Permalänk
Medlem

Mycket stort å mycket stort, tycker det mer betyder att man strävar efter största möjliga övertaget bara. Är ju spelet sen som avgör om man då blir oövervinnerlig eller bara märkbart bättre. Skills är ju också en avgörande faktor, å kan man inte spela så kvittar det hur bra prylar man har

Enhanced Gun Laying Drive gör ju rätt stor skillnad, samt rammer i vissa lägen

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Finns det något bra equipment man ska köpa? Vet en som man ser 25% längre och inte låst till tanken, kan camouflage vara något med?

Men det är bara camouflage som är billig, andra kostar ju 500.000. Vad brukar ni köra med?

Har besättningen på 100%. Hur funkar det. Vet att man kan lägga till skills. Är det bra och kan man flytta sånt från tank till tank?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet en som man ser 25% längre och inte låst till tanken, kan camouflage vara något med?

Tänkt på att den uppgraderingen har en "up to" parameter som var på 500 m(om jag inte minns fel). Inte lika bra på vissa fordon som på andra, helt värdelöst på många.

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Tänkt på att den uppgraderingen har en "up to" parameter som var på 500 m(om jag inte minns fel). Inte lika bra på vissa fordon som på andra, helt värdelöst på många.

Ser 400m bort som det är nu Om jag inte har fel blir det exakt 500m med 25% pålägg (har inget bättre torn än det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Nej det är twinka jag syftar på. Kanske är ett lite luddigt ord i WOT då det som du säger är lite klurigt att montera en 100mm-kanon på en loltraktor annat än rent visuellt. I mina ögon tycker jag det är lite av att twinka en lågtier-tank om man slänger på den equipment för hundratusentals kronor och kanske tillochmed kör med guldammo i vissa situationer(?). Det är ju ändå något du mer eller mindre behöver hög(re)tier-tanks för att göra. Att lira in en miljon credits med en tier2 tex skulle nog ta ett tag

Jämförelsen med 100mmkanon på en loltraktor spricker ju förövrigt då du inte kan tex slänga på ett vapen med lvl40-requirement på en lvl30 i World of warcraft, eller något annat spel med liknande upplägg.

Att twinka i mina ögon är att skaffa det absolut bästa som går att få på den nivån man ligger på. De flesta andra kör antagligen 'otwinkat', så du kommer att få övertaget över dom.

Kör med Vent, Gun Laying drive och optics på min Hotchkiss.
Mitt lilla t2 monster, Känns bra att välkomna folk till WoT med en hotchkiss efter att dem kört sina 10 strider poof PzKpfw38h735(f)!

Skrivet av DareDevil:

Ja type 59 är riktigt bra på dra in cash och väldigt kul att köra med. Jag har stort sett bara kört klumpiga och slöa tanks tidigare (Jagdtiger), så det var stor skillnad

Tyckte den var seg på test.
Den har en ganska mycket klenare motor än t-54an och som jag har sagt tidigare så är redan den motorn svag för tanken då om man monterar spall liner och wet ammorack på t-54an blir den riktigt seeeeg. :X

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ser 400m bort som det är nu Om jag inte har fel blir det exakt 500m med 25% pålägg (har inget bättre torn än det).

Jo, om det är så du ligger till så skadar det ju inte. Vad är det du har tänkt applicera uppgraderingen på?

Hade själv en optisk uppgradering för min Pzkw V-IV och fick en någorlunda bättre sikt med den. Kommer dock inte ihåg om jag valde den som gav bättre sikt när man stod stilla eller när man rörde på sig(troligen det senare), eller vad den exakta skillnaden i procent var...

Permalänk
Skrivet av Hoster:

Jo, om det är så du ligger till så skadar det ju inte. Vad är det du har tänkt applicera uppgraderingen på?

Hade själv en optisk uppgradering för min Pzkw V-IV och fick en någorlunda bättre sikt med den. Kommer dock inte ihåg om jag valde den som gav bättre sikt när man stod stilla eller när man rörde på sig(troligen det senare), eller vad den exakta skillnaden i procent var...

Jaha fins det två olika vet att den ena har 25% och den andra 10% Har T-34-85:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Binos ger 10% medans optics ger 25%. Optics kan man flytta mellan fordon. Binos kostar guld om man vill demontera men ändå behålla till nästa tank.
Binos ger 10% sikt även när man kör, optics endast när man står stilla.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Binos ger 10% medans optics ger 25%. Optics kan man flytta mellan fordon. Binos kostar guld om man vill demontera men ändå behålla till nästa tank.

Tvärt om menar du väll?
Binos 25%
Coated 10%

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Skrivet av Chrester:

ok bra att veta:) jo, fått veta alla med hänglås är låsta till en tank om man inte har guld. Tror jag bara köper camouflage så jag inte blir potatismos;) Har i alla fall lagt in skills nu en som släcker och en som gör tanken mer osynlig och en som lagar den

Visa signatur

Permalänk

Hyffsat förbannad på det här spelets detection system.
Det går hårt emot små tanks som går runt och spejar.
När man rör sig så spottas man automatiskt och plötsligt lyser man rött och alla ser en.

Bra spel om det inte hade skött allt server-side och därför varit tvunget att ha ett sådant artificiellt spotting-system.
Men då skulle man kunna fuska ärslet av sig.

Visa signatur

Det är insidan och inte utsidan av burken som räknas >:) .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Tvärt om menar du väll?
Binos 25%
Coated 10%

Hehe jag vände visst på begreppen sry.

