Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ariastion:

- Förekomsten av "item 4 item" kommer alltid att bestå och sannolikt kommer true gamers bedriva detta istället för att sälja något på RMAH för att kunna köpa något annat på RMAH man behöver. Item 4 item är lättare och smidigare, samt garanterar att du får vad du vill ha.

//True d1.d2.d3 gamer

Rätta mig om jag har fel, men "item 4 item" används väl i d2 i huvudsak av den enkla anledningen att där inte finns någon fungerande ekonomi att tala om(gold är mer eller mindre värdelöst)

Permalänk
Skrivet av peo.b:

Rätta mig om jag har fel, men "item 4 item" används väl i d2 i huvudsak av den enkla anledningen att där inte finns någon fungerande ekonomi att tala om(gold är mer eller mindre värdelöst)

Fel av mig och inte vara tydlig nog, jag syftade i huvudsak att riktiga gamers föredrar item 4 item istället för t ex forumgold som numera dominerar D2, förekomsten av hemsidor som säljer items för faktiska pengar är också otroligt stor, varför en relevant parallell kan dras till den nya funktionen RMAH vilken också behandlar faktisk valuta.

Ekonomin i D2 baserades alltid i början av "soj", vad saker och ting är värd i Sojs eller diverse runor (främst ist runes i början), vilket senare eskalerade helt när duping, buggning etc förstörde ekonomin fullständigt.

Dock nu kommer all försäljning via faktisk valuta ske under kontrollerad basis, vilket bör ses som positivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ariastion:

Fel av mig och inte vara tydlig nog, jag syftade i huvudsak att riktiga gamers föredrar item 4 item istället för t ex forumgold som numera dominerar D2, förekomsten av hemsidor som säljer items för faktiska pengar är också otroligt stor, varför en relevant parallell kan dras till den nya funktionen RMAH vilken också behandlar faktisk valuta.

Ekonomin i D2 baserades alltid i början av "soj", vad saker och ting är värd i Sojs eller diverse runor (främst ist runes i början), vilket senare eskalerade helt när duping, buggning etc förstörde ekonomin fullständigt.

Dock nu kommer all försäljning via faktisk valuta ske under kontrollerad basis, vilket bör ses som positivt!

Nu traskar du på tunn is "riktiga gamers" är ett farligt uttryck som det lätt kan skapas flame wars runt.

Jag tänkte givetvis att du inte räknade in game gold som en item, men du tänker snarare på att spelare gör trades snarare än handlar på forum eller via AH? Att ekonomin kretsar runt runes är ju just för att det var en "bättre" valuta än gold vilket förhoppningsvis inte är fallet i D3.

Tror du verkligen att trades kommer vara så pass stor att den kan räknas som gamerns första val? Menar att även om den alltid finns så handlar det väl som vanligt om en tradechannel i diablo, inte det roligaste att leka i(spam...), men jag är kanske inte en "riktig gamer"

Permalänk
Skrivet av peo.b:

Nu traskar du på tunn is "riktiga gamers" är ett farligt uttryck som det lätt kan skapas flame wars runt.

Jag tänkte givetvis att du inte räknade in game gold som en item, men du tänker snarare på att spelare gör trades snarare än handlar på forum eller via AH? Att ekonomin kretsar runt runes är ju just för att det var en "bättre" valuta än gold vilket förhoppningsvis inte är fallet i D3.

Tror du verkligen att trades kommer vara så pass stor att den kan räknas som gamerns första val? Menar att även om den alltid finns så handlar det väl som vanligt om en tradechannel i diablo, inte det roligaste att leka i(spam...), men jag är kanske inte en "riktig gamer"

Jag skulle gärna vilja se att guld får en helt annan betydelse i D3, något i klass med vad t ex WoW har. Dvs att guldet inte är allt för vanligt förekommande, istället har koppar, silver och guld vilket indirekt gör guldet till mer sällsynt då det kanske endast droppar av högre lvl mobs (exempelvis).

