Permalänk
Medlem

finns det något sätt att snabba på nerladningen? den ligger ganska instabilt och hoppar mellan ,4 mB/s och 2 mB/s brukar kunna få hem runt 7-8 via torrents

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

finns det något sätt att snabba på nerladningen? den ligger ganska instabilt och hoppar mellan ,4 mB/s och 2 mB/s brukar kunna få hem runt 7-8 via torrents

Kedjan är inte snabbare än dess svagaste länk, du kan inte ta emot i högre hastighet än vad de som har datan du behöver kan skicka...

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

tänkte köra på hyrkania för att jag känner några som kör där men såg att det är en rp server. är det många som är riktiga "rollspelsnördar" där? kan man bara snacka som i ett rollspel i chatten?
kompisarna kör bara typ 2 månader per år.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Vet inte hur hyrkania är, har bara spelat på Fury sen release. Med lite pauser med jämna mellanrum.

Crom är väl överbefolkat då massor från Fury dragit dit. Kändes tomt på Fury sist ja va online i alla fall. (några veckor sen). Är ingen stor risk att bli gankad sönder och samman längre direkt. Är väl alla PVE servers som håller spelet igång eller nåt.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Det verkar som om Age Of Conan kommer att få 2 nya länder inom kort, Turan och Ardashir
Se http://massively.joystiq.com/2011/05/08/rumor-funcom-readying-new-age-of-conan-lands/ för mer info

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Vet inte hur hyrkania är, har bara spelat på Fury sen release. Med lite pauser med jämna mellanrum.

Crom är väl överbefolkat då massor från Fury dragit dit. Kändes tomt på Fury sist ja va online i alla fall. (några veckor sen). Är ingen stor risk att bli gankad sönder och samman längre direkt. Är väl alla PVE servers som håller spelet igång eller nåt.

Verkar som om alla lämna Fury när Funcom gjorde så man inte kunda grinda max PVP rank genom att spendera en vecka på resspaden på white sands.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Crom är välbefolkad skulle jag säga, överbefolkad är nog fel ord.
Vet ej hur det är på fury, inte varit där på många år

Men pugs, minis och liknande pågår på crom hela tiden

Permalänk

gratis gametime

Jag fick precis ett mail från funcom där jag blev informerad att jag kan spela gratis fram till slutet av månaden. Jag tänker definitivt att använda detta och kolla mig omkring lite. Är det fler som kommer att använda detta erbjudande och vilken server lämpar sig bäst nuförtiden, tråden tycks förespråka crom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daweeeBD:

Crom är välbefolkad skulle jag säga, överbefolkad är nog fel ord.
Vet ej hur det är på fury, inte varit där på många år

Men pugs, minis och liknande pågår på crom hela tiden

Förutom lägre levlar. Där är det dött som i graven. Fått en grupp till black temple nu när jag levlar upp. Funderar på göra en guardian så det blir lättare att skapa grupper.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikOrre:

Jag fick precis ett mail från funcom där jag blev informerad att jag kan spela gratis fram till slutet av månaden. Jag tänker definitivt att använda detta och kolla mig omkring lite. Är det fler som kommer att använda detta erbjudande och vilken server lämpar sig bäst nuförtiden, tråden tycks förespråka crom.

Jag fick också detta mail för en stund sedan, laddar hem nu. Tänkte också se mig omkring lite, nyfiken på vad Dreamworld patchen gjorde för spelet

Det ska tydligen vara något stort på gång som ska utannonseras nästa vecka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar enligt spekulation vara 2 nya länder som skall öppnas, som nämnts ovan. Möjligtvis kan ju den nya Conan filmen som släpps detta år utspela sig där...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk

För ett ögonblick gav nyheten mig hopp om att AoC kanske skulle kunna vända en negativ trend, och ge spelet lite hopp inför framtiden. Men så läste jag att deras online store skulle innehålla även vapen och armor.

Att de aldrig lär sig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

För ett ögonblick gav nyheten mig hopp om att AoC kanske skulle kunna vända en negativ trend, och ge spelet lite hopp inför framtiden. Men så läste jag att deras online store skulle innehålla även vapen och armor.

Att de aldrig lär sig...

