Hur mycket prestanda boost med två 7970 i Crossfire ?

Permalänk
Skrivet av RaBlack:

PhysX är fantastiskt, tänk om SKYRIM och andra titlar använde det då hade man sluppit modda en massa själv för att få till det snyggt. Det är en anledning som faktiskt alltid bör tas upp så att flera speltillverkare använder sig av det. Skulle betala extra för spel om dom la till PhysX, DX11 och all extra godis, kanske dom bör släppa en PhysX edition eller nått.....

Det skulle vara fantastiskt om det nu var så att det användes i spel

Själv tycker jag det är bättre att leva i verkligheten, istället för att basera sina köp på vad som skulle kunna varit.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

Och med senaste drivrutinerna så är skillnaden mellan 680 och 7970 ännu mindre. Om jag skulle välja mellan 680 och 7970 nu så skulle jag valt 7970 därför att jag om något år kan köpa till ett 7990, alt. 7970x2 (jag kan inte ha 3 kort i mitt moderkort). Och man kan inte köra 680+690.

Men om jag skulle bygga ihop dator åt någon annan som inte grejar lika mycket med datorer och bara vill spela så skulle jag valt 680. Senast jag byggde dator år en bekant så valde jag 690 därför att Nvidias drivrutiner nästan alltid är bättre och han skulle köra surround.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Det skulle vara fantastiskt om det nu var så att det användes i spel

Själv tycker jag det är bättre att leva i verkligheten, istället för att basera sina köp på vad som skulle kunna varit.

Håller med fullständigt, men då krävs det att folk efterfrågar detta, annars drar det andra laget nytta av det, så är det vare sig det gäller grönt mot rött eller vice versa. Någon måste ju börja :).....

Skrivet av hejkk:

http://www.sweclockers.com/recension/15196-geforce-gtx-680-ke...

Och med senaste drivrutinerna så är skillnaden mellan 680 och 7970 ännu mindre. Om jag skulle välja mellan 680 och 7970 nu så skulle jag valt 7970 därför att jag om något år kan köpa till ett 7990, alt. 7970x2 (jag kan inte ha 3 kort i mitt moderkort). Och man kan inte köra 680+690.

Men om jag skulle bygga ihop dator åt någon annan som inte grejar lika mycket med datorer och bara vill spela så skulle jag valt 680. Senast jag byggde dator år en bekant så valde jag 690 därför att Nvidias drivrutiner nästan alltid är bättre och han skulle köra surround.

Gillar detta mycket man skall hjälpa dem man kan, och sedan tycker jag att alla har nytta av PhysX AMD/NVIDA GPUer idag.... Har man ett 5770 i en gammal dator så kan man låta dagens snabba CPUer hantera denna biten så länge den är skriven mjukvarumässigt, så detta med PhysX har ju även AMD tjänat på i dags läget, finns runt 400 spel som använder detta och fler kommer förmodligen.....

http://physxinfo.com/index.php?p=gam&f=all

läs runt i sidan så förstår ni vad jag menar..

Mer ögongodis åt folket ......
Hoppas man får se NVIDIAs nya ide TXAA m.m. i de nya spelen framöver......Vore tacksam om någon hittat en bra länk på framkomna spel som utnyttjar detta....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Haha xD

Är som ett sovande barn, när man äntligen fått den att sluta grina så vågar man inte göra ett ljud xD

Det är väl att generalisera, min son sover som en stock när han somnat, du kan spela musik högt brevid han när han somnat utan att han vaknar

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Då får jag be din son om ursäkt när jag i min högst ovetenskapliga antagelse sa att barn som sover lätt blir väckta.

Är så med ganska många barn faktiskt

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Är så med ganska många barn faktiskt

... alltså? vem bryr sig, man förstog ju vart han ville komma/vad han menade.. så herregud lägg ner ditt gnäll.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Har funderingar på att skaffa ett till grafikkort och undrar hur mycket de skulle ge i prestanda.
Det lär ju knappast bli dubbelt så bra men ungefär, någon ?

om du behöver mer prestanda så rekommenderar jag sig att sälja ditt 7970 och gå och skaffa gtx 680 och senare ett till när budgeten tillåter

7970 ghz edition är det snabbaste single gpu kortet men ändå så fungerar det inte i crossfire eller i eyefinity som det ska! bra jobbat av amd!...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

om du behöver mer prestanda så rekommenderar jag sig att sälja ditt 7970 och gå och skaffa gtx 680 och senare ett till när budgeten tillåter

7970 ghz edition är det snabbaste single gpu kortet men ändå så fungerar det inte i crossfire eller i eyefinity som det ska! bra jobbat av amd!...