Med riktiga gamers syftar jag på riktiga D2 och blivande D3 spelare Dvs folk som verkligen gillar spelet för underhållningen det erbjuder och ser förbi möjligheten till att endast tjäna pengar på det, även om det möjligen alltid finns i ens bakhuvud. Tradechannels och tradegames är lite av charmen med diablo, åtminstone i mina ögon. Att lägga ner tid för att hitta något du behöver och "seal the perfect deal" ger en ganska skön känsla! Men AH är ett perfekt komplement till byteshandel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ariastion:

Jag skulle gärna vilja se att guld får en helt annan betydelse i D3, något i klass med vad t ex WoW har. Dvs att guldet inte är allt för vanligt förekommande, istället har koppar, silver och guld vilket indirekt gör guldet till mer sällsynt då det kanske endast droppar av högre lvl mobs (exempelvis).

Med riktiga gamers syftar jag på riktiga D2 och blivande D3 spelare Dvs folk som verkligen gillar spelet för underhållningen det erbjuder och ser förbi möjligheten till att endast tjäna pengar på det, även om det möjligen alltid finns i ens bakhuvud. Tradechannels och tradegames är lite av charmen med diablo, åtminstone i mina ögon. Att lägga ner tid för att hitta något du behöver och "seal the perfect deal" ger en ganska skön känsla! Men AH är ett perfekt komplement till byteshandel!

Tror vi har ungefär samma syn på situationen, även om jag inte delar synen på tradechannels

Minskad förekomst av guld är givetvis ett krav för fungerande ekonomi, men jag tror inte att det hjälper. På D3-forumet måste diskussioner om gold sinks ha funnits. Om inte gold försvinner ut ur systemet på något bra sätt så blir där ändå för hög inflation och ekonomin blir lidande. Hoppas verkligen att de kommer på något bra system för detta. Har du någon information på ämnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peo.b:

Tror vi har ungefär samma syn på situationen, även om jag inte delar synen på tradechannels

Minskad förekomst av guld är givetvis ett krav för fungerande ekonomi, men jag tror inte att det hjälper. På D3-forumet måste diskussioner om gold sinks ha funnits. Om inte gold försvinner ut ur systemet på något bra sätt så blir där ändå för hög inflation och ekonomin blir lidande. Hoppas verkligen att de kommer på något bra system för detta. Har du någon information på ämnet?

¤ Normal AH fee är ju alltid klassisk goldsink (På WoW har du väl typ 10% Guld avgift vid sälj samt en avgift för att lägga upp auktion om du inte får sålt).
¤ Crafting via medhjälparna kommer bli stort. Kan lova dig att det kommer vara rikligt med goldsinks här.
¤ Som i Diablo 2, du dör och förlorar guld.
¤ Som i Diablo 2, du behöver reparera/recharga/köpa items för guld.
¤ Som i Diablo 2, din hireling dör och kostar groteskt mkt att återuppliva på hög level.

Jag tror inte goldsinks kommer vara ett problem, generellt gillar nämligen alla att spendera sitt guld såfort man får händerna på det. Och sålänge du har avgifter på AH försvinner guld ur systemet oavsett vad du spenderar det på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

¤ Som i Diablo 2, din hireling dör och kostar groteskt mkt att återuppliva på hög level.

Dock så kommer inte hireling fungera likadant i Diablo 3. Du kan endast ha den då du spelar singelplayer/själv och den kommer endast vara till nytta i normal Men allt annat håller jag med om

Permalänk

Tänk även på att konstanta uppgraderingen av partisaner är en ganska bra goldsink. Även förekomsten av att köpa recept på vapen från partisaner som också dessa kostar guld

Permalänk
Medlem

Vad gäller att det kommer säljas items för riktiga pengar bryr jag mig inte så mycket om om någon vill köpa något istället för att förtjäna det i spelet. Dock vore det ju trevligt om man blev flaggad för det när man köpt något för riktiga pengar så man slapp spela med sådana spelare (utan att behöva köra HC). Det är ju tyvärr extremt osannolikt att det skulle hända.

