Permalänk
Medlem

Blir man av med garagesloten om man säljer en tank man har fått via en promo-kod? Funderar på att sälja min Tetracht nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Blir man av med garagesloten om man säljer en tank man har fått via en promo-kod? Funderar på att sälja min Tetracht nämligen.

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av swinto538:

Beror på vilket spåk man har på klienten... konstigt...

Möjligt, jag bytte dock inte mellan patcherna.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Står inför ett vägval - har äntligen tillräckligt med exp + free-exp (ca115 + 55K) för att gå upp från Pershing till Patton. Är Patton så mycket bättre att det är värt att göra det omgående, eller skall jag nöta på ett tag till och spara mina free-exp till framtid uppgraderingar?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Det står säkert någonstans i tråden men ärligt talat är 119 sidor ganska mycket att plöja igenom.

Jag har just börjat spela och funderar lite på vad man ska satsa på för att komma igång. Finns det någon särskilt pansarvagn man borde köpa i början? Vad får man credits/exp av förutom de uppenbara momenten så som att ta en bas eller döda en tank?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Det står säkert någonstans i tråden men ärligt talat är 119 sidor ganska mycket att plöja igenom.

Jag har just börjat spela och funderar lite på vad man ska satsa på för att komma igång. Finns det någon särskilt pansarvagn man borde köpa i början? Vad får man credits/exp av förutom de uppenbara momenten så som att ta en bas eller döda en tank?

De bästa är att kolla vilket träd som ser mest intressant ut och vilket som skulle kunna passa din spelstil. Tyska trädet är tjockare pansar, lite mer HP än de andra, mer pricksäkra kanoner men gör inte lika mycket skada.
Soviet har Något mindre HP, tunnare pansar (fast det är slopat så andra kan studsa mycket mot dig), Stora kanoner som gör mycket skada men dom är inte lika pricksäkra som tyskarna.
USA har vanligtvis ganska dåligt pansar (förutom deras Tank Destroyer), Är hyffsat snabba och deras kanoner är rätt bra, inte lika träffsäkra som tyskarna men inte lika dåliga som Soviet. Man kan också vinkla deras kanoner mer än de andra och funkar väldigt bra till Hull-Down (Gömma allt utom Kanonen och Tornet).
Fransmännen har väldigt dåligt pansar, Är mycket snabba, men deras kanoner has magasin (Så man kan skjuta ett par salvor under en kort period, men sen har den en lång laddningstid efteråt).

Sen får du Exp/Cred av allt du gör under slagen. Hur mycket du träffar/missar, Hur mycket skada du gjort, Hur många du har hittat/lyst upp m.m. Sen får man lite extra av Medaljer och andra prestationer du gjort.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Det står säkert någonstans i tråden men ärligt talat är 119 sidor ganska mycket att plöja igenom.

Jag har just börjat spela och funderar lite på vad man ska satsa på för att komma igång. Finns det någon särskilt pansarvagn man borde köpa i början? Vad får man credits/exp av förutom de uppenbara momenten så som att ta en bas eller döda en tank?

Bestäm dig för vad för typ av tank du vill ha. Vill du stå och byta skott ansikte mot ansikte (Heavy), vara mer smidig och försöka komma från sidan på intet ont anade fiender (medium), gömma dig i en buske eller liknande och vänta i bakhåll (Tank Destroyers) eller stå kvar i basområdet och skjuta på fiender över hela mappen (Arty)? Detta är generella riktlinjer för de olika tank-typerna och vissa länder/serier av tanks passar bättre eller sämre till varje sak. Försök hitta ett par olika tanks upp en bit i teknik-trädet du vill ha och spela mot att få dessa. Jag skulle säga att det är lagom att ha 3 olika "mål" samtidigt så har du alltid en tank att spela om dina andra är låsta i slag där du är död.

Fokusera inte på kills om du vill ha mycket xp. En stor faktor i hur mycket xp du får är hur mycket skada du har gjort i slaget, och inte kills! 400 skada på en tank du inte dödar ger betydligt mer xp en tre kills om dessa bara hade 50 hp kvar när du började skjuta på dom! Givetvis finns det tillfällen då det är bättre att döda en tank än att skjuta på en annan. En annan aspekt som många inte förstår är att du kan tjäna mer xp genom att inte skjuta på fienden du ser. Om du tex befinner dig långt fram och scoutar på en massa fiender är det ofta bättre att låta ditt lag skjuta på dom istället för att med ett skott röja din position och bli dödad. När lagmedlemmar gör skada på tanks du har spottat får du xp för det.
Credit baseras, så vitt jag vet, på samma sak som xp.

