Asus VG278HE – världens första gamingskärm med 144 Hz uppdateringsfrekvens

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon70536:

Det beror väl ändå på skärmstorlek, det är DPI som avgör om ögat kommer se någon skillnad eller inte... 1080p på en 60" skärm skulle vara pixlig, på en mobiltelefon kommer ögat inte kunna urskilja pixlarna.

nu kanske detta blir offtopic eller inte,

men kunde inte låta bli när jag kör 1080p på 92" med projektor på duk med hdmi,
men har inte sett att det har blivit "pixlit" att det har varit pixlit någongång är om det hade varit lägre än 720p

typ 480p eller lägre, men Divx formaten som man laddar ner till serier osv är skumma då dem visar 640x360 mendå ser bra ut, kan förekomma någon "gasmoln" suddigt ibland men inte pixlit. eller kanske är samma sak

epson eh-tw2900 inte direkt grymmaste men är nöjd över den

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMuppet:

Men herregud. Ni måste trolla? Fråga vilken programmerare som helst om denne föredrar att koda i 1920x1080 eller 1920x1200. Det som behövs är fler pixlar och då framförallt på höjden (utan att behöva pivota). 16:10 är oomtvistligen bättre för skrivbordsarbete. I verkligheten. (Ännu hellre WQXGA, men WUXGA möjliggör dessutom 1:1 pixel mapping för FullHD-material, för den som tittar på sådant på sin skärm.)

När jag kodar har jag flera skärmar, och en av dem vänder jag på så den står på högkant (vilket är långt mycket bättre än 1920x1200) samtidigt som jag har den andra vanliga skärmen. (Kan tillägga att den andra är på 2560x1440, och den som är vänd är på 1920x1200 pixlar)

Edit: skrivfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Du säger att de klarar 400hz sen skriver du att de inte stöder hz över 60hz. Hur ska du ha det?

Skickades från m.sweclockers.com

Vad panelen klarar är en sak. Vad själva apparaten sen klarar av för input är något annat.

Säg att skärmen får sagda 60 bilder per sekund. De övriga 340 (på en 400Hz i det här exemplet) bilderna genererar TVn själv, för att ge mer "flyt". Detta kan (vad jag har hört/läst) ge konstiga effekter i vissa scenövergångar. Detta kanske är vanligare hos äldre höghertzare.

Själv tål jag inte sådana TV-apparater, får en sån äcklig såpoperakänsla.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

nu kanske detta blir offtopic eller inte, men kunde inte låta bli när jag kör 1080p på 92" med projektor på duk med hdmi,
men har inte sett att det har blivit "pixlit" att det har varit pixlit någongång är om det hade varit lägre än 720p

Generellt sitter man inte 1-2 meter från en projektorduk vilket kan vara anledningen till att det inte ser pixligt ut. Jag tror att en 27'' skärm är ok om man sitter en bit ifrån, det är därför en 46'' tv i 1080p verkar helt ok, du sitter oftast flera meter från en TV. Jag tycker att gammal DVD kvalite ser helt ok ut om jag sitter vid tvn men hemskt ut på min 21'' datorskärm. Jag sitter för nära den i så fall, men detta för att 21'' ser "litet" ut på mer än 3 meters avstånd.

om man sitter nära en lågupplöst projektor, t ex 768 pixlar i höjd så ser man förmodligen ett vitt rutmönster mellan pixlarna. Sitter man bak i ett stort rum med släckt belysning lägger man inte märke till linjerna, lika mycket iaf.

edit: TL;DR

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

När jag kodar har jag flera skärmar, och en av dem vänder jag på så den står på högkant (vilket är långt mycket bättre än 1920x1200) samtidigt som jag har den andra vanliga skärmen. (Kan tillägga att den andra är på 2560x1440, och den som är vänd är på 1920x1200 pixlar)

Edit: skrivfel

Ja, men då kör du ju dels flera skärmar (alla får inte plats med det på ett bra sätt) och då har du t.o.m. pivotat en 1920x1200 för att få fler pixlar på hojden. Men då behöver du fortfarande alla pixlar på den nya kortsidan du kan få, mer än någonsin, för att i fler fall se en större del av dina kodrader, så 16:9 1920x1080 vore uteslutet.

