Farma i Royal Crypts (inferno)

Permalänk

Farma i Royal Crypts (inferno)

Hejsan! Har börjat farma med min barbar i Royal Crypts.
När jag farmar, borde jag byta ut mitt gear mot gold find & magick find gear?
Får man mer guld även fast det står from monsters?

Permalänk
Medlem

Magic Find och Gold Find påverkar allt, loot från gubbar kistor osv..

Visa signatur

| i7 4770k | Asus z87-pro | 8GB Corsair CL9/1600Mhz Vengeance | EVGA GTX 970 | Asus Xonar DX 7.1 | Intel 180GB SSD | Samsung 2TB 5400 | Samsung 1TB 7200 |

Permalänk
Skrivet av devel:

Magic Find och Gold Find påverkar allt, loot från gubbar kistor osv..

Så om det står 14% extra gold from monsters, så gäller detta på allt?
Är det värt att köpa farm gear isåfall?

Permalänk
Medlem

Om du köra royal crypts så kör på gold find find gear.
Vill du ha items är treasure goblin o dank cellar runs bättre.
Om du inte buggar o tar dig till act 4 o chest farmar.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Någon som förresten har lust att hjälpa mig ta mig till act 4? Är på Act 1 inferno just nu.

Permalänk
Medlem

Helt klart värt att fixa GF-gear om du ska köra royal crypts. Jag snittar 15-16k per runda med 200+ GF. Det blir tråkigt rätt snabbt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Helt klart värt att fixa GF-gear om du ska köra royal crypts. Jag snittar 15-16k per runda med 200+ GF. Det blir tråkigt rätt snabbt dock

Jag snittar 5.3k (mätt över nästan exakt 1 timmes körande, snitt 1:43 per runda inkl. telp/leave/resume) och jag har 132% (kollat lite på AH men gold% items har gått upp mkt i pris), tycker mångas siffror verkar väldigt höga? Jag räknar endast ren gold-drop, inga items eller ev. AH-vinst från drops.

Hur lång tid tar en vända för dig, hur mycket har du (299 är ju 200+ likaså 201) och över hur lång tid mätte du?

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk:

Jag snittar 5.3k (mätt över nästan exakt 1 timmes körande, snitt 1:43 per runda inkl. telp/leave/resume) och jag har 132% (kollat lite på AH men gold% items har gått upp mkt i pris), tycker mångas siffror verkar väldigt höga? Jag räknar endast ren gold-drop, inga items eller ev. AH-vinst från drops.

Hur lång tid tar en vända för dig, hur mycket har du (299 är ju 200+ likaså 201) och över hur lång tid mätte du?

Jag har 220 GF och 160 MF på ett ungefär och jag räknar in att jag vendorar de drops som kommer i mina 15k. Rundan tar 2.30 för mig som barbar ungefär, ingen effektiv klass att köra det med. Sen tar jag urnorna som är "längst bort" där skeleten börja komma också.

Gear med GF och MF är rätt dyrt på AH nu, har stigit en del senaste veckan tror jag.

EDIT: Körde igen och snittade 12k över 6 rundor. Variansen är nog rätt stor över mina små samples

Permalänk
Medlem

Det är såhär jag farmar, dock har jag spenderat en hel del på min GF gear.. bra stats för optimala runs i crypts är ca 250% gf, 30-40 radius och 25% movementspeed.. glöm inte att geara din follower också då du får en liten "bonus" från den.

på 1 timma snittar jag på 650k (plockar inte upp något annat än guld)
en sak att tillägga är att jag också inte attackerar mobs över huvudtaget, springer bara genom och pajjar krukorna sen lämnar jag gamet och skapar nytt.. tid per game är väl ca 35-40 sekunder..

(spelar monk)

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det funkar att växla till GF gear precis innan mobsen dör?

Visa signatur

.::i5 4670K::. .::ASUS GTX 760::. .::ASUS Z87::. .::Corsair CX 750M::. .::Corsair VENGEANCE 8GB::.

Permalänk

Fel postat och kunde ej deleta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Memon:

Någon som vet om det funkar att växla till GF gear precis innan mobsen dör?

Det funkar

Permalänk
Medlem

Verkar inte funka längre. Nerfat???

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Yes, det är nu nerfat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Japp, för många som bottade där... Inklusive mig själv

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Royal crypts nerfat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Royal crypts nerfat?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja. De står även i inläggen ovanför ditt.

