Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Okey, jag funderade nästan på det också^^ bra o höra nån åsikt från någon annan

Går ni hela vägen till Vk3002db kan ni ju gå mellan träden.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Nollställde dom ens tanks eller? Det kan dom inte gjort men alla mina är borta!
Brorsan har sina kvar, men vafan mina är borta. Hade ju betalat premium och skit för att nå vissa. Va ska jag göra nu? kontakta dom?

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Nollställde dom ens tanks eller? Det kan dom inte gjort men alla mina är borta!
Brorsan har sina kvar, men vafan mina är borta. Hade ju betalat premium och skit för att nå vissa. Va ska jag göra nu? kontakta dom?

US eller EU server och sen när menar du?
Dem nollställde spelet efter betan den 12 april.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

US eller EU server och sen när menar du?
Dem nollställde spelet efter betan den 12 april.

Kan hända att jag hamnat på US servern nu, ska prova installera om spelet.
Har jobbat upp tanksen sen 12 april så det var inte hardwhipen.
Återkommer med resultat

Edit: har antagligen laddat ner updaten från .com servern så hamnade på US servern. Nu är jag tillbaks på EU servern igen med alla tanks.

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Kan hända att jag hamnat på US servern nu, ska prova installera om spelet.
Har jobbat upp tanksen sen 12 april så det var inte hardwhipen.
Återkommer med resultat

Edit: har antagligen laddat ner updaten från .com servern så hamnade på US servern. Nu är jag tillbaks på EU servern igen med alla tanks.

Enkelt misstag. ;D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Man 'förlorar' en tier på att göra så.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Man 'förlorar' en tier på att göra så.

Men man får en mycket bra medium DB dingar garanterat mer skott än tiger och har en mobilitet som är fullt duglig. En klart respektabel tank med bra crew.
Det enda dåliga må vara 88 L/56. Men använder man DB rätt så går det oftast bra. Jag har nästintill samma stats med VKDB som med IS.

Edit: Värt att tillägga är dock att jag köpte den innan dom flytta den i tech-trädet.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | 64GB G.Skill Trident Z Royal | 7900 XTX | Asrock Nova X870E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Så uhm, jag ska gå från pzkpfw III/IV till vk3001H sen till Vk3002db. Sen där ifrån till dom tanksen jag vill ha? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Så uhm, jag ska gå från pzkpfw III/IV till vk3001H sen till Vk3002db. Sen där ifrån till dom tanksen jag vill ha? ^^

Jo det är så han menar.

Dock så är det en dyrare väg att ta, då man måste köpa 3st tier 7 tanks samt man 'förlorar' en tier på det.
Men det är bara vad jag anser om den vägen.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jo det är så han menar.

Dock så är det en dyrare väg att ta, då man måste köpa 3st tier 7 tanks samt man 'förlorar' en tier på det.
Men det är bara vad jag anser om den vägen.

Aha okey! hur hade du gått då? XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Aha okey! hur hade du gått då? XD

Jag skulle ta denna väg.

Pzkpfw III/IV -> VK 3001(H) -> Panther (leder mot E-50)

Pzkpfw III/IV -> VK 3601(H) (leder mot E-100)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag skulle ta denna väg.

Pzkpfw III/IV -> VK 3001(H) -> Panther (leder mot E-50)

Pzkpfw III/IV -> VK 3601(H) (leder mot E-100)

Sett exp kostnaden mellan tiger - db - panther? ;o

*Räknat från PzKpfw III/IV - Tiger / Panther*
Med all research kostar det 175k att gå ner på båda sina egna vägar.
Med all research kostar det 135k att gå ner till båda via DB. MEN du "förlorar" 1 tier

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Sett exp kostnaden mellan tiger - db - panther? ;o

*Räknat från PzKpfw III/IV - Tiger / Panther*
Med all research kostar det 175k att gå ner på båda sina egna vägar.
Med all research kostar det 135k att gå ner till båda via DB. MEN du "förlorar" 1 tier

Inte kollat på exp kostnaden faktiskt men vad tar längst tid? 40k exp extra eller 1400k extra credits (tier 7 tanks kostar en del att skaffa).
Kanske ska förklara bättre här; Tier 6 tank kostar cirka 600k-700k credits och tier 7 tanks ligger på ca 1400k credits (krävs en del om man ska ha 3 st tier 7 tanks).

För mig går det snabbare att köra exp vägen eftersom jag inte har nån premium tank att grinda pengar med.
Samt om man skaffar tanksen den väg jag föredrar så lvlar man upp besättningen till respektive tank också.

Om man nu inte vill behålla DB som en tank så tycker jag vägen jag föreslår är bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Inte kollat på exp kostnaden faktiskt men vad tar längst tid? 40k exp extra eller 1400k extra credits (tier 7 tanks kostar en del att skaffa).
Kanske ska förklara bättre här; Tier 6 tank kostar cirka 600k-700k credits och tier 7 tanks ligger på ca 1400k credits (krävs en del om man ska ha 3 st tier 7 tanks).

För mig går det snabbare att köra exp vägen eftersom jag inte har nån premium tank att grinda pengar med.
Samt om man skaffar tanksen den väg jag föredrar så lvlar man upp besättningen till respektive tank också.

Om man nu inte vill behålla DB som en tank så tycker jag vägen jag föreslår är bättre.

Mjo men fortfarande DBan är en fin tank den enda brawler tanken i tyska trädet.
Och den är nog den bättre t7 mediumen och den accar snabbare än panther 1 och mer mobilitet.
Så tyckte själv att den var rolig att köra snabb bouncande pansar. (ps körde den i betan inte i release) Free expade förbi upptill panther 1 då jag ville ha tid att testa hur p2 var innan den blev t9.
Den funkar ju nu som kv13 gör i ryska fast bättre då den kostar 20k mindre att techa.

Sen så är det ju bara som ett mellan steg man kan ju farma in cashet sen och det är inga farliga summor. Bara med min Su-152 har jag dragit in 2mill på vägen mot ISU. Och det är 79k exp vilket är en ganska liten summa exp.
Sen när du säljer DBan då du är klar så får du ju 700k (+ uppgraderingar du lagt på den) då den kostade 1.4mill)
När man börjar behöva dra in 3 - 4 mill för tanken då blir det jobbigare.

*edit* Tycker jag då. */edit*

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är 10,5 kanonen på Panthern?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Hur är 10,5 kanonen på Panthern?

Nej nej nej nej nej igen nej nej nej.
Räcker det?
7.5 l/70 är bättre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Nej nej nej nej nej igen nej nej nej.
Räcker det?
7.5 l/70 är bättre.

Haha, jag tar det som man ska inte ens testa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testar detta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Haha, jag tar det som man ska inte ens testa.

10.5 efter hetzer / stug är skräp den enda tanken den är bra på är VK28 då den inte har något bättre : /

Visa signatur

Permalänk
Medlem

WoT app

Gjorde den här android appen mest för min egen skull men tänkte d vore lite kul o släppa den också så gjorde det. Säg vad ni tycker!
https://market.android.com/details?id=com.wot&feature=search_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Gjorde den här android appen mest för min egen skull men tänkte d vore lite kul o släppa den också så gjorde det. Säg vad ni tycker!

Riktigt bra App! Hade en annan WoT app innan som hette WoT Tank Wiki tror jag men den var inte alls lika bra som din.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Se till att hålla den uppdaterad bara.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

will do ^^

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat i några timmar så är jag helt förbluffat över hur illa det går att skjuta på något om det är minsta lilla kulle (notera, 0.5-1m skillnad) och givetvis mer.. Dock gillade jag stadsbanorna mycket. Känns som att man har bättre chans där som nybörjare!

Ni har inga tips? Har en T-26 nu som har alla upgrades!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hygea:

Tar ner den nu...

Permalänk
Medlem

Marders gonna Mard?

Permalänk
Medlem

nice!

Polarn körde en runda vk36 idag i plugget. gick helt okej men inte överdrivet bra, trodde vi. 2500xp, ej dubbel

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Gah, har helt tappat WoT-gnistan! Nappar inte alls trots att jag tvingat mig att spela lights, mediums, heavies, spgs, tds... Sniff. Inte kan ju en flamma släckas så snabbt heller! Stör passligt mycket när man har premiumtid till på köpet...

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shumarte:

Efter att ha spelat i några timmar så är jag helt förbluffat över hur illa det går att skjuta på något om det är minsta lilla kulle (notera, 0.5-1m skillnad) och givetvis mer.. Dock gillade jag stadsbanorna mycket. Känns som att man har bättre chans där som nybörjare!

Ni har inga tips? Har en T-26 nu som har alla upgrades!

Vad menar du? Depression/hull-down eller (dvs hur långt ner du kan sikta kanonen)? Tanken med kanonerna är egentligen väldigt enkel: Ryssarna har feta kanoner, tyskarna har pricksäkra kanoner och amerikanerna har manövrerbara kanoner. Om det är depression/hull-down du snackar om (http://en.wikipedia.org/wiki/File:Hull_down_tank_diagram.png) så kör amerikanskt istället. Det är stor skillnad.

Tänk på också att sikta mot bra tanks från början. Du kommer njuta mer när du sparar dom, för att du måste spara några tier 5-7 tanks för att bekosta tier 8+. Mina 4 favoriter för tillfället:
T-34-57 (auto-kanon, du skjuter typ 10ggr innan andra laddat om, lol)
KV (107mm eller troll kanonen, allt är bra)
T20 (ger bra med credits)
T29 (totalt överlägsen tier 7 heavy, det är som en KV där någon silvertejpat en till KV som turret pansar)
Andra bra som jag sålt: Hummel, Wolverine, PzIV. Bland low tier är Pz35t med bästa auto-kanonen skön. Ryssarna har dåligt armor.

Det finns några tanks du *inte* vill ha om du vill ha credits. Tiger tex. Ojoj... Jag förlorar credits nästan varje match, och det är med elite crew/långa 88an. Inget slår nostalgin av att se en Tiger men man ångrar det oftast
Eller dom nya tier 5 lights. Kostar för mycket.