Varför skulle han sälja sitt 7970 o köpa ett gtx680 ? Du tror seriöst att han kommer få ut mycket mer prestanda ? omg..
Det är inget fel på amd just nu, vad jag vet så har det inte varit något fel på singel gpu utan det är vid crossfire det har varit problem.
Det verkar som att dom har löst problemen med dom senaste drivrutinerna så det ska inte vara några problem där heller.

Vill du ha mer prestanda så tycker jag att det du bör göra är:
1. Uppdatera dina drivrutiner.
2. klocka din cpu
3. Hjälper inte det så köp ett till 7970 om ditt moderkort stödjer crossfire.

// Knet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Varför skulle han sälja sitt 7970 o köpa ett gtx680 ? Du tror seriöst att han kommer få ut mycket mer prestanda ? omg..
Det är inget fel på amd just nu, vad jag vet så har det inte varit något fel på singel gpu utan det är vid crossfire det har varit problem.
Det verkar som att dom har löst problemen med dom senaste drivrutinerna så det ska inte vara några problem där heller.

Vill du ha mer prestanda så tycker jag att det du bör göra är:
1. Uppdatera dina drivrutiner.
2. klocka din cpu
3. Hjälper inte det så köp ett till 7970 om ditt moderkort stödjer crossfire.

// Knet

...eller kort och gott, köp ett GTX 680 så behöver du varken klocka det eller köpa ett till kort för att få ut mer av det

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Varför skulle han sälja sitt 7970 o köpa ett gtx680 ? Du tror seriöst att han kommer få ut mycket mer prestanda ? omg..
Det är inget fel på amd just nu, vad jag vet så har det inte varit något fel på singel gpu utan det är vid crossfire det har varit problem.
Det verkar som att dom har löst problemen med dom senaste drivrutinerna så det ska inte vara några problem där heller.

Vill du ha mer prestanda så tycker jag att det du bör göra är:
1. Uppdatera dina drivrutiner.
2. klocka din cpu
3. Hjälper inte det så köp ett till 7970 om ditt moderkort stödjer crossfire.

// Knet

Mycket enklare att byta till NVIDIA idag och sedan till AMD, om AMD lyckas med bättre grejer så att säga.
Tycker du ska låta andra få njuta av NVIDIA och inte bara du själv...

Skrivet av Absurd:

...eller kort och gott, köp ett GTX 680 så behöver du varken klocka det eller köpa ett till kort för att få ut mer av det

SANT. Gör som många andra BYT.

Skrivet av Lasergurka:

Väldigt spännande... lägg ner nu

?

Vilket jäkla troll du är, kanske dags att kolla upp vad fakta är.

Sluta med troll hit o dit. Kom med faktan själv istället.

Skrivet av Uvania:

om du behöver mer prestanda så rekommenderar jag sig att sälja ditt 7970 och gå och skaffa gtx 680 och senare ett till när budgeten tillåter

7970 ghz edition är det snabbaste single gpu kortet men ändå så fungerar det inte i crossfire eller i eyefinity som det ska! bra jobbat av amd!...

SANT och smart sagt....

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Är inget gnäll, med Sweclockers användare verkar allergiska mot fakta, stackars er

Relevant fakta och rättelser är, enligt mig, intressant och otroligt viktigt för en diskussion. Däremot offtopic-skitsnack om saker som ingen bryr sig om kan man vänta med att skriva innan man tänkt igenom det ordentligt.

Skrivet av punchline82:

Har funderingar på att skaffa ett till grafikkort och undrar hur mycket de skulle ge i prestanda.
Det lär ju knappast bli dubbelt så bra men ungefär, någon ?

Tycker du borde kanske låna ett 7970 om du har möjlighet och se om du upplever microstuttering. Det är väldigt individuellt. Personligen så håller jag mig till nVidia, men AMD är inte ett dåligt val. Denna generation grafikkort känns som en succé i bägge lagen. nVidia har ett par finesser och Kepler är väldigt energieffektiv. Däremot är minnesmängden och bussen en stor miss enligt mig. Men om det är sant att dom släppte 680 istället för GK110 kan det bli väldigt intressant när det släpps. Du kanske ska vänta tills dess?

Jag har ingen erfarenhet av CrossFire/SLI än. Om jag har förstått det rätt beror det mest på drivrutiner. Jag har fått uppfattningen att AMD inte är perfekta på detta. Speciellt att det saknas stöd i många spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Vet du ens vad detta handlar om?

Är inte jag som har kallat ett påstående för fakta, och sagt att "Sweclockers användare verkar allergiska mot fakta", så varför skulle jag behöva komma med någon fakta?