Permalänk
Medlem

Ingen liten nerf heller, krukor ger ingenting nu, inte tunnor heller...

Skulle vilja se hur de tänkte där...

Praktikant -"Det är lite för mycket guld i krukorna, vi borde sänka lite, vad sägs om 15-30% minskning?"
VD- "Vi tar bort 100% ifall att, pajja tunnorna med... ..Ta sönder IAS också, och buffa nått skit ingen använder med 0.29%. I nästa patch vi tar bort allt och lämnar en ruta med "game over" och spelar upp lite hissmusik...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Men allvarligt talat, vad hade ni förväntar er? Ett ställe som man kunde få tämligen stora belopp guld helt utan att riskera någonting. Självklart så skulle detta bli nerfat förr eller senare.

Finns ju antal andra sätt att tjäna extremt stora belopp på ändå, hoppas på att Blixxard har fortsatt koll på detta och nerfar lite mera.

Permalänk
Medlem

Det behövde tas bort helt, en minskning på 15% hade bottarna inte brytt sig det minsta om.

Tusentals bottar som springer i crypts dygnet runt, klart det måste bort.
Sure att banna alla bottarna som finns hade väll varit optimala men det lär aldrig hända i något spel, ever

Permalänk
Medlem

Ok, 15% är för lite, men 100% är för mycket...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fredag:

Ok, 15% är för lite, men 100% är för mycket...

Men de måste ju ta i tillräckligt mycket för att folk ska sluta farma där så vad spelar det för roll om det är 100% eller 80%? För de personer som inte faramande kommer det ju inte bli någon skillnad, precis som de är ute efter.

När risken för att dö är 0% så ska även utdelningen vara 0, enligt mig i alla fall.

Permalänk

Och nu bottar väl alla Iskatu istället? Tämligen enkelt musmacro för att han ska dyka på 2 minuter...

Permalänk
Avstängd

Även gobblin ställen som Ancient Path är tydligen ferfade. Om det stämmer så är det ju faktiskt riktigt bra jobbat av Blizzard.

Permalänk

Hela act 4 är nerfat. Heavens krukor och "angels" ger varken guld eller items nu längre heller.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Även gobblin ställen som Ancient Path är tydligen ferfade. Om det stämmer så är det ju faktiskt riktigt bra jobbat av Blizzard.

Har alltid bara farmat road to alcarnus goblinen i act2 och han är samma.
Den goblinen dom flesta hc spelare också farmar.

Act4 goblinen som jag farmar nu är också oförändrad.

Ancient path goblinen är där rätt ofta fortfarande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivity:

Ancient path goblinen är där rätt ofta fortfarande.

Min son gjorde nästan 50 försök i hell tidigare idag och fick honom 2 gånger. Han kommer i alla fall inte göra det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Min son gjorde nästan 50 försök i hell tidigare idag och fick honom 2 gånger. Han kommer i alla fall inte göra det igen.

Tycker den andra goblinen i act2 är bättre ändå, spawnar ofta, enkelt o cleara runt.
Ancient skiten så spawnade ofta elite pack mitt i vägen vilket är väldigt jobbigt i inferno.

Permalänk

Om man har vansinniga problem (=omöjliga) med eliterna i akt 2, finns det någon goblin eller nåt man kan ta sig till med så få möten som möjligt?

Sitter med en munk med 22k dps, 600 res, 5500 armor och 45k hp men får sånt veritabelt storspö av eliterna att det är löjeväckande
Droppar ju enbart skit i akt 1, så på nåt vis måste man ju börja stånga sig in i nästa akt liksom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalabaleek:

Om man har vansinniga problem (=omöjliga) med eliterna i akt 2, finns det någon goblin eller nåt man kan ta sig till med så få möten som möjligt?

Sitter med en munk med 22k dps, 600 res, 5500 armor och 45k hp men får sånt veritabelt storspö av eliterna att det är löjeväckande
Droppar ju enbart skit i akt 1, så på nåt vis måste man ju börja stånga sig in i nästa akt liksom...

Hade liknande stats.

Gick mycket bättre när jag skaffade mig ca 1000 + life on hit.

Har du bra Attackspeed på 2.0 och använder rätt skills får du tillbaka 4000 life per second eller mer (det är lite olika multipliers på olika attack skills).

Tog nyligen belial act 2 med 35k hp och dualwield hpn studsar som en jo-jo upp och ned.