Binoc. telescope 25%
Coated optics 10%

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

ok bra att veta:) jo, fått veta alla med hänglås är låsta till en tank om man inte har guld. Tror jag bara köper camouflage så jag inte blir potatismos;) Har i alla fall lagt in skills nu en som släcker och en som gör tanken mer osynlig och en som lagar den

I regel brukar det fungera bättre om du kör en xtra skill på alla gubbar åt gången med tanken på att själva %en räknas i snitt på alla gubbar.
Så har du 100% på en gubbe och inget på dem andra måste du räkna 100% delat i antal gubbar i tanken.
Camouflage funkar endast om du står stilla i minst 3 sekunder och då får du inte ens röra tornet.
Sen när du får T-43an ska du investera i wet ammorack med tanke på att T-43 & T-44 har väldigt känsliga sådana.

Permalänk
Medlem

Spelade det någon roll alltså om man rörde på tornet? Hade för mig att det räckte med att stå still men man kunde röra tornet.

Sen ska man tydligen stå bakom en buske, inte mitt i en buske för optimalt camo.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Krucix:

I regel brukar det fungera bättre om du kör en xtra skill på alla gubbar åt gången med tanken på att själva %en räknas i snitt på alla gubbar.
Så har du 100% på en gubbe och inget på dem andra måste du räkna 100% delat i antal gubbar i tanken.
Camouflage funkar endast om du står stilla i minst 3 sekunder och då får du inte ens röra tornet.
Sen när du får T-43an ska du investera i wet ammorack med tanke på att T-43 & T-44 har väldigt känsliga sådana.

Vilket tur att jag bara tog en av varje:) tack för tipset. Men kanske går över till kv-13. Får man inte ens röra tornet? ojojoj. Svårt att snipa med ryska tanks. Men men har rep skill nu i alla fall:) De behövs på T-34 och T-34-85 har svagt pansar. ena som inte tränger igenom är typ tire 1-2 och kanske 3:) Ska nog prova den nya t-50 tanken gillar när det går fort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det vore då i alla fall logiskt om du måste stå bakom buskar för att få bonus av dem...

Skrivet av Krucix:

Om du måste se till så att du inte rör på tornet för att förbli gömd så förklarar de en hel del tillfällen där jag har undrat hur i helvete de har kunnat sett mig utan att fuska på något sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krucix:

Synd bara att det sitter en Tier 7 pipa på den...

den är mkt bättre än t44!

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av dibb:

den är mkt bättre än t44!

Det har du rätt i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoster:

Om du måste se till så att du inte rör på tornet för att förbli gömd så förklarar de en hel del tillfällen där jag har undrat hur i helvete de har kunnat sett mig utan att fuska på något sätt...

Är endast light tanks som får röra på tornet utan att cammo breakar.
TDs får röra på pipan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vilket tur att jag bara tog en av varje:) tack för tipset.

Tror du missförstod mig, du bör köra samma skill på alla gubbar för att få mer nytta av det.
T ex köra upp repair på samtliga gubbar innan du går in på nästa skill.

Permalänk
Skrivet av Krucix:

Tror du missförstod mig, du bör köra samma skill på alla gubbar för att få mer nytta av det.
T ex köra upp repair på samtliga gubbar innan du går in på nästa skill.

Jaså. Jaha vad man gör fel då:) Gör om det dock är det en gubbe som ligger på 95% på grund av det var en mindre med T-34.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jaså. Jaha vad man gör fel då:) Gör om det dock är det en gubbe som ligger på 95% på grund av det var en mindre med T-34.

Jag har gjort samma sak på Betan, sedan fick jag det förklarat för mig så nu kör jag repair på alla i första hand på heavies och meds.
På arty och TDs kör jag cammo först.

Permalänk
Skrivet av Krucix:

Jag har gjort samma sak på Betan, sedan fick jag det förklarat för mig så nu kör jag repair på alla i första hand på heavies och meds.
På arty och TDs kör jag cammo först.

mmm:) ordnat nu repair på dom jag kan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har de satt nått datum för när de ska ändra det ryska trädet? Dvs KV blir ersatt av två olika KV's, KV3 blir ersatt av nått och IS4 förflyttad till tier 10.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Uhm, hur är bäst att klättra i tyska trädet för att få fram både e-100 och e-50? har Pzkpfw III/IV nu ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Uhm, hur är bäst att klättra i tyska trädet för att få fram både e-100 och e-50? har Pzkpfw III/IV nu ^^

Jag skulle ta nästa tank -> VK 3001(H) -> Panther som sen leder mot E-50 och -> VK 3601(H) som leder till E-100.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Har de satt nått datum för när de ska ändra det ryska trädet? Dvs KV blir ersatt av två olika KV's, KV3 blir ersatt av nått och IS4 förflyttad till tier 10.

Q1 2012 enligt http://game.worldoftanks.eu/news/general_news/world_tanks_rel...

Permalänk
Medlem

Tackar, där var den jag sökte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

2012 någon gång?

Soviet tanks
light tanks T-50, T-50-2 Q3 2011
tank destroyer SU-85 (I) Q4 2011
tank destroyers SU-100M-1, SU-101 (Uralmash-1), SU-122-54 Q4 2011
heavy tanks KV-1, KV-2, KV-4, Т-150, ST 1, Object 252 Q1 2012

*edit* Bah sent ute som vanligt. ;o

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Jag skulle ta nästa tank -> VK 3001(H) -> Panther som sen leder mot E-50 och -> VK 3601(H) som leder till E-100.

Okey, jag funderade nästan på det också^^ bra o höra nån åsikt från någon annan