WoW värt att börja spela igen?

Permalänk
Medlem

WoW värt att börja spela igen?

Tjenare! Slutade spela WOW för ca 2 månader sedan (skulle jag tro, när BWD va den senaste raiden) så jag undrar är det något att ha fortfarande? Har hört om nya guildfinder och det verkar låvande, har en lvl 85 DK men tänkte rerolla Troll shaman om jag skulle börja igen. Vad tycker ni om WoW atm? är det värt det?

Sry för felstavningar, sitter på en seg dansk dator så allt är understruket med rött så vet ej vad som är felstavat^^

//krqkan

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Om du slutade för 2 månader sedan så har det inte ändrats särskilt mycket. Bara några uppdateringar såsom Guild Finder och det "nya" eller snarare förbättrade LFG-systemet. T.ex. så kan du gå alla dina daily HC's på en dag, du måste liksom inte längre gå en random HC per dag för att få dina valors, utan du kan gå dem vilken dag du vill upp till sju gånger på en vecka innan reset (för att få valor då, du kan givetvis gå fler om du vill).
Sen har de lagt till en "Call to Arms" klass i LFG-systemet. Så om det t.ex. är tanks som behövs mest så kommer de att belönas med en påse efter HC'n är där du har chans att få extra guild, flask, gems och till och med rare mounts som t.ex. Raven Lord, den chansen är inte stor men den finns där

Det är nog det som har ändrats kan man säga, classchanges m.m. Den riktigt stora patchen är ju nästa patch 4.2 som kommer innehålla nya raids där Ragnaros finns tillgänglig att döda. Firelands heter raiden. När den patchen kommer vet jag faktiskt inte, skulle chansa att den kommer i mitten av sommaren till slutet av sommaren någon gång.

Kort och gott så tror jag inte om du tyckte det var tråkigt att spela innan du slutade så kommer du nog tycka det samma nu.

MVH

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon10:

Om du slutade för 2 månader sedan så har det inte ändrats särskilt mycket. Bara några uppdateringar såsom Guild Finder och det "nya" eller snarare förbättrade LFG-systemet. T.ex. så kan du gå alla dina daily HC's på en dag, du måste liksom inte längre gå en random HC per dag för att få dina valors, utan du kan gå dem vilken dag du vill upp till sju gånger på en vecka innan reset (för att få valor då, du kan givetvis gå fler om du vill).
Sen har de lagt till en "Call to Arms" klass i LFG-systemet. Så om det t.ex. är tanks som behövs mest så kommer de att belönas med en påse efter HC'n är där du har chans att få extra guild, flask, gems och till och med rare mounts som t.ex. Raven Lord, den chansen är inte stor men den finns där

Det är nog det som har ändrats kan man säga, classchanges m.m. Den riktigt stora patchen är ju nästa patch 4.2 som kommer innehålla nya raids där Ragnaros finns tillgänglig att döda. Firelands heter raiden. När den patchen kommer vet jag faktiskt inte, skulle chansa att den kommer i mitten av sommaren till slutet av sommaren någon gång.

Kort och gott så tror jag inte om du tyckte det var tråkigt att spela innan du slutade så kommer du nog tycka det samma nu.

MVH

Det jag tyckte va tråkigt va att jag spelade näst intill ensam så det blev lite tråkigt, Finns det ingen guild som swec har eller en server där de flesta är sammlad?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker att jag har ruskigt kul på Stormscale som Horde just nu. Spelupplevelsen förhöjs något enormt om man spelar med roligt och härligt folk! Jag prövade på RIFT, men kände att det inte passade mig lika bra som WoW så jag är tillbaka i träsket igen.

Guild Finder hjälper en att få en hyfsad överblick över vilka gillen som rekryterar på den server och faction man spelar på, annars finns ju alltid realm forumen även om de ibland kan vara relativt inaktiva.

Tycker du att det är roligt att spela så tycker jag att det är värt det.

Ha det fint!

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att börja igen men är ensam så tröttnar snart funderar på att dra upp min hunter till 85 han e lvl 70 nu.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Jag tycker att jag har ruskigt kul på Stormscale som Horde just nu. Spelupplevelsen förhöjs något enormt om man spelar med roligt och härligt folk! Jag prövade på RIFT, men kände att det inte passade mig lika bra som WoW så jag är tillbaka i träsket igen.

Guild Finder hjälper en att få en hyfsad överblick över vilka gillen som rekryterar på den server och faction man spelar på, annars finns ju alltid realm forumen även om de ibland kan vara relativt inaktiva.

Tycker du att det är roligt att spela så tycker jag att det är värt det.

Ha det fint!

Spelar du personligen med andra från swec?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Spelar du personligen med andra från swec?

Nej dessvärre gör jag inte det. Spelar med min bror och guildkamrater. Inga andra än jag brukar vara på sweclockers vad jag vet.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Finns guilds som söker folk här på forumet, spana in dem.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Slutade spela WoW i Januari, Nu fick jag ett mail från Blizzard, där de vill att jag ska komma tillbaka, de erbjuder att jag får spela gratis i 7 dagar.

Länken för att få frispelet går till (https://www.wow-europe.com/account/ ......), så jag antar den är äkta..

Har ju tillkommit en del nytt (Rage of Fireland), så man kanske skulle hoppa på å prova,, lol.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Slutade spela WoW i Januari, Nu fick jag ett mail från Blizzard, där de vill att jag ska komma tillbaka, de erbjuder att jag får spela gratis i 7 dagar.

Länken för att få frispelet går till (https://www.wow-europe.com/account/ ......), så jag antar den är äkta..

Har ju tillkommit en del nytt (Rage of Fireland), så man kanske skulle hoppa på å prova,, lol.

såg det idag när jag loggade blizzard.net

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Jao, den är äkta. Det ni kan göra om ni börjar igen, är att fråga om en av era vänner vill ha gratis speltid.
Dom kan då " Ressurect a Friend " Och får då en gratis månad. Var så förut iaf.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Jao, den är äkta. Det ni kan göra om ni börjar igen, är att fråga om en av era vänner vill ha gratis speltid.
Dom kan då " Ressurect a Friend " Och får då en gratis månad. Var så förut iaf.

Gjort.

Jag fick 10 dagar från "scroll off ressurection" samt 7 dagar från blizzard via erbjudandet.

Min polare som bjöd in fick 1 månad när jag betalade

Tror dock man måste varit inaktiv i 90dagar eller så för att kunna få det erbjudandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Jag tycker att jag har ruskigt kul på Stormscale som Horde just nu. Spelupplevelsen förhöjs något enormt om man spelar med roligt och härligt folk!

Men har jag ju tröttnat på WoW, men Stormscale kommer alltid finnas i mitt MMO hjärta

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Gjort.

Jag fick 10 dagar från "scroll off ressurection" samt 7 dagar från blizzard via erbjudandet.

Min polare som bjöd in fick 1 månad när jag betalade

Tror dock man måste varit inaktiv i 90dagar eller så för att kunna få det erbjudandet.

Ja, det stämmer nog. Men är det inte också 90Dagar för att få 7dagar överhuvudtaget?

Själv så kommer WoW alltid finnas i mitt minne. En av de roligaste uppleveser jag hade var att jag fick Zul'Gurub tigern efter andra rundan, medans en polare som farmat i en månad inte hade fått den. Hah.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Logga in igår och testade att göra en random dungeon med en polare... och satan tråkigt det var.

Satt efter 5 min och funderade, är detta verkligen det man ska kämpa för i wow? Och ja.. det är det ju så blir ingen återaktivering där

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Ja, det stämmer nog. Men är det inte också 90Dagar för att få 7dagar överhuvudtaget?

Själv så kommer WoW alltid finnas i mitt minne. En av de roligaste uppleveser jag hade var att jag fick Zul'Gurub tigern efter andra rundan, medans en polare som farmat i en månad inte hade fått den. Hah.

