[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk

Någon som har ett vettigt förslag på en EQ man kan skaffa då man använder spotify i S3:an? Ljudkortet är ju fantastiskt men det är lite "middigt" om uttrycket tillåts. Så förslag på appar med bra EQ som kan ge mig en bättre spotify upplevelse?

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Någon som har ett vettigt förslag på en EQ man kan skaffa då man använder spotify i S3:an? Ljudkortet är ju fantastiskt men det är lite "middigt" om uttrycket tillåts. Så förslag på appar med bra EQ som kan ge mig en bättre spotify upplevelse?

Kör Volume+, den equalizern fungerar kanonbra och är systemwide men framförallt kan du höja utnivån i hörlursuttaget, dock gör ju valet av lurar mest. Originallurarna är jättemidddiga men låter rent och klart, just de lurarna vinner såpass mycket att de når användbarhet genom att höja bas och ta bort mellan och diskant

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Kör Volume+, den equalizern fungerar kanonbra och är systemwide men framförallt kan du höja utnivån i hörlursuttaget, dock gör ju valet av lurar mest. Originallurarna är jättemidddiga men låter rent och klart, just de lurarna vinner såpass mycket att de når användbarhet genom att höja bas och ta bort mellan och diskant

Okej, låter ju bra! Och bara 13 kr på Play, helt okej. Tack så mycket!

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk

Någon som har fått en pebble blue? Beställde min i fredags på tele2, leveranstiden sägs vara 1-2 veckor? Någon som vet mer om när telefonerna kommer in?

Är även helt ny användare av smartphone så om någon skulle vilja länka typ guider till användbara funktioner och knep i android så skulle det uppskattas

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viking 40:

[/SPOILER]

Tycker du att din telefon får slut på batteri väldigt snabbt? Studier visar nu att appar med reklam ofta drar väldigt mycket batteri och att det är just reklamen som är den stora batteriboven. I många fall går så mycket som 70-90% av appens batteribelastning till annat än vad användaren tror.

Mycket av detta batterislöseri går åt när apparnas reklambanners skickar information (t.ex. användarens GPS-position) för att på så sätt kunna visa mer relevant reklam. Om detta dessutom skickas över 3G-nätet drar detta i sin tur ännu mer energi. I många fall lämnas 3G-uppkopplingen aktiv längre än vad som egentligen behövs.

Nu ska man alltså inte skylla denna ökade batteriförbrukning på gratisapparna då de ofta använder färdig kod för att visa annonser. I regel är det denna färdiga kod som inte är optimerad för att dra så lite ström och bandbredd som möjligt. Men att en annonsfinansierad app i värsta fall kan tömma en telefons batteri på 90 minuter är ändå katasrtofalt dåligt.

Källa vore på sin plats om man ska vräka ur sig något sånt där

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av KKay:

Källa vore på sin plats om man ska vräka ur sig något sånt där

Finns flertal källor på nätet,

http://www.svd.se/naringsliv/reklamappar-drar-energi_6937937....
http://di.se/Default.aspx?ArticleView=CommentsList&SortBy=Old...

http://www.dn.se/ekonomi/reklamappar-drar-energi
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=...

Permalänk
Medlem

Tackar tackar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ny mobil funderar på s3, htc one s och Iphone 4s.

Någon som kan argumentera varför jag skulle välja s3:an?
det enda negativa jag kan hitta är storleken vilket spelar stor roll för mig. Iphone har bra storlek, bra kamera och bra appar men är inte så prisvärd. Htc one s är snygg, lätt, tunn, har bra kamera, och värkar helt Ok på resten.

Hjälp mig!!! tänkte ta en Iphone 4s och sedan uppgradera när 5:an kommer, men Iphone kommer säkert inte med så mycket nytt i år igen. Kom på att htc är lika apple med deras telefoner på många sätt fast med android! fast htc one s som skulle vara aktuell har fått hårdare kritik :(. Galaxy s3 har inte fått någon kritik fast personligen tycker jag den är allt för stor

Ska ha en ny mobil innan jag reser om två veckor men kan inte bestämma mig. Ska vara med abbonemang och olåst om möjligt.
Max-kostnad för abbonemang 300kr/mån 24 månader. Och alla tre kostar lika mycket hos tre också! HJÄLP HJÄLP HJÄLP!
Kom sedan på att htc:s telefoner är väldigt lika apples på många punkter fast med Android

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

det enda negativa jag kan hitta är storleken vilket spelar stor roll för mig. Iphone har bra storlek, bra kamera och bra appar men är inte så prisvärd. Htc one s är snygg, lätt, tunn, har bra kamera, och värkar helt Ok på resten.

