Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Avancerad fysik är på väg men det blir inte förens efter att franska tanks etc har kommit.
Då blir det inte några fler "cliffhanger mediums"

Ah jag förstår, det behövs lite fysisk för de runda franska tanksen när de studsar runt.
Jag kommer skratta ihjäl mig när jag ser en..

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Penix.se:

instämmer, om man spelar på natten tex, så verkar det som att det är flest högrankade tier (9-10) man spelar med.

Skönt att höra att det bara inte är jag.
Ett mer "finkornigt" filter borde läggas till då "spelarna" sållas.

Skrivet av Gascogne:

Har du skrivit din önskemål på deras forum? Om inte gör så, alltid bra att devs får höra från folket.

Skall titta på det imorgon.

Skrivet av Saber:

Avancerad fysik är på väg men det blir inte förens efter att franska tanks etc har kommit.
Då blir det inte några fler "cliffhanger mediums"

Glädjande nyheter!
Cliffhanger mediums? är tyvärr inte bekant med begreppet. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Det är när en stridsvagn kör rakt mot kanten på ett stup och stannar precis där stridsvagnen egentligen borde ha fallit ner, eftersom att fysikmotorn inte tillåter ett fall.

Detta görs oftast för att skjuta på någon nedanför..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Det är när en stridsvagn kör rakt mot kanten på ett stup och stannar precis där stridsvagnen egentligen borde ha fallit ner, eftersom att fysikmotorn inte tillåter ett fall.

Detta görs oftast för att skjuta på någon nedanför..

Riktigt irriterande...

Skrivet av jonathan82:

Skönt att höra att det bara inte är jag.
Ett mer "finkornigt" filter borde läggas till då "spelarna" sållas.

Skall titta på det imorgon.

Glädjande nyheter!

På nätterna är det väldigt lite folk online och vid 2 tiden kör alla sina "dubbels" igen, Det ger ett lägre antal low tier tanks. Vill du spela mot low tier är det på dagen som gäller.

Deras system jobbar ju nu för att ge strider så snabbt som bara den, Tänk att få vänta 5 - 10 min för att få samma tier motstånd där du ändå kan dö på en gång pga en olycklig ammo rack eller vänta 10 sec få en strid där folk är lite starkare men skadar man dem får man mycket mycket mer exp än att skjuta på små skitar som man one shottar.
Att komma in i strid som 2 t10 tar 2 - 3 minuter det finns arty idag som one shottar dig randomly och dem siktar på dig först utav allt pga att du är t10 mest exp / cash för dem.
Och oftast då det är ett t8 arty då är det 4 till per team.... >.<
T8 /T9 är bästa tiern enligt mig T10 är kul att köra men inte i randoms.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Deras system jobbar ju nu för att ge strider så snabbt som bara den, Tänk att få vänta 5 - 10 min för att få samma tier motstånd där du ändå kan dö på en gång pga en olycklig ammo rack eller vänta 10 sec få en strid där folk är lite starkare men skadar man dem får man mycket mycket mer exp än att skjuta på små skitar som man one shottar.

Och om man nu blir en av de lägre tiers och du blir dödad snabbt, så kan man bara ta "Exit Battle" och börja köra med en annan tank. Skulle vara jobbigare om man hade längre kö tider, nu kan man köra strider snabbt utan någon "down time". (beror ifs på hur många tanks du har i ditt garage)

De där med bättre fysik kommer det fixa de där när man kör och sen plötsligt fastnar i en "för brant/snäv" backe eller bergsvägg, som egentligen inte skulle vara några problem att köra över/ner. Hatar det.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Och om man nu blir en av de lägre tiers och du blir dödad snabbt, så kan man bara ta "Exit Battle" och börja köra med en annan tank. Skulle vara jobbigare om man hade längre kö tider, nu kan man köra strider snabbt utan någon "down time". (beror ifs på hur många tanks du har i ditt garage)

De där med bättre fysik kommer det fixa de där när man kör och sen plötsligt fastnar i en "för brant/snäv" backe eller bergsvägg, som egentligen inte skulle vara några problem att köra över/ner. Hatar det.

Håller med är man för snabb och genar så sitter man där

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wilshere:

Hur får man n0rdis Timex modden att fungera? Var ska man packa upp den?

Har för mig att filerna ska in i mappen res/gui/flash

...eller något liknande, sitter inte vid en dator med WoT installerat på just nu...det var i alla fall /GUI och slutligen /flash

Permalänk
Medlem

Varför man investerar i en Löwe =

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Bättre fysik i spelet hade ju varit underbart. Dock tycker jag att optimering av banorna hade varit ännu bättre. Man kan ju bli knäpp på det tar tvärstopp om man åker lite för nära en klippvägg.

Tittar man in mot mitten på i stort sett alla banor så dyker FPSen från 40-50 till futtiga 12-15, och det tycker jag knappast den borde göra. Speciellt inte med ett system som mitt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Är det meningen att man ska ha typ 15fps när man zoomar in? Alltså som ett handikapp typ? För jag har nämligen det med mitt gtx 580 (+70fps annars) och hade likadant med mitt gamla AMD-kort (5750).

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Är det meningen att man ska ha typ 15fps när man zoomar in? Alltså som ett handikapp typ? För jag har nämligen det med mitt gtx 580 (+70fps annars) och hade likadant med mitt gamla AMD-kort (5750).

Testa Sniper mod

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Blir down time när du vill köra ditt t8 arty. ;D

Och många tanks som hamnar som minst tror ofta "Jag kan inte göra något" *Flames!"
Har många gånger haft små tanks som gjort mycket för laget, Sett kvs göra riktigt bra ifrån sig, Själv har jag fått top guns med min Kv-2(107) i T8 heavy strider så man ska inte underskatta sin tank alls!
Pz4or, Kv-2or och liknande kan göra ont även i high tier fighter, Bara man vet vart man ska skjuta.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Och många tanks som hamnar som minst tror ofta "Jag kan inte göra något" *Flames!"

Minns när jag började grinda upp i ryssarnas medium träd, körde med A-20 och T-43 när mina vänner körde IS3.
Visst man kan inte skada så mycket men det irriterar folk och man kan lysa upp fienden genom att scouta.

Man kan få in bra exp genom bara att scouta och lysa upp fienden så länge man kan, så ens medspelare kan slå ut fienden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

haha vissa spelare är så jävla emo i det här spelet. Mitt eget lag blev pissed för att vi vann och jag med min panther med 7,5cm shitcannon hade mest kills och fortfarande levde.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

haha vissa spelare är så jävla emo i det här spelet. Mitt eget lag blev pissed för att vi vann och jag med min panther med 7,5cm shitcannon hade mest kills och fortfarande levde.

Som sagt man ska vara seglivad och irritera fienden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Som sagt man ska vara seglivad och irritera fienden.

speciellt seglivad är man inte i en panther.. om de lyckas spotta en dvs.. vilket inte är speciellt svårt heller då fanskapet är större än en tiger

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av nidas:

speciellt seglivad är man inte i en panther.. om de lyckas spotta en dvs.. vilket inte är speciellt svårt heller då fanskapet är större än en tiger

E-50n är lika stor som en E-75. ;D
Panther 2 är riktigt fin nu som t8. :3

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

E-50n är lika stor som en E-75. ;D
Panther 2 är riktigt fin nu som t8. :3

ca 55k exp kvar till panther II dock så tragglar vidare i min panther retard edition.

Visa signatur

Permalänk

En sak jag stör mig på nått enormt är den usla kameran i wot.
Den hoppar mellan vad jag siktar på mellan sniper och vy utanför.

Vet inte hur många gånger jag förlorat en närstid pga av det hoppande siket.
Finns det nått sett att "tweaka" det lite på?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha lite nybörjar tips och vad jag ska tänka på nu när jag ska börja lira WoT igen lirade Wot när det var beta och slutade när det skulle relesas.(orkade inte grinda upp igen(dock bara till kv-3 ) och så skullle jag gärna vetat vad som har ändrats sen den tiden. (nya tanks bra saker att tänka på osv osv) Tacksamm för snabba svar börjar lira imorgon och Framförallt vilket träd ska jag välja? funderar mest på tyska trädet så gärna lite info om vilka tanks inom det trädet jag ska välja vill även veta lite saker om crewmembers. sist jag lirade bytte jag crew hela tiden men någon sa att det var fel? hur ska jag göra med mitt crew? och en sak till. Är det värt att skaffa premium? funderar jallfall starkt på att skaffa det

Svara gärna på alla frågor och ni får gärna fråga om ni inte förstår vad jag menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

En sak jag stör mig på nått enormt är den usla kameran i wot.
Den hoppar mellan vad jag siktar på mellan sniper och vy utanför.