Och undvik stora öppna ytor om du inte har en tank som klarar av det eller tror att det är lugnt att ta sig över. Och försök alltid ha en plan vart du ska ta vägen och söka skydd om du blir beskjuten.

Permalänk
Medlem

Victory!
Battle: Arctic Region den 12 mars 2012 15:28:19
Vehicle: KV
Experience received: 3 588 (x2 for the first victory each day)
Credits received: 44 029
Battle Achievements: Top Gun

Fick 8 kills på min lilla KV. Hela laget lekte kamikaze så jag fick ta hand om resten, när jag fick deras KV och T1 HT så var det chill.

Permalänk
Medlem

AMX 13 75 är verkligen rolig att spela, och otroligt effektiv om man spelar den rätt. 60% win, 838 i snittskada och 766 snittxp. Jag gillar den och jag har inte ens 100% crew än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

AMX 13 75 är verkligen rolig att spela, och otroligt effektiv om man spelar den rätt. 60% win, 838 i snittskada och 766 snittxp. Jag gillar den och jag har inte ens 100% crew än.

13 90 är ännu roligare.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

13 90 är ännu roligare.

Stora skillnader i reloads på test. :X
Och T10 tanken har 2000hp nu. >.<

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Stora skillnader i reloads på test. :X
Och T10 tanken har 2000hp nu. >.<

Skoja inte med mig. hur stor skillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Skoja inte med mig. hur stor skillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

3 - 5 sec mellan skotten
3.5 - 4 på 13 90.
4 - 5 amx 50b.
Och lite längre stor reload.
(bara dem 2 jag har atm)

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Vad får man credits/exp av förutom de uppenbara momenten så som att ta en bas eller döda en tank?

Man får ingen credit alls för att ta en bas eller döda en tank, lol. Det enda du får credits för är skada per skott och lite bonus om ditt lag vinner.

Egentligen så är början på WoT väldigt enkel - arbeta dig upp mot medium tanks (spelar ingen roll vilka, förutom att fransmännens low tier suger) och därefter arbeta dig mot heavy. Kör ALLA nationers tier 1 (dom är ju gratis). Dör du, exit battle o hoppa in i nästa tank. Fortsätt att uppgradera tanks upp till tier IV-V - sälj aldrig de pansarvagnar du tycker om där, det är dom som tjänar mest pengar. Tänk på att om din crew är mer än ca 80% på ett fordon du säljer, för över och träna dom till nästa fordon (inom nation och vikt class).

Inte mycket svårare än så. Taktik är meningslöst att prata om eftersom allt förändras i high tier ändå, du lär dig inget i början. I low tier är det bara att röja o dö snabbt som fan för det är omöjligt att förlora pengar. Först på tier VI-VIII måste man börja tänka på hur man skjuter med 120mm+ kanonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Står inför ett vägval - har äntligen tillräckligt med exp + free-exp (ca115 + 55K) för att gå upp från Pershing till Patton. Är Patton så mycket bättre att det är värt att göra det omgående, eller skall jag nöta på ett tag till och spara mina free-exp till framtid uppgraderingar?

Generell regel, spara free-xp så att du slipper köra stock med dom nya vagnarna du skaffar. Antar att det är motor och bössa man vill köpa till Patton (som till alla andra vagnar). Gäller iallafall från tier 7 tycker jag, det är sjukt jobbigt att köra stock i höga tiers enligt mig.

Själv älskar jag min Pershing, lätt roligaste hittils så jag kommer köra den till jag kan köpa Patton helt utan free xp.

Visa signatur

Intel I5 2500k @ 4.2ghz ~1.21v| Corsair H60 | Graphite 600T | Asus GTX580 Matrix | Asus P8Z68 Deluxe | Corsair Vengeance 8GB @ 1600mhz | 120Gb Corsair Force 3 | Corsair HX850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

3 - 5 sec mellan skotten
3.5 - 4 på 13 90.
4 - 5 amx 50b.
Och lite längre stor reload.
(bara dem 2 jag har atm)

Gött hoppas det gäller Lorraine med.
Som IS3 har man blivit arg av att dom rushar fram och tar allt i sin väg ^^

Har äntligen nog med xp nu för IS4 men vill fan inte använda 70k free xp åt den :s
Blir att köra hela dagen med IS3 så man kan belöna sig med IS4 imorgon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Gött hoppas det gäller Lorraine med.
Som IS3 har man blivit arg av att dom rushar fram och tar allt i sin väg ^^

För mycket justering IMO, jag spelar bara 13 75 tanken i franska trädet och det finns inget OP över den alls.
Har inga problem att möta franska tanks i alla tiers på mina andra tanks, möter man en fransk tank där han har fördel så dör man vilket verkar vara vad folk QQ mest över.
Men det är ingen skillnad när jag möter någon i X tank där jag har fördel och dödar motståndaren, verkar som om folk hakar upp sig på att dom dör snabbare på franska tanks än på andra men resultatet är i slutändan den samma, dom dör.

