Permalänk
Medlem

Vilken tillverkare av 680 ska jag välja om jag vill ha ett så fort som möjligt? Om jag väljer ett nu så är det garanterat det som kommer in sist, och säkerligen försent till d3 releasen ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

Vilken tillverkare av 680 ska jag välja om jag vill ha ett så fort som möjligt? Om jag väljer ett nu så är det garanterat det som kommer in sist, och säkerligen försent till d3 releasen ;P

Kanske de som finns i lager, dvs KFA2 http://www.inet.se/sok/gtx-680

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Hej Inet!
Undrar om ni har några mekaniska tangentbord uppställda i butiken på Sveavägen som man kan klämma och känna lite på? Skulle vara skönt att prova ett innan man köper ett

Har du inget lokalt Mediamarkt eller Elgiganto i närheten? Dom brukar vara flitiga på att ställa ut borden så man kan känna på dom, speciellt Mediamarkt har jag märkt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kanske de som finns i lager, dvs KFA2 http://www.inet.se/sok/gtx-680

Där ser man! Måste missat den

Permalänk
Medlem

Någon kanske redan påpekat detta...

Edit: såg att jag klippte bilden lite förmycket, MSI kortet som är halvt i botten av bilden har även de samma grej.

Permalänk
Skrivet av voro12:

Hej Inet!
Undrar om ni har några mekaniska tangentbord uppställda i butiken på Sveavägen som man kan klämma och känna lite på? Skulle vara skönt att prova ett innan man köper ett

Dom har dessa i demo som man kan få känna på: Svarta, Blåa och Röda.
Frågar man snällt så kan dom säkert packa upp ett speciellt tangentbord om du vill känna lite. Men som sagt, dom har för närvarande dom 3 vanligaste brytarna uppe.

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Worse:

Vilken tillverkare av 680 ska jag välja om jag vill ha ett så fort som möjligt? Om jag väljer ett nu så är det garanterat det som kommer in sist, och säkerligen försent till d3 releasen ;P

Du kommer ju dock kunna köra max på ditt gtx 480 ändå

Permalänk
Inet

Ni har väl inte missat vårt överklockningsevent i vår butik på Sveavägen 17 i Stockholm som pågår just nu? Gigabyte är på plats och kommer att överklocka med flytande kväve!

Vi lottar även ut en speldator värd 10 000kr bland alla besökare (fyll i en talong i butiken med tre lätta frågor för att delta i tävlingen).

Gigabyte och överklockaren "Blossa" finns på plats för att svara på frågor!

För live-uppdatering i form av bilder och text, besök vår Facebookgrupp eller följ oss på Twitter!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Om man vill vara med i "speldator-tävlingen", gäller kl 19.00 fortfarande?

Visa signatur

5900X | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
NH-U14S | RTX 4060 | Dell U2415 UltraSharp

Permalänk
Inet
Skrivet av Superlight:

Om man vill vara med i "speldator-tävlingen", gäller kl 19.00 fortfarande?

Det går och tävla fram tills vi stänger 19:00! Vinnarna dras senare.

Det enda som saknas nu är leveransen av flytande kväve som blivit försenad. Vi håller tummarna att den dyker upp inom kort (senaste beskedet var femton minuter en kvart!).

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Du kommer ju dock kunna köra max på ditt gtx 480 ändå

Har sålt den burken så måste bygga nytt!

Permalänk
Medlem

Edit: När kommer MSI GTX 680 Twin Frozr till Inet? Finns det något preliminärt datum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det går och tävla fram tills vi stänger 19:00! Vinnarna dras senare.

Det enda som saknas nu är leveransen av flytande kväve som blivit försenad. Vi håller tummarna att den dyker upp inom kort (senaste beskedet var femton minuter en kvart!).

Mvh / Inet

Vad äre för specs på datorn någon vann?

Permalänk

Hej Inet!

