kingston usb minne 32gb formatering

Permalänk

kingston usb minne 32gb formatering

hej jag har 2 st kingston usb minnen på 32 gb.. min fråga är hur jag skall kunna formatera dom till ntfs.. har testat att göra som vanligt men utan framgång står bara att formatteringen ej kunde genom föras.har även provat lite olika program men det fungerar ej heller...någon som har mer tips eller tricks hur jag skall gå till väga?

Permalänk
Medlem

Har du testat HP USB Disk Storage Format Tool http://www.softpedia.com/get/System/Hard-Disk-Utils/HP-USB-Di...

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

japp jag har testat det utan framgång..

Permalänk

googla fat32 till ntfs

Permalänk
Skrivet av xigmatek asgard:

googla fat32 till ntfs

gjort det med...

Permalänk
Permalänk

gick precis igenom dessa steg och fick felmeddelandet: det går inte att fortsätta eftersom det inte går att skriva till någon ntfs startsektor..

Permalänk
Medlem

Jag har Kingstone Data Traveler G2 8GB och den fungerar bra med NTFS, har du kollat om du har fullbehörighet i Egenskaper>Säkerhet.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Jag har Kingstone Data Traveler G2 8GB och den fungerar bra med NTFS, har du kollat om du har fullbehörighet i Egenskaper>Säkerhet.
http://img6.imageshack.us/img6/7997/kingstoneg2.png

får ej upp den rutan på dessa minnen.. på mina andra får jag upp denna ruta. verkar som om man bara får upp den rutan när disken är i ntfs format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turboberoende:

får ej upp den rutan på dessa minnen.. på mina andra får jag upp denna ruta. verkar som om man bara får upp den rutan när disken är i ntfs format.

Ja det stämmer bra, så här ser samma Kingstone Data Traveler G2 ut med FAT 32 i min dator med Windows 7, och jag kan formatera USB minnet från FAT 32 till NTFS med Windows 7 egna format verktyg, vad heter dina Kingstone USB minnen och vilket operativsystem använder du?.

Visa signatur

janee

Permalänk

hej mina två kingston heter datatravel 32 gb grön/vita.. jag har även ett transcend minne på 16 gb och det fungerar som det skall det kan jag formatera till alla format..jag kör windows 7...

Permalänk
Medlem

Du kan testa ändra USB minnet genom att använda Enhetshanteraren, högerklicka på USB minnet och välj Egenskaper bocka sedan i Bättre Prestanda och OK

Visa signatur

janee

Permalänk

hej igen!! har gjort detta med utan framgång..

Permalänk
Medlem

Convert X: /FS:NTFS x= disknamn

Permalänk
Skrivet av Mosun:

Convert X: /FS:NTFS x= disknamn

gjort det med..får bara felmedelande

Permalänk
Medlem

tala först om för datorn att ditt usb minne är en "hårdisk" istället för en "usb sticka" ala detta

http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/format-usb-ntfs...

Permalänk
Skrivet av Mosun:

tala först om för datorn att ditt usb minne är en "hårdisk" istället för en "usb sticka" ala detta

http://www.online-tech-tips.com/computer-tips/format-usb-ntfs...

har gjort dessa grejer med..

Permalänk
Medlem

hm jag provade nu med en 32gb a-data usb som var i FAT32
i commando tolken detta Convert F: /FS:NTFS (då F var "min" usb sticka) sedan enter funkade på en gång för mig

har du skrivskyddat den? välldans konstigt annars

Permalänk
Hedersmedlem

Är de köpta i en seriös butik, om inte är de kanske pirat. Har du testat och verifierat att alla 32GB fungerar i FAT?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

skrivskyddade vet jag ej om dom är,inget jag gjort iaf..hur kollar man det??

köpta på ebay av en seriös säljare, hur verifierar jag dem i fat32?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av turboberoende:

skrivskyddade vet jag ej om dom är,inget jag gjort iaf..hur kollar man det??

köpta på ebay av en seriös säljare, hur verifierar jag dem i fat32?

Jag hade använt winrar och sparat en 25-30GB stor fil. Eftersom man kan CRC (checksumme)-kolla direkt i winrar ser du direkt om filen som sparats är 100% ok eller inte. Det finns säkert andra bra program som andra kan tipsa om annars.

Edit: Givetvis med delfiler under fat32-gränsen.

tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Gammal tråd men mitt Kingston DataTraveler 8GB är också gammal.
Hitta denna usb-sticka och vill använda den. Men det är gamla grejer kvar på den som jag vill ha bort. Till problemet: det går inte för den är skrivskyddad.
Hur ska jag bära mig åt?