Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Jag är ändå förvånad över att det är såpass mycket buggar och problem som inte är relaterade till just multiplayer/serverinfrastruktur...

Känns som att dom kommer få köra mkt sovsäck på DICE-kontoret om dom ska reda ut allt det strulet + trycka skivor och distribuera på 1 månad!

Permalänk
Medlem

Till alla som klagar på buggar hit och dit, skriv upp dem i battlelog forumet och inte här plus i stort sett allt ni skriver har redan tagits upp av någon annan då folk spelet en hel del i sen i tisdags.

Lättaste sättet att joina en server är att sortera efter Metro, 1-5 slots lediga och sortera efter hur många players det är på servern, i nio fall av tio kommer man in.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

vad är lösenordet till caspian servern ? D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Night Vision är lite OP, här är en liten film där jag visar de i stage 2+3.
http://www.youtube.com/watch?v=-KP4Rm6BECI&feature=player_det...

Nja OP, det fyller sin funktion, sen är m249 lite OP dock, det är en annan sak

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Skrivet av IgelQott:

Var inte menat att vara nedlåtande, men om du nu förstår dig på hårdvara, så varför så förvånad ?

Grafik på youtube (sålänge du inte scalar upp det till fullskärm) kommer alltid se bättre ut, pga det lilla formatet, samma logik som med bilder, ta en bild och scala upp den, det blir sämre kvalité ju större bilden blir.

sen spelas det på tv apparater som är 40-50 tum, och man sitter närmre skärmen oftast, vilket bidrar på samma sätt.

Nej jag vet att det inte var menat. Jo det är klart det du säger. Man ställde väl för höga förväntningar och hoppades på ett mirakel med konsolernas hårdvara. Sen är det klart att jämföra med en youtube video inte är riktigt rättvist. Men helt ärligt tycker jag att grafiken ser sämre ut än det dom visat tidigare.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

videokilledtheradiostar men fungerar inte på alla utav dem.

Visa signatur

OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Sry om jag inte har hängt med helt. Vad är grejen med caspian border servrar? Var inte betan endast metro?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Mer frustrerande att folk är odödliga när dom blir återupplivade då e de ju bara stå där tills dom tömt maggen å sen skjuta, löjligt.

Sen hur verkligt är det att skjuta genom ett par meter tjocka stenar?

blev dock aldrig dödad i en fallskärm i BC2 när jag spawnade men jag spelade bara ~100h totalt.

1. Beta / du klagar på att bli spawndödad, men du vill kunna döda de som blir upplivade? jag anser att de inte ska vara odödliga, men jag har inte varit med om det eller testat det, visste faktiskt inte om det, men lägg en post på EA forumet om att ta bort det.
2. Beta
3. Okej då är vi 2 som inte varit med om samma saker.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Ser ju ut som nå flash-relaterat problem typ

det är ej in browser utan Origin klienten som man laddar ner.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

Har ej läst hela tråden men jag har problem med att få BF3 beta igenom origin, när jag klickar på "butiken" så är det bara en grå ruta. Någon som har samma problem? jag har om installerat och laddat ner ny version.

såhär ser det ut:

http://img190.imageshack.us/img190/9730/originp.jpg

Hade samma sak, bara låt den stå en minut lr nåt så kmr den.

Permalänk
Medlem

Är det på origin man slangar hem betan? (sidan verkar överbelastad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

videokilledtheradiostar men fungerar inte på alla utav dem.

tror dom bytt lösen, för jag kommer nt in på en enda server :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaffy:

Hade samma sak, bara låt den stå en minut lr nåt så kmr den.

Jo det verkar ju bero på överbelastning, den får inte ner något content att visa. ( Verkar vara många som har samma problem)
Sen att den inte ger nått errormeddelande istället är ju olyckligt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse:

Sry om jag inte har hängt med helt. Vad är grejen med caspian border servrar? Var inte betan endast metro?

De vill väl testa den men lite halvt som halvt inofficiellt sådär, det är därför de byter lösen och ger ut till folk lite då och då så random folk ska kunna få testa banan.

Visa signatur

OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem

Ok betan laggade sönder på: AMD Athlon II X4 620 samt XFX Radeon HD 5750 512MB GDDR5 ...

