Nu får det vara nog! Dator till skola / HoN / minecraft!

Permalänk

Nu får det vara nog! Dator till skola / HoN / minecraft!

Hej alla på sweclockers!

Nu är detta den sista tråden om bärbara datorer jag gör på en lång tid!
Har suttit och velat över laptops i typ 6 månader och inte har jag blivit mycket visare.
Har nog för höga krav, de kommer här!
- relativt tyst (ska ha den under föreläsningar)
-Helst ca 5 timmar batteritid.
-PRESTANDA! Ska klara HoN/Minecraft/MW2/Cod4 helt laggfritt!
-Skönt tangentbord, ungefär ett sånt som på macbooks (vill dock inte ha en macbook)
-Max 6000, (kan gå ett par hundralappar över om det kommer något perfekt!)
-Vill ha den i typ 2 år.
-13.3 - 15.6" skärm.
-Inte så varm! Vill kunna ha den i knät!

Har kollat på tre stycken men kom gärna med nya förslag.
http://www.dustin.se/asus-u46sv-ci5-23-4gb-500-gt540m-14-w7hp...

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/as...

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/as...

Snälla hjälp mig nu, är desperat!

Mvh,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själv har jag en DELL vostro 3550, i3 2310M, 4GB ram, Intel HD 3000 grafikkort. Den fungerar utmärkt till det du skrivit, pappa har en DELL XPS med Intel Core i7 2620m, GT525M grafikkort, 6GB ram och det märks ingen direkt skillnad i tex HoN eller när man surfar, lite allmänt rappare bara.

Så jag tror inte du behöver något prestanda monster. Om jag vore du skulle jag ta en billigare dator med en SSD istället för en lite bättre dator.

Här är vostro datorn.
http://www.dell.com/se/foretag/p/vostro-3550/pd?refid=vostro-...

/lp0l

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk

Rent spontant undrar jag om en laptop för 6000 kr klarar Modern Warfare 2 laggfritt. Om du inte menar på låga grafikinställningar.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Skrivet av lp0l:

Själv har jag en DELL vostro 3550, i3 2310M, 4GB ram, Intel HD 3000 grafikkort. Den fungerar utmärkt till det du skrivit, pappa har en DELL XPS med Intel Core i7 2620m, GT525M grafikkort, 6GB ram och det märks ingen direkt skillnad i tex HoN eller när man surfar, lite allmänt rappare bara.

Så jag tror inte du behöver något prestanda monster. Om jag vore du skulle jag ta en billigare dator med en SSD istället för en lite bättre dator.

Här är vostro datorn.
http://www.dell.com/se/foretag/p/vostro-3550/pd?refid=vostro-...

/lp0l

Känns ändå lite taskigt mot mig själv att köpa en dator med intergrerad grafik, känns skevt! x)
Kommer det kunna hålla i 1-2 år?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Känns ändå lite taskigt mot mig själv att köpa en dator med intergrerad grafik, känns skevt! x)

--------------
Det där kommer du då rakt inte bli nöjd med om du spelar, då kommer du vilja kasta den i väggen:p

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Okej, kanske inte MW2 dock. Men till HoN, minecraft och skolarbete duger den utmärkt!

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Asus u46'an till det priset känns ju klockren om det inte är några konstigheter med den (vilket jag inte kan hitta). En SSD kan du ju alltid köpa till om någon månad. Det är i regel ganska enkelt att byta själv.

Sen kan det vara värt att fundera på hur mycket dator du orkar bära med dig till/från plugget och mellan föreläsningarna.

*Såg just att Asus u46'an på dustin var på Dustin Business så jag antar att det är utan moms. Förklarar priset.

**Kan ju kasta in länken till Dustin Home's Asus u46'a. Kan ju tillägga att den kostar 7400 med studentrabatt på Dustin.

Permalänk
Skrivet av godspeed:

--------------
Det där kommer du då rakt inte bli nöjd med om du spelar, då kommer du vilja kasta den i väggen:p

Ah, skiter i den då! x)

Skrivet av Mr Najsman:

Rent spontant undrar jag om en laptop för 6000 kr klarar Modern Warfare 2 laggfritt. Om du inte menar på låga grafikinställningar.

Menar inte direkt maxat, men det ska nog gå, :3 Går ju på macbooken från 2011 så. x)

Skrivet av lp0l:

Okej, kanske inte MW2 dock. Men till HoN, minecraft och skolarbete duger den utmärkt!

Mjo, men vill kunna gibba lite på den också.

Skrivet av McFace:

Asus u46'an till det priset känns ju klockren om det inte är några konstigheter med den (vilket jag inte kan hitta). En SSD kan du ju alltid köpa till om någon månad. Det är i regel ganska enkelt att byta själv.

Sen kan det vara värt att fundera på hur mycket dator du orkar bära med dig till/från plugget och mellan föreläsningarna.

*Såg just att Asus u46'an på dustin var på Dustin Business så jag antar att det är utan moms. Förklarar priset.

**Kan ju kasta in länken till Dustin Home's Asus u46'a. Kan ju tillägga att den kostar 7400 med studentrabatt på Dustin.

Okej.. satan, räknade med att den kostade vad det stod, menmen, den stryks då! Tack!

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av McFace:

Vänta nu lite! Den kostar ju samma om man lägger den i kundvagnen?

Visa signatur