Mystiskt grafikproblem på Dirt 3 eller hårdvara?

Permalänk

Mystiskt grafikproblem på Dirt 3 eller hårdvara?

Hej!

Jag har nog aldrig sett något liknande problem förut, och tänkte kolla med er om ni har en idé vad det skulle kunna vara.
Det som händer är att när jag spelar Dirt 3, är det inga problem men om jag krockar i någon vägg eller liknande så blir bilden så där som ni ser den tidpunkten krocken sker, men det hackar inte eller något utan bilden blir bara så där konstig. Kan säga att det bara händer när jag krockar och aldrig annars.
Jag har dessutom testat diverse drivrutiner osv, men inget till något nytta och jag börjar tvivla på att det skulle kunna vara hårdvara då datorn fungerar bra i andra spel och bra i övrigt, men jag har ju ändå ingen aning.

Spec:

Core 2 quad Q6600 @ 3.0ghz
4GB ram
Geforce 8800gts
1TB hdd
HX620W nätdel

Datorn är testad i de flesta test och den är 100% stabil, så det är ju inget där.

Tack på förhand!

/Fahmi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahmi1991:

Hej!

Jag har nog aldrig sett något liknande problem förut, och tänkte kolla med er om ni har en idé vad det skulle kunna vara.
Det som händer är att när jag spelar Dirt 3, är det inga problem men om jag krockar i någon vägg eller liknande så blir bilden så där som ni ser den tidpunkten krocken sker, men det hackar inte eller något utan bilden blir bara så där konstig. Kan säga att det bara händer när jag krockar och aldrig annars.
Jag har dessutom testat diverse drivrutiner osv, men inget till något nytta och jag börjar tvivla på att det skulle kunna vara hårdvara då datorn fungerar bra i andra spel och bra i övrigt, men jag har ju ändå ingen aning.

Spec:

Core 2 quad Q6600 @ 3.0ghz
4GB ram
Geforce 8800gts
1TB hdd
HX620W nätdel

Datorn är testad i de flesta test och den är 100% stabil, så det är ju inget där.

Tack på förhand!

/Fahmi

http://solidcdn.com/files/27d81/dirt3_game_2011-10-10_22-22-2...

Sluta krocka?

Nej, men jag tror det är en effekt i spelet? För blir så för mig med i Dirt3 och har inte tänkt så mycket på det.

Permalänk
Medlem

Feature, inte bugg Oroa dig inte.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem

Det är nog en feature i spelet, om det verkligen hade varit hårdvaru/drivrutinproblem så skulle det varit samma effekt på HUDen också som är helt normal.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem

Kan helt säkert säga att det är en feature i spelet, får bilden också sådär när jag krockar, och jag har kört spelet ett tag.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk

Hejhej, Har ett 570, ser precis samma sak, det skall nog vara där som en feature i spelet. Det ska se ut som om du får en "störning" och därför får du sådana färger.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]

Permalänk

Åh men va skönt och höra