Kommer ni att ta in Anidees A16 till ert sortiment? Ser väldigt intressant ut.
(http://www.anidees.com/)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

In med mer mITX chassin inet! Får ryck för det finns verkligen ingenstans ),:

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

In med mer mITX chassin inet! Får ryck för det finns verkligen ingenstans ),:

Ursäkta?
http://www.inet.se/kategori/417/mini-itx?Sort=price-a
http://www.inet.se/kategori/88/liggande-desktop-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

roligt... köpte en dator för 35 000kr från inet och den krashar och dör hela tiden. efter två dagars användning så dog den helt och kan nu inte starta skiten. Kna jag få pengarna tillbaka eller vad ska jag göra?

den är specialbyggd.

Visa signatur

||| i7 3930k ||| Asus RAMPAGE IV EXTREME ||| 3-WAY SLI MSI GeForce GTX 680 2048MB |||
||| Corsair SSD Force 3 Series 180GB ||| Corsair AX 1200W 80+ Gold ||| Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz |||
||| Dell U3011 30''|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersol:

roligt... köpte en dator för 35 000kr från inet och den krashar och dör hela tiden. efter två dagars användning så dog den helt och kan nu inte starta skiten. Kna jag få pengarna tillbaka eller vad ska jag göra?

den är specialbyggd.

Du kan lämna in den på garanti. Då får du lämna in datorn till Inet för kostnadsfri felsökning samt att de byter ut delen som ej fungerar åt dig, eller om du vet vilken del som är felaktig kan du skicka in bara den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du kan lämna in den på garanti. Då får du lämna in datorn till Inet för kostnadsfri felsökning samt att de byter ut delen som ej fungerar åt dig, eller om du vet vilken del som är felaktig kan du skicka in bara den delen.

det är alla delar förutom minnet som är sönder. vet inte hur de lyckades. Jag fattar inte hur man lyckas bygga en så dålig dator som går så ostadigt när de säger att de testar dem.

Visa signatur

||| i7 3930k ||| Asus RAMPAGE IV EXTREME ||| 3-WAY SLI MSI GeForce GTX 680 2048MB |||
||| Corsair SSD Force 3 Series 180GB ||| Corsair AX 1200W 80+ Gold ||| Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz |||
||| Dell U3011 30''|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersol:

roligt... köpte en dator för 35 000kr från inet och den krashar och dör hela tiden. efter två dagars användning så dog den helt och kan nu inte starta skiten. Kna jag få pengarna tillbaka eller vad ska jag göra?

den är specialbyggd.

ring till dom imorgon då enskilda ärenden tas ej i tråden.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersol:

det är alla delar förutom minnet som är sönder. vet inte hur de lyckades. Jag fattar inte hur man lyckas bygga en så dålig dator som går så ostadigt när de säger att de testar dem.

Jag tror inte att alla delar utom RAMet är trasiga. De testar alla datorer innan de skickas ut. Om något är sönder så har det gått sönder efter att de testat den. Hur vet du att alla delar är trasiga?

Permalänk
Medlem

Ärade Inet varför har ni blivit så EXTREMT dåliga på att lägga upp bilder på era produkter?

Känns ganska oseriöst från eran sida.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

När tror ni att Asus Eee pad transformer prime kommer i lager?

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Ärade Inet varför har ni blivit så EXTREMT dåliga på att lägga upp bilder på era produkter?

Känns ganska oseriöst från eran sida.

Det jag stör mig på är inet stämpeln i mitten av bilden. Kan ni inte göra den mer transparent eller slänga upp den på kanten?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk

Vill bara ge en eloge för servicen.

Skickade in en rätt ny ihopplockad dator då vattenhylaren (h80) hade fått dille o lät inge vidare. Det första som dyker upp i serviceärendet är att dom bytt grafikkortet (det kanske inte gillade frakten tillbaka och lät tydligen massor). Så jag påminnde om att vattenkylaren krånglade. Så nu är den bytt. Sen upptäckte dom coolwhine på mobo. Så det byttes också.

Och dom har ringt upp uppdaterat mig om ärendet under gången. Mycket bra service. Fem av fem pingvinstänger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Vill bara ge en eloge för servicen.