Hehe stackars polare. hände en liknande sak för mig.
Hade en grupp i guilden som farmat stonecore i flera dagar för drake mountet, och när deras tank lämnade så bad de mig att hoppa in. Jag sa att jag kunde vara med på 1 run så skulle de leta en ersätta under tiden
Mountet droppar första omgången och jag vinner, de pratade inte med mig sen dess, har dock inte spelat sen februari

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Hehe stackars polare. hände en liknande sak för mig.
Hade en grupp i guilden som farmat stonecore i flera dagar för drake mountet, och när deras tank lämnade så bad de mig att hoppa in. Jag sa att jag kunde vara med på 1 run så skulle de leta en ersätta under tiden
Mountet droppar första omgången och jag vinner, de pratade inte med mig sen dess, har dock inte spelat sen februari

Haha. Fyfan vad nice, för dig då

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Från prestige till flamewar, inte så konstigt att dom "gamla" slutar.
Det enda som har lockat mig å höll mig kvar, var vännerna.
Spelar ingen som helst roll ifall jag sitter å spelar ett MP med 1miljon andra människor.
De blir lika tråkigt ändå ifall det inte är kompisarna man spelar med/mot.

Döda, spring, lämna, döda, spring, lämna. Ja quest systemet är onekligen roligt *not*
Ja såvida de inte är 3ppl/5ppl quest å man solar de själv

Varit mestadels mage å se bliz skapa/förstöra en klass så ofta finns nog inte.
"Bliz är så duktiga på å fixa spel" eh? onej! Hur många har inte ramlat genom världen (förut mest)?
Dra en port å se loadscreen frysa i 10min innan de släpper.
Nä är så less på detta spel, man har haft en del kul genom åren som varit, men summerar man tid å adderar förlust på IRL saker så blir de absolut inte många kvalitets minutrar.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Logga in igår och testade att göra en random dungeon med en polare... och satan tråkigt det var.

Satt efter 5 min och funderade, är detta verkligen det man ska kämpa för i wow? Och ja.. det är det ju så blir ingen återaktivering där

Lite samma känsla här faktiskt, har dock inte spelat sen TBC tiden och jag blir bara missnöjd över många förändringar, och förenklingar de har gjort.
Körde ett par random dungeon, sjukt lätt och sjukt tråkigt, ingen utmaning liksom.
(och sjukt många noobs, "oops I fell down and died" "oops I aggroed a bunch of 10 mobs and I'm a mage! /DEAD"

Var ett bra spel, synd att man inte hade dator att spela det på när det kom imo.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Började igen för ca 1½ vecka sen och gillar de.
Körde på min 85 lock som jag ej spelat på sen Cataclysm varit ute nån vecka.
Nu har jag dragit en warrior från 1-83 som jag ska pvpa på, pvp är fortfarande lika skoj!
Och firelands var faktiskt förvånadsvärt spännande(tänker på raiden)

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Kan helt hålla med om att WoW tlll 99% är sjukt simpelt. Man måste investera rätt mycket tid för att komma upp till heroic raid nivå där det finns någon utmaning.
Och då måste man vara minst 10stk polare eller stabila spelare för att inte bli frustrerad över alla som inte har en aning om vad de gör

Permalänk
Medlem

Pokemon är annars kul?

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Tjenare! Slutade spela WOW för ca 2 månader sedan (skulle jag tro, när BWD va den senaste raiden) så jag undrar är det något att ha fortfarande? Har hört om nya guildfinder och det verkar låvande, har en lvl 85 DK men tänkte rerolla Troll shaman om jag skulle börja igen. Vad tycker ni om WoW atm? är det värt det?

Sry för felstavningar, sitter på en seg dansk dator så allt är understruket med rött så vet ej vad som är felstavat^^

//krqkan

Nej, är inte värt det.
Inge större förändringar.. jag slutade för en månad sen ungefär pågrund av att ja har tröttnat på WoW, är så enformigt.
Sjukt tråkigt har de blivit.
Enda man gör är väl kör BGs eller springer runt på mountet i org.
tipset, köp CS/BF/CoD och bli pro på FPS :]

Permalänk
Medlem

Det korta svaret är NEJ! Spelet är fyllt med tråkiga omogna människor och inte mycket är utmanande elelr intressant längre. Som alla vet är det lätt att bli beroende av det och trots man sitter o känner att detta är fan inte kul så är det lätt att man fortsätter ändå. Men nu får det vara nog för min del iaf.
Får väl se hur Star wars spelet artar sig när det kommer annars ska jag försöka hålla mig ifrån online spel nu ett tag.