Vet inte hur många gånger jag förlorat en närstid pga av det hoppande siket.
Finns det nått sett att "tweaka" det lite på?

Hoppar mellan sniper mode?
Använder du scrollen till något?
Typ TS?

Skrivet av einarx:

Jag skulle vilja ha lite nybörjar tips och vad jag ska tänka på nu när jag ska börja lira WoT igen lirade Wot när det var beta och slutade när det skulle relesas.(orkade inte grinda upp igen(dock bara till kv-3 ) och så skullle jag gärna vetat vad som har ändrats sen den tiden. (nya tanks bra saker att tänka på osv osv) Tacksamm för snabba svar börjar lira imorgon och Framförallt vilket träd ska jag välja? funderar mest på tyska trädet så gärna lite info om vilka tanks inom det trädet jag ska välja vill även veta lite saker om crewmembers. sist jag lirade bytte jag crew hela tiden men någon sa att det var fel? hur ska jag göra med mitt crew? och en sak till. Är det värt att skaffa premium? funderar jallfall starkt på att skaffa det

Svara gärna på alla frågor och ni får gärna fråga om ni inte förstår vad jag menar

Tyska trädet är lite mer sniper baserat och damage soak baserat.
Maus har bäst armor i spelet.
E-50 är som en heavy medium.
Gw type E är enligt folk det bästa artyt pga att det är balanserat mellan dem andra 2.
Jagdtigern har bäst DPM i spelet.
E-100 är en tank med en fet kanon men utan sting.

Premium är lätt värt att skaffa 100kr för en månad ungefär.

Crew som du fått upp i 100% ska du spara till nästa tank.
Då dem börjar få secondary skills.

Vill du veta något mer är det bara att fråga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tyska trädet är lite mer sniper baserat och damage soak baserat.
Maus har bäst armor i spelet.
E-50 är som en heavy medium.
Gw type E är enligt folk det bästa artyt pga att det är balanserat mellan dem andra 2.
E-100 är en tank med en fet kanon men utan sting.

Premium är lätt värt att skaffa 100kr för en månad ungefär.

Crew som du fått upp i 100% ska du spara till nästa tank.
Då dem börjar få secondary skills.

Så med andra ord ska jag inte spara dom första crewsen på mina första typ 1-5 tier tankar ?
och okej låter bra med tankarna sittter och funderar på om man ska lira medium lr heavy vad tycker du ? Medium som fungerar som heavy låter dock jääävligt nice
E-50 då alltså
soak damage ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

DPM ? är faktiskt lire intreserad i TD men först vill jag nog fan köra mediums... för det har jag allldrig prövat eller kanske heavy tank har alltid velat glida runt i KING TIGER! några tankar om ungefär hur lång tid det tar att grinda upp till king tiger med respektive utan premium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av einarx:

DPM ? är faktiskt lire intreserad i TD men först vill jag nog fan köra mediums... för det har jag allldrig prövat eller kanske heavy tank har alltid velat glida runt i KING TIGER! några tankar om ungefär hur lång tid det tar att grinda upp till king tiger med respektive utan premium?

Damage Per Minute.

Att grinda upp till King Tiger utan Premium tar nog ett tag, men du kan alltid testa de första tiersen utan premium och sen ta premium om du vill ha det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Damage Per Minute.

Att grinda upp till King Tiger utan Premium tar nog ett tag, men du kan alltid testa de första tiersen utan premium och sen ta premium om du vill ha det.

Eller så kör man premium hela vägen för att det går så snabbt genom små skitarna. ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Eller så kör man premium hela vägen för att det går så snabbt genom små skitarna. ;D

Jo jag skaffade själv premium när jag var uppe på tier 5 heh. >_<

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jo jag skaffade själv premium när jag var uppe på tier 5 heh. >_<

Hehe skaffade ett av pre release packsen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Mötte precis dina clanpolare.. dom sopade banan med mig och mina clanpolare..

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Mötte precis dina clanpolare.. dom sopade banan med mig och mina clanpolare..

Hehe company battles?
Sitter just nu och grindar Su-152 med derp gun, Saknar min tyska precision...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Hehe company battles?
Sitter just nu och grindar Su-152 med derp gun, Saknar min tyska precision...

Nä vanlig match faktiskt.. våra mediums campade i basen medans dina polare och resten av deras lag tog kullen på Mines..

Su-152 suger har polaren berättat.. ISU'n med BL-10 är nog riktigt sköj

Visa signatur

mvh eller nått