Skickade in en rätt ny ihopplockad dator då vattenhylaren (h80) hade fått dille o lät inge vidare. Det första som dyker upp i serviceärendet är att dom bytt grafikkortet (det kanske inte gillade frakten tillbaka och lät tydligen massor). Så jag påminnde om att vattenkylaren krånglade. Så nu är den bytt. Sen upptäckte dom coolwhine på mobo. Så det byttes också.

Och dom har ringt upp uppdaterat mig om ärendet under gången. Mycket bra service. Fem av fem pingvinstänger.

Det kan man kalla service, byter ut 3 saker när du skicka in den för ett fel

Permalänk
Inet

Hej Allihopa!

Vill bara börja med att be om ursäkt för den långa tiden som gått mellan att vi svarat på era frågor här den senaste tiden - vi har haft mycket på gång med bland annat uppköpet av Indomo och överklockningseventet med Gigabyte. Men från och med nu ska vi vara tillbaka på det normala och köra på som vanligt!

Skrivet av LarssoN:

Kommer ni att ta in LED dioder med olika färger som ansluts via molex?
Eftersom Indomo hade dessa, om jag kommer ihåg rätt.

Ber inköpsavdelningen kolla på detta! Återkommer till dig!

Skrivet av sack:

Kul initiativ till Laines Mono bygge! Ser fram emot att kunna köpa de komponenter som används till det, för ni kommer att satsa på det va?

Tack! Del 3 kommer inom kort!

Tanken med Inet Mono är att ge inspiration, visa upp något unikt och att en dator kan vara så mycket mer än en låda med "delar".

I princip varenda del kommer att vara modifierad och vara väldigt annorlunda från sitt grundutförande så det är inget "uppvisningsprojekt", så att säga.

Men vi har en del av komponenterna i vårt sortiment och kommer löpande länka till dessa samt även länka till externa siter där vi beställd dom andra specialbeställda delarna.

Skrivet av Rickard11:

Är nya iPad 32GB Wifi på G eller?

Vi hoppas på det och jobbar på att få fram ett datum! Just nu har vi tyvärr inte det och väntar på besked.

Skrivet av Samev:

Tack för svar!

Edit: Ytterligare en fråga till Inet: Förstår att det kan vara ganska varierande beroende på hur mycket ni har inne men ungefär hur lång tid brukar det ta från att ni får in produkten till att arbete påbörjas med den?

Det kan variera som du säger en del men normal servicetid, dvs från det att vi mottagit produkten tills att den är klar, är mellan 5-10 arbetsdagar.

Det beror även på vilken typ av produkt det är och vad det är för fel - vissa fel är intermittenta eller svåra att återskapa och då kan det t ex dra ut på tiden.

En bra felbeskrivning som tydligt säger vad det är som är fel på produkten och hur man återskapar felet snabbar alltid på processen!

Skrivet av Zcorc:

Hur ser det ut med transformer prime? Kommer ni ta in dom?

Kommer ni ta in de nya asus transformers som kommer ut i slutet av sommarn/hösten?

Vi har Prime i sortimentet! http://www.inet.se/produkt/1971072/asus-eee-transformer-prime

Det är planen! Vi väntar på att få information från Asus om dom kommande modellerna - kommer upp på hemsidan så fort vi vet mer!

Skrivet av voro12:

Hej Inet!
Undrar om ni har några mekaniska tangentbord uppställda i butiken på Sveavägen som man kan klämma och känna lite på? Skulle vara skönt att prova ett innan man köper ett

Skrivet av Swordfish90:

Dom har dessa i demo som man kan få känna på: Svarta, Blåa och Röda.
Frågar man snällt så kan dom säkert packa upp ett speciellt tangentbord om du vill känna lite. Men som sagt, dom har för närvarande dom 3 vanligaste brytarna uppe.

Vi har som Swordfish90 påpekade några tangentbord uppställda - är det någon speciell modell som du vill känna/titta på som inte är uppställd så går det fint att packa upp ihop med en av våra säljare på plats! Förutsatt att det finns i sortimentet och i lager då givetvis.

Skrivet av Blk:

Någon kanske redan påpekat detta...

http://forumbilder.se/images/140201271549Pc646.jpg

Edit: såg att jag klippte bilden lite förmycket, MSI kortet som är halvt i botten av bilden har även de samma grej.

