Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Fujitsu Lifebook NH532 - bra köp?

Permalänk
Medlem

Det som gör det kul med Fujitsun är ju att det är ett sånt fantastiskt kap - den kunde ju ha kostat 10 000. Det enda den saknar är subwoofer och upplyst tangentbord. Den har ju för satan till och med expresscard och WiDi!

Du har väl inte missat den långa tråden om Lenovon här i forumet? Kanske bra att läsa igenom innan du bestämmer dig.

Permalänk
Medlem

Just att den är så lång gör den tråkig och jobbig att läsa, lite har jag skummat i den dock. Fujitsun är beställd nu och jag hoppas att jag får en tyst dator (det viktigaste för mig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av selko:

Just att den är så lång gör den tråkig och jobbig att läsa, lite har jag skummat i den dock. Fujitsun är beställd nu och jag hoppas att jag får en tyst dator (det viktigaste för mig)

Jag har inte pressat den i spel än men just nu är min helt knäpptyst. Jag har den inställd på Hög prestanda och valt 640M LE som standard grafik. Fläkten varvar upp nån gång då och då men du kan ställa in datorn så att den går på ekonomiläge vilket gör att den är helt tyst nästan konstant.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Fick köpa den för 5300, vilket är ett givet köp!

Permalänk
Medlem

Oooh!

Hur gick det till?

Permalänk
Medlem

Är helnöjd med min NH532 med i7.
Sitter här med den i knät och den är helt tyst.
Har slängt i en samsung 830 128 gb och det gjorde duktig skillnad i uppstart.
Tack alla här i tråden för bra tips och guider!!

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk

Var och hämtade ut datorn för någon timme sen.Tyvärr är datorn helt trasig så blir bara att skicka tillbaka det. Ingen spelhelg för mig inte...

Vid vänster gångjärn så har den blivit helt knäckt så någon på posten verkar ha spelet basket med den.

Någon som vet om man brukar få vänta på en ev. reparation för att sen få tillbaka den eller tar de tillbaka den och skickar en ny asap?

Permalänk
Medlem

Fy fan, vad trist! Du får en ny på en gång är jag säker på. Surt!

Permalänk
Inaktiv

Har haft min i3a i någon vecka nu, hittils är jag supernöjd!

Tanken har slagit mig att klocka grafikkortet, men jag har en fundering.

Varför skiljde dom på 640m och 640m LE?
Om jag fattat det rätt så är det enda som skiljer klockfrekvensen. Men det verkar ju inte vara några problem att klocka LE?

Bara en fundering...

Permalänk
Medlem

Skulle någon snäll själ kunna informera mig om hur bra skulle 17-tummaren med i7:an (http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_i7-3610qm_6gb_500gb_17.3_w7hp_blu-ray-19195468) skulle prestera i diverse Cad program(Inventor, Cinema 4d) och Photoshop?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jubjub:

Skulle någon snäll själ kunna informera mig om hur bra skulle 17-tummaren med i7:an (http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_nh532_i7-3610qm_6gb_500gb_17.3_w7hp_blu-ray-19195468) skulle prestera i diverse Cad program(Inventor, Cinema 4d) och Photoshop?

Har beställt en sådan, och tänker använda den till foto/video. Smacka i mer minne (16gb) och en SSD, så räcker den utmärkt rent hårdvarumässigt.
På grund av taskig skärm, så duger den inte till "finliret" vad gäller bildredigeringen. Då pluggar man in en "riktig" monitor typ Eizo eller dylikt.

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

Hårdvaran borde borde inte vara något problem. Den är väldigt kraftfull.

Skärmen är av samma kvalitet som alla andra i lågbudgetsegmentet - det är en TN-display som har brister i betraktningsvinklar och att visa alla färggradienter (man kan se "banding" i färgövergångar, t.ex. i Fujitsus eget röda skrivbordsunderlägg som är installerat när man startar datorn). Men den är högupplöst och riktigt ljusstark. För mina ändamål funkar den ypperligt (spel, surf, mediakonsumtion, skriva, lite photoshop för eget bruk).

Har man höga krav på skärm måste man gå upp väldigt högt i prisklass.