Permalänk
Medlem

Som märks är svaren olika.
Så har man funderingen så är de nog bäst att prova själv, visst kanske nån tycker 120 kr är lite dyrt för att testa. Men den som spar han har.
Jag tyckte de var trevligt att komma tillbaka. Och att folk är omogna är ju inget nytt, de var en del redan från dag ett

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av connykanon:

Nej, är inte värt det.
Inge större förändringar.. jag slutade för en månad sen ungefär pågrund av att ja har tröttnat på WoW, är så enformigt.
Sjukt tråkigt har de blivit.
Enda man gör är väl kör BGs eller springer runt på mountet i org.
tipset, köp CS/BF/CoD och bli pro på FPS :]

Har CSS, brukar smiska på GG, Har alla cod, spelar bara mw dock, då de andra e helt otahelvetetvärdelösa och tråkiga, burkar köra bf2 på dator eller bfbc2 på xbox, vill dock ha ny dator som pallar bf3, fast är fattig som en kyrkoråtta.

Skrivet av piddepan:

Det korta svaret är NEJ! Spelet är fyllt med tråkiga omogna människor och inte mycket är utmanande elelr intressant längre. Som alla vet är det lätt att bli beroende av det och trots man sitter o känner att detta är fan inte kul så är det lätt att man fortsätter ändå. Men nu får det vara nog för min del iaf.
Får väl se hur Star wars spelet artar sig när det kommer annars ska jag försöka hålla mig ifrån online spel nu ett tag.

Körde 10 dagars welcome back skiten man fick, startade en ny gubbe (warrior) och jag måste säga, fyfan dom har clusterfuckat hela spelet, mount i lvl 20 WTF, de har ju tagit bort typ alla spells...

Skrivet av RedFLip:

Som märks är svaren olika.
Så har man funderingen så är de nog bäst att prova själv, visst kanske nån tycker 120 kr är lite dyrt för att testa. Men den som spar han har.
Jag tyckte de var trevligt att komma tillbaka. Och att folk är omogna är ju inget nytt, de var en del redan från dag ett

måste säga att jag blev riktigt besviken på senaste wow inte värt 120kr :/ får bli något annat haha ^^

Tack för alla svaren

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mannen99:

Lite samma känsla här faktiskt, har dock inte spelat sen TBC tiden och jag blir bara missnöjd över många förändringar, och förenklingar de har gjort.

Hehe, pre tbc var väll ändå bland det enklaste samt drygaste ? - Segt att få ihop guld ( därav drygt ) samt 40manna raidsen där 10 personer var afk och 30 personer raidade.. Wow har alltid varit bra på att göra det svårare desto närmre man kommer endgame raidsen..
Titta bara historiskt till nu: Vanilla.. allt var relativt enkelt utom C'thun samt hela Naxx 40player mode.
Sedan har vi TBC.. Arena kom för pvp entusiaster, raids var relativt enkla fram till Black tempel där det började bli medelsvårt och efter det kom sunwell som var svårt.
Sedan har vi Wotlk som var relativt enkelt fram tills ICC kom i Heroic mode och begränsat antal försök (tvingade oss hardcore raidare att lvla upp alts - idiotiskt av Blizzard men ett bevis på att det inte var peace of cake iaf.) och efter det kom även RS som inte var särskilt lätt i Hc mode.
Och nu i Cataclysm så har väll egentligen inget varit enkelt..? Alla Hc-dungens var svåra i början när man kom som nydingad 85'a men har blivit betydligt enklare nu när folk har gearat upp. Raidsen var inte lätta i normal eller Hc-modes. Fanns 1 raid som var riktigt enkel i normal-mode vars namn är Baradin Hold.
Personligen tycker jag att wow-har utvecklats bra men att det är för många nya unga spelare, många som inte kan engelska vilket inte alls ger spelet samma känsla som förr.

Visa signatur

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake!"