Permalänk
Medlem

Trading med riktiga pengar förändrar ju ingenting?
I D2 så fanns det ju hemsidor där man kunde köpa "guld" för riktiga pengar, för att senare köpa items för dessa guld.

Själv bryr jag mig inte alls om trading, jag lirade mest SP i D2.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Precis som du säger så ändras ingenting förutom att Blizzard kommer styra själva handeln istället vilket jag bara ser som positivt. Att dom tjänar på det spelar mig ingen roll.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Blizzard har vid ett flertal tillfällen upprepat att spelet inte kommer balanseras för arena, det är inte "naivt" av mig att tro någonting. Det går knappast att jämföra arena i WoW med Diablo 3.

Med tanke det paradigmskifte hos Blizzard, om att tjäna mer pengar så tar jag deras uttalanden med en rejäl nypa salt och sedan Blizzard har insett att det finns ännu mer pengar att tjäna på instant fucking gratifcation at a press of a button än på renodlad Blizzard-kvalitét så har jag svårt för att ta Blizzard på allvar längre.

Om de kan hitta ett sätt att tjäna pengar på hur spelarna interagerar (PVE/PVP) i Diablo 3 så kan du ge dig fan på att de kommer försöka. Att tro något annat är bara naivt.

Skrivet av peo.b:

Vad jag har förstått så handlar det om en mindre summa pengar, med andra ord inget som kommer svida överdrivet mycket. Att man tar ut en avgift för att få listas är faktiskt tro det eller ej en bra sak. Annars så riskerar man att få AH överfyllt med skräp med orimlig prissättning bara för att "någon kanske köper det". Det kan även göra så att items drivs mer mot gold isället vilket förbättrar situationen för de som inte vill använda riktiga pengar.

Så här fungerar väl alla AH egentligen? Det är säljaren som indirekt står för avgiften men i slutändan så är det köparen som betalar? Som moms

Slutligen så kommer detta problem endast uppstå om blizzards avgift är orimlig vilket inte jag har fått någon känsla av att den kommer vara. Sen kommer antagligen som sagt mycket att handlas med gold i stället. Sen säljer man sitt gold istället när man vill casha ut(om inte d3 gold är lika värdelöst som d2 gold d.v.s.).

Att de vill försöka hindra inflatationen av guld i Diablo 3 genom att erbjuda en auktionstjänst för riktiga pengar kan funka men redan nu så ser jag fler nackdelar med det här än faktiska fördelar och dessa är frågor som jag tycker att Blizzard faktiskt måste uttala sig om då det handlar om riktiga pengar såsom; vad kommer Blizzard' andel bli varje gång som du listar något, säljer och flyttar pengar?

Det som gör det så groteskt för mig är att jag har svårt att tänka mig att Blizzard kommer vilja dela med sig av kakan och låta någon annan tjäna pengar på ett auktionshus, om de inte sätter det i system att farma 24/7 för att få de föremål som är mest värda följt av faktumet att det verkar finnas en bred acceptans bland spelare mot "gold ammo" (goggla kontroversen kring EVE Online och uttrycket gold ammo) för att komma förbi utmaningarna i spelet när de enda som uppenbarligen kommer tjäna på det är inga andra än just Blizzard.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Med tanke det paradigmskifte hos Blizzard, om att tjäna mer pengar så tar jag deras uttalanden med en rejäl nypa salt och sedan Blizzard har insett att det finns ännu mer pengar att tjäna på instant fucking gratifcation at a press of a button än på renodlad Blizzard-kvalitét så har jag svårt för att ta Blizzard på allvar längre.

Om de kan hitta ett sätt att tjäna pengar på hur spelarna interagerar (PVE/PVP) i Diablo 3 så kan du ge dig fan på att de kommer försöka. Att tro något annat är bara naivt.

