2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hzup:

Kontaktade deras Chat-support nu, fick "inget" svar dock:
http://easycaptures.com/fs/uploaded/556/6879389870.jpg

Har du hört något mera? Maila dem och fråga?

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Hoppas ett svar kommer snart då för alla inblandade

La in en beställning 1 hdd, får se hur bra den är sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av saddam:

Har du hört något mera? Maila dem och fråga?

Har ett öppet ärende angående det. Men det har de inte besvärat sig att svara. Kan vara bra ifall några mer frågar så det blir lite fart på dem...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Drog iväg en fråga tidigare idag...kan väl inte säga att jag blev jätteklok av det men det verkar iaf som det är 2TB...

- "Hej! Det var lite oklart om den denna 2TB hdd och vad som ingår. Är det 2x1TB eller är det enbart ett chassi?"
- "Du har beställt en hårddisk på 2TB. Om detta inte är svar på din fråga får du gärna återkomma igen så hjälper vi dig vidare."

Så det BORDE då vara en hdd på 2TB....men men, det visar sig

Visa signatur

hertza

Permalänk

Jag ger mig fan på att dem vet inte själva vad som finns där i då dem inte har diskarna hos sig.

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Jag ger mig fan på att dem vet inte själva vad som finns där i då dem inte har diskarna hos sig.

Det är ju det som gör detta köp så spännande!

Permalänk
Medlem

Låter som ett riktigt bra pris, synd att man har ont om pengar.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Frågade Chatten angående hårddisken. Så tror nog inte det är en fara att det är ett tomt skal längre iaf...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hzup, tack för den!

Nu är jag sugen på att beställa en till.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Beställde en. Är det något annat än en 2.5-tums-hårddisk på 2 TB så skickar jag tillbaka den.

Permalänk
Medlem

Fråga 2012-06-04 00:24

Vilka märke och modell nr är alla era externa hdd på denna sidan?
http://cdon.se/smarta-deals/externa_h%C3%A5rddiskar/
Svar 2012-06-05 09:54
Hej Fredrik

Tack för att du kontaktade oss.

Det är OEM - dvs att det inte finns något märke.
"No Name".
Fråga 2012-06-05 09:55
Hej,

Jag är inte helt nöjd över svaret.
OEM = Original Equipment Manufacturer.
Vilket företag tillverkar diskarna ?

Mvh
Fredrik
Svar 2012-06-05 11:25
Hej,

Vi kan tyvärr inte svara på detta.
Fråga 2012-06-05 11:28
Märkligt. Kan ni inte kontakta leverantören och fråga?

Angående denna produkt:
http://cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem_extern_h%C3%A5rddi...

Är det 1st 2TB eller 2st 1TB ?
Jag undrar eftersom storleken är suspekt tjock (17mm) samt att 2TB 2.5" HDD är sällsynta, speciellt för det priset: 141x80x17 mm
Svar 2012-06-05 11:36
Hej Fredrik

Det ska vara 2 TB.

Permalänk
Medlem

Undrar om det inte sitter två 1TB diskar i. När en 3.5" 1TB kostar ca 6-700kr intern. Hur kan då en extern 2.5" kosta så lite?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Beställde en jag också!

Hoppas att det är en sådänhär: magisk disk

Permalänk
Medlem

Tycker personligen inte att 17mm tjocklek låter allt för udda, det är väl ganska standard för en 2.5"-disk, eller? Sen får ni tänka på att de troligtvis tar måttet på kabinetten, inte hårddisken i sig. Aldrig att det får plats 2x2.5"-diskar i en kabinett på 17mm.

Permalänk
Medlem

Men, valet och kvalet om jag ska beställa 2 stycken. Rycka dom ur skalet och sätta i min nas

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Men, valet och kvalet om jag ska beställa 2 stycken. Rycka dom ur skalet och sätta i min nas

de borde hålla bättre i din nas då den troligen håller diskarna svalare och sen kan du använda kretskortet från usb chassina som usb-> sata adaptrar vid behov. har själv en gammal ide chassi till det då det händer att jag kör backup till ny disk åt folk som fortfarande använder ide diskar i sina gamla holkar

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

J-a snålnötter som tjatar i denna tråd då.

De tillverkas av ett random kinesiskt företag (nej, inte Seagate).

Så ni vet är laptop-diskar INTE gjorda för 24/7 drift och kommer inte heller hålla för sådan användning.

Kan ingen moderator stänga av kontona för de som fortfarande tjatar om USB-hastigheten?

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

J-a snålnötter som tjatar i denna tråd då.

De tillverkas av ett random kinesiskt företag (nej, inte Seagate).

Så ni vet är laptop-diskar INTE gjorda för 24/7 drift och kommer inte heller hålla för sådan användning.

Kan ingen moderator stänga av kontona för de som fortfarande tjatar om USB-hastigheten?

nån källa på att det inte kan vara t.ex seagate?

och varför skulle en "laptop"disk inte kunna gå 24/7? samma uppbyggnad som i vanliga 3.5" diskar fast med mindre/fler plattor.
möjligen om de som i detta fallet sitter i ett slutet plastchassi att de blir för varma för 24/7 men lösa utan usbskal borde det inte vara problem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Har de inte utökat tiden? Var det inte t.o.m 8/6? nu står det 18/6.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoffaJaffer:

Har de inte utökat tiden? Var det inte t.o.m 8/6? nu står det 18/6.

