[GW2] Ruthless - Guild Wars 2 Rekrytering

Permalänk
Medlem

[GW2] Ruthless - Guild Wars 2 Rekrytering

Hemsida: www.Ruthless.se

Server: Far Shiverpeaks

Typ utav gille: Vi är ett guild som fokuserar på alla spelare, både PvE och PvP & WvW i olika nivåer (Casual, Hardcore och allt däremellan).

Rekrytering: Ni kan ansöka till vårt gille efter ni blivit medlem på våra sida.
Därefter söker ni er till www.ruthless.se registrerar er och klicka på Rekrytering [GW2] Ruthless.

Fakta kring Ruthless:
Ruthless är ett helsvenskt Multi Gaming Community som inriktar sig emot att ha en bra gemenskap.
Ruthless grundades 2010 som ett SWTOR community och spel community, strax efter detta döpte vi oss till Ruthless och blev SWTOR's första Svenska guild.
Vi har sedan dess utvecklats väldigt mycket och har nu samarbete med både EA Games och Bioware.
Vi är även sponsrade utav QPAD och har vår designat vår egen musmatta.

Efter att ha spelat SWTOR i snart ett halv år så är många utav våra medlemmar intresserade utav att spela andra spel, så som Diablo, Guild Wars 2 och The Secret World.
Vi bestämde oss då för att bli ett Multi Gaming Community.
Detta innebär att vi har flera guilds/lag i flera spel men går alla under samma hemsida och namn, Ruthless.

Utöver detta har vi många IRL events, som grill kvällar och paintball osv.

Ni ska känna er varmt välkomna att gå med i vår gemenskap!

Hälsningar
Ruthless gänget!

Ni är varmt välkomna att kontakta oss:
Draxx@ruthless.se
Georg@ruthless.se
Healium@ruthless.se
Batziy@ruthless.se
Wolcker@ruthless.se
Quue

Permalänk
Medlem

Ska försöka slänga ihop en ansökan senare. Ser ut att vara ett roligt gäng.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite OS

Permalänk
Medlem

Du är så välkommen att göra så Säg till om du har några frågor!

Permalänk
Medlem

Kan en Moderator kanske flytta (Till Guild Wars 2) eller låsa denna tråden?

Permalänk
Medlem

Intressant att se fler från Ruthless hålla till på Sweclockers.

Edit: Tog ett tag innan jag kopplade att Rapefield var Britney..

Permalänk
Medlem

Som jag har förståt det så kan man Joina flera guilder med samma karaktär och sen inne i Guild Page [G] kan man välja vilken man vill representera när man kör just den dagen.

Ruthless verkar vara en bra community och skulle kunna tänka mig att joina, precis som att jag kommer att joina SweClockers Guild och min gammla gw1 guild, men kommer nog till 70% representera min gammla gw1 guild.
Men kan ju vara bra att joina flera om andra behöver hjälp eller om det är något rolig event på någon guild.

BTW: snygg sida, lite förmycket SWTOR stuk nu när ni ska spela GW2 också

Permalänk
Medlem

Var väldigt intresserad av just Ruthless då jag spelar mot er på Bloodworthy EU men sedan läste jag detta;

Skrivet av RapeField:

Vi har sedan dess utvecklats väldigt mycket och har nu samarbete med både EA Games och Bioware.

Tack, men nej tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thxsen:

Intressant att se fler från Ruthless hålla till på Sweclockers.

Edit: Tog ett tag innan jag kopplade att Rapefield var Britney..

Haha, sorry för det

Skrivet av YeZirko:

Som jag har förståt det så kan man Joina flera guilder med samma karaktär och sen inne i Guild Page [G] kan man välja vilken man vill representera när man kör just den dagen.

Ruthless verkar vara en bra community och skulle kunna tänka mig att joina, precis som att jag kommer att joina SweClockers Guild och min gammla gw1 guild, men kommer nog till 70% representera min gammla gw1 guild.
Men kan ju vara bra att joina flera om andra behöver hjälp eller om det är något rolig event på någon guild.

