Gaming Laptop för att Maxa Guild Wars 2 Utan lagg! max 12k!

Permalänk

Hej Ska köpa ny laptop för guild wars 2 Måste vara laptop då jag åker runt mycket! Jag vill ha en Laptop minst 17'' skärm och den ska kunna
maxa Guild Wars 2 utan lagg. Priset är mellan 11000-12000 Mina ända krav är att den ska ha 17'' skärm (eller större) Maxa guild wars 2 och ha i5 eller i7 cpu
Några förslag? Alltså jag är ute efter den bästa gaming laptopen för 11-12k Kan man få en laptop som kan maxa guild wars för det priset? Linka gärna idéer!
Tack för hjälpen!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Maxa borde vara ett bannat ord på sweclockers eftersom de inte säger någonting.

Permalänk

guild wars 2 har väl inte ens släppts ännu?

Permalänk
Medlem

Denna datorn borde kunna maxa datorn tror jag. Kanske inte maxa allt i 1080 (AA ect) men nästan. Spelade själv i senaste betan med ett 650m (ddr3) och kunde ligga i medium/high i 1080 och få ut 40+ fps och då kan det nog fortfarande optimeras lite till före launch + att detta var stress test. Hade ingen AA på dock.

Permalänk
Skrivet av Humper:

Maxa borde vara ett bannat ord på sweclockers eftersom de inte säger någonting.

Okej.... Du borde kunna fatta men jag hjälper dig på traven! Ultra Settings med AA och utan vsync. Förstår du bättre nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Okej.... Du borde kunna fatta men jag hjälper dig på traven! Ultra Settings med AA och utan vsync. Förstår du bättre nu?

fast du vet att AA knappt gör att något ser bättre ut när du redan kör fullhd eller? Du borde bry dig mer om AF

Men iaf. Köp en Clevo med 7970M typ. eller en asus ROG med 660M eller liknande(den klarar dock inte av det lika bra)

Permalänk
Skrivet av adfi:

fast du vet att AA knappt gör att något ser bättre ut när du redan kör fullhd eller? Du borde bry dig mer om AF

Men iaf. Köp en Clevo med 7970M typ. eller en asus ROG med 660M eller liknande(den klarar dock inte av det lika bra)

men dem kostar inte 11-12K dem kostar 13K och uppåt.

Permalänk

Hittar ingen dator som har 7970m utom Alienware? Någon link till en laptop med 7970m?

Permalänk
Medlem

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/7a653e07a0c1651218328190ca768f08/cl/alist/c

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/7a653e07a0c16512183...

Fragbook DTX har det. Du får konfigera datorn själv, hårddisk, minnen etc. Rätt kul.

Permalänk
Skrivet av Max 777:

http://www.deviltech.de/deviltech.php/sid/7a653e07a0c16512183...

Fragbook DTX har det. Du får konfigera datorn själv, hårddisk, minnen etc. Rätt kul.

men han kommer inte kunna ha svenskt tangentbord och datorn blir dyrare och dyrare. företaget är inte svenskt så frakten kan bli ganska saftig.

Permalänk
Skrivet av ripper_viruset:

men han kommer inte kunna ha svenskt tangentbord och datorn blir dyrare och dyrare. företaget är inte svenskt så frakten kan bli ganska saftig.

Jo, DevilTech har ett val för Svenskt Tangentbord, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Förlåt, men nej. Min stationära med en i7 3770k samt ett GTX680-DC2O som båda är överklockade högt över sina stockfrekvenser kunde inte köra GW2 på högsta inställningar med 60+fps konstant. Lyckas du hitta en bärbar för max 12k som klarar av det så blir jag ruskigt imponerad. Nu var det betan jag prövade visserligen, men ändå.

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

det finns bara val för:
Deutsch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Englisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Französisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Spanisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Italienisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )

Permalänk
Medlem

Du får nog betala lite till om du vill ha en bra laptop
Fragbook Dtx
Välj 17,3" skärmen
Välj till windows om du inte har ett Microsoft Windows 7® Home Premium [+89€]
Välj till billigaste i7:an Intel® Mobile Core i7 3610QM / 6MB L3 Cache, 2.30GHz - 3.30GHz Turbo Modus [+89€]
4gb ram 1600mhz
500gb hdd ingår, kan va värt o byta mot till ssd 128 GB SATA Solid State Drive Samsung 830 [+69€]
Svenskt tangentbord Notebook-Tastatur - Schwedisch [+55€]
Ca: 12400 kr i dagens kurs utan windows o frakt. Frakt ligger väl på några hundra
Med windows blir det ca 13300 utan frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Bör inte vara några problem på en 3" skärm med 50*10 i upplösning!111111111111111111111111

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Tror nog de slutat med det sedan en tid tillbaka. När jag kollade så hade de inte heller det.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

"Betriebssystem" betyder ju dock "Operativsystem"...

Titta längre ner så finns valen för keyboard:

Beleuchtete Tastatur (= Belyst tangentbord)
Notebook-Tastatur - Deutsch
Notebook-Tastatur - Italienisch [+55€]
Notebook-Tastatur - Spanisch [+55€]
Notebook-Tastatur - Schwedisch [+55€]
Notebook-Tastatur - Französisch [+55€]
Notebook-Tastatur - Belgisch [+55€]
Notebook-Tastatur - Dänisch [+55€]
Notebook-Tastatur - Schweiz [+55€]
Notebook-Tastatur - Englisch [+55€]

Kostar alltså 55 euro extra på Fragbook DTX, men det finns!

Permalänk

med andra ord 500kr extra ungefär

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Förlåt, men nej. Min stationära med en i7 3770k samt ett GTX680-DC2O som båda är överklockade högt över sina stockfrekvenser kunde inte köra GW2 på högsta inställningar med 60+fps konstant. Lyckas du hitta en bärbar för max 12k som klarar av det så blir jag ruskigt imponerad. Nu var det betan jag prövade visserligen, men ändå.

Men nej? Min Stationära: i7 3770k GB 670 OC Inget överclockat kan köra GW2 på högsta inställningar med över 60+fps alltid

Permalänk

Och Det är lungt Min kompis köpte http://www.tradera.com/asus-g75vw-t1031v-ord-pris-13990-em-au... och men den kan han köra guildwars 2 i högsta settings under Beta ock stresstest utan lag och flyter bra på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

Men nej? Min Stationära: i7 3770k GB 670 OC Inget överclockat kan köra GW2 på högsta inställningar med över 60+fps alltid

Tja, nu spelade jag visserligen på den högst populerade servern. Var väl antagligen därför, i så fall.