Det jag tycker är roligt med Franska tanks är den mobila spelstilen och att man måste leta upp möjligheterna att slänga iväg några skott och sen retirera under omladdningen.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

För mycket justering IMO, jag spelar bara 13 75 tanken i franska trädet och det finns inget OP över den alls.
Har inga problem att möta franska tanks i alla tiers på mina andra tanks, möter man en fransk tank där han har fördel så dör man vilket verkar vara vad folk QQ mest över.
Men det är ingen skillnad när jag möter någon i X tank där jag har fördel och dödar motståndaren, verkar som om folk hakar upp sig på att dom dör snabbare på franska tanks än på andra men resultatet är i slutändan den samma, dom dör.

Det jag tycker är roligt med Franska tanks är den mobila spelstilen och att man måste leta upp möjligheterna att slänga iväg några skott och sen retirera under omladdningen.

Är bara Lorraine jag har problem med, dels så kan jag nästan aldrig kan göra skada i fronten när det är 1o1 vilket jag varje gång tycker är lika märkligt.
Sen pangar den ner mig på 3skott och så är man helt paff.

Men något som är roligt är hur få man möter som faktiskt kan köra dom franska tanksen bra.
Folk kör dom som TDs i dom flesta matcher jag varit i

2.7Gb patch att dra ner.... vill ju spela nuuuuuu

Permalänk
Medlem

Har inte kommit längre upp än AMX 13 75 i det franska trädet än men jag kan inte låta bli att tänka att nerfen är för tidig. De som har de över 2-3 tanksen nu är folk som har haft mkt free xp eller grindat som fan - båda grupperna är folk som antagligen är betydligt bättre än snittet och de flesta tanks hade varit "OP" i folks ögon i en sån situation. Förlänger Wargaming tiden mellan skotten + reloaden av magasinet försvinner ju hela poängen med det franska trädet. Vi får se hur detta slutar.

Skrivet av Mimematis:

Men något som är roligt är hur få man möter som faktiskt kan köra dom franska tanksen bra.
Folk kör dom som TDs i dom flesta matcher jag varit i

Sant, antingen spelar de TD-rollen eller så tror dom att light = scout och kör rakt in i 5 fiender och dör innan de hinner skjuta två skott.
De lätta AMX-tanksen är väldigt bra på att ta sig runt och skjuta heavys som är upptagna i en fight med en annan heavy, det är då de verkligen kommer till nytta. Flanka, flanka, flanka!

EDIT: Någon som lyckas få OverTargetMod att funka med senaste patchen? Helt handikappat att spela utan när man vant sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orebro:

Generell regel, spara free-xp så att du slipper köra stock med dom nya vagnarna du skaffar. Antar att det är motor och bössa man vill köpa till Patton (som till alla andra vagnar). Gäller iallafall från tier 7 tycker jag, det är sjukt jobbigt att köra stock i höga tiers enligt mig.

Själv älskar jag min Pershing, lätt roligaste hittils så jag kommer köra den till jag kan köpa Patton helt utan free xp.

Ja, jag lutar åt det också... Kör min Pershing ett tag till. Får ju ändå ihop 4-5K exp på ett par matcher - så det går ju ganska fort. Sedan kör jag min RAM-II (också en riktigt rolig tank - i klass med E8-an) och konverterar till free-exp för framtida bruk.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

EDIT: Någon som lyckas få OverTargetMod att funka med senaste patchen? Helt handikappat att spela utan när man vant sig.

Har inte fått någon av mina mods att fungera =/
Var pga mods som jag var tvungen att dra ner 2.7GB med -_-'

EDIT: Fick det att fungera nu.
Packa upp alla filer bakom /res/ till res_mods.
Ex med ljud mod så lägger du bara in Audio(Mappen) i res_mods så är det aktiverat. (gui, scrips, vehicles m.m)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoT Forums:

An important aspect when installing 0.7.1.1:
If a player has replaced files in the game folder (custom modifications), then, to avoid downloading files totaling up to 5 GB, it's recommended that you delete the game folder entirely and install World of Tanks again by downloading the full installer version 0.7.1.1 (2,44 Gb).
If there were no modifications to game files, the launcher will only download 10Mb of data required for 0.7.1.1 update.