Men jag hoppas att det inte är en TN du pivotar? Det är ingen höjdare vill jag lova. Skärmen tråden handlar om är just en TN-panel (det är därför den är så snabb), varav man ogärna pivotar öht. Med en bra panel kan jag tänka mig att det blir en fröjd att kunna vara på flera ställen i koden samtidigt i horizontal split på sin andra skärm (jag kör ofta så på min också, tyvärr blir det väldigt begränsat utan pivot).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMuppet:

Ja, men då kör du ju dels flera skärmar (alla får inte plats med det på ett bra sätt) och då har du t.o.m. pivotat en 1920x1200 för att få fler pixlar på hojden. Men då behöver du fortfarande alla pixlar på den nya kortsidan du kan få, mer än någonsin, för att i fler fall se en större del av dina kodrader, så 16:9 1920x1080 vore uteslutet.

Men jag hoppas att det inte är en TN du pivotar? Det är ingen höjdare vill jag lova. Skärmen tråden handlar om är just en TN-panel (det är därför den är så snabb), varav man ogärna pivotar öht. Med en bra panel kan jag tänka mig att det blir en fröjd att kunna vara på flera ställen i koden samtidigt i horizontal split på sin andra skärm (jag kör ofta så på min också, tyvärr blir det väldigt begränsat utan pivot).

Jag håller på med webdesign, där grafik kommer in, och jag bytte skärm ifrån ISP till en större ISP, så nej det är inte en TN.
Och ja det hade nog inte gått så bra, visserligen beror det väl på storleken på skärmen till och börja med och hur nära du har den, men som denna tråd handlar om en 27" så hade det inte fungerat.

Men jag ser ingen riktigt hardcore-kodare som inte har en skärm vänd på högkant då det är klart överlägset allt annat, finns inget som snabbar upp ditt arbete du kan köpa för pengarna som just det. Men men min 2560x1440 kan jag köra 2 fönster brevid varandra i mycket bättre miljö än en 1920x1200 kan, så en kodare som kör budget skulle jag i så fall ge rådet till att köpa en 2560x1440-skärm istället. (vilket finns för inte helt överdrivna priser längre)

Permalänk
Medlem

Tja, hemma har mitt skrivbord hängt med ett tag och jag har helt enkelt inte plats för mer än en skärm på ett rimligt sätt, tyvärr. Vill då ha en skärm som är bra både för gaming och skrivbordsarbete (dit räknar jag bl.a. kodande). 1920x1200 går att använda som 1920x1080 när så önskas (t.ex. i elakt kodade spel eller för film), men en 1920x1080 går aldrig att använda som 1920x1200. Nästa upplösning (2560) känns lite väl tråkigt dyr att driva i längden i spel ärligt talat.

Hursomhelst vill man helst ha fler pixlar även på kortsidan än 1080/16:9 i vilket fall som helst. Det kör du ju kör själv (1920x1200).

Varför kör du 2560x1440 förresten och inte full WQXGA (2560×1600) som jag skrev tidigare? Om du fått välja (samma pris), vad hade du valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

OH WAIT.

"The human eye and its brain interface, the human visual system, can process 10 to 12 separate images per second, perceiving them individually.[1] The visual cortex holds onto one image for about one-fifteenth of a second, so if another image is received during that period an illusion of continuity is created, allowing a sequence of still images to give the impression of motion."

http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate

Nej det stämmer inte man ser att filmer hackar i panoreringar med 24 bilder per sekund. Jag har gjort om många filmer i 15 fps för att få ner storleken på dem och ALLA ser skillnaden på 15 & 24 fps. DU kan sluta lita på allt Wiki säger. Så här står det på svenska sidan

"Ögats uppfattningsförmåga beror på om det är ljus eller mörker och vilka färger det är som dyker upp. Gröna färger uppfattas bland de snabbaste. Därför kan man inte påstå att ögat uppdaterar i något bestämt tal. Beroende på förutsättning är det fullt möjligt att uppfatta bilder som dyker upp i 1/200 sekund. Därav 200 förändringar per sekund" http://sv.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden, blev så trött på allt snack efter ett par sidor.
Största vinsten som man mest märker skillnad på är att få lite extra fps 60->72 fps i 3D-läget. Mycket välkommet.

Har tyckt dagens 3D skulle behöva lite extra fps för att mogna.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

För låg upplösning, vad tänkte dom på? Nä, gör om och gör rätt tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Du har ingen aning om hur fel du verkligen har. Att ögat kan se mer än 60 frames per second är ingen nyhet.

