Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Fujitsu Lifebook NH532 - bra köp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Undra ifall man får med office och det? Det stod inte med som erbjudande på fyndvaran, men det är ju endå en fuijustu, och det står med alla köp vid en fuijustu

Du måste lägga till det i beställningen, så reduceras priset till 0kr när du går till kassan. Det följer inte med automatiskt.

Permalänk
Medlem

Har nu läst igenom tråden, men är inte helt övertygad med tanke på tangentbordet som tycktes vara dåligt (?), samtidigt så skrev någon att det är bra... Hmm. Hur bra är tangentbordet? Priset just nu för 6000 känns svårslaget, frågan är hur länge cdons kampanj "Back to school" kommer att gälla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Undra ifall man får med office och det? Det stod inte med som erbjudande på fyndvaran, men det är ju endå en fuijustu, och det står med alla köp vid en fuijustu

Man måste lägga till det själv i varukorgen. Kontakta onoff i morgon så får de skicka det separat.

Permalänk
Medlem

Hittar inga fel på tangentbordet. Spänstigt och distinkt, men lite kort slaglängt, typ som på MacBook Pro. Jag gillar tangentbordet mer och mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Du borde få en ny direkt. Prata med dem, så ordnar de nog det. Kan inte tänka mig att nåt annat är aktuellt. Annars kan du ju lämna tillbaka den här och köpa en till.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag va inne på det, men då torskar man väl på återställningsavgiften på 700. Men å andra sidan så har den ju aldrig varit uppstartad.
Nåja, den ligger nu förpackad för retur. Törs man skicka iväg den direkt, sen kontakta kundservicen, för att spara lite tid ?

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk
Medlem

Prata med dem först! Du kanske måste få ett returnummer eller liknande.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om någon bra budget/billig ssd som passa till denna?
Har inte fått datorn än, men när jag har fått den å godkänt den så tänkte jag fixa en ssd, men jag har inte så mycket cash just nu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Prata med dem först! Du kanske måste få ett returnummer eller liknande.

Ja , det är nog säkrast. Har chattat med dom nu, har blivit lovad mailsvar under dagen. Surt sa räven ! Hela mitt upplägg spricker väl nu. Åker med färja från Gbg till Kiel på onsdag, fvb ner till Toscana. Lär väl inte hinna få ny till dess

Man får väl skylla sig själv när man går och välar !

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Är det någon som vet om någon bra budget/billig ssd som passa till denna?
Har inte fått datorn än, men när jag har fått den å godkänt den så tänkte jag fixa en ssd, men jag har inte så mycket cash just nu :/

Svårt att hitta en billig SSD men detta är i alla fall en väldigt prisvärd och CDON har sänkt priset ytterliggare: http://cdon.se/hemelektronik/intel_330_series_120gb_ssd_r%3a5...
Sen kan du använda Sweclockers rabatt på 5% så får du den för 736 kr exkl frakt.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamala:

Jag va inne på det, men då torskar man väl på återställningsavgiften på 700. Men å andra sidan så har den ju aldrig varit uppstartad.
Nåja, den ligger nu förpackad för retur. Törs man skicka iväg den direkt, sen kontakta kundservicen, för att spara lite tid ?

Om du kollar sidan 4 kan du nog slippa återställningsavgiften. Jag slapp betala då jag hänvisade till länkarna där, och då använde jag datorn i ett par dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Om du kollar sidan 4 kan du nog slippa återställningsavgiften. Jag slapp betala då jag hänvisade till länkarna där, och då använde jag datorn i ett par dagar.

Jag orkar fan inte dribbla mer med dom, den får gå tillbaka som en DOA för utbyte.
Men det är ju surt att inte få skicka den direkt, utan att man måste gå och vänta på svar från dom. Massa tid som går åt he---te.

Visa signatur

Permalänk

Så, efter lite snabb hjälp från kundtjänst under helgen så var det bara att skickade ner den till teknikavdelningen i Malmö. Och så fort de såg den så bestämde de sig för att skicka en ny, så med tur går den iväg idag och jag kan få den i morgon.

Nu budade jag visserligen ner den med UPS i stället för att vänta en dag extra på den speciella retursedeln men ändå. Snabb och grym service.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anglosvensken:

Så, efter lite snabb hjälp från kundtjänst under helgen så var det bara att skickade ner den till teknikavdelningen i Malmö. Och så fort de såg den så bestämde de sig för att skicka en ny, så med tur går den iväg idag och jag kan få den i morgon.

Nu budade jag visserligen ner den med UPS i stället för att vänta en dag extra på den speciella retursedeln men ändå. Snabb och grym service.

Kul att det löste sig för dig.
För mig gick det betydligt sämre. Efter flertal kontakter med kundtjänst både per chat och mail, fick jag meddelande om att de inte snabbt kunde bara byta ut den. Men det gick utmärkt att åberopa ångerrätten och returnera med medföljande retursedel.

Sagt och gjort, efter jobbet blir det ner till posten med dator och mjukvaran som man fick på köpet. Har nu helt sonika beställt en ny likadan med office och hela baletten.
Osmidigt är bara förnamnet, nu får jag ligga ute med 6000 spänn, och invänta återbetalning. Men det var samtidigt den snabbaste lösningen, då jag har bråttom att få den.
På köksbordet ligger SSD och 2 st 8gb stickor och väntar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Har läst igenom hela tråden - tackar för bra info och guider.

Min fråga lyder:

Jag har denna 2.5" SSD i min stationära f.n. och undrar om den går att använda i fujitsun? Vill helst köpa en ny och något större till stationära och installera den gamla i bärbara om det fungerar. Läste att det fungerar bra med 2.5" i fujitsun, men det står "OEM-variant, glöm inte att köpa till SATA-kabel" i Inets produktbeskrivning - är detta något som hindrar mig att använda den i den bärbara?

Permalänk

Hej!

Jag är grymt nöjd med min i3 version, har haft den någon vecka. Pga tidsbrist har jag inte haft tid att spela mycket.
Men i helgen satte jag mig med GW2!
Det går förvånadsvärt bra! Datorn är helt grym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av billiek:

Hej!

Har läst igenom hela tråden - tackar för bra info och guider.

Min fråga lyder:

Jag har denna 2.5" SSD i min stationära f.n. och undrar om den går att använda i fujitsun? Vill helst köpa en ny och något större till stationära och installera den gamla i bärbara om det fungerar. Läste att det fungerar bra med 2.5" i fujitsun, men det står "OEM-variant, glöm inte att köpa till SATA-kabel" i Inets produktbeskrivning - är detta något som hindrar mig att använda den i den bärbara?

Borde inte vara några problem. Du behöver ingen kabel till SSDn.

Visa signatur

Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 (150W) | 32GB HyperX RAM | 2560x1600 165hz G-Sync 500nits
1TB + 2TB PC611 / 970Evo+ SSD | Anywhere Mouse 2 + Sony 1000XM5 + Xbox One handkontroll
LG 77" C3 OLED | Denon X3800H 5.1.2 Atmos Surround | Synology DS918+ 4x8TB SHR | Nvidia ShieldTV Pro

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem när ni kopplar laptopen till en skärm? Brightnessen på min externa BenQ 24" går ner REJÄLT. Alldeles för mörkt för att spela spel eller dylikt. Någon som har nån ide? Har varit inne och kollat och brightness är på 100% på datorn

Permalänk
Medlem

Tydligen så får man inte ta del av erbjudandet iom att det var en fyndvara. Lite tråkigt, men knappast hela världen

Permalänk
Medlem

Tack!

Hej!
Har nu blivit medlem här efter att läst en hel del. Ville bara tacka för alla som engagerat sig i tråden, mycket bra åsikter och synpunkter.

Jag slog till på i7an stog och vägde ett tag mellan den, Asus k55 VD och Acer Aspire V3 men blev tillslut Fujitsu'n pga att både 6GB minne + 17,3" skärm + GeForce 640M LE + i7 slog ut de andra. Får hoppas att det blir ett bra köp!

/S

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har haft min i en vecka nu och grymt nöjd med den. Tog den med i7 och slängde i en samsung 830 disk så nu startar den snabbare än man hinner säga nåt kul!

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabrikk:

Har haft min i en vecka nu och grymt nöjd med den. Tog den med i7 och slängde i en samsung 830 disk så nu startar den snabbare än man hinner säga nåt kul!

Trevligt! Själv tycker jag att min SSD inte riktigt svarar upp mot förväntningarna.

Vad har du för starttid? Kan du klocka nån annan grej, typ uppstart av explorer efter nystart eller liknande? Du råkar inte ha Civ5 händelsevis och kan klocka starttid där?

Jag klonade över originaldisken, borde kanske ha gjort en ren nyinstallation i stället. Det rör sig om en Intel 330. Win experience index visar på 7,9 som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OllO:

Trevligt! Själv tycker jag att min SSD inte riktigt svarar upp mot förväntningarna.

Vad har du för starttid? Kan du klocka nån annan grej, typ uppstart av explorer efter nystart eller liknande? Du råkar inte ha Civ5 händelsevis och kan klocka starttid där?

Jag klonade över originaldisken, borde kanske ha gjort en ren nyinstallation i stället. Det rör sig om en Intel 330. Win experience index visar på 7,9 som det ska.

Jag körde en ren installation på min Intel 330 120GB.
Som jag skrivit tidigare så startar Windows på 18 sekunder till inloggning och är färdig att köra efter 20 (om jag är snabb). Photoshop CS6 startar på 3 sekunder, även Explorer på 3 (google som startsida) och Media Center startar på knappt 4 (tills texten syns).
Skriv gärna vad du får för tider.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

25 sekunder : (

Konstigt. Jag får inte ner min starttid under 25 sekunder. Har inget lösenord eller inloggning.
Har gjort en nyinstallation av Windows på OCZ Vertex 4 256GB SSD. (Får också 7,9 i Windows klassificering). http://cdon.se/hemelektronik/ocz_vertex_4_256gb_ssd_r%3a535%2...
Köpte den tillsammans med datorn, dock innan de sänkte priset med 200 kr.
Skärmen med hårddiskar syns i några sekunder precis när jag startar datorn men tror inte man kan minska den tiden.
Ska ta ut originalhårddisken då den låter mycket.
Om någon vet hur jag kan få ner starttiden är jag tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qljohan:

Konstigt. Jag får inte ner min starttid under 25 sekunder. Har inget lösenord eller inloggning.
Har gjort en nyinstallation av Windows på OCZ Vertex 4 256GB SSD. (Får också 7,9 i Windows klassificering). http://cdon.se/hemelektronik/ocz_vertex_4_256gb_ssd_r%3a535%2...
Köpte den tillsammans med datorn, dock innan de sänkte priset med 200 kr.
Skärmen med hårddiskar syns i några sekunder precis när jag startar datorn men tror inte man kan minska den tiden.
Ska ta ut originalhårddisken då den låter mycket.
Om någon vet hur jag kan få ner starttiden är jag tacksam för hjälp.

Konstigt, din SSD är ju lite bättre specad än min.

Det kan ju vara så att du har nått tungt program som startas samtidigt som Windows eller så kan det vara ditt antivirusprogram som drar ner hastigheten. Jag kör med Avast om det är intressant.
Tror heller inte man kan ta bort skärmen med hårddiskarna men samtidigt tror jag inte den tar tid från uppstarten, fast du har ju rätt stor SSD så det skadar kanske inte att testa att ta ut HDDn.

Om du verkligen måste få Windows att starta snabbare så finns det ju inställningar som man kan göra för att välja vilka program som ska startas upp samtidigt med Windows och vilka som ska startas efter man loggat in. Personligen hade jag hellre väntat lite längre på uppstart än att datorn ska hålla på och tänka efter jag loggat in.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ursäkta för en liten dum fråga.

Jag fick ju returnera den förra datorn jag köpte, då den var stendöd vid leverans. Får den nya idag eller imorgon.
Är allt jag behöver göra vid första starten att plugga in nätkabeln och trycka på startknappen. Eller måste jag först ladda batteriet fullt ?
Står lite kryptiskt i manualen om att någon knapp ska skjutas åt sidan ?? Fattar inte vad som menas med det.
Ska bara kolla att allt funkar, sen åker HDD ut med en farlig fart. Och in åker SSD med en "ren" installation av OS

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamala:

Jag fick ju returnera den förra datorn jag köpte, då den var stendöd vid leverans. Får den nya idag eller imorgon.
Är allt jag behöver göra vid första starten att plugga in nätkabeln och trycka på startknappen. Eller måste jag först ladda batteriet fullt ?
Står lite kryptiskt i manualen om att någon knapp ska skjutas åt sidan ?? Fattar inte vad som menas med det.
Ska bara kolla att allt funkar, sen åker HDD ut med en farlig fart. Och in åker SSD med en "ren" installation av OS

Du ska endast behöva sätta i nätadaptern och kunna köra igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamala:

Har för mig att jag bara stoppade i nätkabeln och startade datorn. Tror inte jag lät den laddas först utan jag bara körde igång direkt.
Knappen du snackar om vet jag inte vad det är men det finns en låsfunktion på höger sida av datorn, vet dock inte vad det är den låser.. Men som sagt, jag bara startade datorn utan att göra något speciellt.

Visa signatur

Permalänk

Nu har datorn anlänt och jag känner mig som ett barn på Julafton! Körde igång HDD:n vanligt först för att kolla att allt var okej, lade över drivrutinerna för nätverkskortet på en usb. Tog ut HDD:n och stoppade i SSD:n i den lediga slotten (den högra) och körde recovery-skivan och installerade om Windows på SSD:n.
Stoppade sedan in HDD:n igen i den lediga slotten längst till vänster efter jag installerat alla drivrutiner samt uppdateringar, men nu börjar det bli lite överkurs för mig.
När jag sedan startar om datorn med recovery-skivan och ska göra en clean install så vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Ska jag ta bort alla partioner utan just den för SSD:n eller hur gör man? Hur går man vidare därifrån? Måste jag formatera SSD:n en gång till?

Ursäkta för den kanske dumma frågan men tack på förhand den som kan hjälpa mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag startade Windows och formaterade sedan HDD:n med:
Ursprungligen inskrivet av zlackern
Minitool Partition Wizard kan göra lite mer än den vanliga diskhanteraren. Prova den
http://download.cnet.com/MiniTool-Pa...-10962200.html

Man annars kan man sätta i installationscd:n och formatera HDD:n innan Windows starter och därefter avbryta installationen så inte SSD:N rörs. Jag har bara en partition på min SSD.