Bästa anti-virus programet 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

För bra = säger att allt är virus = dåligt

Kaspersky säger inte att allt är virus :S Har haft säkerhets-lösningen sedan version 7 och den har 9 av 10 fallen reagerat på riktiga virus.

Skrivet av Dr.Mabuse:

Hur vet du det?

Frågar detsamma, och vad har du, heatm, för antivirus-program?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

För bra = säger att allt är virus = dåligt

Testade nyligen Kaspersky PURE... men det tog jag bort efter bara en dag. Precis som i de tidigare versionerna så ploppar rutan nere i högra hörnet upp och frågar om vartenda program som man försöker köra.

Kör med Microsoft Security Essentials nu... räcker bra med ett gratisprogram eftersom betalversionerna har ju absolut INGA fördelar?

Skrivet av heatm:

Har inte haft ett antivirusprogram på 10 år och inte haft ett enda virus

Men du har väl iallafall använt några antivirusprogram för att söka igenom efter virus? Annars så kan man ju omöjligt vara säker på att man inte haft några virus på datorn, det är ju inte alla som man märker av.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

En fråga till er som säger att ni inte kör med antivirus och dessutom skyltar med eran stolthet över det. Hur har ni resonerat? Har ni skippat försäkring på hem och bil också? Låser ni inte dörrarna hemma?

Sunt förnuft säger ni. Ja, det funkar väl så länge det är DU som använder datorn. Men vad är det som garanterar att ingen annan som lånar datorn klickar på skumma länkar? Eller kommer med ett USB-minne?
- "Får jag låna din dator? Ska bara kolla mina mejl."
- "Kolla vilket schysst program jag laddade ner. Har de på min USB här."
Eller kan ni verkligen säga att ni har 100% koll på vad som görs på eran dator?

Läs gärna om maskar Computer worm - Wikipedia, the free encyclopedia
De sprider sig utan att användaren behöver göra nåt.

Jag hoppas att ni i alla fall inte jobbar med IT-säkerhet.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

En fråga till er som säger att ni inte kör med antivirus och dessutom skyltar med eran stolthet över det. Hur har ni resonerat? Har ni skippat försäkring på hem och bil också? Låser ni inte dörrarna hemma?

Sunt förnuft säger ni. Ja, det funkar väl så länge det är DU som använder datorn. Men vad är det som garanterar att ingen annan som lånar datorn klickar på skumma länkar? Eller kommer med ett USB-minne?

Jag hoppas att ni i alla fall inte jobbar med IT-säkerhet.

Det verkar vara tufft att köra utan anti-virus plus att man har en övertro på sig själv. Sunt förnuft räcker långt men det finns även andra faktorer som spelar in. Ett schysst anti-virus kostar 300-400 kronor för ett år och det finns flera som inte segar ner datorn. Att inte ha ett är bara dumsnålt, det klassiska citatet "jag har inte fått virus på tio år" är ungefär som "bilen har aldrig blivit stulen"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

#newflag# Du glömmer en viktigt detalj-->

Kaspersky är super bra på att hitta virus, för bra
http://www.av-comparatives.org/images/stories/test/fp/avc_fp_...
Antal falska varningar är absolut inte godkänt (ena anledningen till att jag inte använder Kaspersky)
Detta test är 2010 år Kaspersky, men det har inte blivit mycket bättre 2011.

okej

Skrivet av heatm:

hur vet du det?

[QUOTE="GaMeR2K5;10615964"]Testade nyligen Kaspersky PURE... men det tog jag bort efter bara en dag. Precis som i de tidigare versionerna så ploppar rutan nere i högra hörnet upp och frågar om vartenda program som man försöker köra.

Kör med Microsoft Security Essentials nu... räcker bra med ett gratisprogram eftersom betalversionerna har ju absolut INGA fördelar?

du vet at det beror på att du valt det när du instrallera pogramet, annar kan du via inställningar göra pogram tillförlitliga

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Testade nyligen Kaspersky PURE... men det tog jag bort efter bara en dag. Precis som i de tidigare versionerna så ploppar rutan nere i högra hörnet upp och frågar om vartenda program som man försöker köra.

Detta kan du stänga av i programmet inställningar. Kryssa i "Välj åtgärd automatiskt" i "Konfigurera allmänna skyddsinställningar" (går efter 2010-versionen, då jag inte har installerat 2011-versionen än, men principen är typ densamma). När du väl har kryssat i denna inställning, agerar programmet allt efter en databas med både säkra och osäkra program och andra filer. Då dyker enbart det där irriterande popup-fönstret upp, när Kaspersky inte känner igen något program. Man får då välja 2 eller 3 alternativ. Läser man igenom alla alternativen noga, så kan man slippa just det popup-fönstret i fortsättningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Undvik Norton som pesten, historiskt sett har norton förstört mer windows installationer än vad virus har gjort. Det är säkert bättre idag, men många har problem att avinstallera det, det uppför sig som ett virus då. Och det segar ner datorn med allt bloat. Jag rekomenderar pand cloud eller avg. Avast är också ganska nice nu för tiden.

Snälla... tala in om ens om AVG som bara har en träffsäkerthet på 52%.

Har alltid kört Symantecs AV för företagssektorn(SAV Corp Ed nuvarande SEP) både på jobbet och hemma.
De har dragit lika lite systemresurser som Nod32.

Håller med om att Symantecs Norton (produkter för hemmaanvändare) har varit slöa på sista tiden, men 2010 och 2011 är ett riktigt lyft.

Man har tydligt sett att Symantec fokuserar mer på företagsversionerna av sina program än på hemmaversionerna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Detta kan du stänga av i programmet inställningar. Kryssa i "Välj åtgärd automatiskt" i "Konfigurera allmänna skyddsinställningar" (går efter 2010-versionen, då jag inte har installerat 2011-versionen än, men principen är typ densamma). När du väl har kryssat i denna inställning, agerar programmet allt efter en databas med både säkra och osäkra program och andra filer. Då dyker enbart det där irriterande popup-fönstret upp, när Kaspersky inte känner igen något program. Man får då välja 2 eller 3 alternativ. Läser man igenom alla alternativen noga, så kan man slippa just det popup-fönstret i fortsättningen.

Tänkte fråga om du vet:
Jag körde för med KIS, jag kunde sitta och spela men så börjar kaspersky iconen vid klockan att blinka (som om kaspersky söker igenom något) detta hände ofta och tog 50% av cpu krafften vilket gjorde att spelet naturligtvis började lagga.
Finns finns det något sett att slippa det?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Tänkte fråga om du vet:
Jag körde för med KIS, jag kunde sitta och spela men så börjar kaspersky iconen vid klockan att blinka (som om kaspersky söker igenom något) detta hände ofta och tog 50% av cpu krafften vilket gjorde att spelet naturligtvis började lagga.
Finns finns det något sett att slippa det?

När Kaspersky-ikonen blinkar, menas det att programmet kör någon uppgift i bakgrunden.

Det finns 2 valmöjligheter som du kan testa. Det första är att inaktivera "Fil Antivirus" temporärt, så att den inte söker igenom några filer just när du spelar. Det andra är att du kan aktivera spelprofilen (Inställningar > Spelprofil) och kryssa i de 3 kryssrutorna som blir aktiva när du har kryssat i "Aktivera spelprofil". På så sätt körs inga uppdateringar eller schemalagda sökuppgifter, och den väljer alla åtgärder automatiskt, så att inga irriterande popup-fönster förstör spelstämningen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

När du handlar en ny TV på Elgiganten; väljer du då att även signera extraförsäkringen på 500+ kr?

Skrivet av Wolfclaw:

1. Inga problem. Om dina polare klickar vilt på främmande länkar och väljer att köra "virus.exe" så är mitt tips att du skaffar smartare vänner.

2. Om det är vännen din som vill vara elak så hjälper det inte att du har ett antivirusprogram på boxen. Rejält suspekta program av denna karaktär kör jag alltid i en virtuell maskin. Det är busenkelt för en vanlig programmerare att skriva ett elakt program som garanterat inte upptäcks av antivirusprogrammen.

Skrivet av Wolfclaw:

Den enda angreppsytan som finns om användaren inte är inblandad är öppna nätverksportar. Majoriteten av dagens datorer har en router eller en brandvägg ut mot internet och är därmed inte sårbara.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Vet inte hur Norton står sig mot andra antivirus i effektivitet. Men bäst reklam har de i alla fall.
YouTube - Lundgren vs. Unicorn

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ProGamerNo1:

Köp Norton Antivirus.
Och oroa dig aldrig mer.
Kostar en del men det är värt det.

Norton Antivirus har kostat mer än det smakar för min del.
För några år sedan skulle ett antal datorer på en skola uppgraderas och Norton satte käppar i hjulen, så avinstallation av Norton antivirus var det man fick starta med.
Det visade sig bli "uppdrag omöjligt". För hur man än gjorde, lämnade Norton Antivirus kvar rester som låg och blockerade och gick inte enkelt att få bort.