När du tex kollar på en Livestream som har vanliga 30fps~ och sen kollar på Dreamhacks livestream som kör på en 120hz skärm och klarar att streama ut 60fps på skärmen, det är en enorm skillnad.

det gäller samma sak med 60Hz > 120Hz skärm. Jämnför du en 120Hz skärm och en 60Hz skärm så kommer du märka skillnad bara när du drar musen över skrivbordet. Det är enormt mycket mer flyt i 120Hz skärmen.

Skulle inte förvåna mig ifall man ser skillnad på 120Hz och 144Hz skärmen.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfgrin:

För låg upplösning, vad tänkte dom på? Nä, gör om och gör rätt tack.

Vad ska du med större upplösning till när det är en spelskärm?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

OH WAIT.

"The human eye and its brain interface, the human visual system, can process 10 to 12 separate images per second, perceiving them individually.[1] The visual cortex holds onto one image for about one-fifteenth of a second, so if another image is received during that period an illusion of continuity is created, allowing a sequence of still images to give the impression of motion."

http://en.wikipedia.org/wiki/Frame_rate

OH WAIT

Kan inte du starta typ CS och sätta fps_max till 12 eller 15 och testa hur det går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMuppet:

Men 16:9 med samma tumantal (på diagonalen) är billigare att tillverka än 16:10 och det tycker industrin är en betydligt bättre egenskap.

Det skulle hjälpa (eller åtminstone inte stjälpa) vår sak om man istället fokuserade på kvadrattum. Men 16:9-skärmar kan fortfarande använda samma produktionslinjer som för 16:9-paneler (för 1080p och annat 16:9-videomaterial) och blir därför billigare (storskalighet).

Jo det kan jag tänka mig. Lite synd, men jag skulle kunna tänka mig att betala lite extra för en 16:10 om det finns. Jag gillar 16:10. Framför allt på skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

OH WAIT

Kan inte du starta typ CS och sätta fps_max till 12 eller 15 och testa hur det går?

Du måste vara full om du tror att inlägget jag postade var till för att bevisa att allt över 15Hz är onödigt.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMuppet:

Men herregud. Ni måste trolla? Fråga vilken programmerare som helst om denne föredrar att koda i 1920x1080 eller 1920x1200. Det som behövs är fler pixlar och då framförallt på höjden (utan att behöva pivota). 16:10 är oomtvistligen bättre för skrivbordsarbete. I verkligheten. (Ännu hellre WQXGA, men WUXGA möjliggör dessutom 1:1 pixel mapping för FullHD-material, för den som tittar på sådant på sin skärm.)

Jag är assembler programmerare med över 20-års erfarenhet. Jag föredrar att jobba med så bred skärm som möjligt då jag föredrar att kunna ha flera fönster sida vid sida, ingen där jag jobbar använder sig av 16:10. Kan tänka mig att t.ex. videoredigerare och liknande yrken är mer pigga på 16:10 då de kan visa filmen i rätt format och ändå ha plats över för lite menyer. I min budget för hösten så ligger det en 21:9 skärm, då kommer jag få plats mer flera fönster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontraz:

Jag sa att det inte kommer synas någon skillnad på en ökning på 22Hz då det redan är fullt tillräckligt med 120Hz.

Jaha men skillnaden i 3D läget är säkert den större förbättringen... sedan ser människor olika bra.. samma som vi människor hör olika bra.
Endel vill ha riktigt bra högtalare, medans andra är fullt nöjda med små datorhögtalare.

Men tänk 60fps vs 72fps och 3D istället.

Permalänk
Skrivet av dj christian:

Först säger du att den inte lägger till bildrutor sen skriver du att den gissar till sig bildrutor. Hur ska du ha det?

Jag konstaterar mest att 24 fps-uppspelning är en "feature" på många tv-appareter, där uppspelningen därmed kan ske i 24 fps. Däremot då källan inte är i 24 fps, utan i 25 fps som de flesta dvd-filmer, är det en "feature" att den kan köra i t.ex. 100 Hz och därmed gissa mellanliggande bildrutor. Vilket som är bäst verkar alltså bero på källan. Kanske kan man gissa sig till att det bero på att 24 inte är jämt delbart med 100, och att det därmed uppstår lite hack emellanåt. 24 är dock jämnt delbar med 144, vilket ju kanske förklarar valet av 144 Hz?

