ganska roligt! gratis oxå
_____________________
Vet att detta är off topic, men jag orkar inte göra en ny tråd för detta :s
Har en fråga ang. att "roota" sin androidlur, jag förstår inte riktigt varför man ska göra det Kan någon berätta?

För övrigt så har jag en Samsung Galaxy S, dock inte SGS2 eftersom pappa tyckte den var för dyr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Det mesta ger bra kvalité pga att skärmen är så liten.
VLC ska släppas till Android, ja.
http://www.swedroid.se/vlc-player-for-android-inom-1-2-manade...

Skrivet av freddyfresh:

Trodde väl det och sant och det är inte så svårt att förstå att det är en faktor ^^

Skrivet av Chibariku:

Samsung galaxy S II klarar biffen
http://www.nordichardware.se/testlabb/441-smartphones/43045-s...

Fast mkv bör väl bara vara intressant om man vill använda telefonen som mediaspelare.

Skrivet av nfskillen:

Antydan till lagg står det :S
Vet inte hur mycket lagg det är men man vill ju inte se film som hackar lite då och då.
Men om ett halvår år så borde det gå laggfritt tycker man.

Skrivet av Olegh:

I 60 fps och 1080i upplösning.. Snacka om dealbreaker, det borde ju en ny telefon idag klara av..

Filstödet och prestandan är (bland?) det bästa du kan hitta idag. Jag kan bara beklaga om du känner att det är otillräckligt.

Skrivet av thereal_twisted:

SGS1 fixar mkv utan problem, dom flesta 720p går bra. Bortsett från samsung(iaf SGS1/2) så är tillverkarna lite dåliga på att skicka med codecs så det funkar.

Ang. SGS2..

Antydan till lagg i 1080i 60fps(10 000Kbps), men 1080p@24fps(34 500 Kbps) funkar fint. 1080i @60fps känns inte speciellt relevant eller?

Seriöst, varför vill man kika på något i 720p (eller mer) i sin 4"-telefon? Jag ser ju själv knappt skillnaden där emellan på min 22" skärm till datorn.

Eller, är det så att ni kopplar någon video-out till tv/projektor när ni kollar?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Seriöst, varför vill man kika på något i 720p (eller mer) i sin 4"-telefon? Jag ser ju själv knappt skillnaden där emellan på min 22" skärm till datorn.

Eller, är det så att ni kopplar någon video-out till tv/projektor när ni kollar?

folk vill göra det för att de kan! behöver man ha mer orsak?
ser personligen inte heller vitsen med 1080p film på en telefon, när skärmarna börjar vara i upplösningen må vara. men det är nog mest så att folk vill kunna göra det för att kunna koppla till tv, och även slippa koda om och tramsa sig med 1080p filmen de precis laddat ner....

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com