Detta rebelliska hat stör mig lite, Blizzard är ett företag och företag vill tjäna pengar, deal with it. Bortser vi från deras uttalanden och tänker logiskt för en stund inser man att det är nära omöjligt att balansera ett spel som D3 för PVP.

Skrivet av Solaris:

et som gör det så groteskt för mig är att jag har svårt att tänka mig att Blizzard kommer vilja dela med sig av kakan och låta någon annan tjäna pengar på ett auktionshus, om de inte sätter det i system att farma 24/7 för att få de föremål som är mest värda

Grejen med Diablo är ju att allt är slumpmässigt genererat, du kan köpa den bästa gearen i spelet för dina riktiga pengar och fortfarande ha lika stor chans som kalle_p12 att hitta värdefull loot.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Detta rebelliska hat stör mig lite, Blizzard är ett företag och företag vill tjäna pengar, deal with it. Bortser vi från deras uttalanden och tänker logiskt för en stund inser man att det är nära omöjligt att balansera ett spel som D3 för PVP.

Absolut. Men av samma skäl som Blizzard vill tjäna pengar så får du leva med vetskapen att jag tänker inte acceptera att de vill tjäna pengar på sina kunders slit därefter, även om det är ett företag och att det stör dig.

Men varifrån fick du rebelliskt hat? Jag hade hållit med dig om du hade sagt att jag låter som en besviken ex-Blizzard fan som ledset tittar på under tiden som de förvandlas till något som handlar mer om snabba, lätta pengar på sina kunders bekostnad än kvalitét som har varit deras signum sedan de bytte namn från Silicon & Synapse och släppte Warcraft 2.

Vad det gäller PVP i Diablo 3 så räknar jag med att de kommer försöka oavsett vad de säger.

Skrivet av KniFF:

Grejen med Diablo är ju att allt är slumpmässigt genererat, du kan köpa den bästa gearen i spelet för dina riktiga pengar och fortfarande ha lika stor chans som kalle_p12 att hitta värdefull loot.

Ja. Och? Jag garanterar dig att enda skälet varför jag har lika stor chans som kalle_p12 är för att kalle_p12s pappa fick kreditkortsräkningen och sedan dess får kalle_p12 jaga efter loot som alla andra som inte går till auktionhuset och kirrar något för riktiga pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Absolut. Men av samma skäl som Blizzard vill tjäna pengar så får du leva med vetskapen att jag tänker inte acceptera att de vill tjäna pengar på sina kunders slit därefter, även om det är ett företag och att det stör dig.

Så det är okej att skumraskföretag och sidor likt Randy's Run, D2JSP och liknande tar betalt, men när Blizzard tar över handeln och gör det säkrare för säljaren och kunden och implementerar systemet inuti spelet så är allt fel och galet? Har jag uppfattat dig korrekt?

Citat:

Vad det gäller PVP i Diablo 3 så räknar jag med att de kommer försöka oavsett vad de säger.

Som jag skrev kan man bortse från vad "dom säger" och tänka lite själv och dividera lite för att se att Arena i D3 aldrig kommer bli lika balanserat som i WoW t ex, vilket i sin tur är långt ifrån perfekt.

Citat:

Ja. Och? Jag garanterar dig att enda skälet varför jag har lika stor chans som kalle_p12 är för att kalle_p12s pappa fick kreditkortsräkningen och sedan dess får kalle_p12 jaga efter loot som alla andra som inte går till auktionhuset och kirrar något för riktiga pengar.

EDIT : Missförstod.

Hitta, inte ha.

Anledningen till varför jag käftar är nog snarare min inställning till Diablo, för mig som kört rätt hårt under ladder resets i D2 har det aldrig handlat om att ha bäst gear eller visa upp sig på samma sätt som man gör i WoW t ex, utan snarare handlar skrytet om att man hittat en highrune eller ett svärd som är värt massor med FG, själva letandet efter nästa dyrgrip så att säga.