"Fakta" som för övrigt berörde något HELT orelevant, dvs hur lättväckta små barn i allmänhet är.

Störde mig mest på ditt sätt att ta upp TROLLEN igen orkar inte läsa om troll hit o dit. Lägg ner ordet TROLL.
Läste ditt inlägg på andra forum, försökte själv tala om för dom om att köpa ett till GTX480 o köra SLI.

//RaBlack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Väldigt spännande... lägg ner nu

Vilket jäkla troll du är, kanske dags att kolla upp vad fakta är.

Har du barn? Om inte, gör inte en jämförelse med något du inte känner till, för uppenbarligen så vet du inget om faktan i detta du tog upp

Skrivet av StabTheDrama:

Relevant fakta och rättelser är, enligt mig, intressant och otroligt viktigt för en diskussion. Däremot offtopic-skitsnack om saker som ingen bryr sig om kan man vänta med att skriva innan man tänkt igenom det ordentligt.

Off-topic var det ändå Lasergurka som gick i detta fall utan att veta något om det han jämförde med, men uppenbarligen är du en av de som är allergiskt mot fakta och rättelser

Skrivet av Lasergurka:

Vet du ens vad detta handlar om?

Är inte jag som har kallat ett påstående för fakta, och sagt att "Sweclockers användare verkar allergiska mot fakta", så varför skulle jag behöva komma med någon fakta?

"Fakta" som för övrigt berörde något HELT orelevant, dvs hur lättväckta små barn i allmänhet är.

1. Varför ens göra den jämförelsen då du inte har belägg för det
2. Barn i allmänhet som är trygga sover riktigt djupt, oroliga barn sover har inte den djupsömn de behöver, det är fakta

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Har du barn? Om inte, gör inte en jämförelse med något du inte känner till, för uppenbarligen så vet du inget om faktan i detta du tog upp

Off-topic var det ändå Lasergurka som gick i detta fall utan att veta något om det han jämförde med, men uppenbarligen är du en av de som är allergiskt mot fakta och rättelser

1. Varför ens göra den jämförelsen då du inte har belägg för det
2. Barn i allmänhet sover riktigt djupt, det är fakta

Jag har barn jag med .

Håller faktiskt med dig om att dom sover djupt när dom väl somnar.
SANNING är FAKTA.

Sen det där med ordet TROLL som används till allt som försvar börjar bli stämplat som (NxxxR) ordet bland svarta efter mina bara 2 dagars skrivande här.
Det är min upplevelse och för mig är detta sanning det med, som i sin tur är FAKTA hihihi.

//RaBlack

Vet ni vad som är det roliga här eller tråkiga för den delen, jo att kolla på hur TS för (Hur mycket prestanda boost med två 7970 i Crossfire ?) får reda på.... Så kom igen låt oss hjälpa honom och upplysa honom om vad han mest tjänar på...

Låt oss hjälpa honom vi kanske kommer fram till ett vettigt svar som han tar efter....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Helt enkelt för att jag har belägg nog i form av erfarenhet, och vänners erfarenhet, vilket jag anser belägg nog för att få göra en jämförelse, jag sa aldrig att det var någon sanning för alla barn, och tycker att det är helt obegripligt att det ens är något du skulle hänga upp dig på.

Det spelar ingen roll hur verkligheten ser ut, du har inte lagt upp några fakta, och blir därför väldigt konstigt när du påstår att du har gjort det.
Man lägger inte upp fakta bara för att du påstår någonting som är sant.

Så om man har barn så vet man allt om hur barn i allmänhet sover? Nu förstår jag vart du hittar din "fakta".

Varför ska jag lägga ner med att säga troll? Är rätt uppenbart att han bara fortsatte för att ställa till argumentation om något som är helt orelevant, dvs ett troll, det är ett ord som används idag, deal with it

Angående andra tråden så försökte jag varken tala honom till det eller ur det, han frågade om det funkade med två referenskort på 1.5GB i SLI från olika tillverkare, och jag svarade att det funkar, han undrade hur de presterade och jag svarade

Trevligt att du signerar med ditt användarnamn, men det syns rätt bra ovanför ditt inlägg annars

Jag har barn och vet precis hur de fungerar, du har inga barn och vet uppenbarligen inte hur de fungerar, det är även allmänt känt att de fungerar så

Skrivet av RaBlack:

Jag har barn jag med .

Håller faktiskt med dig om att dom sover djupt när dom väl somnar.
SANNING är FAKTA.

Sen det där med ordet TROLL som används till allt som försvar börjar bli stämplat som (NxxxR) ordet bland svarta efter mina bara 2 dagars skrivande här.
Det är min upplevelse och för mig är detta sanning det med, som i sin tur är FAKTA hihihi.

//RaBlack

Ordet "Troll" används bara av barn och för att skrämma barn =P

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Skrivet av Absurd:

Jag har barn och vet precis hur de fungerar, du har inga barn och vet uppenbarligen inte hur de fungerar

Ordet "Troll" används bara av barn och för att skrämma barn =P

Du borde skriva en bok om det, du verkar vara allvetande, du har ju trotts allt barn

Det var ditt/dina barn som stod modell för alla andra världens barn, inte sant? Har för mig att jag hörde något om det...det är alltså därför du vet allt om hur alla barn är och fungerar Rätt coolt ändå

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad offtopic den här tråden lyckades bli.

Hursom, 2x 7970 har somsagt rätt mycket MS. Vissa stör sig extremt mycket på det, andra inte alls.

På tal om ingenting skulle jag faktiskt gissa på att det var något allvarligt fel med Lasergurkas 7970:is, så mycket problem han haft med dem.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

Herrejävlar vad offtopic den här tråden lyckades bli.

Finns ju trotts allt viktigare saker att diskutera än prestandan på grafikkort i crossfire, barns sömnvanor och vad påståenden och faktum inte har gemensamt

EDIT: Jo, kan säkert ha varit något hårdvarufel på mina 7970s, men å andra sidan så tycker jag inte att problem borde kommit och gått i takt med att jag bytt drivrutiner Spelar hur som helst ingen roll, är av med skiten nu

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasergurka:

Du borde skriva en bok om det, du verkar vara allvetande, du har ju trotts allt barn

Det var ditt/dina barn som stod modell för alla andra världens barn, inte sant? Har för mig att jag hörde något om det...det är alltså därför du vet allt om hur alla barn är och fungerar Rätt coolt ändå

Jag har barn, jag har jobbat med barn, storesyrran har 3 barn jag har tagit hand om när de var små, jag är gudfar åt en som jag har tagit hand om ibland när han var liten, satt barnvakt hos en bekant till farsan när jag var tonåring, alla fungerade de lika utom de som hade mindre stabila förhållanden hemma eller led av ADHD eller Autism

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

Jag har barn och vet precis hur de fungerar, du har inga barn och vet uppenbarligen inte hur de fungerar, det är även allmänt känt att de fungerar så

Ordet "Troll" används bara av barn och för att skrämma barn =P

STÖRT SKÖN DU ÄR asså hahahahaha och sen till LASERGURKAN, man kanske kan byta ut ordet TROLL till GUD hihihi låter finare i mina öron iallafall om du nu måste använd ordet TROLL.

Sedan kanske det rent ut sagt är lättare för TS att byta ut AMD idag mot NVIDIA det verkar ju vara enklast, eller?

Skrivet av Absurd:

Jag har barn, jag har jobbat med barn, storesyrran har 3 barn jag har tagit hand om när de var små, jag är gudfar åt en som jag har tagit hand om ibland när han var liten, satt barnvakt hos en bekant till farsan när jag var tonåring, alla fungerade de lika utom de som hade mindre stabila förhållanden hemma eller led av ADHD eller Autism

Säger bara en sak GUDFADERN, e just vad du ÄR, hahahaha
STÖRTSKÖN ASSÅ :):):)

Man e ju bara tvungen att göra ett inlägg... Dom kommer säkert ta bort dessa diskussioner imorrn men vafan vad kul man kan ha av att läsa.....

Till LASERGURKAN eller skall man använda ordet Tfadern hihihihi.... du gillar ju det Tordet.

Permalänk
Medlem

Hehe underhållande kvällsläsning

nVidias GTX6xx serie är vassast idag, så är det bara. AMD 79xx presterar väl inte alls dåligt direkt, beror på vad man ska spela.

TS: Behåll ditt kort. Spara pengarna till nästa generation kort.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Hehe underhållande kvällsläsning

nVidias GTX6xx serie är vassast idag, så är det bara. AMD 79xx presterar väl inte alls dåligt direkt, beror på vad man ska spela.

TS: Behåll ditt kort. Spara pengarna till nästa generation kort.

Är ett bra val faktiskt, men hur har du upplevt CF du verkar ha haft alla kort vare sig det är NVIDIA eller AMD.
Många klagar på drivrutinerna samt lite annat strul, kanske bättre ändå för honom att äga NVIDIA idag om han nu måste ha det snabbt.

Har upplevt strul när det gällde AMD för mig men inte med drivrutiner bara, utan oftast med det där underbara man får uppleva på PhysX. Om man har Nvidia så får man det inkluderat utan lagg.... Det strula så in i H, med att få spel att fungera utan att det spökade med installationen av PhysX då menar jag PSS och inte GPU PhysX.....

Permalänk

vet att man inte ska mata trollet men jävlar vilken skitstövel du är
hade nvidia nyss bytte till amd radeon 7870 och jag är nöjd inga problem har faktiskt fungerat bättre än nvidias gtx 460 som jag hade tidigare
och allt det där du sa med att amd bli dyrare i längden är ren bullshit
(är inte amd fanboy utan jag väljer det som passar mina behov och min budget)

åter till tråden
som tidigare sagt bli det ju microstuttering men det behöver inte nödvändigtvis märkas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PCnörden:

vet att man inte ska mata trollet men jävlar vilken skitstövel du är
hade nvidia nyss bytte till amd radeon 7870 och jag är nöjd inga problem har faktiskt fungerat bättre än nvidias gtx 460 som jag hade tidigare
och allt det där du sa med att amd bli dyrare i längden är ren bullshit
(är inte amd fanboy utan jag väljer det som passar mina behov och min budget)

Vem är det som är skitstöveln, man kan väl upplysa folk om det som är bäst idag????

åter till tråden
som tidigare sagt bli det ju microstuttering men det behöver inte nödvändigtvis märkas

Har haft massa problem med detta när det gällde mina AMD problem:
http://physxinfo.com/wiki/PhysX_System_Software

AMD bli dyrare i längden är ren bullshit...

ABSOLUT INTE

Snacka om FANBOY hahaha som säger att han inte är det..... Kolla in ditt namn PCNörden skulle asså lika gärna stå MACnörden, vem är det som är FANBOY hmmm....

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Är ett bra val faktiskt, men hur har du upplevt CF du verkar ha haft alla kort vare sig det är NVIDIA eller AMD.
Många klagar på drivrutinerna samt lite annat strul, kanske bättre ändå för honom att äga NVIDIA idag om han nu måste ha det snabbt.

Har upplevt strul när det gällde AMD för mig men inte med drivrutiner bara, utan oftast med det där underbara man får uppleva på PhysX. Om man har Nvidia så får man det inkluderat utan lagg.... Det strula så in i H, med att få spel att fungera utan att det spökade med installationen av PhysX då menar jag PSS och inte GPU PhysX.....

CF har fungerat bra förutom på 7850 där det ena kortets fläktar inte gick att styra.
CF på 6870 fungerade mycket bra.

nVidia har betydligt bättre drivrutiner om man frågar mig. Kanske att jag gillar AMDs catalyst (där man gör inställningar) bättre.

Med 7850 fungerade inte bilden på min TV, (HDMI) utan fick hemsk tearing.

Både AMD och nVidia är bra. AMD ledde stort och länge med sina 58xx kort. nVidia har nu kört sin Fermi i två generationer medan AMD precis börjat med GCN. AMD är nog att räkna med igen om en eller två generationer.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

CF har fungerat bra förutom på 7850 där det ena kortets fläktar inte gick att styra.
CF på 6870 fungerade mycket bra.

nVidia har betydligt bättre drivrutiner om man frågar mig. Kanske att jag gillar AMDs catalyst (där man gör inställningar) bättre.

Med 7850 fungerade inte bilden på min TV, (HDMI) utan fick hemsk tearing.

Både AMD och nVidia är bra. AMD ledde stort och länge med sina 58xx kort. nVidia har nu kört sin Fermi i två generationer medan AMD precis börjat med GCN. AMD är nog att räkna med igen om en eller två generationer.

Tack för ditt fina svar. Gillar mycket.

Permalänk

Har själv varit sugen att köra 7970 CF men har tyvärr skrämts lite av just ryktet om microstuttering. Skulle jag få för mig att behöva mer kraft så skulle jag nog personligen välja GTX 690(plånboken lider ). Verkar som ett mysigt kort och som jag förstått verkar ha minimala problem med microstuttering.

Men som sagt blir ju mycket dyrare än att smälla i ett 7970 till.

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Tack för ditt fina svar. Gillar mycket.

Så lite så!

Du verkar väldigt passionerad vad gäller grafikkort

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Avstängd

Till PCnörden: Som jag sagt förr TÄNK SJÄLV så kommer du på flera saker, hoppas du har hört talats om "andra hands värde" på saker o ting som i bil branschen.....

Permalänk
Avstängd

AMD Crossfire i dagsläget är inte bra, massor med MS. Ett kort för 1500kr presterar som 7870 i CF. Ja menar, 30fps mot 100fps(som upplevs som 30fps). Spelupplevelsen är allt. FPS betydar noll när CF är med i bilden.