Edit: Länk Patch Tråden

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Packa upp alla filer bakom /res/ till res_mods.

Utifall att någon får samma miniproblem som mig så kan jag berätta att jag la allt under 0.7.1.1-mappen under res_mods.

Tycker om det nya systemet att modda. Det blir mycket enklare att göra minimala förändringar utan att behöva bry sig om att göra backup stup i kvarten. Så länge man vet var allt ska ligga så är det mycket smidigt.

EDIT: Och bara därför så fucka det upp sig när man väl installerar sina egna mods. Håhåjaja, får väl börja om på nytt igen :/
EDIT2: Och så funkar lower resolution mod inte som det är tänkt. Blir till att sänka grafiken igen

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Gött hoppas det gäller Lorraine med.
Som IS3 har man blivit arg av att dom rushar fram och tar allt i sin väg ^^

Har äntligen nog med xp nu för IS4 men vill fan inte använda 70k free xp åt den :s
Blir att köra hela dagen med IS3 så man kan belöna sig med IS4 imorgon

Lorraine har haft en lite för stark kanon imo jämfört med dem andra t8 meds.
Men annars ser jag inget fel på det franska trädet som det var i 7.1..

Skrivet av Mimematis:

Är bara Lorraine jag har problem med, dels så kan jag nästan aldrig kan göra skada i fronten när det är 1o1 vilket jag varje gång tycker är lika märkligt.
Sen pangar den ner mig på 3skott och så är man helt paff.

Men något som är roligt är hur få man möter som faktiskt kan köra dom franska tanksen bra.
Folk kör dom som TDs i dom flesta matcher jag varit i

2.7Gb patch att dra ner.... vill ju spela nuuuuuu

3 skott i en is-3? 300x 3 = 900.
En is-3 har väll mer än 900 hp?

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Varför använder ni inte bara detta?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37236-wot-mod-i...

Wargaming egna sätt är så buggigt och hälften av alla mods läses inte in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Lorraine har haft en lite för stark kanon imo jämfört med dem andra t8 meds.
Men annars ser jag inget fel på det franska trädet som det var i 7.1..

3 skott i en is-3? 300x 3 = 900.
En is-3 har väll mer än 900 hp?

Svara också hur jag inte har lyckats penetrera den i fronten

Skrivet av FearKill:

Varför använder ni inte bara detta?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37236-wot-mod-i...

Wargaming egna sätt är så buggigt och hälften av alla mods läses inte in.

Använde JSGME innan, fungerar inte nu iaf.
Edit den du länkar till fungerar inte heller, som han skriver i tråden så har dom gjort om saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Varför använder ni inte bara detta?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37236-wot-mod-i...

Wargaming egna sätt är så buggigt och hälften av alla mods läses inte in.

Använde JSGME innan, var därefter lättare att installera om än att försöka städa upp efter misslyckad modding.
res_mod fungerar på samma sätt som dessa program, men man slipper flytta om filer och kan därmed modda på plats, mycket bättre system.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Varför använder ni inte bara detta?
http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/37236-wot-mod-i...

Wargaming egna sätt är så buggigt och hälften av alla mods läses inte in.

Tycker det funkar bra med att byta ut filerna manuellt. :3

Min strike witches crew försvann!
Men efter många om och men så fixade jag det!
Packa upp gui.pkg sen lägg till det du vill ha packa den igen som zip döp om till pkg och voila min crew är tillbaka. :3

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Svara också hur jag inte har lyckats penetrera den i fronten

Använde JSGME innan, fungerar inte nu iaf.
Edit den du länkar till fungerar inte heller, som han skriver i tråden så har dom gjort om saker.

Vilken kanon är det som inte kan penetrera den i fronten?
40mm är inte mycket till pansar, det blir ju lite mer i effektiv pansar med lutningen på fronten.
Och sen så är ju spelet som det är med, konstiga studsar och skott som går i omloppsbana runt månen, eller plötsligt stört-dyker rätt ner i marken 4m framför tanken man skjuter på.

Tycker inte att franska tanksen har vart OP på något sätt, bara jäkligt störande ibland
Lider dom inte lite av ammobrist? Jag har sett det 1-2 ggr, då har dom glidit runt och scoutat eller rammat mot slutet av matcherna.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

är det bara jag som fått blåskärm med nya 7.1.1 som släppts idag?? kommer efter 3,5 min in i varje match...

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling