Permalänk
Medlem

g35 eller g930?

Tjena, dags att köpa headset då jag sitter med ett par lurar för 60 spänn som jag haffade sist jag var på citygross :D!
står mellan g35 och g930
spelar ärligt talat inte så stor roll för mig om dom är trådlösa eller ej
är det värt att lägga dom extra hundralapparna för att få g930 ?
ni får gärna komma med andra tips också allt är välkommet, vill väl lägga max 1,5-2k

Permalänk
Medlem

Skillnaden är som sagt om du vill ha det trådlöst eller inte:P så om det inte spelar någon roll för dig ta G35 och spara dom extra hundringarna till lite skumpa på nyår!:D

Visa signatur

<Dator> Chassi: Fractal Design Torrent | CPU: Amd 9950X3D | CPU Kylare: Noctua NH-D15 G2 | MB: Msi X670E Gaming Plus WIFI | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL30 | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB | GPU: Asus RTX 3080Ti Strix

Permalänk
Medlem

Har inte testat g35, men köpte nyligen ett g930 från Webhallen som jag sitter med nu. Är hittills väldigt nöjd, de saker jag reagerat på är:

+ Micken är bra, mutefunktion dels på hörlurarna och dels när man fäller upp micken
+ Ljudet är över förväntan
+ Batteritiden är tillräcklig för mig, man kan såklart alltid ladda medan man använder dem om det krisar
+ Trådlöst är tillräckligt bra för mig.. bor i en ganska stor 1a, tunn betongvägg mellan dator och kök och har inga problem med kontakt däremellan.

- Har ingen som helst användning av knapparna på sidan av luren (G1,G2,G3) hittills.. kanske dyker det upp nåt.
- Har tappat kontakten i 3-4 sekunder några gånger hittils (köpte dem nyligen), då de verkar connecta om.. det hände dock första dagen jag använde dem och inte sen dess, vet inte varför.
- Mjukvaran som följde med vägrade starta och hängde sig bara, t¨laddade ner senaste från logitechs hemsida och dom funkar (Win7 -x64)
- Kan inte byta ut 'kudden' i bygeln, som man tydligen kan på den trådade modellen?

Vore kul att höra om nån som har testat ett g35

Permalänk
Medlem

som jag har förstått det så är väl g35 vanliga 3,5mm och g930 USB, men jag kan ha fel.
det är ju i så fall något att tänka på.

annars är det som sagt bara att g930 är trådlösa som är skillnad, så köp ett par g35 isf.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=435893

Säger bara , KÖP

Bästa lurarna jag haft

+ Bra mikrofon!
+ Svin bra ljud , älskar det virtuella 7.1 ljudet i BF3!
+ Skön passform , man kan byta ut kuddarna i bygeln så dom passar vem som helst. Skön att dom är isolerande så man inte hör sin högljudda dator
+ bra programvara

Det enda minus är att sladden har korvat ihop sig , men det gör inte så mycket

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk

g35 är riktigt bara och helt klart värda sitt pris
som folk innan har sakt så är både micen och ljudet väldigt bra.
det enda som är lite jobbigt med g35 är att sladden är väldigt stel och tar ett tag innan den är mjuk men annars är allt annat bra.
sen beror det på ifall du vill ha med eller utan sladd tror inte det är nån större skillnad i ljudet så.
och sen drivs båda med usb

Visa signatur

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Permalänk
Skrivet av morxy49:

som jag har förstått det så är väl g35 vanliga 3,5mm och g930 USB, men jag kan ha fel.
det är ju i så fall något att tänka på.

annars är det som sagt bara att g930 är trådlösa som är skillnad, så köp ett par g35 isf.

Båda dessa lurar har USB anslutning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulanka:

Tjena, dags att köpa headset då jag sitter med ett par lurar för 60 spänn som jag haffade sist jag var på citygross :D!
står mellan g35 och g930
spelar ärligt talat inte så stor roll för mig om dom är trådlösa eller ej
är det värt att lägga dom extra hundralapparna för att få g930 ?
ni får gärna komma med andra tips också allt är välkommet, vill väl lägga max 1,5-2k

Jag har haft båda, och det är mer skillnad mellan G35 och G930.

G35
+ "Billig"
+ Bra ljud
+ Surround
+ Sköna, dock är nackproblem ett faktum vid längre sessioner
- Tunga
- Knaster när man inte spelar, dvs surfar.

G930
+ RIKTIGT sköna
+ lättare än lillebror
+ lång räckvidd
+ bra batteritid (jag brukar få 10 timmar i BF3)
+ trådlösa (åh herregud va underbart det är! )
+ 5.1 surround, funkar skitbra!
- Knaster vid skrivbordsmiljö, samma problem som med G35.
- Dyra
-------------------

Ska summera det lite lätt...
Ska du [B]bara/B] spela med dem, och kanske har ett stereosystem du använder vid surfning på Swec osv, G930 alla dagar i veckan. Jag är skitnöjd med mina, jovisst, det gjorde ont i plånboken, men det är helt underbart att slippa bry sig om sladdar runt omkring, tänk dig sj, kunna sitta på skype samtidigt som man skiter!

MEN
Är tanken att du ska ha headsetet vid vanligt användande också, och även att du klarar dig utan 5.1 surrounded (funkar också riktigt bra) så ska du aldrig ens tänka på G35/G930. Aldrig. Det är ett helvete att surfa med dem, såfort man rör musen så knastrar det och håller på.

Finns bättre Sennheiser osv i 1500 - 2k prisklassen, som även är trådlösa.

Bara att citera om det är något du undrar över
http://cdon.se/hemelektronik/h%C3%B6rlurar/tr%C3%A5dl%C3%B6sa...

Mvh

Edit*

Skrivet av xeno95:

Säger bara , KÖP

Bästa lurarna jag haft

+ Bra mikrofon!
+ Skön passform , man kan byta ut kuddarna i bygeln så dom passar vem som helst. Skön att dom är isolerande så man inte hör sin högljudda dator
+ bra programvara

Har du haft några som helst problem med knaster osv? (verkar sitta i USB porten, eller i sladden)

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Enda jag kan klaga på mitt G35 är att sladden kan bli väldigt jobbig eftersom den är såpass stel.
Dock har jag sett väldigt många trådar på swec där folk haft problem med drivrutinerna.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Medlem

Du kanske ska titta på Asus Vulcan, plockade hem ett par förra veckan, ljudet är riktigt bra, micen över förväntan samt att det är ANC med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

G35
+ "Billig"
+ Bra ljud
+ Surround
+ Sköna, dock är nackproblem ett faktum vid längre sessioner
- Tunga
- Knaster när man inte spelar, dvs surfar.

G930
+ RIKTIGT sköna
+ lättare än lillebror
+ lång räckvidd
+ bra batteritid (jag brukar få 10 timmar i BF3)
+ trådlösa (åh herregud va underbart det är! )
+ 5.1 surround, funkar skitbra!
- Knaster vid skrivbordsmiljö, samma problem som med G35.
- Dyra
-------------------

Ska summera det lite lätt...
Ska du [B]bara/B] spela med dem, och kanske har ett stereosystem du använder vid surfning på Swec osv, G930 alla dagar i veckan. Jag är skitnöjd med mina, jovisst, det gjorde ont i plånboken, men det är helt underbart att slippa bry sig om sladdar runt omkring, tänk dig sj, kunna sitta på skype samtidigt som man skiter!

MEN
Är tanken att du ska ha headsetet vid vanligt användande också, och även att du klarar dig utan 5.1 surrounded (funkar också riktigt bra) så ska du aldrig ens tänka på G35/G930. Aldrig. Det är ett helvete att surfa med dem, såfort man rör musen så knastrar det och håller på.

Finns bättre Sennheiser osv i 1500 - 2k prisklassen, som även är trådlösa.

Bara att citera om det är något du undrar över
http://cdon.se/hemelektronik/h%C3%B6rlurar/tr%C3%A5dl%C3%B6sa...

Mvh

Edit*

Har du haft några som helst problem med knaster osv? (verkar sitta i USB porten, eller i sladden)

Nepp , inga problem alls!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

Det ända jag kan klaga på med G930 är att ljudkvalitet på mikrofon inte är den bästa (dock har ingen jag har pratat med klagat), annars över förväntningarna.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

Jag har haft mina G35 bara en dag och det ända problemt jag har är att dom är riktigt tunga.
Sitter man rakt upp och lutar huvudet så hakan straxt under halsen börjar lurarna falla av.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Det ända jag kan klaga på med G930 är att ljudkvalitet på mikrofon inte är den bästa (dock har ingen jag har pratat med klagat), annars över förväntningarna.

Inte haft det problemet faktiskt, enligt dem jag snackar med så låter det tydligen "asfint". Kanske din mic som är felinställd?

Skrivet av HoBb3:

Jag har haft mina G35 bara en dag och det ända problemt jag har är att dom är riktigt tunga.
Sitter man rakt upp och lutar huvudet så hakan straxt under halsen börjar lurarna falla av.

En av anledningarna jag bytte till G930 (tillsammans med ett bra erbjudande). Hade ont i nacken efter kanske 2h spelande, nu dröjder det iaf 3- 5

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jag har också G35, och knastret en användare här beskriver har jag inte hört något.

Jag tycker att dom är riktigt bra, får in hela öronen, dämpar ljud "utifrån" ganska bra, bekväma att ha på sig även vid längre stunder, ljudet är bra, micken är också riktigt bra, men basen blev jag lite besviken på, antar att jag förväntat mig mer, för den är ju inte dålig.
Tycker inte alls att dom är på väg att ramla av för mig. Dock håller jag med om att sladden är jobbig, den verkar aldrig vilja räta ut sig. Och själva lurarna känns nästan lite ömtåliga, som att dom ska gå av om man böjer för mycket, men det tror jag inte att dom gör Jag ångrar inte mitt köp i alla fall.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

enda jag kan klaga på med g35 är som sagt sladden, den är ganska stel och om man drar nageln/skrapar den på bordskanten så hörs det jättetydligt i lurarna, men annars är dom helt kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Inte haft det problemet faktiskt, enligt dem jag snackar med så låter det tydligen "asfint". Kanske din mic som är felinställd?

Ja så dåligt är det väl inte, har ju hört klart sämre men har också hört bra mycket bättre. Därför använder jag en Blue Yeti som mikrofon nu

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft det där knastret, enda negativa med dessa hörlurar[G35] är att sladden gillar att rulla ihop sig. Jag måste dra ut den var 2-3 dag annars så har jag nästan bara 20-30cm sladd kvar.

Jag har däremot ett annat problem som jag inte vet om det beror på hörlurarna eller ej..

Men den ändrar volymbalansen av sig själv när jag höjer/sänker ljudet

Visa signatur

Intel I7 2600k @4,5Ghz | Gtx 480 Sli | Corsair Vengeance 16gb| Sabertooth P67 | Corsair Force 120gb | 2xCorsair Force 3 120gb | Corsair HX1000w | Fractal Design Define XL | Phobya DC12-260 | EK-Supreme HF | EK-CoolStream RAD XT 360 | 2xEK Water Blocks EK-FC480 GTX |

Permalänk
Medlem

jag har alltså förstått det som att folk tycker att g930 är bekvämare, så det blir nog dom.
Skit kul att tråden blev så stor :D!

Permalänk
Skrivet av xeno95:

Säger bara , KÖP

Bästa lurarna jag haft

+ Bra mikrofon!
+ bra programvara

Hört att dom har sjukdommen att dom går av efter ett tag. Rätta om jag har fel.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

det låter jätte skumt att logitech som är så pass bra tillverkare skulle släppa ett headset där en hel modell knastrar i tyst läge.
För mig så låter det helt bisarrt så jag tror tyvvär ni bara fått måndags ex :/

men jag kan återkomma och säga hur mina låter

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

väldigt bra pris på G35 532kr:) http://www.proshop.se/Horlurar-Headset/Logitech-G35-7%2c1-Sur... Jag undrar bara om man får de för 532kr för de finns ju inte i lager :S

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett G35 före G930 främst eftersom jag fick så bra pris på de.
Nu i efterhand så ångrar jag mig lite.
Då tyget på sladden redan gått sönder och får sladden att snurra sig på detta ställe :/

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Medlem
Skrivet av KentBrack:

Jag köpte ett G35 före G930 främst eftersom jag fick så bra pris på de.
Nu i efterhand så ångrar jag mig lite.
Då tyget på sladden redan gått sönder och får sladden att snurra sig på detta ställe :/

Haha ofta man hittar dig här din fule fan! Men jag håller med sladdjäveln blir dryg ibland. Annars är det ett bra headset och man fick det billigt med, köppte mitt på misco med swecs rabatt.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Haha ofta man hittar dig här din fule fan! Men jag håller med sladdjäveln blir dryg ibland. Annars är det ett bra headset och man fick det billigt med, köppte mitt på misco med swecs rabatt.

har sweclockers medlemmar nån slags rabattkod där ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeno95:

har sweclockers medlemmar nån slags rabattkod där ?

http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/8...

Senaste koden är sweclockers1337 tror jag, vi har fraktfritt där med tydligen, kolla igenom tråden så hittar du allt du behöver!

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Nu vet jag inte riktigt hur du har lyckats med det där men jag har aldrig haft knaster, varken med något av mina typ 3 par g35 och g930.

Jag väljer g35 alla dagar i veckan. Mycket mikrofon/ljud med de trådlösa pga bandbredds begränsningar.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Nu vet jag inte riktigt hur du har lyckats med det där men jag har aldrig haft knaster, varken med något av mina typ 3 par g35 och g930.

Jag väljer g35 alla dagar i veckan. Mycket mikrofon/ljud med de trådlösa pga bandbredds begränsningar.

Skumt..kan återkomma då jag får ny dator, kan ha att göra med moderkortet

Jag har aldrig haft minsta problem med ljud i mikrofonen osv?

Å andra sidan, jag skulle välja G930 alla dagar i veckan
Smaken är som baken!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Att inte välja trådlösa lurar är galenskap! Väldigt skönt att kunna ha på sig dem när man går iväg till köket eller dylikt och inte vill dåna med högtalare med ändå lyssna på musik eller dylikt. Knapparna på sidan är perfekta att styra Spotify med.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"