Impulsköpte 7970, Smart/Osmart

Permalänk
Skrivet av rocagil:

Verkar som att de precis upptäckte att de satt fel pris. Om man lägger det i korgen nu så får det 5.2k som pris istället.

Dock om man söker på 7970 så ligger det på 4390 iaf just nu (11:15) men när man lägger det i korgen eller går in på sidan så kostar det 5.2k attans..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

CDONs 5% rabattkod verkar inte fungera längre Annars är det ju ett klockrent köp!

Tänk på att den bara gäller en gång per person och månad ifall du redan har köpt något av dem i januari.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Blev ordern annullerad eller får du 7970 för drygt 4000:-?

Permalänk
Avstängd

Beställde också detta kort. Ordern ligger kvar för 4170kr

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Beställde också detta kort. Ordern ligger kvar för 4170kr

Vissa har verkligen tur. Hoppas du kommer undan med det också!:)

Permalänk
Entusiast

Ett 7970 till priset av ett 7950, awesome köp måste jag säga

Permalänk
Medlem

..edit...flera hann före mig.
Grattis till ett superbilligt kort!

Nu är det bara att vänta på att något liknande dyker upp. Priserna på 7970/7950 är fortfarande så lol.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Goda nyheter till oss som lyckades beställa i tid.

"Hej,

Nej, det priset blev fel från vår sida. Men vi kommer låta dem beställningarna som är gjorda låter vi ligga kvar

/Andreas"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av adrian_cool69:

meeen... har du kollat så det får plats? att du har pci-e? att ditt nätagg klarar att driva systemet efter grafikupdate? har ditt nät agg 8pin's + 6pin så det räcker? vad har du för cpu? kan bli flaskhals, vad har du för kylning? kortet kommer värma upp alla komponenter i ditt chassi om du har dåligt luftflöde vilket onoff datorer brukar ha.

det är lixom inte plug n play på gpu.

Skrev han inte att han skulle ha detta kort i en ny burk han skulle sätta ihop?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Om det var ett felaktigt pris behöver dom inte sälja det för det priset.

Såg detta i morse och trodde det skulle ändras tillbaka till runt 5k, men att man kanske skulle få det till bra pris ändå eftersom så många förmodligen inte sett det, men nu när det är skyltat här 2 gånger blir det nog inget av. Om nu inte CDON kör någon jättedrive på det där kortet, vilket jag har svårt att tro.

De behöver visst sälja för det priset, så länge man inte köpt i ond tro (Visste att det var orimligt billigt), och att man har fått en orderbekräftelse.

Permalänk
Skrivet av MystiX:

"Hej,

Nej, det priset blev fel från vår sida. Men vi kommer låta dem beställningarna som är gjorda låter vi ligga kvar

/Andreas"

Gött
Grattis till oss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

"Hej,

/Andreas"

Så jävla nice! Tummen upp för cdon och trådskaparen som fick mig att hinna köpa ett i tid

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [Skärm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

Permalänk
Hedersmedlem

Gött mos till er, hoppas ni dö.... ehhh.. jag menar spelar arschlet av dem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

De behöver visst sälja för det priset, så länge man inte köpt i ond tro (Visste att det var orimligt billigt), och att man har fått en orderbekräftelse.

Och vem här visste inte att detta var ett felaktigt pris menar du? Då dels det är 1000kr under konkurrenterna, samt att ibland såg du priset 5290 även om varukorgen visade 4390. Det var rätt uppenbart med andra ord, vilket gör att dom har rätt att häva köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Och vem här visste inte att detta var ett felaktigt pris menar du? Då dels det är 1000kr under konkurrenterna, samt att ibland såg du priset 5290 även om varukorgen visade 4390. Det var rätt uppenbart med andra ord, vilket gör att dom har rätt att häva köpet.

Enligt prisjakt är lägsta pris för 7970 omkring 4600kr, CDON sålde för 4390kr. Det är rimligt. Den kunde ha kostat 4000kr och de hade ändå behövt skicka den då det kunde ses som ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik1138:

Oddsen för att han kommer kunna använda sitt 7970 i en OnOff-dator är sämre än för att framgångsrikt navigera igenom ett asteroidfält. Dessa odds är ungefär 3720:1 så det är en bra poäng du tar upp.

Haha nice! +1 på quoten.

OnT: Ibland har man ju tur! Det är bara att gratulera till alla som lyckats med årets köp, inte var dag man får 1000kr rabatt bara sådär.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

"Hej,

/Andreas"

så sjukt nice! Jag impulsbeställde också ett kort igår..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 7970 - xonar d1 - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ QPAD 5k - QPAD MK50
Citera!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MystiX:

"Hej,

/Andreas"

Mycket goda nyheter. Hoppas dom får in det i lager snabbt nu också

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

8000-serien.

OnT: Du kan vara riktigt nöjd med dtt kort för det priset!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Enligt prisjakt är lägsta pris för 7970 omkring 4600kr, CDON sålde för 4390kr. Det är rimligt. Den kunde ha kostat 4000kr och de hade ändå behövt skicka den då det kunde ses som ett rimligt pris.

Jag orkar inte diskutera mer, men om du vill handla ett för 4600 från någon av dom butikerna så varsågod, ingen annan gör det iaf. Det har varit mindre felsteg på priser relativt nyligen på andra sidor då dom hävt köpet. När alla ens 7970 kort kostar runt 5200kr och helt plötsligt är ett kort nästan 1000kr billigare, då man dessutom har en Sweclockers-kampanj med 15% rabatt, där kortet inte ens finns med, är det knappast rimligt. Detta får ses som ren goodwill, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoelSigurdsson:

Idag så köpte jag ett Gigabyte HD 7970 på CDON för endast 4390 och la på Sweclockers 5% rabatt och fick då tag i ett 7970 för endast 4170. Detta är ju dock referensmodellen så tror ni det var värt det eller skulle jag väntat på t.ex. Asus DCII?
Här är länk till kortet för alla som är intresserade!
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd_7970_-_gddr5_...

Skickades från m.sweclockers.com

det står 4390 men när man går in på den så kostar det 5190

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Jag orkar inte diskutera mer, men om du vill handla ett för 4600 från någon av dom butikerna så varsågod, ingen annan gör det iaf. Det har varit mindre felsteg på priser relativt nyligen på andra sidor då dom hävt köpet. När alla ens 7970 kort kostar runt 5200kr och helt plötsligt är ett kort nästan 1000kr billigare, då man dessutom har en Sweclockers-kampanj med 15% rabatt, där kortet inte ens finns med, är det knappast rimligt. Detta får ses som ren goodwill, inget annat.

4700kr på Pixmania. Då låter väl ändå 4400kr hos CDON rimligt tycker jag. De kanske har en rea på kortet? Skillnaden är bara 300kr.

Permalänk
Medlem

Asus modellerna med voltreglering är ju top of the line helt klart. Men om det där kortet klockar bra så tycker jag du ska känna dig riktigt nöjd! Tillomed jag som är dumsnål skulle passat på om jag var i tankar om uppgradering! Du lär bli nöjd?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

4700kr på Pixmania. Då låter väl ändå 4400kr hos CDON rimligt tycker jag. De kanske har en rea på kortet? Skillnaden är bara 300kr.

En rea på ett kort de inte ens har i lager som är en ny modell och även marknadens bästa single-gpu, som även då är 300 kr under det kortet som kostar minst. Sen hade de väl skrivit ut rea om det hade varit en rea antar jag. Bara att inse att de hade finfin tur, det är faktiskt inte ett rimligt pris hur du än ser på det.

EDIT: Sen kan man ju inte kombinera swec-rabatten med andra erbjudanden, så din teori om rea folierar där eftersom folk kombinerade det och fick kortet för 4100.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adrian_cool69:

meeen... har du kollat så det får plats? att du har pci-e? att ditt nätagg klarar att driva systemet efter grafikupdate? har ditt nät agg 8pin's + 6pin så det räcker? vad har du för cpu? kan bli flaskhals, vad har du för kylning? kortet kommer värma upp alla komponenter i ditt chassi om du har dåligt luftflöde vilket onoff datorer brukar ha.

det är lixom inte plug n play på gpu.

Fördelen med just refkorten är ju att all värme från kortet dumpas utanför chassit men ett nytt nätagg kan vara en investering som kommer behöva göras. Allt beroer på vad som sitter i sedan tidigare i grafikväg då 7970 faktiskt är relativt strömsnålt.
7970 är strax under 30cm långt vilket kan bli problem som du nämnde.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

Det är ett riktigt bra köp ju! är lite avis nu :/

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

En rea på ett kort de inte ens har i lager som är en ny modell och även marknadens bästa single-gpu, som även då är 300 kr under det kortet som kostar minst. Sen hade de väl skrivit ut rea om det hade varit en rea antar jag. Bara att inse att de hade finfin tur, det är faktiskt inte ett rimligt pris hur du än ser på det.

EDIT: Sen kan man ju inte kombinera swec-rabatten med andra erbjudanden, så din teori om rea folierar där eftersom folk kombinerade det och fick kortet för 4100.

Som sagt så får man inte heller handla i "ond tro", så om man vet om det du skrivit nu behöver de ej ge dig kortet. Men om man inte hänger på Sweclockers eller kollar prisjakt så har man handlat i god tro, och ska då enligt lag få kortet. Priset var rimligt.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av MystiX:

"Hej,

/Andreas"

Så extremt underbart!

Blev helt exalterad när jag såg priset igår. Köpte verkligen på studs och fylldes av ett lyckorus resten av dagen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Fan va nice! Beställde också ett av ren prismani så ser fram emot när de väl får in dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Som sagt så får man inte heller handla i "ond tro", så om man vet om det du skrivit nu behöver de ej ge dig kortet. Men om man inte hänger på Sweclockers eller kollar prisjakt så har man handlat i god tro, och ska då enligt lag få kortet. Priset var rimligt.

Jo men sedan kan man ju då ställa sig frågan hur många som köper ett kort av den här kalibern, som passar in på din profil, blir nog väldigt få personer i slutet ska du se. Därav kan vi ju utgå från att alla som faktiskt köpte kortet för det låga priset har koll och kan lite mer än gemene man. Sen är det ju bara trevligt utav cdon att ändå låta köpen gå igenom.

Har man ditt tankesätt så är det ett helt ok köp och de måste skicka ut korten. I praktiken fungerar det dock inte och därav har de all rätt att återkalla korten, men gör det inte eftersom de har goodwill + att de nog klarar sig utan de tusen-lapparna tippar jag på, enklare för dem, helt enkelt.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
"