BTW: snygg sida, lite förmycket SWTOR stuk nu när ni ska spela GW2 också

Ja men absolut, alltid roligt med folk som vill gå med i Gemenskapen

Ja, det är sant. Vi har tyvärr inte hunnit att göra ny design, men tanken är att skaffa en neutral design som inte inriktar sig mot något speciellt spel ^^

Skrivet av Sammyc51:

Var väldigt intresserad av just Ruthless då jag spelar mot er på Bloodworthy EU men sedan läste jag detta;

Tack, men nej tack.

Tja, ja, som sagt vi är nu mera Multi Gaming Guild och spelar inte bara SWTOR. Tråkigt att höra att du känner så.
Förstår inte riktigt vad du menar med det sist nämnda. Men att vi har ett samarbete med dom är för att kunna ha en direkt kontakt med dom för att försöka påverka SWTOR på ett positivt sätt men även för att det är roligt för alla att ha en bra kontakt med dom och kunna träffa dom, få lite priser etc

Permalänk

Har ni något inom Age of Conan?

Permalänk
Medlem

Inte ännu, faktiskt inte haft något intresse där ännu. Men kan alltid kolla omkring.

Gör så att du skapar ett konto och sedan skriver på forumet och se hur många som är intresserade, kanske blir att vi skapar ett Ruthless guild i AoC

Permalänk
Medlem

Joinade Ruthless GW2 guild några dagar sedan och har fått ett mycket bra första intryck av guilden. Så tveka inte att ansöka om ni känner er sugna på att lira GW2 senare i år med ett gött gäng

Permalänk
Medlem

Kul att höra Vad nickar du på hemsidan?

Permalänk
Medlem

Snygg musmatta. Spelade mot er på Bloodworthy, inte min typ av guild, men lycka till i GW2. Far shiverpeaks lär ju bli fullt som fan med tanke på att typ halva norden spelar där. Tur för overflowservers.

Permalänk
Medlem

Tackar! Synd att höra, kanske du kan ge någon konstruktiv kritik?

Ja, det ska bli riktigt roligt och spännande att spela med andra från Norden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

Kul att höra Vad nickar du på hemsidan?

Ramkha sj?

Edit: Såg nu högre upp att det är Britney. Har för mig att vi snackade någon gång på immortals chatten inför SWTOR-launchen

Permalänk
Medlem

Jag är redan med i en multi-gaming community som kallas CKS gaming. Men Ruthless ser ut som en trevlig community. Har svårt att bestäma mig om jag vill gå med :S Jag vet att man kan vara med i flera guilder på GW2. Är det ok för Ruthless om man är med i mer än en guild?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Sådärja, slänge ihop en liten ansökan, så får väll hoppas på glada besked

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

Tackar! Synd att höra, kanske du kan ge någon konstruktiv kritik?

Ja, det ska bli riktigt roligt och spännande att spela med andra från Norden!

Jag föredrar små hardcore guilder som spelar PvP med inställningen att vinna. Stora guilder har en tendens att enligt min åsikt ha för stor skillnad i förmåga mellan spelarna samt vela få ut väldigt olika saker. Detta leder ibland till att guilden blir segregerad i små grupper och intressekonflikter kan uppstå. Dessutom förknippas stora guilds också oftast med en Zerg mentalitet. Brukar funka för casual guilds där folk bara vill facerolla och slappna av lite, men det är inte riktigt min grej.

Inget som du skall uppfatta som att guilden är "dålig" per se, eller att det är något fel. Det handlar bara om olika smak och vad man vill få ut av spelet.

Edit: Snygg rekryteringsvideo. Så där lagom cheesy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag är redan med i en multi-gaming community som kallas CKS gaming. Men Ruthless ser ut som en trevlig community. Har svårt att bestäma mig om jag vill gå med :S Jag vet att man kan vara med i flera guilder på GW2. Är det ok för Ruthless om man är med i mer än en guild?

Återkommer med svar, vi har nämligen inte skrivit klart våra GW2 regler ännu, i dags läget måste jag tyvärr säga nej då :/

Skrivet av Philippk:

Sådärja, slänge ihop en liten ansökan, så får väll hoppas på glada besked

Grymt! (Kollade just igenom Appen, verkar kanon ).