Just Diablo är för mig synonymt med "the hunt is better than the catch", att ha på sig fet gear i Diablo ger mig verkligen ingenting men att hitta något jag kan byta eller sälja är som knark.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Angående köpa grejer, så är tid pengar. De som har gott om tid har lättare än oss andra att fixa bra saker i diablo. Nu när man kan köpa, så kan man fixa bra saker genom att betala någon som har mer tid.
Så jag tycker det är bra, om de samtidigt ser till så att detta inte ställer till med problem med folk som börjar jävlas på olika sätt. Jag tycker dock att det skulle synas på sakerna om de är köpa eller ej, så att andra kan se hur personen införskaffade grejerna.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Så det är okej att skumraskföretag och sidor likt Randy's Run, D2JSP och liknande tar betalt, men när Blizzard tar över handeln och gör det säkrare för säljaren och kunden och implementerar systemet inuti spelet så är allt fel och galet? Har jag uppfattat dig korrekt?

Varifrån kommer den bisarra slutsatsen? Jag skrev att jag ser fler nackdelar än fördelar med det här, samtidigt som du har yttrat dig om att du är helt klart för tjänsten som Blizzard nu ska erbjuda medan jag är raka motsatsen till att Blizzard ska ta ut avgifter på ett sätt som i mina öron klingar som groteskt utnyttjande av redan betalande kunder. Om du har uppfattat det som jag har skrivit än så länge till skumma företags fördel så vet jag inte riktigt vad jag ska säga...

Skrivet av KniFF:

Som jag skrev kan man bortse från vad "dom säger" och tänka lite själv och dividera lite för att se att Arena i D3 aldrig kommer bli lika balanserat som i WoW t ex, vilket i sin tur är långt ifrån perfekt.

Även om det skulle finnas en liten publik för arena i Diablo 3 så är det fullt tillräckligt, för med tiden så kommer det bara att växa. Se annars bara på de sponsrade arena-lag i WoW vilket i sin tur leder till att Blizzard tjänar (pengar) på det och även om det aldrig skulle nå samma nivå som Starcraft så räcker det för Blizzard.

Googla begreppet 'word of mouth' annars.

Skrivet av KniFF:

Anledningen till varför jag käftar är nog snarare min inställning till Diablo, för mig som kört rätt hårt under ladder resets i D2 har det aldrig handlat om att ha bäst gear eller visa upp sig på samma sätt som man gör i WoW t ex, utan snarare handlar skrytet om att man hittat en highrune eller ett svärd som är värt massor med FG, själva letandet efter nästa dyrgrip så att säga.

Just Diablo är för mig synonymt med "the hunt is better than the catch", att ha på sig fet gear i Diablo ger mig verkligen ingenting men att hitta något jag kan byta eller sälja är som knark.

Vilket är fair enough för mig. Skälet för mig är, om det har inte framgått än, att jag tycker det är fel av Blizzard att det är just du som ska åläggas extra avgifter när du har hittat ett vapen eller runa som är värt massor och som du vill sälja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Att de vill försöka hindra inflatationen av guld i Diablo 3 genom att erbjuda en auktionstjänst för riktiga pengar kan funka men redan nu så ser jag fler nackdelar med det här än faktiska fördelar och dessa är frågor som jag tycker att Blizzard faktiskt måste uttala sig om då det handlar om riktiga pengar såsom; vad kommer Blizzard' andel bli varje gång som du listar något, säljer och flyttar pengar?

Det som gör det så groteskt för mig är att jag har svårt att tänka mig att Blizzard kommer vilja dela med sig av kakan och låta någon annan tjäna pengar på ett auktionshus, om de inte sätter det i system att farma 24/7 för att få de föremål som är mest värda följt av faktumet att det verkar finnas en bred acceptans bland spelare mot "gold ammo" (goggla kontroversen kring EVE Online och uttrycket gold ammo) för att komma förbi utmaningarna i spelet när de enda som uppenbarligen kommer tjäna på det är inga andra än just Blizzard.

