Lumia 800 eller HTC Titan?

Permalänk

Lumia 800 eller HTC Titan?

Vilken av dessa bör jag välja? Vad jag värdesätter:

-Bra prestanda för spel/appar
-Bra kamera
-Bra upplevelse för musik
-Bra batteritid

Jag ringer inte eller sms:ar mycket.. vill mer ha en "leksak" för spel appar och musik

Eller finns det någon annan bra? (Max 3000kr)

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har en Lumia 800 men om du nu främst bara skall leka med den så välj titan.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

-Bra prestanda för spel/appar
-Bra kamera
På dessa två har nog titan en liten fördel, den är lite högre klockad än lumia 800 (100mhz) och vad jag har hört ska den även ha en av de bättre kamerorna av wp7 telefonerna medan lumian är lite sådär. De andra två kan jag inte säga något om. Men titan har ju sin stora skärm vilket kan göra spelen enklare att spela.

Men egentligen är det du ska tänka på vill du ha en smidig telfon eller en med rejäl skärm? För enheterna är rätt så lika i övrigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem

Det är bättre högtalare på titan

Permalänk
Avstängd

En nackdel jag har märkt med min Titan är att den blir förbaskat varm vid surf. Så vågar knappt tänka på hur det blir vid spelande

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

En nackdel jag har märkt med min Titan är att den blir förbaskat varm vid surf. Så vågar knappt tänka på hur det blir vid spelande

Har inte jag haft nogra problem med i alla fall men 800 är svalare tror jag ändå.

Permalänk
Medlem

Men sen är Lumian en grymt trevlig lur, snygg, bra storlek, och ClearBlack skärmen är underbar, svärtan tillsammans med den svarta kanten <3

Dom där 100mhz i skillnad tror jag inte alls är märkbar..

Själv tycker jag min 800 har riktigt bra batteritid jämfört med dagens telefoner.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

ZTE Tania kostar ju 990 på cdon, 56% rabatt, kanske är något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

ZTE Tania kostar ju 990 på cdon, 56% rabatt, kanske är något.

Jag köpte själv en och det är en helt ok telefon men eftersom han skrev bla.
-Bra upplevelse för musik
Jag ringer inte eller sms:ar mycket.. vill mer ha en "leksak" för spel appar och musik

Så är den inget för honom. På min fanns det 1,88gig ledigt att lagra appar mm på och den saknar som de flesta wp7 telefoner sd kort.;)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Avstängd

Nokia Lumia har gått ner i pris. 2900 kr på Elgiganten sist. Nokias musiktjänst kan vara ett plus också:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia800/i-anvan...

Tango uppdateringen har nyss kommit också:
http://www.nokia.com/se-sv/support/produkt/lumia800/

Jag tror det kan var ett bra köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Själv tycker jag min 800 har riktigt bra batteritid jämfört med dagens telefoner.

Där är jag och många andra inte alls beredda att hålla med dig.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Nokia Lumia har gått ner i pris. 2900 kr på Elgiganten sist. Nokias musiktjänst kan vara ett plus också:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia800/i-anvan...

Tango uppdateringen har nyss kommit också:
http://www.nokia.com/se-sv/support/produkt/lumia800/

Jag tror det kan var ett bra köp.

Stämmer. Min syster fick Tango uppdateringen med tethering häromdagen. Gör Nokia lurarna ännu mer prisvärda.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT I W10
Stationär Extra: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 270 X I Ubuntu 24.04.3
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti I W11

Permalänk

alla HTC telefoner jag klämt på hittils har haft riktigt dålig kamera mot andra i prissegment (sensation vs SGS2 t.ex)
min Lumia 800 tar riktigt ok bilder bättre än min iphone 4S iaf

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Det bör också påpekas att ifall man ska ha telefonen mest för spel och appar är nuvarande Windows Phone det sista man ska skaffa.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Permalänk
Skrivet av NiV3Rt:

Det bör också påpekas att ifall man ska ha telefonen mest för spel och appar är nuvarande Windows Phone det sista man ska skaffa.

instämmer, saknar klart.se / SMHI app, saknar en äkta youtube app (länkas till mobila varianten bara)
saknar även dropbox appen lite smått.

spel har jag dock inte hunnit kolla ännu, men förmodar det saknas även på den fronten en hel del

men flyter på och drar lite batteri tycker jag allt det gör iaf

Visa signatur

Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Avstängd

Sen får du inte w8 heller om du köper en w7 lur, känns ju sådär.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av truedesire:

instämmer, saknar klart.se / SMHI app, saknar en äkta youtube app (länkas till mobila varianten bara)
saknar även dropbox appen lite smått.

spel har jag dock inte hunnit kolla ännu, men förmodar det saknas även på den fronten en hel del

men flyter på och drar lite batteri tycker jag allt det gör iaf

Finns inofficiella appar för Youtube som är långt bättre än dom officiella på Ios och Android.
T.ex. Metrotube eller Youtube Pro

Permalänk
Skrivet av Jfqvist:

Finns inofficiella appar för Youtube som är långt bättre än dom officiella på Ios och Android.
T.ex. Metrotube eller Youtube Pro

vågar inte använda inofficiella appar tyvärr, vill inte riskera mitt konto på något vänster

för hålla lite topic tror jag att TS ska kika på iOS eller Android istället om man är ute efter att "leka"

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med ovanstående, har själv en lumia 800 som är grymt bra! En utav dom bästa telefonerna jag haft och bästa mobila systemet jag haft.

Men rekommendera windows phone till någon som ska ha den som leksak för spel skulle jag aldrig göra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för alla goda svar men vilken telefon bör jag skaffa för spel och lek då?

Vore HTC sensation XL ett bättre val?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plast4life:

Själv tycker jag spel suger på mobiler så jag skulle aldrig välja mobil efter spelutbud. Men är det vad du vill så är en iPhone bättre val än en Android.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Plast4life:

Skrivet av Anonymous FTW:

Själv tycker jag spel suger på mobiler så jag skulle aldrig välja mobil efter spelutbud. Men är det vad du vill så är en iPhone bättre val än en Android.

Det är väl en sanning med modifikation. Till Android finns möjlighet att köra emulatorer som DosBox, SNES osv. så att man kan köra gamla dator och tv-spel. Dessutom har de flesta utvecklare insett att Android är och kommer förbli en större plattform än iOS så de flesta gör sina spel även till Android, även om iOS historiskt har haft större utbud på spelfronten.

Däremot så är Android betydligt bättre än WP om man ska spela, det finns inte mycket spel till windows phone.

Permalänk

på tok för liten skärm för ens njuta av något form av spel, provade dungeon defenders och det var tråkigt på den lilla skärmen för inte säga svårt att se detaljer pga alla styr reglage var ivägen.
på 4.3" skärm är det genast "bättre" enligt mig.

en galaxy nexus kanske vore något? 4,65" skärm, eller en note på 5,3" om jag minns rätt (tjejen hade den innan, rätt bra skärm faktiskt)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Det är väl en sanning med modifikation. Till Android finns möjlighet att köra emulatorer som DosBox, SNES osv. så att man kan köra gamla dator och tv-spel. Dessutom har de flesta utvecklare insett att Android är och kommer förbli en större plattform än iOS så de flesta gör sina spel även till Android, även om iOS historiskt har haft större utbud på spelfronten.

Däremot så är Android betydligt bättre än WP om man ska spela, det finns inte mycket spel till windows phone.

De flesta har insett att man tjänar mer pengar i Apple Store därför släpps spelen dit. Sen hur ska man kunna köpa spel till emulatorer när de aldrig släppts till emulatorer.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

på tok för liten skärm för ens njuta av något form av spel, provade dungeon defenders och det var tråkigt på den lilla skärmen för inte säga svårt att se detaljer pga alla styr reglage var ivägen.
på 4.3" skärm är det genast "bättre" enligt mig.

en galaxy nexus kanske vore något? 4,65" skärm, eller en note på 5,3" om jag minns rätt (tjejen hade den innan, rätt bra skärm faktiskt)

Ja själv vill jag ha min 26" för att njuta av spel. Därför spelar jag i stort aldrig på min mobil. Som jag skrev tidigare, jag tycker det suger stenhårt. Sen om det är 3,5 eller 5,3 så kommer det aldrig bli som 26".

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Ja själv vill jag ha min 26" för att njuta av spel. Därför spelar jag i stort aldrig på min mobil. Som jag skrev tidigare, jag tycker det suger stenhårt. Sen om det är 3,5 eller 5,3 så kommer det aldrig bli som 26".

självfallet, själv spelar jag xbox på 60" tvn när jag väl spelar dvs

men nu var topic om spel på smartphone

Visa signatur

Permalänk

Ja självklart är känslan på tv:n bättre men ganska svårt att ta med tvn på tåget (reser mkt) vill därför ha en leksak och döda tiden

En galaxy note känns intressant faktiskt.. men den känns svår att ta med sig :/ den är ruskigt stor..

Har dock hört det ska vara bättre flyt + bättre batteritider på Windows Phone ? är det sant?

Permalänk
Medlem

Då bägge är WP7 så är det ju samma utbud av appar... Lumian förövrigt är helt underbar och jag ska köpa en när mitt iPhone abboneman går ut.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk

De flesta har insett att man tjänar mer pengar i Apple Store därför släpps spelen dit. Sen hur ska man kunna köpa spel till emulatorer när de aldrig släppts till emulatorer.

Som sagt, i takt med ökande användarbas har spelutvecklare insett att Android kan vara lukrativt också. Hur menar du att man inte ska kunna få spel till emulatorer? Gamla dator- och tv-spel går oftast att ladda ner gratis på internet, lagligt.