Permalänk
Medlem

Runt 25 000kr ut, jobbar inom IT på en bank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avergale:

Gött då ska jag hålla utkik efter dig. Går du NIT eller någon annan linje?

Började på NIT 2007 men bytade till systemutveckling istället.. Läser sista året nu...

Permalänk
Medlem

26.500 som programmerare, 3årig datavetenskap på GU. Dock har jag inte fått ut examen än, har några tentor kvar. Börja precis på första jobbet efter utbildningen, vilket är som konsult men blev kickad från första uppdraget redan efter en vecka :P. Inte bra när företag skjuter sina projekt på framtiden.

Permalänk
Medlem

Brutto: ca 33 000
Netto: ca 21-22 000
Arbetstid: 365/24/7 skift
Veckotid: 38h
Utbildning: tekniskt gymnasium + 2år KY
Ålder: 35

Yrke: Nätdriftingenjör/supporttekniker

Permalänk
Medlem

Brutto ca 23 000
40h / v
Billackerare, skitjobb=skitlön:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dero:

Brutto ca 23 000
40h / v
Billackerare, skitjobb=skitlön:/

var som tusan, har alltid trott att ni fick ganska bra betalt.
Men är vell bara dessa få som sysslar med motiv då kanske.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Asså, lol

Säljer tidningar varje helg, 1h lördag, 1h söndag. Tjänar ca 250:- på det, dvs 125kr/h. Månadslön.. ca 1000-1300 beroende på dricks.

Måste skaffa riktigt arbete :3

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

var som tusan, har alltid trott att ni fick ganska bra betalt.
Men är vell bara dessa få som sysslar med motiv då kanske.

Desvärre inte, har iof lite lägre än medelönen då bara ca3år erfarenhet +1-2år som spacklare slipare innan. Runt 25-26k med lite längre erfarenhet är väl ungefär medel.
Trots höga priser försvinner det mesta i material/avgifter mm.
Fast o andra sidan händer det ju att "småsaker" glöms bort i kvittorna + En del roliga bytesgrejer folk kommer med, kommer aldrig glömma en närliggande pizzeria som ville hellacka 2 bilar o betala med pizzor ok att pizza är gott men....
Faktiskt ingen aning hur det ser ut för motivlackare.

Permalänk
Medlem

Jag slaktar i norge och nu har jag ~189 svenska i timmen.
Har kontrakt till jul och får 11kr mer i september, efter jul ytterligare elva om jag stannar.
Gesällbrev vill jag ta då det ger 8,50/h mer i grundlönen
Handlar till 90% i sverige, så pengarna räcker mycket bra.

Jobbar sköna tider, 06.30-14.30, gott om förmåner och grejer. Lunch på jobbet 25kr, middag samma.
Sen är det ju gratis middag om man jobbar övertid och fet löneökning på det, helgjobb ger rimlig ersättning också

22år, 3 års erfarenhet

Permalänk
Medlem

Precis fått löneförhöjning till 25 000:-/månad. Jobbar som NOC-tekniker.

Permalänk
Medlem

25 000 innan skatt.
Kyltekniker med tre års erfarenhet.
Just det; Provanställd.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martiis:

25 000 innan skatt.
Kyltekniker med tre års erfarenhet.
Just det; Provanställd.

Var det inte lastbil innan??

Permalänk
Medlem

För närvarande arbetar jag på Stena som 2:e fartygsingenjör. Får ut ca 34k i månaden innan skatt vilket är ganska bra för ett svenskt rederi med tanke på att det är 1:2 system (ombord 10 dagar i månaden och hemma 20).

Vill man tjäna bra är det dock Norge som gäller. Har sökt nytt jobb på flytande plattform, sen om man får det är ju en annan sak. En fd klasskompis som gick ut samtidigt som mig arbetar där och han får ut i runda slängar 50.000SEK i månaden efter skatt, också 1:2 system. Efter att ha arbetat sig upp några år kan man som Chief få ut ca det dubbla.

Får jag inte jobb där blir det troligen något annat inom offshore, ex bojlastare. Där är det 1:1 system som gäller dvs man är hemma lika länge som man är ute, sen rullar det som fan osv men lönen är nästan lika bra som på plattform.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Customer Service Coordinator - 18500 kr(Just nu, för 1000 kr löneökning nu i Oktober).
Jobbar skift arbete. Så får runt 22000 kr innan skatt.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Var det inte lastbil innan??

Stämmer alldeles utmärkt. Slutade med det för en månad sedan

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Netto: ca 16000
Brutto: 21500

Arbetstid: ~07.30-16.30
Veckotid: 40h
Utbildning: Gymnasium och ett halvår högskola (nätverk och systemadministration högskolan i Skövde) innan ja hoppade av pga att jag fick jobb.
Ålder: 21, född 90.
Tjänstetelefon

Tillsivdareanställning Skövde Kommuns IT-avdelning, IT-tekniker. Jobbar med first och secondlinesupport. Gör även beställningar av ny hårdvara samt ibland installationer.

Hade turen att få "fast" i somras och tycker att jag tjänar hyffsat med tanke på min ålder och utan högskoleutbildning. Började november 2009 så har snart vart här i två år.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

20500kr före skatt. 3års utbildning som it tekniker på gymnasium. Jobbat i ca 3 månader.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

20 500:- brutto som supporttekniker. 3 år på IT-gymnasium, 1 år på högskola (strökurser), 1 års erfarenhet, 2 år KY.

Känner mig lite överkvalificerad och underbetald, och det är ett helvetiskt pendlaravstånd (är borta närmare 12 timmar om dagen). Men det är ett jobb i alla fall...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

19850:- i grundlön. Elektriker, förstaårsmontör.
Har dock tillägg på 8-12 kr/tim för all arbetad tid. Brukar ligga runt 21500:- brutto.

Blir andraårsmontör strax efter jul, då med 22k i grundlön, sen 24k som tredjeårsmontör och 27-28k som fullbetald.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraLord:

19850:- i grundlön. Elektriker, förstaårsmontör.
Har dock tillägg på 8-12 kr/tim för all arbetad tid. Brukar ligga runt 21500:- brutto.

Blir andraårsmontör strax efter jul, då med 22k i grundlön, sen 24k som tredjeårsmontör och 27-28k som fullbetald.

Ja jävlar vad upp det går. Jag hade 16500 som förstaårsmontör.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

37k brutto.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraLord:

19850:- i grundlön. Elektriker, förstaårsmontör.
Har dock tillägg på 8-12 kr/tim för all arbetad tid. Brukar ligga runt 21500:- brutto.

Blir andraårsmontör strax efter jul, då med 22k i grundlön, sen 24k som tredjeårsmontör och 27-28k som fullbetald.

Jag har 24,5k i grundlön som förstaårsmontör:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Är 19år gammal och har precis gått ut gymnasiet samt börjat på högskola, förra sommaren hade jag 125kr/h+semester ersättning och sommaren innan hade jag 100kr/h+semester ersättning.

Senaste året har jag jobbat en del mer och även startat ett eget företag, min lön har varit lite olika men det jag har jobbat som timmanställd på företag på sistone har legat runt 150kr/h+semester ersättning dock drar jag in en del mer/timma genom mitt företag men sen finns det inte samma mängd jobb där medan jag kan gå och jobba i princip hur mycket jag vill för 150kr/h. Genom mitt företag så tar jag sällan betalt per timme utan det handlar oftast om utfört arbete så lönen är oftast direkt proportionell till min effektivitet samt hur mycket arbete jag har.

Kan säga att jag jobbar som utvecklare/programmerar huvudsakligen nuförtiden, jag har jobbat som lite olika förut bl.a. support, service-tekniker (hjälpmedel), it-tekniker, nätverks-administration, lagerarbetare, blandat på tv-butik, målare, modifikation och reperation av småelektronik (höll på med detta rätt mycket under högstadiet vilket drog in en hel del pengar åt mina dyra intressen), reklamutdelare, tidnings-försäljning (kvällsposten), trädgårdsarbete samt liknande (huvudsakligen gräsklippning, ogräsrensning och liknande, inte så bra betalt men det var när man gick i 6-7 eller så och då var ca 70kr timmen hyfsat). Sen har man väll även gjort en hel del annat som man inte kommer ihåg men man har ju alltid gjort något för att tjäna pengar ända sedan man var en liten knatt på 5-6år och ville ha pengar till lego samt liknande. Dock har det medfört till att folk som inte känner en tillräckligt bra kallat en bortskämd och liknande bara för att man alltid haft allt man vill ha; men i själva verket så har jag ju alltid jobbat och sparat ihop till allting själv.

Mina föräldrar har alltid varit väldigt pushande på att om man vill ha något här i livet så får man allt jobba för det själv annars förtjänar man inte det så utav den anledningen har jag aldrig direkt fått något av mina föräldrar (i alla fall inte något av direkt värde och det är lätt försummbart i förhållande mot vad jag har tjänat ihop till själv). När man var liten så var man alltid avundsjuk på kompisar som fick leksaker, tv-spel, hade dator, internet och allt annat möjligt men man blev ju driftig och entreprenörsaktig av det. T.ex. så störde jag mig så mycket på att inte ha internet så mycket att jag faktiskt betalade mamma för vad bredband kostade så att vi kunde ha bredband i högstadiet och början av gymnasiet men sen när mamma skaffade laptop och började använda internet så sa hon att jag inte behövde betala längre för hon skulle ändå ha kvar bredbandet om jag inte ville ha det vilket var snällt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Blir mellan 17000kr till 22000kr brutto.

Egna tider, bestämmer semester, har roligt, leka viking, spela spel och editerar videoklipp.

Utbilding, Kock. Jobb, Youtube Partner.

Bara på reklam intäkterna?? Shit man kanske ska sadla om alltså

Permalänk

före skatt 38295kr/mån + bonusar. Jobbar på IT på en investment bank ;-).

Visa signatur

hälsningar Robin
blog.iRobin.se
Jag har twitter, @iRobindotse

Permalänk
Medlem

Utmätning av lön, så får 6500;- i handen varje månad.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Elektriker, 27100kr netto denna månad.

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpeedKing:

före skatt 38295kr/mån + bonusar. Jobbar på IT på en investment bank ;-).

Kan man som IT & ekonomi-intresserad få ett sådant jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Kan man som IT & ekonomi-intresserad få ett sådant jobb?

Idag räcker det inte med att vara "intresserad", man måste (i princip) ha en utbildning i ryggen. Sedan är det verkligen inte vem som helst som kan få jobb på en bank inom det området.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

Så dags att passera 30 000:- som elektriker skönt att räknas som en fullbetald. Nu börjar resan mot 35000:- som jag har som mål att tillslut tjäna....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2