Permalänk
Medlem

"Jag är inte en ammunitionskärring", sa kulspruteskytten till sjukvårdaren.

Nej, fy fan! Hahaha!

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Hahhaha det är ju det dom inte gör... Lol...
Du kan lägga ner alla små bemärkningar om hur min svenska är dålig, den är utmärkt :).

Meningslöst att ödsla tid på dej. Fortsätt du med din svengelska.Edt, hahah stavning!!!Han är ju ett stolpskott" om han vet vad det betyder på Svenska. Orka bry sig längre.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Vi lever idag i ett samhälle där vi har tillgång till all musik i världen med bara en knapptryckning, du menar att du ärligt talat lyssnar på Tomas Ledin, Gyllene Tider och Markoolio när du kan lyssna på vad resten av världen har att bjuda på? Svenska artister som sjunger på svenska är så långt ner på listan över mina favorit-artister att jag förhoppningsvis (och troligtvis) aldrig kommer behöva lyssna på någon av dom.

Du kommer med personliga åsikter försöka att vara lite objektiv.
Lyssna och njut. På modersmål är en sång verkligen något känslosamt, det kan man fråga vilken artist som helst.

Citatet redigerat.
Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Meningslöst att ödsla tid på dej. Fortsätt du med din svengelska.Edt, hahah stavning!!!

Och du var bara tvungen att skriva det, för det bidrar mycket till diskussionen? Är det svårt för dig att inse att vi bara tycker olika och båda våra åsikter är lika rätt. Du behöver inte försöka smutskasta folk du diskuterar med för att "vinna", och du behöver inte dra en slutkläm som du precis gjorde med att det är meningslöst att "ödsla" tid på mig. Jag skulle kunna skriva något som "Väx upp", eller "Det är du som borde lära dig svenska för du kan inte diskutera utan att göra personliga påhopp", men jag är bättre än så

Skrivet av DAoG:

Du kommer med personliga åsikter försöka att vara lite objektiv.
Lyssna och njut.
www.youtube.com/watch?v=e2tdBKFKOrU

Självklart kommer jag med personliga åsikter, finns det något annat i ett sånt här ämne? ^^
Jag kan hålla med om att den låten du länkade var rätt bra Det är ju dock inte riktigt den typen av musik jag menar, jag menar mer pop-culture men det borde jag kanske ha förtydligat. Som jag sa innan kan svenskan vara vacker, och i den typen av musik som du länkade funkar den absolut!

Permalänk

Kom just på att Resistance 2 har svenskt tal, köpte det begagnat till PS3 och blev lite förvånad när man hörde värdelösa röstskådespelare hojta på svenska, dock så bytte jag till engelska rätt snabbt pga de dåliga skådespelarna :C

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

Och du var bara tvungen att skriva det, för det bidrar mycket till diskussionen? Är det svårt för dig att inse att vi bara tycker olika och båda våra åsikter är lika rätt. Du behöver inte försöka smutskasta folk du diskuterar med för att "vinna", och du behöver inte dra en slutkläm som du precis gjorde med att det är meningslöst att "ödsla" tid på mig. Jag skulle kunna skriva något som "Väx upp", eller "Det är du som borde lära dig svenska för du kan inte diskutera utan att göra personliga påhopp", men jag är bättre än så

Självklart kommer jag med personliga åsikter, finns det något annat i ett sånt här ämne? ^^
Jag kan hålla med om att den låten du länkade var rätt bra Det är ju dock inte riktigt den typen av musik jag menar, jag menar mer pop-culture men det borde jag kanske ha förtydligat. Som jag sa innan kan svenskan vara vacker, och i den typen av musik som du länkade funkar den absolut!

Haha. Du, jag är nog säkert gammal nog att vara din far så jag behöver inte växa upp. Men du behöver uppfostran och svenskundervisning!!!!

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Fyfan vad grymt om de skulle skrika "AJ FAN!!!" om man blev träffad

GULD!:D

Permalänk

ja det är verkligen synd att det inte finns bättre röstskådespelare att tillgå för spelföretagen, dom som har spelat empire total war och total war napoleon vet vad jag menar även om det är mysigt att höra svenska så låter det som att dom har tagit någon stackare på gatan och stuckit en lapp med fraser han skall säga och sen bara spelat in det och lagt till det i spelet^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyro2:

Haha. Du, jag är nog säkert gammal nog att vara din far så jag behöver inte växa upp. Men du behöver uppfostran och svenskundervisning!!!!

Ålder och vuxet beteende hänger sällan ihop, i alla fall enligt min egen erfarenhet, vilket du ikväll har hjälpt mig att bevisa
Nu ska jag sova i alla fall. Jag hoppas att jag kanske lärt dig något om hur man diskuterar med andra personer och att du nästa gång du ger dig in i en diskussion med någon kanske drar dig från att göra personliga påhopp då dom oftast inte bidrar till diskutionen, utan snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponkar92:

Jag tycker alla röster ska vara på östgötska!

Haha, fy fan. Östgötska är ingen dialekt, det är ett handikapp. Sanna mina ord.

Skrivet av kyro2:

Haha. Du, jag är nog säkert gammal nog att vara din far så jag behöver inte växa upp. Men du behöver uppfostran och svenskundervisning!!!!

Om du menar undervisning i det svenska språket, dess uppbyggnad och grammatik när du skriver "svenskundervisning" är det nog snarare du som behöver det.

För övrigt vore det roligt att översätta "I'm gonna tear him a new asshole"... "Jag ska slita upp ett nytt rövhål på honom!"... Teh lulz!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Eld i hålet!

Permalänk
Medlem

"Hallå! Jag behöver mer ammunition!"

"Sjukvårdare! Jag behöver en sjukvårdare nu!"

"Fiendestyrka upptäckt"

Haha skulle låta så skojj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Fyfan vad grymt om de skulle skrika "AJ FAN!!!" om man blev träffad

I BF2 säger soldaterna "Aj!" vid t.ex. fallskador

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Whatever..:

Skulle vara RIKTIGT kul! Titta bara här!
http://www.youtube.com/watch?v=lWUGqy61iqE

NEVER FORGET.

Tack för den! Hittade dock denna samma men lite längre, och lyssna i slutet! Kunde verkligen inte hålla mig för skratt.

http://youtu.be/d-nOwIZkeZ8

Permalänk

haha påminner mig om detta http://www.youtube.com/watch?v=CIPokgtw__o
skrattar ihjäl mig när jag kollar på den, bf2 med svensk tal

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk
Skrivet av roxor1337:

haha påminner mig om detta http://www.youtube.com/watch?v=CIPokgtw__o
skrattar ihjäl mig när jag kollar på den, bf2 med svensk tal

vet inte varför men jag får en stark lust att titta på Repmånad (http://www.imdb.com/title/tt0079794/) när jag såg det klippet...

Gaslarm Adam Bertil!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Kom just på att Resistance 2 har svenskt tal, köpte det begagnat till PS3 och blev lite förvånad när man hörde värdelösa röstskådespelare hojta på svenska, dock så bytte jag till engelska rätt snabbt pga de dåliga skådespelarna :C

Haha, det lätt ju bra fast det lätt inte naturligt, var alldeles för direktöversatt.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

Varför inte dubba alla filmer när man ändå håller på?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är dåligt att swec är på svenska. Jag vill prata med mina landsmän, men det blir inte riktigt seriöst när allt är på svenska.

Permalänk
Skrivet av saindrenan:

Varför inte dubba alla filmer när man ändå håller på?

eller bättre! att det finns både och så man kan välja;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

"Ta en laddning sånt här, ditt rövhål"
"Hjälp, jag håller på få mitt bajs intryckt"
"Sjukvårdare!! Jag behöver en jäkla sjukvårdare"

Garvade ihjäl mig av denna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av panzerthrash:

eller bättre! att det finns både och så man kan välja;)

Du kan inte med största allvar säga att du skulle vilja kolla på en SVENSK DUBBAD film! Hemskt...

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av Woxics49:

...och det blir extremt konstigt med svenska...

är det coolt med amerikanska soldater som skriker "WERE TAKING HEAVY FIRE", eller "FIRE IN THE HOLE".
Skulle de finnas svenskmod skulle de vara bra mycket roligare. For king and country så att säga.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Skrivet av MooD:

Jag tycker det är dåligt att swec är på svenska. Jag vill prata med mina landsmän, men det blir inte riktigt seriöst när allt är på svenska.

Varför går du inte in på en hemsida som INTE är svensk om du inte vill ha den på svenska?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Pennybridgarn:

är det coolt med amerikanska soldater som skriker "WERE TAKING HEAVY FIRE", eller "FIRE IN THE HOLE".
Skulle de finnas svenskmod skulle de vara bra mycket roligare. For king and country så att säga.

Klart det blir coolare med amerikaner, de är ju med i alla supercoola actionfilmer

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt "hatet" vissa här har mot svenska

Av alla filmer jag sett från Disney och Dreamworks så tycker jag att nästan alla är bättre på svenska än på engelska

Tycker dock att exempelvis Arn kändes tämligen tam, men det har mer med skådespelarna och dialogen att göra...Att Arn också kändes som ett svenskt Hollywoodförsök hade säkert också en inverkan

Permalänk
Skrivet av dunis90:

Förstår inte riktigt "hatet" vissa här har mot svenska

Av alla filmer jag sett från Disney och Dreamworks så tycker jag att nästan alla är bättre på svenska än på engelska

Tycker dock att exempelvis Arn kändes tämligen tam, men det har mer med skådespelarna och dialogen att göra...Att Arn också kändes som ett svenskt Hollywoodförsök hade säkert också en inverkan

nepp personligen tycker disney är bättre på engelska tycker det är ofta i den svenska översättningen som vissa av skämten i filmerna försvinner helt med ett språkbyte.

och Arn filmerna var några av de få svenska filmer jag tyckte var riktigt bra för att vara svenska filmer.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Entusiast

Tror folk måste inse några detaljer angående Engelska och Svenska:

Många meningar och ord bör inte översättas ordagrant, utan man måste se till meingens betydelse och sammanhang. Samma ord och meningar i olika sammanhang kan översättas på olika sätt, detta är en huvudorsak till varför Google translate, och andra översättningsmjukvaror ger så pass lustiga resultat.

Sedan har vi det här men språkförståelse på ett mer övergripande plan.
De flesta av oss har svenska som modersmål och den sanna meningen bakom uttryck och ord förstår vi direkt utan ansträngning.
När det kommer till andrahandsspråk som man fått lära sig senare i sitt liv, til lexempel engelska, så har det språket inte alls samma genomslag i förståelse som modersmålet.

Engelska uttryck är faktist många gånger helt otroligt lustiga även oöversatt, det är bara vi som inte har tagit åt oss av den ordagranna betydelsen, utan reflekterar bara till dess betydelse i det större sammanhanget.
Jag skulle till och med kunna säga att engelska i filmer och spel är fånigt, även oöversatt.
När ni läser och lyssnar på meningarna som ni faller vara helt naturliga på engelska, men låter fånigt på modersmålet, tänk till några extra gånger, och försök att förstå vad som just sades/skrevs på engelska.

Exempel:
-"I'm gonna tear you a new asshole!"
Läs den meningen och förstå dess ordagranna betydelse, så inser ni att den är faktiskt rätt humoristisk, även när man inte översätter den.
De flesta förstår meningen först när den har översatts:
-"Jag kommer att slita dig ett nytt rövhål!"
I själva verket är meningen ifråga precis lika humoristisk på båda språken.

Det är så de flesta av oss fungerar: Vi hör en mening på ett språk som inte är av vårt modersmål, och reflekterar den till situationer vi har hört den förut. och den nämnda meningen brukar förekomma ofta i actionscener, så självfallet får den den där lite coola associeringen. Märk där att man aldrig reflekterade över den ordagranna betydelsen till en början, utan man associerade den direkt till andra sammanhang utan att förstå den direkt.

Det är först när hjärnan lyckats dekryptera och förstå själva meningen som den blir humoristisk, och detta sker först helautomatiskt i hjärnan när något läses/hörs i modersmålet.
När något läses och/eller hörs på ett språk som inte är modersmålet, eller faller en helt naturligt, så kommer den ordagranna betydelsen att skippas av hjärnan, eller åtminstone dröja så länge att man hunnit förkasta situationen i sig.

Det är troligen därför engelskan ter sig "coolare" än ens egna modersmål, då den humoristiska och ordagranna betydelsen i sådana meningar "går över ens huvud", även om man i efterhand vet vad det betyder.

Sedan att många svenska översättningar, i synnerhet när det kommer till tal, låter felaktigt och ibland humoristiskt, beror i regel på att det är dåligt utförd av fel sorts röstskådespelare. Diablo-exemplet är ett lysande exempel.
Texterna är enligt min mening propert översatta, men röstskådespelet lägger på en helt felaktig stämning, och framför allt som om det vore en barnsaga.
Det är inte fel på den svenska översättningen, eller det svenska språket i sig, utan fel på själva röstskådespelet.
Samma felaktiga röstskådespel på engelska hade varit minst lika löjlig.

Observera: Det här är mina teorier, så ta det med en grävskopa salt om ni finner felaktigheter. Korrigera mig gärna.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Svenska datorspel är skit? Så BF3 är skit menar du då eller?
Svensk film kan jag hålla med dig faktiskt, förutom några få som typ Jönssonligan m.fl.
Svensk musik? Är du helt störd? Vad är sommar utan Tomas Ledin, Gyllene Tider och Markoolio m.fl.?

"Svenska i datorspel är skit".

Svensk film som Jönssonligan? Är det den enda svenska filmen som du kan tycka om? Det finns inte många bra svenska filmer, men att du skulle öppna munnen för jönssonligan var ett LOL.

Svensk musik är helt kasst, det måste jag hålla med killen du citerade om, finns kanske ngt bra, men du, inte fan finns det mycket.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

I BF2 körde jag först svenska... men fick byta för det blev lite konstigt när någon sqvadledare ville att man skulle springa eller spawna ut på ett ställe och stället nämndes på engelska men det översatta namnet stämde inte så man fick schansa eller stå där dum och fråga. Dom viste ju inte om det svenska namnet så... Det brev till att ominstallera hela spelet till "rätt" språk.

För övrigt så håller jag med, vi bor i Sverige och här är det svenskan som gäller... Finns ingenting att diskutera. Säg det i en svensk designstudio

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k