Permalänk
Medlem

Sorry for writing in English. This forum has best info about this model.

How do I overclock gpu more than 135mhz? Temps didnt rise at all after overclocking with Nvidia inspector so I am willing to try bios modding and I understand the risks, but how do I get started and what tools do I need? Any help appreciated.

Or if someone has already modded their bios I am willing to try.

Permalänk
Medlem

Så här några dagar efter installation har jag uppemot 8 timmars batteritid på mätaren vid soffsurf och skärmljus på lägsta. Det är visserligen Windows beräknade batteritid, men det har stämt ganska bra hittills.

Edit: Nu sjönk det en timme (!) så ta detta med en nypa salt. Men 7 timmar är också förbluffande. Visar det sig sen bli 6 timmar är jag helnöjd

Permalänk
Medlem

hej jag har fujitsun me i7 å undrar att hur skall jag få någo ljud från de inbyggda högtalarna? jag får bara ljud från headset uttaget... Jag har försökt på många olika metoder, bland annat att instalera ljud driverna på nytt, lekt me inställningarna, etc. nu skall jag ennu pröva med att installera windows pånytt... få se om det hjälper... jag hadde ljud i början i några minuter tills jagkoppla i en headsett o ändra nå inställningar. första lapptop men ha haft pc länge

Permalänk
Medlem

Tänkte meddela att jag fått problem med mitt grafikkort.
Det började med att skärmen frös och datorn slutade svara. Det hände väl tre-fyra gånger sen kunde jag inte längre logga in pga att skärmen blir svart när jag kommer till inloggningsskärmen. Under uppstart så funkar skärmen och vid felsäkert läge, så jag antar att det är fel med det dedikerade grafikkortet.

Jävligt trist med en sån trevlig dator, får hoppas det går snabbt att fixa den..

Edit: Verkar vara det interna som strular trots allt. Testar att installera om Windows, annars blir det till att skicka in den..
Edit 2: Jag har lyckats fixa problemet för tillfället. Det var drivrutinerna till det interna Intel-grafikkortet som strulade. Hoppas nu det håller i sig och inte strular igen.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Jag letade efter något att ha i soffan för att kunna köra wow på, samtidigt vill jag ha något tillgängligt eftersom min stationära dator kommer vara nerpackad i allt ifrån 2 veckor till kanske 2 månader, och snubblade på den här och beställde en direkt, behövde inte direkt tänka efter.

Nästan lite märkligt vad prisvärd laptop man kan få tag på idag, jag har en SSD-hårddisk över hemma också, så jösses vad prisvärt det blev med den datorn med ssd+500gb lagring.

Beställde också en AH532 till sambon, också en väldigt prisvärd dator och hon behövde verkligen en ny maskin, dock utan några direkta prestanda-krav...

Intressant, var länge sedan jag hade en Fujitsu, men när det gäller random-burk man inte använder så mycket (har ändå en monster-stationär och en arbetslaptop från jobbet) så tror jag att detta kan vara en riktig lyckoträff

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anglosvensken:

Var och hämtade ut datorn för någon timme sen.Tyvärr är datorn helt trasig så blir bara att skicka tillbaka det. Ingen spelhelg för mig inte...

Vid vänster gångjärn så har den blivit helt knäckt så någon på posten verkar ha spelet basket med den.

Någon som vet om man brukar få vänta på en ev. reparation för att sen få tillbaka den eller tar de tillbaka den och skickar en ny asap?

Exakt samma sak hade hänt med min. Det RIKTIGT risiga var dock att "Sealen" var bruten och kartongen hade varit öppnad. Så den har troligtvis redan varit en vända hos CDON och sen blivit ivägskickad trasig till mig igen .. Hade dock inga problem med supporten utan dom skickar en ny.

Det jag dock inte begriper är hur dom kan skicka iväg en vara med bruten seal. Hade dom velat vara jobbiga mot mig så kunde dom tvärvägrat och bara krävt betalning.

Permalänk
Medlem

Har nån tagit bort kylaren och bytt kylpasta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Fick köpa den för 5300, vilket är ett givet köp!

Hur lyckades du få den så billigt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krass:

Fyndvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Fyndvara.

