Permalänk

Microsoft Office

Hej alla vänner. Det är såhär att min vän har ett problem. Hon hade fått ett mail med ett bifogat Microsoft Word dokument, oturligt nog sparade hon aldrig ner dokumentet utan hon bara tryckte på "öppna" och redigerade i det. När hon var klar klickade hon bara på "Spara" och inte "Spara som" alltså. Jag har letat i Internet Explorers temporära filer, finns det något mer ställe jag kan leta på? Hon använder sig av Outlook och har Windows 7.

Tacksam för svar. // Samuel.

Permalänk

Går det inte bara att söka efter dokumentet ? Dvs i startmenyn. Hon borde väll komma ihåg vad hon sparade den som ? Prova även att hämta hem ett nytt dokument och spara det, borde stå i Arkiv menyn var någonstans det har sparats, kolla upp där det står "Information om %filnamn% "

Annars går det ju att kika i menyn med senast använda dokument ? Under Senaste i Arkivmenyn ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk

Men hon sparade aldrig ner den på hårddisken, utan hon "öppnade" bara dokumentet via E-posten och redigerade i det där. Jag har kollat i senast öppnade, men det hon redigerade finns tyvärr inte med.

Permalänk

Ingen som har någon idé?

Permalänk

Word - Öppna senaste dokument? Spara sedan om.
ed. såg att du redan testat, märkligt, brukar alltid funka när sambon gör så

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Öppna %temp% i kör/utforskarens adressfält. Nedladdade filer sparas där, inte i IE's egna cache.

Permalänk

Om hon bara öppnat utan att trycka spara ner det till datorn så hamnar det ju i temp, om hon tryckt på spara när hon hämtade det från mailen så hamnar det i hämtade filer om inte inte valt att saker ska sparas i en annan mapp

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av samuel_sv:

Ingen som har någon idé?

Meningslösa inlägg enbart menade att höja upp tråden, sk bumpning, bryter mot §4 i reglerna.

Alla trådar ska ha samma möjlighet att synas, därför finns bumpningsregeln.

Tänk på detta i fortsättnigen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Ifåfall ska det ligga en Office fil i Temp mappen som har samma namn som den bifogade filen i mailet? Eller ska jag leta efter något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuel_sv:

Ifåfall ska det ligga en Office fil i Temp mappen som har samma namn som den bifogade filen i mailet? Eller ska jag leta efter något annat?

Sök efter *.doc eller *.docx eller vad som nu är lämpligt så ser du om det finns ett dokument.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Sök efter *.doc eller *.docx eller vad som nu är lämpligt så ser du om det finns ett dokument.

Vet du hur länge filerna sparas där? Det finns en rad med mappar, är det tänkt att det ska ligga i någon mapp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuel_sv:

Vet du hur länge filerna sparas där? Det finns en rad med mappar, är det tänkt att det ska ligga i någon mapp?

sök på *.doc* i temp. sortera dem på datum och kolla alla nya inom tidspannet. De brukar sparas rätt ner i temp

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuel_sv:

Vet du hur länge filerna sparas där? Det finns en rad med mappar, är det tänkt att det ska ligga i någon mapp?

Söker du direkt i %temp% så söker du också i alla mappar, så hittar den inget finns det inget. Hur länge grejer sparas där vet jag inte, verkar variera lite.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.