Skrivet av wotanziu:

Jag föredrar små hardcore guilder som spelar PvP med inställningen att vinna. Stora guilder har en tendens att enligt min åsikt ha för stor skillnad i förmåga mellan spelarna samt vela få ut väldigt olika saker. Detta leder ibland till att guilden blir segregerad i små grupper och intressekonflikter kan uppstå. Dessutom förknippas stora guilds också oftast med en Zerg mentalitet. Brukar funka för casual guilds där folk bara vill facerolla och slappna av lite, men det är inte riktigt min grej.

Inget som du skall uppfatta som att guilden är "dålig" per se, eller att det är något fel. Det handlar bara om olika smak och vad man vill få ut av spelet.

Edit: Snygg rekryteringsvideo. Så där lagom cheesy

Tack så mycket
Ja okej, kan ju säga att vi oftast kör på en HC del och en Casual del. Detta gör att vi har något för alla. Nu kan jag ju bara ge exempel från SWTOR då det är det enda spelet vi spelat tidigare, men det funkade det kanon! Vi var det tredje 8-manna "laget" som downade Soa NM först
Absolut kan det ju bli konflikter, det uppstår ju i alla guilder, både små som stora. Måste dock säga att det inte varit allt för allvarliga saker

Permalänk
Medlem

Ruthless rekryterar för fullt! Alla som vill spela i ett skönt casual guild med bra folk, tveka inte att ansöka till oss!

Mvh
Draxx

Visa signatur

Guildmaster för Guild Wars 2 i Ruthless multi-gaming community
ruthless.se

Permalänk
Medlem

Det kommer stadigt rekryter från sweclockers - kul! Come join the fun!

Visa signatur

Guildmaster för Guild Wars 2 i Ruthless multi-gaming community
ruthless.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Draxx:

Det kommer stadigt rekryter från sweclockers - kul! Come join the fun!

Sluta bumpa! Nästa gång får du några dagars semester. Gör vettiga inlägg med mer innehåll som ger något åt tråden istället..

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaLo:

Sluta bumpa! Nästa gång får du några dagars semester. Gör vettiga inlägg med mer innehåll som ger något åt tråden istället..

Absolut, ska vidarebefordra detta till Draxx, ber om ursäkt för detta!

OnT:
Vi närmar oss nu snart 70 medlemmar. Utöver detta så har vårt SWTOR guild nu flyttat till Tomb.
Vi har även lite tankar på att kanske starta en spelförening hos Sverok. Så gå gärna med idag för roliga IRL events, ingame events och spelkvällar

Permalänk
Medlem

Det går bra för Ruthless som spel community, vi lyckades igår få ihop 1300 medlemmar.
Och verkar stadigt växa vidare, inom Guild wars 2, SWTOR, PlanetSide2, Diablo osv..
Vill du spela med ett bra och trevligt gäng, så kolla in vår hemsida.

Permalänk
Medlem

Vi har haft en hel del som har varit lit emot designgen på hemsidan då det har varit mycket SWTOR stuk över det hela. Vi har dock ändrat designen på hemsidan nu! Så in på http://ruthless.se och tryck F5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RapeField:

Vi har haft en hel del som har varit lit emot designgen på hemsidan då det har varit mycket SWTOR stuk över det hela. Vi har dock ändrat designen på hemsidan nu! Så in på http://ruthless.se och tryck F5

Ser ut som en SWTOR sida fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Ser ut som en SWTOR sida fortfarande

Hehe, kanske sant. Vi tar ministeg hela tiden, förhoppningsvis kommer det att bli en snygg och neutral design som alla gillar

Permalänk
Medlem

Ruthless fyller 2 år idag! Därför har vi massor med tävlingar samt en historia kring hur Ruthless kom till.

Kolla gärna in den: http://ruthless.se/index.php?topic=3062.0

Permalänk
Medlem

Informationen om guidlen har uppdaterats Läs gärna igenom eller kolla in våran hemsida

Vi är 70 rena GW2 medlemmar och fler inom communityn som kommer att joina när spelet är släppt

Permalänk
Medlem

Här kommer ett nytt litet filmklipp ifrån Ruthless.

Vi har nu samlat ihop över 1900 community medlemmar.
Vi är just nu 90 rena gw2 medlemmar + massor ifrån dom andra spel sektionerna som även dom planerar spela gw2.