Tror inte de försöker hindra inflationen direkt(de små avgifterna lär inte vara någon extrem gold sink), de riktiga pengarna gör här inte någon skillnad eftersom att goldet fortfarande är i spelet. Blizzards andel borde de verkligen ta upp snart men jag tror som sagt inte att det kommer handla om någon summa som man ligger vaken på natten om.

Skrivet av Solaris:

Vilket är fair enough för mig. Skälet för mig är, om det har inte framgått än, att jag tycker det är fel av Blizzard att det är just du som ska åläggas extra avgifter när du har hittat ett vapen eller runa som är värt massor och som du vill sälja.

Men det är ju ändå köparen som får betala avgiften? Med andra ord, avgiften bakar man som säljare in i priset. Om du då hittar något som är värt massor så är det väl bara att sälja det, om den fasta avgiften är för hög för att det ska vara värt det så sälj för gold. Ju mer gold du har ju mindre behöver du bekymra dig över avgiften.
Enkelt eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Varifrån kommer den bisarra slutsatsen? Jag skrev att jag ser fler nackdelar än fördelar med det här, samtidigt som du har yttrat dig om att du är helt klart för tjänsten som Blizzard nu ska erbjuda medan jag är raka motsatsen till att Blizzard ska ta ut avgifter på ett sätt som i mina öron klingar som groteskt utnyttjande av redan betalande kunder. Om du har uppfattat det som jag har skrivit än så länge till skumma företags fördel så vet jag inte riktigt vad jag ska säga...
.

Du vet väl att avgiften på auktionshuset är viktig för att det inte ska svämma över med saker och få ner priserna på bisarrt låga nivåer?

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det är bra att dom inför RMT.

Om du inte håller med så kan du väl ta och installera Diablo II och se hur extremt mycket bottar det finns online som spammar reklam om websidor som säljer föremål i alla dess former till Diablo II.
Blizzard vet om detta och vet också att det enda realistiska sättet att få bukt på det är att erbjuda det själva.

Man väljer ju faktiskt själv i slutändan om man vill spendera verkliga pengar eller inte. Man måste ju inte beblanda sig med folk som köpt sin utrustning om man inte vill

Visa signatur
Permalänk
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D, Sapphire PURE RX 9070 XT GAMING 16 GB, GigaByte X870 GAMING X WIFI7, Patriot Viper Venom DDR5 16x2 CL30, WD Black SN7100 2TB Gen 4, Corsair RM850e, Fractal Design Meshify 3 XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Varifrån kommer den bisarra slutsatsen? Jag skrev att jag ser fler nackdelar än fördelar med det här, samtidigt som du har yttrat dig om att du är helt klart för tjänsten som Blizzard nu ska erbjuda medan jag är raka motsatsen till att Blizzard ska ta ut avgifter på ett sätt som i mina öron klingar som groteskt utnyttjande av redan betalande kunder. Om du har uppfattat det som jag har skrivit än så länge till skumma företags fördel så vet jag inte riktigt vad jag ska säga....

På dig lät det bara som att handel med pengar i Diablo blir en nyhet iom D3, jag menar att det enda som händer är att Blizzard kommer ta över systemet och enligt mig är dom berättigade att ta en avgift för att erbjuda tjänsten, det är där våra åsikter går isär.

Citat:

Även om det skulle finnas en liten publik för arena i Diablo 3 så är det fullt tillräckligt, för med tiden så kommer det bara att växa. Se annars bara på de sponsrade arena-lag i WoW vilket i sin tur leder till att Blizzard tjänar (pengar) på det och även om det aldrig skulle nå samma nivå som Starcraft så räcker det för Blizzard. Googla begreppet 'word of mouth' annars.

