Till er som har MSI GT780 eller MSI GT780R

Permalänk
Medlem

Till er som har MSI GT780 eller MSI GT780R

Kort och gott...

Hur är den att pilla på? tngt bordet känns stabilt? Mycket customizing gällandes färgval på belysningen på tngt bordet? Låter tngt bordet mycket?

Lätt att peta in SSD på icke-R modellen? (Sata-2 på SSD om gäller eller?) Samt installera in OS via recovery DVD på SSD, enkel process?

Ljudvolym på fläkten (idle kontra "100%")?

Har HDD förinställd partition för recovery som tar upp plats? (min Acer Aspire 5739G har 50gig som är låst +gömd partition endast för recovery)

Ljudet från DynAudio högtalarna?

Lite Benchmarks vore trevligt att se, både från Spel samt 3D Mark.

Permalänk
Skrivet av locktail:

Kort och gott...

Hur är den att pilla på? tngt bordet känns stabilt? Mycket customizing gällandes färgval på belysningen på tngt bordet? Låter tngt bordet mycket?

Lätt att peta in SSD på icke-R modellen? (Sata-2 på SSD om gäller eller?) Samt installera in OS via recovery DVD på SSD, enkel process?

Har HDD förinställd partition för recovery som tar upp plats? (min Acer Aspire 5739G har 50gig som är låst +gömd partition endast för recovery)

Kommr inhandla mi. Mån den 15e så kan återkomma då, finns ju även en recenssion här på forumet av isstallion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Skrivet av locktail:

Kort och gott...

Kolla in denna recensionen på MSI GT780R som är gjord av MasteraCe här på Sweclockers forum. http://www.sweclockers.com/forum/112-barbara-datorer-koprad/1...

Permalänk

http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GT780R-Notebook.56040...

locktail har nog för övrigt garanterat sett recensionen, den har ju legat på första sidan i typ 2 veckor...

Är själv intresserad av GT 780(R) men stör mig på den matta skärmen (hur tänkte dom?) och RAID 0 setupen, se mitt inlägg i Masterace:s recensionstråd för ett mer ingående inlägg.

Permalänk
Skrivet av Chillfisk:

http://www.notebookcheck.net/Review-MSI-GT780R-Notebook.56040...

locktail har nog för övrigt garanterat sett recensionen, den har ju legat på första sidan i typ 2 veckor...

Är själv intresserad av GT 780(R) men stör mig på den matta skärmen (hur tänkte dom?) och RAID 0 setupen, se mitt inlägg i Masterace:s recensionstråd för ett mer ingående inlägg.

Sitter nu själv med en GT780 och tycker verkligen inte att den matta skärmen är något negativt alls jämfört med glossy som jag hade tidigare. Väldigt bra färgåtergivning även vid filmtittande. RAID går att stänga av, så där förstår jag inte vad du klagar i riktigt... Och angående belysningen på tangentbordet så går den att stänga av.