Vi kollar på det! Tack för feedbacken!

Skrivet av Sammyc51:

Edit: När kommer MSI GTX 680 Twin Frozr till Inet? Finns det något preliminärt datum?

Finns uppe på sidan nu! http://www.inet.se/produkt/5409456/msi-geforce-gtx-680-oc-204...

Datum är det lite värre med - vi jobbar på det! Håll utkik på hemsidan för vi uppdaterar så fort vi vet mer!

Skrivet av Wully:

Vad äre för specs på datorn någon vann?

Intel 2500k
8GB Corsair Vengeance LP
Gigabyte GA-Z77-D3H
Gigabyte GTX 560Ti
1TB 7200rpm Seagate
Fractal Core 3000
Antec 550W

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Hej Inet!

Kommer ni att ta in Anidees A16 till ert sortiment? Ser väldigt intressant ut.
(http://www.anidees.com/)

Kollar med ansvarig inköpare och återkommer!

Skrivet av FknDemo:

In med mer mITX chassin inet! Får ryck för det finns verkligen ingenstans ),:

Vi har en del i sortimentet redan idag som du hittar här: http://www.inet.se/kategori/417/mini-itx

Är det något annat du saknar så tipsa oss gärna så kollar vi på om det är något som vi kan ta in!

Skrivet av hersol:

roligt... köpte en dator för 35 000kr från inet och den krashar och dör hela tiden. efter två dagars användning så dog den helt och kan nu inte starta skiten. Kna jag få pengarna tillbaka eller vad ska jag göra?

den är specialbyggd.

Väldigt tråkigt att höra att du har problem med din dator men givetvis är det något som vi kommer att reparera åt dig. Felanmäl direkt på vår hemsida här: http://www.inet.se/support/OrderList så får du fraktsedlar och instruktioner av oss. Eller så är du välkommen in i någon av våra butiker om du har möjlighet till det!

Om du har några frågor eller funderingar så tveka inte att kontakta oss på 031 65 27 00 eller service@inet.se så hjälper vi dig!

Skrivet av Ant3:

Ärade Inet varför har ni blivit så EXTREMT dåliga på att lägga upp bilder på era produkter?

Känns ganska oseriöst från eran sida.

Väldigt nya produkter har ibland inga bra produktbilder tillgängliga och ibland dröjer det lite tid från det att vi har lagt upp en produkt till att bilder och specifikationer är satta - men det ska endast röra sig om några timmar på sin höjd i nästan alla fall.

Hemsidan har även haft en bugg som gjort att vissa thumbnails inte blivit generade som dom skulle vilket har gjort att i "list view" så har det sett ut som att en del produkter saknade bilder när dom faktiskt hade det.

Detta är dock inga undanflykter och våra produkter ska alltid ha produktbilder och är det så att det missats så får vi kolla på det.

Vilka produkter är det som saknar bilder idag?

Skrivet av sucrame:

När tror ni att Asus Eee pad transformer prime kommer i lager?

Ser ut att vara obekräftat i dagsläget - kollar med inköpsavdelningen och återkommer!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av LarssoN:

Kommer ni att ta in LED dioder med olika färger som ansluts via molex?
Eftersom Indomo hade dessa, om jag kommer ihåg rätt.

Fick svar precis nu att det är på gång och kommer upp på hemsidan om ca 1 vecka.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi har Prime i sortimentet! http://www.inet.se/produkt/1971072/asus-eee-transformer-prime

Det är planen! Vi väntar på att få information från Asus om dom kommande modellerna - kommer upp på hemsidan så fort vi vet mer!

Dålig formulerat av mig! Undrade mer när ni tänkte plocka in dom igen, har hört att leverans från asus inte kommer ske förens i slutet av maj

Skulle också vilja veta om ni har någon information på om de barn sjukdomar de tidigare primes hade är fixade på den leveransen som kommer komma, nånting måste de väl förändrat eftersom det dröjt ungefär 3 månader sen senaste leveransen?

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Fick svar precis nu att det är på gång och kommer upp på hemsidan om ca 1 vecka.

Okej, grymt!