Diskussionen var huruvida Blizzard kommer balansera spelet efter PVP (arena) vilket jag ser som föga troligt, och gör dom inte det kommer det inte lämpa sig för esport. Knappast någon idé att tävla eller hålla turneringar i ett spel där skicklighet är en lika stor del som klassval t ex.

Citat:

Sälj dina saker på det andra auktionshuset då? Blizzard tvingar dig knappast till RMAH. Med tanke på att guld och items kommer ha ett värde i båda valutor bör det inte spela någon roll för den som samlar gear hur man gör sin trading, om vi bortser från utbudet en stund.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av bud_bundy:

Jag tycker dock att det skulle synas på sakerna om de är köpa eller ej, så att andra kan se hur personen införskaffade grejerna.

Ok, vi säger att detta system implementeras. Vi antar sedan att många spelare inte vill spela med/skriker och svär åt alla som ägnar sig åt RMT (Real Market Trade, handlar med ingame saker för €).
Då gör den som vill dölja att man sysslar med RMT så här:
Skaffar ett sekundärt konto där man köper guld/gear för € och sedan för över guld/gear till det primära "rena" kontot. Då kommer den som köpt dubbla konton få fördelar framför dom som inte gjort det, hoppas du ser ironin i detta

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curly:

Ok, vi säger att detta system implementeras. Vi antar sedan att många spelare inte vill spela med/skriker och svär åt alla som ägnar sig åt RMT (Real Market Trade, handlar med ingame saker för €).
Då gör den som vill dölja att man sysslar med RMT så här:
Skaffar ett sekundärt konto där man köper guld/gear för € och sedan för över guld/gear till det primära "rena" kontot. Då kommer den som köpt dubbla konton få fördelar framför dom som inte gjort det, hoppas du ser ironin i detta

Eller så köper de från tredjeparts sidor istället som skyltar med att de säljer saker som inte syns

Permalänk
Medlem

http://imgur.com/a/oOThQ/all

Lite läckta bilder, ser ut som att dom tagit kort med någon gömd kamera på eventet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hampusofsweden:

Jag fattar fortfarande inte, hur var D2 stort inom moddande? Har spelat en herrans massa D2 men tror inte jag stött någon mod öht.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Jag fattar fortfarande inte, hur var D2 stort inom moddande? Har spelat en herrans massa D2 men tror inte jag stött någon mod öht.

Det är väl inte överdrivet stort och endast för singleplayer(givetvis). Meridian XL är den enda modden jag känner till så här på rak arm, tror ju inte att det är så mycket rage över den delen om jag ska vara ärlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Det är aftonbladet vi pratar om...

Samma som publicerar journalistiska "mästerverk" som den här på sin spelavdelning:
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article12742427.a...

Permalänk
Medlem

jag kan väl tro den lilla ragen som finns om mods/addons är väl för att en väldigt stor del av wow's styrka är ju att du kan tweaka ui't väldigt mycket med diverse addons så att spelet blir precis som du vill ha det, så folk antog väl att något liknande skulle komma till d3.
fast det är klart, om Auctioneer hade funnits i d3 hade man ju kunnat försörja sig på att "daytrade'a" för riktiga pengar på ah

Permalänk
Medlem

Lite Diablo-uppdateringar

Först var det blizzards citat på deras egna forum

"As a side note, any rumors you may have heard about a gate to Diablo's Burning Hells opening in Cologne are completely unfounded. Seriously nothing is happening at Rudolfplatz from the evening of August 16 --- Especially nothing to do with demonic invasions"

Igår kväll kunde glada tyskar bevittna detta på plats : http://kotaku.com/5831680/diablo-iii-just-got-harder-than-hell-with-new-inferno-difficulty

Sedan har Jay Wilson gått ut i en intervju att Inferno kommer vara den fjärde och sista svårighetsgraden och engame content för Diablo 3
http://kotaku.com/5831680/diablo-iii-just-got-harder-than-hell-with-new-inferno-difficulty