Gissar på att det är starting weapons som jag redan har. Dom duger mellan level 1-10 eller något sånt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikOrre:

Jag fick samma mail och installerade klienten (notera att detta tar flera timmar då det går riktigt långsamt att ladda ned från deras servrar, testade vid tre olika tillfällen). Fick lite artifacts vid chararcter selection skärmen men de försvann när jag loggade in. Visst, spelet ser lite krispigare ut men tycker inte det flyter värst bra på min burk. Det lustiga är att in game FPS counter visar något helt annat än RadeonPro countern (kör RP p.g.a. att Vsync inte finns i spelet). Frameraten låg runt 50-60 utomhus vilket borde vara bra men ändå kändes det hackigt och inte speciellt mjukt. Har de sänkt XP rewards? För när jag spelade spelet 2009 så blev quests snabbt gröna i startområdet p.g.a. XP kurvan men nu är de flesta röda och alla mobpatruller är rätt jobbiga. Iofs kanske jag valde fel klass (ranger).
Jag lär ivf inte fortsätta spela detta, RIFT känns roligare (eller back till WoW kanske?)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Gissar på att det är starting weapons som jag redan har. Dom duger mellan level 1-10 eller något sånt.

Där tror jag dessvärre att du har fel. Funcom verkar ha bestämt sig för P2W modellen. De skriver uttryckligen: There will be a wide selection of items such as armors, weapons, access passes, characters boost and Premium services through the in-game store.

Dessutom:
Free players may not earn AA points, even if they are level 80. These are only available to Premium subscribers. Free players can however purchase items to enable AA point gain in the item shop.

Permalänk

Så spelet är inte mycket bättre än en endless trial då.

Vill du spela med "stor pojkarna" så får du likförbannat betala

hatar cash shops / micro payment / p2w modellen

Permalänk
Medlem

Tänkte kanske börja spela detta, har aldrig provat

Någon som spelar ? Pma mig här på SC Så får vi se om vi kan spela tillsammans!

Visa signatur

Asus k8n amd 64 3000+ 512 ddr(400mhz) Radeon 9600xt

Permalänk

Hade tänkt köra en vända i spelet för att se vad som hänt sedan 2008 av ren nyfikenhet.

Var in och läste på forumen (us/eu) och har aldrig sett en community som är så eniga om att spelet är en gammal häst som är redo för slakt.
Kommer ihåg att jag tyckte spelet var kul när det begav sig men slutade pga. att det var så tomt efter level ~60.

PvP ser faktiskt KUL ut, men så synd att spelet är så "dött". Ångrar lite smått att jag inte gick tillbaka lite tidigare för att ser hur spelet tagit sig.

Är möjligt att jag fortfarande sparkar in en hundring och testar spelet en gång till. Det som håller mig tillbaka är att det verkar vara ett _sjukt_ grind för att ens kunna ta del av underhållande PvP. Orkar inte sitta och grinda i veckor/månader i ett spel som ändå är långt ner i nedförsbacken.

EDIT: Om någon med insight och längre erfarenhet av spelet kan ärligt säga hur spelet ligger till i dagsläget. Skulle du resubba om du hade ett frozen konto? Vet att det ALLTID är massor med doomsayers. Har aldrig brytt mig om whiners innan men nu blev jag lite orolig. Fanns inte en enda fanbärare på något av forumen. Brukar alltid finnas några iaf!

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar verkligen Godslayer expansionen... har inte spelat så mycket i den ännu, men den är kul

Bilder från 3 olika areor i godslayer expansionen

Permalänk

Ska chansa och prova AoC en sväng.

Verkar som att Crom är där det händer i EU!

Hur är PvP rules på en PvE server? Finns det world zoner där man kan PvPa? Eller är det enbart i "minis" (battlegrounds) som man kan PvP på en PvE server? Hur funkar det? Vilken är den mest underrepresenterade klassen i AoC?

Om det finns ett svenskt gille på Crom (eller Fury för den delen) som tar in nybörjare så ska jag och en kompis börja lira inom kort.

Biff3n du kan ju också hänga på!

EDIT: äsch vafan, stämmer det att man inte kan signa till minis med en grupp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Ska chansa och prova AoC en sväng.

Verkar som att Crom är där det händer i EU!

Hur är PvP rules på en PvE server? Finns det world zoner där man kan PvPa? Eller är det enbart i "minis" (battlegrounds) som man kan PvP på en PvE server? Hur funkar det? Vilken är den mest underrepresenterade klassen i AoC?

Om det finns ett svenskt gille på Crom (eller Fury för den delen) som tar in nybörjare så ska jag och en kompis börja lira inom kort.