Hjälp mig!!! tänkte ta en Iphone 4s och sedan uppgradera när 5:an kommer, men Iphone kommer säkert inte med så mycket nytt i år igen. Kom på att htc är lika apple med deras telefoner på många sätt fast med android! fast htc one s som skulle vara aktuell har fått hårdare kritik :(. Galaxy s3 har inte fått någon kritik fast personligen tycker jag den är allt för stor

Ska ha en ny mobil innan jag reser om två veckor men kan inte bestämma mig. Ska vara med abbonemang och olåst om möjligt.
Max-kostnad för abbonemang 300kr/mån 24 månader. Och alla tre kostar lika mycket hos tre också! HJÄLP HJÄLP HJÄLP!
Kom sedan på att htc:s telefoner är väldigt lika apples på många punkter fast med Android

Personligen så kan jag inte uttala mig om Iphone, men beror helt på vad du har för användnings områden.
Android är mer pillvänligt, man kan ändra i stort sätt allt till sitt eget tycke.

Sen om jag kan säga HTX ONE X vs Samsung Galaxy S III.
Så vinner S3 lätt i mina ögon, ONE X är nog en telefon med mer DOA trådar någonsin, verkar vara mycket mycket problem med den. Att den inte funkar i första starten, tappar färgen/missfärgar, HTC har sagt själva nu att vissa ONE X har fel på WIFI(http://www.swedroid.se/htc-bekraftar-att-vissa-exemplar-av-on...). Massa olika problem, som jag själv valde bort den fullständigt när jag läste om allt. Sen har man inte utbytbart batteri, mm.

Sen största fördelen med S3 nu är att modding communityn är riktigt stor, många stora namn som är inne och på väg.
Sen personligen har jag testat båda telefonerna och flytet är det samma men S3 har mer power under huven. Sen har den bättre batteri tid än ONE X, i min jämnförelse med polare som har ONE X. Kameran är ungefär samma, med tester så tycker jag att bilderna på ONE X blir för ljusa, ser lite för overkliga ut. Medans S3a känns mer naturliga.

Du kan ju ta och titta in på respektive forum, tester på swedroid.

SGS III Recension: http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/
Forum: http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=184

ONE X Recension: http://www.swedroid.se/htc-one-x-recension/
Forum:http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=177

ONE S Recension: http://www.swedroid.se/htc-one-s-recension/
Forum: http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=180

EDIT:
Såg att du skrev HTC ONE S nu efter jag skrev inlägget.
Men S3 och ONE S spelar i 2 olika divisioner, S3 smikar ONE S.
Det är ONE X och S3 som spelar i samma division.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

VÄLJ INTE IPHONE!
Jag lovar du blir mycket lyckligare med en S3 än en iPhone!
Jag har haft iPhone och den är inte prisvärd, vällj S3 eller en HTC.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Skrivet av DragonRapide:

Någon som har fått en pebble blue? Beställde min i fredags på tele2, leveranstiden sägs vara 1-2 veckor? Någon som vet mer om när telefonerna kommer in?

Är även helt ny användare av smartphone så om någon skulle vilja länka typ guider till användbara funktioner och knep i android så skulle det uppskattas

Fick min pebble blue igår. Måste säga att den är väldigt snygg och imponerande snabb. Från att gått från Iphone till Samsung måste jag säga att allt med samsungen utklassar iphone. Nu ska jag ut och ta några schyssta foton,kameran är super. Ps jag har TRE

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Fick min pebble blue igår. Måste säga att den är väldigt snygg och imponerande snabb. Från att gått från Iphone till Samsung måste jag säga att allt med samsungen utklassar iphone. Nu ska jag ut och ta några schyssta foton,kameran är super.

Fick ett sms av en kompis igår som också gickifrån iphone till sgs3. Han säger samma sak.
Han lovade också på sin egen grav att han aldrig kommer gå tillbaks till iphone efter dom han haft nu när han gått över till den mörka sidan.

Ganska roligt att läsa om folk där viss har haft iphone i flera år och generationer och sen byter till tex sgs2 eller 3 och säger att dom inte förstår varför dom haft iphone så länge.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Har du varit och känt på S3 i butik? Om du är orolig för storleken borde du det. Den är så rundad och go att den inte alls känns så stor som den är och man vänjer sig väldigt snabbt. Testa innan du oroar dig för storleken, siffror är inget. Annars kan jag bara rekommendera S3, inte hittat något än som jag är missnöjd med eller besviken på.