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k Moderkort: Asus P8Z77-V RAM: 8GB @ 1600MHz Systemdisk: Samsung 830 GPU: Asus GeForce GTX 770 Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rullekorn82:

Nej det stämmer inte man ser att filmer hackar i panoreringar med 24 bilder per sekund. Jag har gjort om många filmer i 15 fps för att få ner storleken på dem och ALLA ser skillnaden på 15 & 24 fps. DU kan sluta lita på allt Wiki säger. Så här står det på svenska sidan

"Ögats uppfattningsförmåga beror på om det är ljus eller mörker och vilka färger det är som dyker upp. Gröna färger uppfattas bland de snabbaste. Därför kan man inte påstå att ögat uppdaterar i något bestämt tal. Beroende på förutsättning är det fullt möjligt att uppfatta bilder som dyker upp i 1/200 sekund. Därav 200 förändringar per sekund" http://sv.wikipedia.org/wiki/Frames_per_second

Det han citerade från wikipedia motsäger dock inte det fetade, dags att gå igenom vad som står eftersom många verkar missförstå.

"The human eye and its brain interface, the human visual system, can process 10 to 12 separate images per second, perceiving them individually."
Det mänskliga synsystemet kan behandla 10 till 12 bilder per sekund på ett sådant sätt att de kan uppfattas som individuella bilder.

"The visual cortex holds onto one image for about one-fifteenth of a second, so if another image is received during that period an illusion of continuity is created, allowing a sequence of still images to give the impression of motion."
Hjärnans syncentrum håller kvar en bild i ungefär en femtondels sekund. Så om det kommer en ny bild inom den tidsramen så uppstår en illusion av kontinuitet som gör att sekvensen av stillbilder upplevs som rörelse.

Med andra ord: Enligt wikipediacitatet kan människan uppfatta 10 till 12 individuella bilder per sekund och det upplevs som rörliga bilder över ungefär 15 stillbilder per sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det tror jag inte men jag har läst på allt om aspect ratio de senaste 5 åren så jag är väldigt bra insatt i frågan.

Bwahahahaha..

Skrivet av MrMuppet:

Nu är du bara larvig (eller extremt okunnig). Tillverkarna håller sig till de standarder som finns.

http://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_display_resolution

16:10 > 16:9

1920 WUXGA > 1920 FHD

2560 WQXGA > 2560 (W)QHD

3840 WQUXGA > 3840 QFHD

7680 WHUXGA > 7680 UHD

Precis.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sears:

,,,,,,,,,,,

16:9 och 16:10 diskussionen tar vi här,

Av ditt inlägg att döma har du inte läst definitionen av aspect ratio. Gör det innan du diskuterar så att tråden inte behöver börja om från noll.

http://en.wikipedia.org/wiki/Display_aspect_ratio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Jag är assembler programmerare med över 20-års erfarenhet. Jag föredrar att jobba med så bred skärm som möjligt då jag föredrar att kunna ha flera fönster sida vid sida, ingen där jag jobbar använder sig av 16:10. Kan tänka mig att t.ex. videoredigerare och liknande yrken är mer pigga på 16:10 då de kan visa filmen i rätt format och ändå ha plats över för lite menyer. I min budget för hösten så ligger det en 21:9 skärm, då kommer jag få plats mer flera fönster

Du föredrar alltså 1920x1080 framför 1920x1200 för att det är bredare, trots färre pixlar?

Jag hoppas att du är medveten om att du kan få plats med precis lika många fönster på bredden i WUXGA som i FHD, men att du kan se fler kodrader i varje enskilt fönster? Och se mer när du kör horizontal split (nu kodar jag inte assembler dock, men i högnivåspråk är det en stor fördel)? Eller köra fler fönster på höjden?

Om ja, inser du rimligen även att WUXGA är bättre än FHD och håller med mig i sak, så vad är din poäng?

I övrigt förstår jag inte varför du inte bara kör två (eller varför inte tre) 16:10-skärmar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrMuppet:

Du föredrar alltså 1920x1080 framför 1920x1200 för att det är bredare, trots färre pixlar?

Jag hoppas att du är medveten om att du kan få plats med precis lika många fönster på bredden i WUXGA som i FHD, men att du kan se fler kodrader i varje enskilt fönster? Och se mer när du kör horizontal split (nu kodar jag inte assembler dock, men i högnivåspråk är det en stor fördel)? Eller köra fler fönster på höjden?

Om ja, inser du rimligen även att WUXGA är bättre än FHD och håller med mig i sak, så vad är din poäng?

I övrigt förstår jag inte varför du inte bara kör två (eller varför inte tre) 16:10-skärmar?

1920*1080 är upplösningar som jag aldrig någonsin skulle arbeta med om det är 27" skärm vi pratar om.

2560x1440 (16:9) är enda gångbara upplösning vid 27", 2560x1600 (16:10) skulle vara motsvarande upplösning med den finns endast på 30" skärmar och är dessutom nästan dubbelt så dyr. Ja om du ska ha en vettig panel i alla fall. Så jag skulle hellre köpa två skärmar då.

Kodar även en del C, även då så har jag hellre fönstren bredvid varandra snarare än ovanpå, blir mycket lättare att jämföra, läsa enda fönstret medan man skriver i det andra, o.s.v. Höjdled så har jag mer plats än jag använder ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

1920*1080 är upplösningar som jag aldrig någonsin skulle arbeta med om det är 27" skärm vi pratar om.

2560x1440 (16:9) är enda gångbara upplösning vid 27", 2560x1600 (16:10) skulle vara motsvarande upplösning med den finns endast på 30" skärmar och är dessutom nästan dubbelt så dyr. Ja om du ska ha en vettig panel i alla fall. Så jag skulle hellre köpa två skärmar då.

Kodar även en del C, även då så har jag hellre fönstren bredvid varandra snarare än ovanpå, blir mycket lättare att jämföra, läsa enda fönstret medan man skriver i det andra, o.s.v. Höjdled så har jag mer plats än jag använder ändå.

Då svarade du inte på det inlägg du citerade, nåja.

Främsta anledningen till att 16:10 är dyrare är inte högre BOM, utan att man pushar 16:9 och kan använda samma produktionslinjer för båda (billigare för tillverkarna med en standard). Att priset för konsument är ett problem har jag inte hymlat med utan tvärtom framhållit och beklagat mig över (och med samma tumdiagonal har 16:10 yta så 16:10 "ska" vara något dyrare).

Med horizontal split menar jag en form av split view av samma fönster (och man kan läsa och skriva i båda). Jag använder det nästan jämnt (främst i Visual Studio), men du gör som du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Upplösning kontra storlek är helt relativt till avståndet till skärmen. Om du tex är nöjd med en 23-tums 1920x1080-skärm men skulle vilja ha mer plats mellan skärmen och bordskanten så lär en 27-tummare i samma upplösning passa bättre.

Sen kan jag tycka att du resonerade lite underligt i det andra inlägget när du resonerade kring bredare i ditt 16:9-exempel, där det gissningsvis snarare innebär att 16:10 skulle vara like brett fast högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Eftersom du har så mycket fritid kan du få skumma igenom det här optimiseringsproblemet.

http://www.analyzemath.com/calculus/Problems/optimize_area.ht...

Jag har ej gått igenom sådan matte.
Men tum är väl en korrekt mätning av ytan oavsett hur kvadratisk/rektangulär den är?
Eller är en kvadratisk skärm på X tum större än en rektangulär skärm med samma tum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Eller är en kvadratisk skärm på X tum större än en rektangulär skärm med samma tum?

Ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

16:9 och 16:10 diskussionen tar vi här,

Av ditt inlägg att döma har du inte läst definitionen av aspect ratio. Gör det innan du diskuterar så att tråden inte behöver börja om från noll.

Jag hade inte tänkt diskutera det mer. Och skulle jag det så gör jag det gärna inte med sånna som du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagbro:

Aah, jag trodde tum var en korrekt mätning av area.

Hittade även detta: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Display_size#section_1

Edit: en 24tum 16:10 är altså 5% större än en 24tum 16:9. Coolt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Aah, jag trodde tum var en korrekt mätning av area.

Edit: en 24tum 16:10 är altså 5% större än en 24tum 16:9. Coolt.

en tum är en måttenhet på samma linje som en cm. har inget med area att göra.
Att skärmar fortfarande mäts i tum är bara gammal (o)vana.
och skärmar mäts på diagonalen, så gräv fram lite Pytagoras och räkna lite

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds