Besviken på Skullcandy lowrider hörlurar, vad göra?

Permalänk
Medlem

Besviken på Skullcandy lowrider hörlurar, vad göra?

Köpte dessa cdon.se/hemelektronik/skullcandy_lowrider_ear-pad_-_white-11790095 från cdon men är inte nöjd med köpet, Det stod i beskrivningen ord som "bekväm passform" och "otrolig basåtergivning" men jag tycker inte hörlurarna lever upp till dom orden då jag känner ingen bas alls nästan (ett par hörlurar för 40kr tycker jag har haft bättre bas) och passformen är inte bekväm och hörlurarna glider av extremt lätt, sen så är hörlurarna inte så bra på att hålla ljudet inne (har haft andra hörlurar med ungefär samma modell och dom har stängt inne ljudet bättre) så vad jag lyssnar på hörs lätt av andra runt omkring mig.

Hörlurarna är inte trasiga eller nått utan dom lever bara inte upp till min förväntan (och beskrivningen enligt mig) så nu kommer min fråga.

tror ni man skulle kunna returnera dom pga missnöje etc? känns lite surt att betala för något man inte är helt nöjd med, hörlurarna kom i en sån där hårdplast förpackning så man kunde inte få ut hörlurarna utan att sabba förpackningen så då anar jag att chansen att kunna skicka tillbaka minskar. jag fick hörlurarna idag och jag har inte hunnit betala för dom än.

missade några saker
Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem

Du har rätt att ångra dig inom 14 dagar från ett du tog emot hörlurarna.
Du får själv bekosta frakten till dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Näe, jag tror inte du kan lämna tillbaka dem av den anledningen. Det där med passform är subjektivt så det håller iaf inte. Och huruvida basen är "bra" eller ej är också ganska subjektivt.

Men har du köpt dem på nätet så gäller distansköplagen vilket ger dig rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Du behöver inte förklara varför du ångrat dig. CDON kan klaga på att du brutit förpackningen men enligt samma lag har du rätt att inspektera varan även om du då måste bryta förpackningen utan att ångerrätten försvinner.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du har rätt att ångra dig inom 14 dagar från ett du tog emot hörlurarna.
Du får själv bekosta frakten till dem.

Hur skall jag gå till väga? är det bara att kontakta cdons kund support? och tror du dom kommer neka mig ångerrätt då förpackningen är bruten?

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Näe, jag tror inte du kan lämna tillbaka dem av den anledningen. Det där med passform är subjektivt så det håller iaf inte. Och huruvida basen är "bra" eller ej är också ganska subjektivt.

Men har du köpt dem på nätet så gäller distansköplagen vilket ger dig rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Du behöver inte förklara varför du ångrat dig. CDON kan klaga på att du brutit förpackningen men enligt samma lag har du rätt att inspektera varan även om du då måste bryta förpackningen utan att ångerrätten försvinner.

Okej ska kontakta dom då , tack för hjälpen ^^

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av yuuraki:

Hur skall jag gå till väga? är det bara att kontakta cdons kund support? och tror du dom kommer neka mig ångerrätt då förpackningen är bruten?

Står under punkt 7 hur du skall göra:
http://cdon.se/kundservice/k%c3%b6p-_och_leveransvillkor/

Precis som Säderbäck skriver har man rätt att bryta förpackningen för att inspektera varan.
Annars skulle tillverkarna blistra allting för att kringå lagen.

Permalänk

Tum-regel, var jag har upplevt så är ingen Skullcandy-produkt av vidare kvalité

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk

Kom igen, hörlurar för 200kr kan du nog inte förvänta dig så mycket mera av...

Permalänk
Medlem

Om du ska bekosta returfrakten själv känns det nästan ovärt att skicka tillbaka lurar som har kostat 200 kr. Sälj dom eller behåll dom som reservlurar istället och om köp ett par riktiga hörlurar. Man kan tyvärr inte förvänta sig att marknadsföringsknepen på lurar i den här prisklassen är något annat än just knep, så köp ett par riktiga lurar eller spara ihop till sådana.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pizzabulle:

Tum-regel, var jag har upplevt så är ingen Skullcandy-produkt av vidare kvalité

This. Jag hadde ett par lowrider och de sög ganska hårt igentligen. Men de såg fina ut. För 200:- Skulle jag säga att de är ok men inte mer

Visa signatur

4790k 32GB 2200MHz 512GB 850PRO Palit GTX 1080

Permalänk
Medlem

Vem väljer "skullcandy" egentligen.. Bara namnet låter ju helt mupp

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Skullcandy är i regel skit (brutalt ärlig)
Enda anledning till att bära dom skulle vara för att man vill vara "inne" eller för att man gillar designen och inte bryr sig om ljudkvalitet.

Men som folk säger ovan så har du ångerrätt och du har rätt att inspektera varan. Dock med bruten förpakning så kan det vara att du får betala frakt tillbaks samt kan hända att du får tillbaka en mindre summa än du gav för vara då den även skall vara återsäljningsbar för full refund (olika mellan olika företag).

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RainesX:

Skullcandy är i regel skit (brutalt ärlig)
Enda anledning till att bära dom skulle vara för att man vill vara "inne" eller för att man gillar designen och inte bryr sig om ljudkvalitet.

Men som folk säger ovan så har du ångerrätt och du har rätt att inspektera varan. Dock med bruten förpakning så kan det vara att du får betala frakt tillbaks samt kan hända att du får tillbaka en mindre summa än du gav för vara då den även skall vara återsäljningsbar för full refund (olika mellan olika företag).

Mmm. Deras eraplugs har jag upplevt som ganska bra gällande ljudkvalité och passform. Men byggkvalitén på dessa var iaf tidigare ren skit. Jag brukar inte ha sönder hörlurar men mitt första par av dessa höll en och en halv månad. Nästa par höll två och en halv... Båda gångerna handlade det om glapp vid kontakten. Så dom köper jag inte igen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Min polare hade ett par Skullcandy, och en vinterdag när han hade på sig dem och tog av den från huvudet så knäcktes de.

Kvallité är nog inget de siktar sig in på!

Permalänk
Medlem

Man får väll vad man betalar för kanske i detta fall? Dock så har jag även som du svårt att tro att dom har "ett imponerande ljud och en otrolig bas" Men för 229kr har dom säkert mycket bättre ljud än konkurrenter.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd

Köpte dessa hörlurar med då ja hört att dom ska vara bra.

Bas 0 typ passform rent skit åker av huvet hela tiden när man är på gym'et och bara lutar sej fram för att ta upp en vikt! nej fi fan vad jag ångrar att jag köpte dessa!
Blir ett pass nya till lön igen! ska läsa på ordentligt till nästa gång.

Permalänk
Medlem

Hade ett par Skullcandy GI med bra ljudkvalitét som var hästlängder bättre än Siberias skit dock var väl inte kvalitén på platen särskilt bra efter några år

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

kanske dessa är något då ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=344552

dem har fått utmärkt kritik och en del säger att dem är bättre än koss porta pro

dem är kanske lite känlsiga när det gäller kontakten finns risk för att glappa ganska lätt om man fastnar men det är bara och vika den lite åt ett håll ( så den går i en liten loop brevid kontakten och sen tejpa fast den pa kontakten för fastnar man så dras loopen ihop en bit och lurarna tar inte lika mycket skada) (du kan också ta lite krympslang och dra dit en bit om det ska hålla längre på kablarna vid kontakten )

ni kan göra dessa saker på adnra lurar också (såklart försviner garantin om ni kör med krympslang men jag har hellre ett par lurar som klarar av mer smällar istället för och ha en garanti)

värm krymslang försigtigt bara det ska nämligen ha en fjädrande effekt fortfarande inte bara sitta åt helt spänt runt om

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Jag såg ett par Skullcandy på nätet när de kom ut och tyckte de var grymt fräcka. Så jag åkt ener till Mediamarkt och provlyssnade dem. De var ren skit. Kasst ljud, ingen bas och de satt inge vidare heller. Så det blev inget köp. Ett tips inför framtida inköp.

Men angående din retur så har du rätt att ångra köpet oavsett anledning. Du har även rätt at prova varan så de kan inte neka. Däremot får du betala returfrakten som ska vara spårbart paket vilket kan kosta nån hundring.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

Hade ett par Skullcandy GI med bra ljudkvalitét som var hästlängder bättre än Siberias skit dock var väl inte kvalitén på platen särskilt bra efter några år

Du kanske aldrig har testat siberias ''skit''?
För att om du hade det så skulle du märka att det absolut inte är skit!

Permalänk
Medlem

Lider nästan med dig, vart sjukt nöjd när jag vandrade ifrån PC City med mina nya Lowrider, men... värre skit får man leta efter! passformen är lika med noll då du måste ha ett huvud stort som Skurts och basen är i stort sett obefintlig.

Men snygga va de iaf dom 2 första dagarna.. Sedan dess håller jag mig till Sennheiser.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Mina lowriders gick sönder av kylan ett par veckor sen påväg till skolan.
Story of my life

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ XFX Core 550 ] [ Intel i5 2500k ] [Asus P8P67-M B3 ] [ GTX 970 4GB ] [ CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600Mhz] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ Cooler Master Hyper 212 ] [ Win8.1 x64 PRO]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JohanKPAndersson:

Du kanske aldrig har testat siberias ''skit''?
För att om du hade det så skulle du märka att det absolut inte är skit!

Jo Siberias är skit, dock beror allt på vad man jämför med. Jag jämför med bra kvalitetslurar, vad jämför du med?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanKPAndersson:

Du kanske aldrig har testat siberias ''skit''?
För att om du hade det så skulle du märka att det absolut inte är skit!

haha gerrej! alla mina vänner har Siberia och så även jag nu dock endast för att dom var väldigt billiga, och ljudet var betydligt bättre i mina gamla Skullcandy som en vän tyvärr hade sönder :/

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Kent:

Jo Siberias är skit, dock beror allt på vad man jämför med. Jag jämför med bra kvalitetslurar, vad jämför du med?

Jag jämför precis som von Otto med skullcandy GI, fast iofs har vi ju alla olika uppfattning på hur ljud ska vara, my bad:)

Skickades från m.sweclockers.com