Biff3n du kan ju också hänga på!

EDIT: äsch vafan, stämmer det att man inte kan signa till minis med en grupp?

Well Några specifika noteringar.
Om du skaffar ett AoC konto så kan du skapa 8 st karaktärer.
Varje karaktär kan skapas på valfri server, så om du vill känna dig för lite så kan du skapa en karaktär på en PVE server som Crom och en annan på en PVP server som Fury (PVP).
Spela med dem där tills du bestämt dig för vilken server/ spel stil som du gillar bäst. Sedan om du vill så kan du föra över din karaktär från den andra servern mot en liten kostnad.
Snart så kommer an massa servrar att slås samman. Det kommer bara att finnas 2 servrar, en för PVP och 1 för PVE:
Crom, Hyrkania and Ishtar are merged into one PvE server
Fury, Aquilonia and Stygia are merged into one PvP server

Här är några länkar som kan ge dig mer info:
Server Merge FAQ - May/June 2011
Free-to-play FAQ
'Age of Conan’ to feature content from upcoming Conan the Barbarian movie

Edit: Det finns några specifika PVP zoner på Crom där man kan spela PVP, har inte gjort det själv så jag kan inte uttala mig om vilka regler som gäller.

Permalänk
Skrivet av JMicke:

Well Några specifika noteringar.
Om du skaffar ett AoC konto så kan du skapa 8 st karaktärer.
Varje karaktär kan skapas på valfri server, så om du vill känna dig för lite så kan du skapa en karaktär på en PVE server som Crom och en annan på en PVP server som Fury (PVP).
Spela med dem där tills du bestämt dig för vilken server/ spel stil som du gillar bäst. Sedan om du vill så kan du föra över din karaktär från den andra servern mot en liten kostnad.
Snart så kommer an massa servrar att slås samman. Det kommer bara att finnas 2 servrar, en för PVP och 1 för PVE:
Crom, Hyrkania and Ishtar are merged into one PvE server
Fury, Aquilonia and Stygia are merged into one PvP server

Här är några länkar som kan ge dig mer info:
Server Merge FAQ - May/June 2011
Free-to-play FAQ
'Age of Conan’ to feature content from upcoming Conan the Barbarian movie

Edit: Det finns några specifika PVP zoner på Crom där man kan spela PVP, har inte gjort det själv så jag kan inte uttala mig om vilka regler som gäller.

Tackar för en bra post! :>

Är det verkligen så att man inte kan signa flera i samma grupp till samma "BG"?
Var tänkt att jag skulle spela med vännerna i BGs etc. men det fallerar direkt om det inte funkar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Tackar för en bra post! :>

Är det verkligen så att man inte kan signa flera i samma grupp till samma "BG"?
Var tänkt att jag skulle spela med vännerna i BGs etc. men det fallerar direkt om det inte funkar.

På din fråga om svenska gillen så finns det flera st, mer eller mindre, iaf gillen som är inriktade på spelare från norden, kan inte direkt namnen på dem, men det finns speciella forum delar på Conan forum där de olika gillena "annonserar" efter nya spelare. Dock så verkar de nordiska gillena mest vara ute efter etablerade spelare. Här är motsvarande länk till Croms forum:
http://forums-eu.ageofconan.com/forumdisplay.php?f=269

Här är ytterligare någon länk som kan vara av intresse:
http://top1gaming.com/blog/age-of-conan/
http://irinirmusings.blogspot.com/
http://massively.joystiq.com/tag/anvil-of-crom-guides
Information, Guides, Databases

Edit, här är en lista över div pvp tutorials på youtube:
http://www.youtube.com/results?search_query=Age+of+Conan+PvP+tutorial+&aq=f

Permalänk

Vet inte riktigt vilken klass jag vill spela.

Funderar på att spela en Assassin, hur står dem sig på level 80?

I PvE och PvP? Kan man prestera något alls utan PvP 10 och full gear som en 'Sin? Är man ignorerad när man letar grupp som så många andra stealthers i spel?

Hur är det att solo PvEa? Är det drägligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Vet inte riktigt vilken klass jag vill spela.

Funderar på att spela en Assassin, hur står dem sig på level 80?

I PvE och PvP? Kan man prestera något alls utan PvP 10 och full gear som en 'Sin? Är man ignorerad när man letar grupp som så många andra stealthers i spel?

Hur är det att solo PvEa? Är det drägligt?

Har ingen assassin karaktär så jag kan inte uttala mig om hur den är. Men du kan ju kolla lite om vad folk skriver om de olika klasserna på AoC klass forum, då kan du få en inblick i vad de tycker om de olika klasserna.

Att spela solo i AoC fungerar utmärkt, även om jag skulle rekommendera att du iaf join'ar ett gille, det har sina fördelar. Det man går miste om man inte deltar i grupp quest'ar är att den bästa utrustningen fås genom dem...

Permalänk
Medlem

För er som är sugna på hur endgame gameplay ser ut så har jag en Youtube kanal med lite videos på instancer vi spelar på level 80, från expensionen.

Här är en video från en av de svårare Hardmode instancerna i Khtai. kallad Kang Pagoda. Kör man på Normalmode dödar man de tre gubbarna framför bossen försig utan att ha startat bossfighten, med hardmode startar vi bossfighten och dödar alla adds för att senare gå över till bossen. Detta gör att en tank måste solotanka tre mobs samtidigt (en jävla utmaning) medan en annan tank håller bossen (Den feta snubben i sängen) upptagen .

Det är jag som är Moriala (Guardian) i videon, spelar ni på servern Crom EU kan ni gärna kontakta mig om ni undrar något. Lägg till som friend ingame bara.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har bestämt mig för att installera aoc igen. Kommer sätta igång ordentligt fr.o.m. nästa helg(bortrest kommande veckan). Några andra swecare som vill hänga på att köra allt från starten? Blir så mkt roligare att lira med andra :). Ska vi lägga upp någon irc-kanal för att samlas på?

Behöver inte nödvändigtvis vara nya spelare, bara nya karaktärer. Sedan skulle mm ju kunna dokumentera hela kalaset också, starta en liten fun-guild och även göra det lite semi-letsplay-aktigt

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;11126112']Jag har bestämt mig för att installera aoc igen. Kommer sätta igång ordentligt fr.o.m. nästa helg(bortrest kommande veckan). Några andra swecare som vill hänga på att köra allt från starten? Blir så mkt roligare att lira med andra :). Ska vi lägga upp någon irc-kanal för att samlas på?

Behöver inte nödvändigtvis vara nya spelare, bara nya karaktärer. Sedan skulle mm ju kunna dokumentera hela kalaset också, starta en liten fun-guild och även göra det lite semi-letsplay-aktigt

Du glömde ange vilken server du tänkt spela på, fast grupp spel låter mer som PVE spel på Crom. Det är dock en liten nackdel med att tillhöra ett litet guild. Numera finns det ju en guild ranking där man får lite extra grejer när ens guild stiger i rankingen. Du kan läsa lite om vad man får på de olika nivåerna på http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=209817

Inge större fördelar men ändå.
Jag håller dock på med flera karaktärer samtidigt, har flera som inte nått 80 än, dessutom så skall man ju också jobba på ens lvl 80 karaktärers faktioner i Godslayer expansionen.
Om du skapar en ny karaktär skulle jag rekomendera dig att köpa expansionen och se till att skapa en Khitansk karaktär, då kommer du till Gateway of Khitai efter att du lämnat Tortage.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JMicke:

Du glömde ange vilken server du tänkt spela på, fast grupp spel låter mer som PVE spel på Crom. Det är dock en liten nackdel med att tillhöra ett litet guild. Numera finns det ju en guild ranking där man får lite extra grejer när ens guild stiger i rankingen. Du kan läsa lite om vad man får på de olika nivåerna på http://forums.ageofconan.com/showthread.php?t=209817

Inge större fördelar men ändå.
Jag håller dock på med flera karaktärer samtidigt, har flera som inte nått 80 än, dessutom så skall man ju också jobba på ens lvl 80 karaktärers faktioner i Godslayer expansionen.
Om du skapar en ny karaktär skulle jag rekomendera dig att köpa expansionen och se till att skapa en Khitansk karaktär, då kommer du till Gateway of Khitai efter att du lämnat Tortage.

yes, men hamnade på Fury (pvp) då min kompis som prövar spelet var väldigt inne på att vi skulle vara på en pvp-server

Jag har 2st lv80 och en 73 från tidigare, men har itne tänkt att spela på dem. Har just nu skapat en demonologist (som jag antar fortfarande är helt värdelös i 1v1-pvp )

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.