Var det möjligen en återlämnad NH532? Alltså att någon öppnat och använt datorn men lämnat tillbaka den på öppet köp.
Edit: Japp det var det: http://cdon.se/hemelektronik/17inch_fujitsu_lifebook_nh532_i7...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hjälp !

Har precis packat upp min nyinköpta NH532, men får inte igång den !
Bäst jag nämner det med en gång: Helt novis på området bärbara datorer, det här är den första jag äger.

Har pluggat in nätkababeln i datorn, trycker på on-knappen. Det enda som händer är att det lyser en orange lampa på fronten. Tror att det är batteriladdning som indekeras. Måste jag ladda upp batteriet innan jag kan starta upp den.
Kan inte göra ett smack, får inte ens ut bluraysläden. Nada !
Manualen säger något om att någon brytare för trådlöst ska skjutas åt sidan !?

Kan någon säga vad jag ev. missat, eller är det så illa att den är paj ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamala:

Hjälp !

Har precis packat upp min nyinköpta NH532, men får inte igång den !
Bäst jag nämner det med en gång: Helt novis på området bärbara datorer, det här är den första jag äger.

Har pluggat in nätkababeln i datorn, trycker på on-knappen. Det enda som händer är att det lyser en orange lampa på fronten. Tror att det är batteriladdning som indekeras. Måste jag ladda upp batteriet innan jag kan starta upp den.
Kan inte göra ett smack, får inte ens ut bluraysläden. Nada !
Manualen säger något om att någon brytare för trådlöst ska skjutas åt sidan !?

Kan någon säga vad jag ev. missat, eller är det så illa att den är paj ?

Konstigt. Prova att låta den ladda upp batteriet ett tag först för att säkerställa att det inte är lågt batteri.
Testa igen om några minuter och berätta hur det gick.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä, den vägrar starta.
Laddlampan har slutat lysa nu också. Antar att batteriet nu är fulladdat.
Hjälper inte att ta ur batteriet. Det enda som händer när jag trycker på on-knappen, är att det låter som den tänker starta, och en blå lampa flämtar till.Sen slår den bara ifrån. Det händer på typ en halv sekund bara. Nätadaptern är varm, så ström finns till datorn förmodar jag. Skärmen kolsvart, och det går inte öppna släden på optiska enheten.
De e ju fan detta !
Jag som åker ner i Europa om nio dagar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamala:

Nä, den vägrar starta.
Laddlampan har slutat lysa nu också. Antar att batteriet nu är fulladdat.
Hjälper inte att ta ur batteriet. Det enda som händer när jag trycker på on-knappen, är att det låter som den tänker starta, och en blå lampa flämtar till.Sen slår den bara ifrån. Det händer på typ en halv sekund bara. Nätadaptern är varm, så ström finns till datorn förmodar jag. Skärmen kolsvart, och det går inte öppna släden på optiska enheten.
De e ju fan detta !
Jag som åker ner i Europa om nio dagar

Riktig otur. Ta kotakt med CDON imorgon, både via deras frågeformulär och via chatten, så får vi hoppas de skickar en ny.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan testa deras chatt redan ikväll. Tror de är kvar rätt sent. Hoppas det löser sig snabbt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Du kan testa deras chatt redan ikväll. Tror de är kvar rätt sent. Hoppas det löser sig snabbt.

Provade chatten, men den var stängd för idag. Min vanliga "tur" Allt går åt he....e !
Får hänga på låset imorgon, men de blir väl svårt att hinna få en ny innan jag åker (5/9)

Det är väl bara att packa ner datorn igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du borde få en ny direkt. Prata med dem, så ordnar de nog det. Kan inte tänka mig att nåt annat är aktuellt. Annars kan du ju lämna tillbaka den här och köpa en till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Köpte den som fyndvara

Hoppas att den är okey, man blir ju lite nojjig när man läser att folk har lite problem med datorn :/
Men iom att jag har en knaper budget så att spara in 700 var riktigt värt det

edit:

Undra ifall man får med office och det? Det stod inte med som erbjudande på fyndvaran, men det är ju endå en fuijustu, och det står med alla köp vid en fuijustu