Nytt chassi till SLI- och överklockad CPU-burk?

Permalänk
Medlem

Nytt chassi till SLI- och överklockad CPU-burk?

Jag har en fråga till er chassi/kylningsexperter här

Jag har idag ett Antec P183. Tycker det är snyggt, men sedan jag köpte ett andra gtx 570 så känns det som kylningen i det inte räcker till. Jag har totalt sex fläktar i den. Tre på cpu:n (Noctua N14). En i fronten, en i taket och en på baksidan. Cpu:n rullar stabilt i 4.0 ghz (i7 930), men när båda gfx-korten lastas mer än ca 50% under en lite längre period så låter de mycket!

Tyvärr har jag ett moderkort där grafikkorten måste sitta tätt intill varandra.
Tror ni att ett nytt mer välventilerat chassi (med tex en stor eller två mindre fläktar i taket och/eller en eller flera fläktar på golvet i chassit och/eller fläktar på sidan skulle hjälpa mig till märkbart lägre ljudnivå?

Eller skulle ett nytt moderkort med en till kortplats mellan grafikkorten hjälpa mer?

Permalänk
Medlem

Jag tror en fläkt på sidan som blåser in luft direkt på korten hade hjälpt en hel del.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Jag tror jag ska satsa på att köpa en bättre fläkt yill det gamla gtx 570-kortet (Nvidias stockkylare). Tror det är den bästa (och billigare lösningen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

Jag tror jag ska satsa på att köpa en bättre fläkt yill det gamla gtx 570-kortet (Nvidias stockkylare). Tror det är den bästa (och billigare lösningen)

Referens kylaren är det bästa i SLI

Permalänk
Medlem

Ska du ha ett nytt chassi med bra luftflöde finns det bara 1 chassi som jag rekommenderar:

http://www.inet.se/produkt/6901509/silverstone-fortress-ft02b...

/Linus

Visa signatur

How do you know if a person playing Diablo on Hardcore? They will tell you!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nimloths:

Ska du ha ett nytt chassi med bra luftflöde finns det bara 1 chassi som jag rekommenderar:

http://www.inet.se/produkt/6901509/silverstone-fortress-ft02b...

/Linus

Håller Helt med! Annars kan man ju ta lillebror rv03 om man tycker priset är för högt!

Permalänk
Medlem

Vill du bli av med ditt P183, skriv en rad. Jag är ute efter ett.

Permalänk
Medlem

Om budgeten tillåter kolla på ett nzxt switch 810, ska själv hoppa från ett phantom chassi till det:-) switch chassit har dessutom 2 platser för fläktar som du kan vinkla rakt mot dina grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)