Permalänk
Medlem

Värt med iphone 3gs?

Hej alla sweclockare!

Jag känner att det är dags att skaffa en ny mobil och tänkte då satsa på en så kallad smartphone. Jag letar inte efter det bästa men något som flyter på och känns bra är ju aldrig fel.
Jag har funderat på att köpa en Iphone 3gs från telia (2400 kr) men just den modellen har ju några år på nacken så jag undrar om det finns något mer prisvärt för ungefär samma peng +- några hundra.

Kan ju tillägga att jag helst vill att det ska finnas HELTÄCKANDE skal (dvs, läderskal där man kan öppna en flik i fram) då jag är lite småklumpig.

Tack på förhand! ^^

Permalänk
Skrivet av Ithorion:

Hej alla sweclockare!

Jag känner att det är dags att skaffa en ny mobil och tänkte då satsa på en så kallad smartphone. Jag letar inte efter det bästa men något som flyter på och känns bra är ju aldrig fel.
Jag har funderat på att köpa en Iphone 3gs från telia (2400 kr) men just den modellen har ju några år på nacken så jag undrar om det finns något mer prisvärt för ungefär samma peng +- några hundra.

Kan ju tillägga att jag helst vill att det ska finnas HELTÄCKANDE skal (dvs, läderskal där man kan öppna en flik i fram) då jag är lite småklumpig.

Tack på förhand! ^^

jag har en 3gs som jag köpte för ca 2års sedan, den funkar bra men har börjat lagga lite för mig sedan ios 5 kom ut. Väldigt störande och vet inte riktigt om man kan fixa det på något sätt. Tror det finns andra alternativ som du kanske borde köra på istället.

Permalänk
Medlem

Max 1000 spänn skulle jag ge för en 3GS. De är nästan 2.5 år gamla nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ithorion:

Hej alla sweclockare!

Jag känner att det är dags att skaffa en ny mobil och tänkte då satsa på en så kallad smartphone. Jag letar inte efter det bästa men något som flyter på och känns bra är ju aldrig fel.
Jag har funderat på att köpa en Iphone 3gs från telia (2400 kr) men just den modellen har ju några år på nacken så jag undrar om det finns något mer prisvärt för ungefär samma peng +- några hundra.

Kan ju tillägga att jag helst vill att det ska finnas HELTÄCKANDE skal (dvs, läderskal där man kan öppna en flik i fram) då jag är lite småklumpig.

Tack på förhand! ^^

Du kanske kan ta en ipgone 4 ist? är inte så fruktansvärt mycket dyrare än en 3gs jämfört med övriga nya mobiler?

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk

Samsung har ett par trevliga lurar, snöa inte in dig på iphone.

Såg den här annonsen:

http://www.sweclockers.com/annons/61221-samsung-galaxy-s-wifi...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Skrivet av Bad Habit:

Samsung har ett par trevliga lurar, snöa inte in dig på iphone.

Såg den här annonsen:

http://www.sweclockers.com/annons/61221-samsung-galaxy-s-wifi...

Det är ju dock ingen telefon

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Skrivet av jemtegrannen:

Det är ju dock ingen telefon

Hehe, där ser man Men kolla på galaxy 1, den lär ju vara billig nu...

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på några samsung också så som Xcover, Nexus S, galaxy S. Dock så har jag hört att galaxy S oftast har problem med sin GPS vilket är lite avskräckande.

Hur gammal är Galaxy S föresten?

Permalänk
Medlem

Jag hoppar in i tråden då jag funderar på exakt samma sak. Dock så ligger mitt intresse vid en Samsung Galaxy S GT-i9000 eller Samsung Google Nexus S. Vilka av dom två passar bäst om man vill kunna ringa/smsa/surfa/spela med osv? Kan ju tillägga att det är viktigt att GPSen funkar bra.

Sen så undrar jag hur fungerar när det kommer till att uppgradera androidoperativet? Jag vet att iOS släpps till alla iphones och att alla har möjligheten att uppgradera sitt operativ dock så är jag osäker på hur det är med android. Jag har för mig att det bara släpps till dom nyare mobilerna eller har jag fel?