Visa signatur

Desktop:

Permalänk

Har en vit S3a och kan inte säga att jag är något annat än supernöjd!
Ni som tycker att den är ful på bild måste gå till en affär och titta på den, 100 gånger snyggare i verkligheten. Även jag tyckte den var ful först. Men när jag gick till en affär och kände på den ändrade jag mig direkt.

Det var ett riktigt stort steg från min HTC Desire och jag kommer aldrig att byta ner mig till en mindre skärm!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Svårt att erkänna när Apple suger på något, eller hur.

Suger Apple för att man inte klarar av att ladda sin mobil på natten?
iOS *är bättre än* android, apparna är i mycket bättre kvalitet, och flytet är otroligt mycket bättre i iOS.
Android är roligare att hålla på med. Byta roms etc, skojj, det som är tråkigt är att man betalar jätte mycket för en android lur, endå finns det något lagg här och där att man måste byta rom, vilket man inte ska behöva för en lur i 5000-klassen.
Jag har bara haft androids innan min iPhone 4S som jag har just nu och har aldrig varit så nöjd med flytet, snabbheten och webbläsaren som laddar en sida på 1 sek istället för 10sek som android.
Och sen är dom otroligt snygga jämfört med samsung som är så plastiga.
Dock är de ju rätt kört om man tappar sin Iphone 4S om man inte har tur.
Tidigare android mobiler som jag jämför med är: Samsung Galaxy S2, Motorola RAZR, Samsung Galaxy Nexus, Samsung Galaxy Note.

Tänk på språket!
Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Tror bestämt du är i fel del av forumet.
Sen bör du nog se över dit språk och kanske inte ta det så personligt när folk tycker tvärt emot vad du själv gör inne i en tråd om en Galaxy S3 med android i.

Sen angående lagg så har jag sett gott om det i iphones från 3g till 4s sen handlar inte rombyte om hastighet och lagg utan om friheten att kunna göra något personligt.

Leta dig vidare till en annan tråd tack.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är möjligt att använda en bakgrund UTAN att den skalar om bilden så den blir anpassad för fler hemskärmar, helst utan att ladda ner en annan app. Verkar inte möjligt med standardprogram tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Har Samsung Galaxy S3 blå kan inget mer än säga att jag är toknöjd. Bästa telefonen jag har haft sen Galaxy s2. Köpte även ett Svart Metallic skal och det var riktigt grymt snyggt. Samsung har gjort det igen:) Tveka inte på att köpa men gå till butik först och titta och får din egen uppfattning om den istället för läsa andras kommentarer. Batteritiden är riktigt bra blev förvånad. Kan ha den upp till 2 dagar med hyfsad användning. 1 dag med stor användning. Kameran är samma som s2 men fortfarande bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reqlol:

Har Samsung Galaxy S3 blå kan inget mer än säga att jag är toknöjd. Bästa telefonen jag har haft sen Galaxy s2. Köpte även ett Svart Metallic skal och det var riktigt grymt snyggt. Samsung har gjort det igen:) Tveka inte på att köpa men gå till butik först och titta och får din egen uppfattning om den istället för läsa andras kommentarer. Batteritiden är riktigt bra blev förvånad. Kan ha den upp till 2 dagar med hyfsad användning. 1 dag med stor användning. Kameran är samma som s2 men fortfarande bra.

"Kameran är samma som s2" nae du

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Suger Apple för att man inte klarar av att ladda sin mobil på natten?
iOS *är bättre än* android, apparna är i mycket bättre kvalitet, och flytet är otroligt mycket bättre i iOS.
Android är roligare att hålla på med. Byta roms etc, skojj, det som är tråkigt är att man betalar jätte mycket för en android lur, endå finns det något lagg här och där att man måste byta rom, vilket man inte ska behöva för en lur i 5000-klassen.
Jag har bara haft androids innan min iPhone 4S som jag har just nu och har aldrig varit så nöjd med flytet, snabbheten och webbläsaren som laddar en sida på 1 sek istället för 10sek som android.
Och sen är dom otroligt snygga jämfört med samsung som är så plastiga.
Dock är de ju rätt kört om man tappar sin Iphone 4S om man inte har tur.
Tidigare android mobiler som jag jämför med är: Samsung Galaxy S2, Motorola RAZR, Samsung Galaxy Nexus, Samsung Galaxy Note.

Android är ett lite krångligare system. Men får man lagg på en S2 eller liknande, då är man en amatör.
Hur snabbt ditt internet är beror mest på vilka hastigheter du får och vilken webbläsare du använder.
Jag har en HTC Sensation, den har aldrig laggat och den laddar internet otroligt snabbt. Ska nu skaffa S3.

Och du gör lite av en orättvis bedömning. Jämför man operativsystemen så är iOS extremt låst. Apparna beror på tillverkarna, och Android har ungefär 50% av de som även finns på iOS. Och fler blir dom.
Android låser dig inte som iOS, som du inte kan organisera och ändra på hur du vill.
Att påstå att Android laggar beror på vilken telefon man jämför med. Ställer vi iPhone 4S, emot en Androidmobil i samma prisklass, då vinner Android. Bättre prestanda (lagg om du är en dålig användare), bättre hårdvara, generellt mer hållbar osv.
Anledningen till att Androids ofta laggar mer, är för att den inte stänger av apparna om man avslutar på fel sätt, plus att Androids är ett mer komplext OS med fler funktioner.

Kan jämföras med en bil. Du kan sätta en motor i den, och du har en sak som kan krångla. Sen kan du sätta in 100 andra funktioner och helt plötsligt har du 100 saker som kan krångla och dra ner prestanda. Allt beror på hur man hanterar den.

Och om du tror att iPhone inte kan lagga, då har du nog inte använt din iPhone tillräckligt. En sak är säker, 4S är chanslös med dagens High End-androids, på nästan alla fronter.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av box4m:

"Kameran är samma som s2" nae du

Samma specs ja men inte samma kamera.
Någon skall vara en ny sensor som skall fixa svagt ljus bättre.

Och jo jag tycker den tar bättre bilder än min sgs2 även om det är marginellt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Samma specs ja men inte samma kamera.
Någon skall vara en ny sensor som skall fixa svagt ljus bättre.

Och jo jag tycker den tar bättre bilder än min sgs2 även om det är marginellt.

Lika många megapixlar gör det inte till samma kamera.
Du kan ha två mobiler med samma megapixel-storlek, och skillnaden kan vara enorm.
Lins, sensor m.m kan göra bilden skarpare och av högre kvalitet.
Ta Nokia (tror jag de va) som släppt (eller ska släppa) en kameramobil med över 40 megapixlar. Kommer bilderna få superkvalité?
De mesta tyder på nej. Den kommer bara ha en bättre digital zoom.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Checkrom för sgs3 kom idag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andiders:

Android är ett lite krångligare system. Men får man lagg på en S2 eller liknande, då är man en amatör.
Hur snabbt ditt internet är beror mest på vilka hastigheter du får och vilken webbläsare du använder.
Jag har en HTC Sensation, den har aldrig laggat och den laddar internet otroligt snabbt. Ska nu skaffa S3.

Och du gör lite av en orättvis bedömning. Jämför man operativsystemen så är iOS extremt låst. Apparna beror på tillverkarna, och Android har ungefär 50% av de som även finns på iOS. Och fler blir dom.
Android låser dig inte som iOS, som du inte kan organisera och ändra på hur du vill.
Att påstå att Android laggar beror på vilken telefon man jämför med. Ställer vi iPhone 4S, emot en Androidmobil i samma prisklass, då vinner Android. Bättre prestanda (lagg om du är en dålig användare), bättre hårdvara, generellt mer hållbar osv.
Anledningen till att Androids ofta laggar mer, är för att den inte stänger av apparna om man avslutar på fel sätt, plus att Androids är ett mer komplext OS med fler funktioner.

Kan jämföras med en bil. Du kan sätta en motor i den, och du har en sak som kan krångla. Sen kan du sätta in 100 andra funktioner och helt plötsligt har du 100 saker som kan krångla och dra ner prestanda. Allt beror på hur man hanterar den.

Och om du tror att iPhone inte kan lagga, då har du nog inte använt din iPhone tillräckligt. En sak är säker, 4S är chanslös med dagens High End-androids, på nästan alla fronter.

Haha.
Jaså, man är en amatör om man har Lagg på en S2 eller liknande?
Det är därför jag bara haft androids innan min iphone?

Haha, jo för jag byter internetleverantör då jag bytt mobiler eller?
Iphone läser in hemsidor och appar mycket fortare och apparna är mkt mer finslipade.

Vilken rom man än lägger in är det endå inte lika stabilt och likadant flyt som iphone har.

Hur ska jag använda min iphone för att kunna känna lagg då?

Highend mobiler, då menar du S3 och Htc One X eller hur?
S3, verkar vara en riktigt fin mobil, skärmen är underbar. synd bara att den är 80% plast.
Htc One X, Finns det någon mobil med fler problem än den? Tror inte det.
Quad core, android är inte ens Optimerat för det än och det är helt jävla onödigt att ha ens 4 kärnor, hur ofta ligger den där?
1% av 3månader?

Men jag håller med, android är förövrigt roligare system att leka i synd att det inte är lika stabilt bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Haha.
Jaså, man är en amatör om man har Lagg på en S2 eller liknande?
Det är därför jag bara haft androids innan min iphone?

Haha, jo för jag byter internetleverantör då jag bytt mobiler eller?
Iphone läser in hemsidor och appar mycket fortare och apparna är mkt mer finslipade.

Vilken rom man än lägger in är det endå inte lika stabilt och likadant flyt som iphone har.

Hur ska jag använda min iphone för att kunna känna lagg då?

Highend mobiler, då menar du S3 och Htc One X eller hur?
S3, verkar vara en riktigt fin mobil, skärmen är underbar. synd bara att den är 80% plast.
Htc One X, Finns det någon mobil med fler problem än den? Tror inte det.
Quad core, android är inte ens Optimerat för det än och det är helt jävla onödigt att ha ens 4 kärnor, hur ofta ligger den där?
1% av 3månader?

Men jag håller med, android är förövrigt roligare system att leka i synd att det inte är lika stabilt bara.

Så appar krashar mindre och är mycket stabilare på iphone än i android? Skulle inte tro det.
http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-cr...

http://www.fiercemobilecontent.com/story/study-ios-apps-crash...

Båda bygger på samma studie som är gjord i år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

1% av 3månader?.

Eh, jo. ICS är det, alla som mätt cpu-användningen på SIII har kunnat konstatera att alla fyra kärnor jobbar, ibland 4x100%. Så nog fungerar SMP alldeles utmärkt på Android!

Dessutom fungerar frekvens-skalning och nedsläckning av kärnor vid låg belastning hur bra som helst det också.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Kan vi lägga ner iOS vs Android diskussionen i denna tråd snälla please! Det räcker med att det pågår överallt annars. I denna tråd diskuterar vi bara SGSIII!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Eh, jo. ICS är det, alla som mätt cpu-användningen på SIII har kunnat konstatera att alla fyra kärnor jobbar, ibland 4x100%. Så nog fungerar SMP alldeles utmärkt på Android!

Dessutom fungerar frekvens-skalning och nedsläckning av kärnor vid låg belastning hur bra som helst det också.

Skrivet av Dawe:

Både 2gb ram och quadcore är överkurs i dagens Android telefoner då Android inte är optimerat för det ännu. Mjukvaran är inte ikapp hårdvaran och då pratar jag bara om os:et. Gällande apparna är det ännu värre.

Titta på vilken kretsuppsättning som ger bäst grafikprestanda om det är viktigt eller bäst batteritid osv.

Sent from my Xperia S using tapatalk 2

Citat från annan person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Håller med dig till stor del, men man köper inte iphone för hårdvaran. Utan för apparna, designen och enkelheten i operativsystemet.
Och om det inte passar och man vill ha bra hårdvara, valmöjligheter och det Iphone saknar köper man android.

How simple is that? tydligen ganska svårt, se bara på hur många som går loss på forumet när någon nämner att Iphone är bättre. Att de inte nämner att de är deras egna åsikt tror jag är vad som får folk här att gå loss och börjar komma med massa argument varför android är bättre som också förmodligen är helt irrelevanta för den som föredrog Iphone.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Så appar krashar mindre och är mycket stabilare på iphone än i android? Skulle inte tro det.
http://www.forbes.com/sites/tomiogeron/2012/02/02/does-ios-cr...

http://www.fiercemobilecontent.com/story/study-ios-apps-crash...

Båda bygger på samma studie som är gjord i år.

Tror inte ett dugg på detta.
Det är ju klart Ios appar knappt kraschar alls om man har den senaste telefonen, desamma gäller android.
Alla appar jag kör på min htc wildfire kraschar (förutom wordfeud som tur ee

Visa signatur