Kampanjslut 8/6 och beräknad leverand 18/6 - 28/6

Permalänk
Skrivet av Massy:

Kampanjslut 8/6 och beräknad leverand 18/6 - 28/6

Externa hårddiskar
Gäller tom: 2012-06-18 kl. 11:00

Permalänk
Medlem

CDON i ett nötskal...

Från produktsidan (Uppdaterad precis nyss)

"Obs! Begränsat antal! Först till kvarn!
Kampanjstart: 2012-06-01
Kampanjslut: 2012-06-08
Beräknad Leverans: 2012-06-18 till 2012-06-28
Produkten levereras efter avslutad kampanj"

Fo3

http://cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem_extern_h%C3%A5rddi...

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Asså, det finns inga konstiga okända skumma kinesiska OEM tillverkare av 2.5" 2 TB diskar. Att tillverka diskar innebär stora investeringar i utveckling, produktion, marknadsföring, distribution etc. Inget nån liten skum okänd kines drar igång på en kafferast i källarn.

WD har 2.5" 2 TB
http://www.storagereview.com/2tb_western_digital_my_passport_...

som kostar 200$ på newegg:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168222361...

Det "skumma" med CDONS's erbjudande e att man inte kan ange tillverkare samt att bilderna inte avslöjar det heller. Sen skall man inte ha för höga förhoppningar om CDON's support, troligen vet dom inte och isf orkar/vill dom inte ta reda på fakta, tid är pengar och affärside'n med support är att bli av med ärendet så fort det går på enklaste bekvämaste sättet (för dom själva).

Den enda i dagsläget 2.5" på 2 TB, enligt newegg, tillverkas av WD.
Det man med hyfsat stor säkerhet kan säga är att WD aldrig skulle låta saluföra sin 2 TB disk i ett mörkat "piratskal" för under halva priset och därmed äventyra sitt varumärke. Som om WD gjort en skitprodukt man inte står upp för och smyger ut skräpet under "noname"-etikett i hopp om att inte bli avslöjade. No way.

Så, ni som tror CDON bjuder på en "gratislunch" i detta erbjudande (2.5" 2 TB) kommer att bli besvikna.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av furuliden:

Nja, Sveriges befolkning har förmodligen inte ens koll på att USB 2.0 har någon begränsning.
Dom skulle ju inte kunna veta att USB 2.0 är begränsat till 480 + (någon enhet).

Alltså skulle de inte säga emot om man sa till dem att det går att skicka 480 MB/s.

Men det jag egentligen menade var att de inte har en aning om skillnaden mellan bit och byte. De tror antingen att det är samma sak, eller så känner de bara till den ena. Hur som helst använder de b och B synbarligen slumpmässigt, utan att ens misstänka att de kanske använder fel beteckning.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Efter lite hardcore googling så har jag hittat lite matnyttiga saker:

Shenzhen FDW Electronic Co., Ltd.

Här är deras diskar som är farligt lika som de som cdon.com har på bild: LÄNK

Känner att det kommer att bli en jävligt härlig show när diskarna inte möter konsumenternas krav
*Fixar popcorn*

Permalänk
Medlem

Huga! Men för priset kan det ju vara värt att chansa ändå

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

På vissa står det "Minne: 1TB med ultra hastighet, Interface typ: USB 2.0 & 3.0, USB 2.0 portabel hårddisk". Frågan är om det är 3.0? Bilderna visar 2.0, men hur ska man tolka ultra hastighet?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av o0ski:

Känner att det kommer att bli en jävligt härlig show när diskarna inte möter konsumenternas krav
*Fixar popcorn*

Tack för ditt sökande

Jag är en av dom som beställt 2TB och ska ha den till att lagra musik och film, något som alla diskar klarar. Farhågan är om det är en modell som går sönder men det kan man väl inte veta än? Hoppas inte killen andra längst fram till höger löder ihop min, ser inte ett dugg fokuserad ut!

Om jag som vissa här skulle kräva "lyx" som USB 3.0 (1TB-varianten) så skulle jag vara orolig

Spännande det här, köpt mot faktura och kan lätt avbeställa.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

Det är en 2.5¨. Ser dock ut som något import-märke så jag låter nog bli att köpa.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

Tack för ditt sökande

Jag är en av dom som beställt 2TB och ska ha den till att lagra musik och film, något som alla diskar klarar. Farhågan är om det är en modell som går sönder men det kan man väl inte veta än? Hoppas inte killen andra längst fram till höger löder ihop min, ser inte ett dugg fokuserad ut!

Om jag som vissa här skulle kräva "lyx" som USB 3.0 (1TB-varianten) så skulle jag vara orolig

Spännande det här, köpt mot faktura och kan lätt avbeställa.

Hur mycket musik lagrar du om det är en sån här disk: länk, men jag köpte också mot faktura så det är ju lätt att skicka tillbaka prylarna!