Efter mycket om och men, så lyckades man få bort det sista och resulterade i ett oreparerbart obootbart system.

Slutsats: Enda sättet att avinstallera Norton antivirus, formattera och installera om rubbet. Det går fortare.

För att inte tala om vilken "resurtsgris" det också var.

Detta var några år sedan, så det kan händfa att Norton har blivit bättre. Men jag vägrar.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

För några år sedan skulle ett antal datorer på en skola uppgraderas och Norton satte käppar i hjulen, så avinstallation av Norton antivirus var det man fick starta med.
Det visade sig bli "uppdrag omöjligt". För hur man än gjorde, lämnade Norton Antivirus kvar rester som låg och blockerade och gick inte enkelt att få bort.

Efter mycket om och men, så lyckades man få bort det sista och resulterade i ett oreparerbart obootbart system.

Slutsats: Enda sättet att avinstallera Norton antivirus, formattera och installera om rubbet. Det går fortare.

Detta var några år sedan, så det kan händfa att Norton har blivit bättre. Men jag vägrar.

Ja det har hänt lite sen dess.

Edit: Farsan var som du, han hade använt Norton förr och hade inget bra att säga, men jag lyckas övertala honom att köra norton "nis" och han har vart helnöjd.
Nu är det inget problem att avinstallera hela norton på 10-20sek.
Nis och Nas är verkligen ett bra alternativ för en vanlig Svensson, och lätt att använda.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

När jag fick en gratis licens under 1 år för 3 datorer av Symantec förra året för att testa deras Internet Security-program åt dem, så var installationen klar under 1 minut. Avinstallationen gick på typ en halv minut och allt spår efter Norton Internet Security (NIS) 2010 var borta, vad jag minns.

Jag vart minst sagt imponerad då

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kasperskys webbplats har blivit hackade många gånger, vilket inte är bra reklam för ett för ett företag som sysslar med säkerhet direkt:

Kaspersky hackat - spridde falska program - PC för Alla

"Det är inte första gången Kaspersky Labs drabbats av en hackarattack. I februari förra året lyckades en hackare ta sig in på företagets supportsajt i USA och fick tillgång till Kaspersky Labs alla kunduppgifter."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Avira AntiVir Personal funkar klockrent. Senast jag kollade på AV-Comparatives - Independent Tests of Anti-Virus Software - Welcome to AV-Comparatives.org verkade det vinna över de flesta andra också. Iofs kör ju av-comparatives med Premium, men Personal kör ju åtminstånde med samma virus definition-file, så det kan ju inte vara så överdrivet stor skillnad. Men som många säger är det sunda förnuftet det viktigaste. Out.

Permalänk
Skrivet av heatm:

Haha, underbar sarkasm a'la nittiotal!

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Kasperskys webbplats har blivit hackade många gånger, vilket inte är bra reklam för ett för ett företag som sysslar med säkerhet direkt:

Kaspersky hackat - spridde falska program - PC för Alla

"Det är inte första gången Kaspersky Labs drabbats av en hackarattack. I februari förra året lyckades en hackare ta sig in på företagets supportsajt i USA och fick tillgång till Kaspersky Labs alla kunduppgifter."

Well, nu vet i alla fall Kaspersky att den risken finns, och de kommer därmed inte att göra om det igen... hoppas jag. Riktigt synd dock, men ändå nyttigt för företaget. Fler hacker-attacker = bättre säkerhet. Jag menar, man lär ju sig av sina misstag, eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Well, nu vet i alla fall Kaspersky att den risken finns, och de kommer därmed inte att göra om det igen... hoppas jag. Riktigt synd dock, men ändå nyttigt för företaget. Fler hacker-attacker = bättre säkerhet. Jag menar, man lär ju sig av sina misstag, eller hur?

Ja förmodligen jobbar dom hårdare på att inte lämna "hål" framme

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerror:

Jag brukar programera små simpla virus i c++ när jag är uttråkad, mest keyloggers eftersom dem är lättast. Jag ändrar bara några rader i stuben och inte ett ända anti virus skydd upptäcker den.

Sen finns det ju också gratis crypters på internet men det brukar alltid vara någon liten script Kitty som scannar den på virus total eller något liknande sida.

För det första är uttrycket du söker "script kiddie", och för det andra är det DU som är en sådan då du använder andras färdiga kod för att göra virus, på skoj eller inte.
De som laddar upp till VirusTotal beskrivs snarare som "hjälpsamma människor".
För helvete.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

för några år sen ja... men det är inte idag...

har kört Norton 360 V5 nu i ett par veckor och den överträffar Norton 360 V4 ...

skulle nog vilja påstå att det är det antivirusprogram som är minst resurskrävande i dagsläget...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Hej på ER!

Jag är lite sent ute att skriva här men….

Jag här hör så bra om Sweclockers men….lite besviken om det som skrivits här om antivirusmjukvaror.

Att rekommendera ett antivirusprogram är inte lätt och man ska titta ifrån många olika perspektiv….

Det är någonting lite personligt med vad man kan kalla för bra och inte bra skydd.

Jag utgår ifrån faktumet att jag driva ett dator företag och titta på de olika virus problemen som folk kommer till mig med….

Min statistik visar att AVG som många tycker är så bra orsaker mycket problem för mina kunder…. Alla som har haft problem med antivirus har haft gratis AVG på datorn och det är alltid någon vän eller släkt som rekommenderar?!!

Gratis är faktiskt gratis!!

Ni som tycker att Bitdefender är skit är jag besviken på. Jag har sett många bra testar där Bitdefender är bäst eller nästan bäst…MEN det gå i svängningar…

Jag också utgår ifrån faktumet att ingen av mina kunder har haft problem sedan jag installerat Bitdefender på datorn…men man måste använda sunt förnuft när man är ute och surfar!

Prismässigt är Bitdefender bra och erbjuder bra tjänster och är definitivt inte sämst av alla…långt ifrån…

Om man ska rekommendera gratis måste man tanka på konsekvenserna av detta!

AVG, Avast, ….det finns några som är väldigt bra MEN man måste ha kunskapa om datorer och använder det med andra program och inte bara lite på AVG eller Avast….

I slutänden kan man säga så här att inget antivirusprogram skyddar 100 % och det kräver som sagt sunt förnuft!

Om man är på sajter som är lite misstänksamma och laddar hem filer utan att tänka till ordentligt kan konsekvenserna av detta ledar till ett oväntat besök av något virus/malware på datorn!

bookie56

Permalänk
Medlem

Jaha nu börjas det igen, vad är bäst, gissar på att det inte är sista tråden om det här ämnet. Använd det du tycker om, gillar du att betala, betala då för ett program, end of story, gillar du inte att betala så finns Avast, Avira och MSE, klara du inte av Avast eller Avira använd MSE, man behöver inte vara raketforskare för att klura ut hur Avast och MSE fungerar, två oerhört simpla program, nackdelen med gratis varianterna är att det inte kommer någon brandvägg, nehe vad gör man då, jo man hämtar hem en brandvägg som till exempel Zonealarm free eller använder Windows egna om man anävnder Win7 eller Windows Vista. Dem tre gratis varianterna av Antivirus som jag nämner i min post är dem "bästa" , använd inte AVG eller Panda Cloud, dem båda tycker jag skyddar inget. Sedan gäller det att ha uppdaterad webbläsare, PDF läsare, Flash och Java. Sedan kan man scanna sin dator lite då och då med Malwarebytes free, Online scanner från F-secure och TrendMicro eftersom dem två online scanners är väldigt snabba.

Avast free installeras från deras hemsida, har för mig det är cnet som är deras mirror, sedan följer du installationen, när allt är klart efter att den har uppdateras till senaste virusdefinition kommer det upp en ruta vill du registera dig, vilket man måste göra annars gäller det bara i 30 dagar, jaha hur går registreringen till, jo genom att skriva sin e-post adress och ett namn, ingen mer info behövs, sedan kan du använda Avast free. När det här är klart kan du ta en liten titt på hur programmet ser ut, bara för att bekanta dig. Jaha och hur fungerar det då, jo den sköter allt själv, eller nästan alt själv, om du inte går in i menyn under scanna datorn och väljer inställningar som du hittar under varje scannings alternativ kommer Avast inte göra några egna schema scanningar utan du måste själv trycka scanna datorn, du kan dock ställa in schema scan genom att välja inställningar under varje alternativ, nu kommer det upp en ny ruta och i den finns olika alternativ, här hittar du inställningen för att ställa in så att det utförs schemma scan, heter schemaläggning, sedan till sist har vi huvudvapnet som är uppstartsscanning den här finns under scanna datorn, den måste man göra manuellt, det innebär att vid nästa omstart kommer Avast söka igenom datorn i ett helt annat läge. Utöver det här som jag har beskrivit behöver du inte göra något mer resten sköter Avast, uppdateringar, kontrollerar datorn i realtid med mera, det är bara när man skall scanna som vissa börjar fundera, hur gör man. Annars kan du titta in på den här sidan, där finns all info du behöver för att komma igång, http://www.avast.com/en-se/support , bör tilläggas att Avast free installerar något som heter Webrep, det är ett tillägg för din browser, den går att få väck genom att avbocka den i tillägg i browsers inställningar om tillägg, olika beroende på vilken du använder, istället för webrep rekommenderas WOT=web of trust gör samma sak som Avast webrep fast bättre, du hittar tillägget till IE9,Opera,Chrome,Safari och FF via den här länken http://www.mywot.com/en/download.