Så har beställt ett GTX 570 nu. Tror ni jag kommer kunna spela med lite mindre lagg med det i? Har fortfarande samma processor i dock.

Ska ändå köpa ny dator snart så går lika bra att beställa grafikkortet nu tänkte jag.

Visa signatur

Fractal Design Define R3. ASRock Z68 Extreme3 GEN 3. CPU i5 2500K. Corsair 8GB.
SSD 120GB Corsair Force 3. 1TB Samsung spinpoint F3. Corsair HX 750W. GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0

Permalänk
Medlem

Haha, hur kommer jag in i spelet ens? Måste man starta det via webbläsaren? Blir bara en svart ruta och så står det "BETA" högst upp till höger när jag gör det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Tro mig, långt från OP, det är IR eller deras IR + NV, men hur som helst så markerar siktet kanske hälften av alla fiender framför dig, alla andra sjunker in i samma färg som omgivningen. Jag har inte blivit mördad av en enda person med IR, det är inte så roligt som det låter, kanske buggat.

Permalänk

Hmm, bara jag som har problemet "Server is full" så fort jag försöker gå in på en server?

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av €ric:

Provade men tyckte det störde allt för mycket, ser gubbarna utan att omgivningen lyser grönt.

Permalänk
Medlem

Precis testat på både PC och Xbox 360 nu och måste sätta vilket bättre lir det blir på xboxen blir mycket mer spel. Där kan man åtminstone Springa runt lite utan att bli döda hur lätt som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Hmm, bara jag som har problemet "Server is full" så fort jag försöker gå in på en server?

Testa flera servar, och se till att 5+ är i kryssat.

Permalänk
Medlem

kan inte joina nån server, nån som kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av el30:

Haha, hur kommer jag in i spelet ens? Måste man starta det via webbläsaren? Blir bara en svart ruta och så står det "BETA" högst upp till höger när jag gör det?

Vänta en stund, kan ta sin tid i början.
Se till att du har rätt drivrutiner nerladdade med!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flipen:

Ok betan laggade sönder på: AMD Athlon II X4 620 samt XFX Radeon HD 5750 512MB GDDR5 ...

Så har beställt ett GTX 570 nu. Tror ni jag kommer kunna spela med lite mindre lagg med det i? Har fortfarande samma processor i dock.

Ska ändå köpa ny dator snart så går lika bra att beställa grafikkortet nu tänkte jag.

Min x6a 3.7ghz ligger konstant 90% på alla cores när jag spelar Caspian Border.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Tro mig, långt från OP, det är IR eller deras IR + NV, men hur som helst så markerar siktet kanske hälften av alla fiender framför dig, alla andra sjunker in i samma färg som omgivningen. Jag har inte blivit mördad av en enda person med IR, det är inte så roligt som det låter, kanske buggat.

Jag har kört med det ganska mycket nu i stage 2+3 och tycker de är äckligt enkelt att döda folk. Man ser direkt vart folk är. Men som du säger så ibland smälter dem in i omgivning men man ser fortfarande dem ganska enkelt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

De vill väl testa den men lite halvt som halvt inofficiellt sådär, det är därför de byter lösen och ger ut till folk lite då och då så random folk ska kunna få testa banan.

Man kan ochså fixa Chrome, installera addonet på denna sidan: http://www.coderah.com/?p=394

Sen är det bara att köra

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

kan inte joina nån server, nån som kan?

förklara lite mer ingående hur du menar att du inte kan...error medelanden elr

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av nanberg8:

"videokilledtheradiostar", som det har sagts förut. Det funkar bara på EU's testservrar tror jag, så sortera på "EU testing" för att få fram dem rätta

Skrivet av Zednosius:

Någon CM skrev att caspian border servrarna kickar alla efter en match för att fler ska ha chansen att få spela.

Usch då... Det verkar tyvärr stämma.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av radioactiv:

Vad kan det bero pa? Servern kanske ar full tex?

Edit: Jag kollade upp det at dig. Tydligen betyder Server is full att servern ar full pa engelska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Man kan ochså fixa Chrome, installera addonet på denna sidan: http://www.coderah.com/?p=394

Sen är det bara att köra

Skrivet av Newklear:

"videokilledtheradiostar", som det har sagts förut. Det funkar bara på EU's testservrar tror jag, så sortera på "EU testing" för att få fram dem rätta

^^^^