Annars om du tycker Avast är för svårt, då hämtar du hem MSE= http://www.microsoft.com/sv-se/security_essentials/default.as... här behöver du inte göra något alls, utan MSE varnar lite då och då, "allmänt jobbig"

Brandvägg= Zonealarm free du behöver inte ställa in något alls, varnar när den behöver om tillåtelse för program. Annars använder du Windows egna brandvägg om du använder Win7 eller Win Vista.

PDF läsare som är bättre än Adobe reader är Foxit Reader, i senaste version har man lagt till så att den öppnas inuti din browser, eftersom det är bara chrome som har inbyggd PDF Reader, om jag säger rätt, FF är på väg, FF idé med PDF reader är att bygga den med javascript och HTML5, projektet är inte klart än.

Over and out

Permalänk
Medlem

Hej buddaz!

Jag skrev ingenting om vad som är bäst.....och det du säger kan man inte ifrågasätta!
Om jag skulle rekommendera något som är gratis...då är det Avast.....men som företagare....Som sagt när det gäller vilket antivirus är bäst är det en djungel och tlllslut blir det en smak sak....

Jag ville bara tillägga att jag utgår ifrån statistiker och att AVG kommer är inte så bra om man inte har kunskaper......spybot search and destroy etc.....;)

bookie56

Permalänk
Medlem

Gissar väl på att det är support som företagare är ute efter eller har jag fel, finns även http://www.avast.com/en-se/help-business , exakt AVG är ingen höjdare, finns vissa som använder det ändå. Min långa post är bara ett tips , och man slipper huvudvärk och ovetande om man har en dator som är säker eller inte.

Permalänk
Medlem

Microsoft har släppt en ny version av MSE;
http://www.microsoft.com/en-us/security_essentials/default.as...

Den man laddar ner är v2.1.1116. Den finns inte på Windows Update ännu, men lär dyka upp där också så småningom. Jag kör engelska versionen, vet inte om det finns en svensk än.

Här är en bild från aboutrutan;

Permalänk
Medlem

Hej Buddaz!
Tack för informationen!
De flesta av mina kunder är privata just nu och har inget större krav förutom att undvika virus…….;)
Men jag ska titta lite närmare på Avast!

Hej Buio!
Jag har några vänner som använder MSE och inte får problem….kanske Microsoft har något……..kanske….;)

bookie56

Permalänk
Medlem

Så lite, titta igenom Avast, finns olika alternativ beroende på om det är för hem eller företag.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

... Kaspersky Internet Security 2011 fick bäst i test av PC för alla: Säker PC, hösten 2010-numret, med hela 9 av 10 i betyg. Norton Internet Security 2011 fick 8 av 10 i betyg, medans F-Secure Internet Security 2011 fick 7 av 10.....

Norton Internet Security 2011 fick bäst i test av PC för alla (2011-02-19)
http://www.idg.se/2.1085/1.362089/hotet-fran-nya-tysta-virus-...

Visa signatur

Quad core @ 3,4 : Gtx-570 : Lian li PC-A05N (sämsta köp jag gjort)

Permalänk
Medlem

Be my gust,betala mellan 600-1000kr för norton produkt, IDG skall man ibland ta med en nypa salt, ok att IDG har intressanta artiklar, dock är dem ibland skrivna av skribenter som glömmer att nämna vissa saker, gamla typiska "Norton är bäst i test" , Avast free och MSE är lika bra och så är dem gratis. Följande skydds variant ger lika bra som betal varianterna, Avast free eller MSE ihop med Zonealarm free eller Comocod free brandvägg. Sedan om du får en trojan i datorn, är det bara att återställa HD.